نوشته شده توسط : ساحل

مجازی سازی سرور به تکنولوژی برپایی مثال های مجازی از هر سیستم عامل بر روی یک بستر مجازی گفته می شود. الی پیش از ظهور و رونق مجازی سازی سرور به عنوان شریان اصلی زیرساخت های IT، به ازای پیاده سازی هر سیستم عامل نیاز به سرورهای فیزیکی با خاصیت های پردازشی، فضای اندوخته سازی، حافظه و دیگر سخت افزارهای متناسب با سیستم عامل اجرایی هستی داشت. به انگیزه دسترسی یک سیستم عامل به همگی منابع پردازشی مشکل افزار میزبان یا همان سرور فیزیکی و هدر رفت قابل پروا منابع سخت افزاری، راهکار سنتی دیگر جوابگوی نیازهای روزافزون صنعت IT نبود. در نتیجه، تکنولوژی مجازی سازی به عنوان گرد از برترین راهکارها ارائه شد.

در بسترهای مجازی، ماشین های مجازی در پیوستگی با سرور فیزیکی بوده و یک هایپروایزر (hypervisor) وظیفه به اشتراک گذاری منابع مشکل افزاری میزبان با هر یک از ماشین های مجازی را دارد. فناوری مجازی سازی با برپایی بستری مجازی برای اشتراک گذاری منابع فیزیکی با شمار زیادی از ماشین‌های مجازی، تفریق قابل توجه فضای لازم تجهیزات دیتاسنتر و هزینه های مرتبط با خرید و حفاظت مشکل افزارهای فیزیکی را برای سازمانها به ارمغان می آورد.

شکل پایین به نکوداشتن گویای سیر تحولی دامنه مجازی سازی سرورها می باشد:

سیر تحولات مجازی سازی

جالب است بدانید، با پروا به محبوبیت فوق العاده و فراخ شدن پسین فناوری مجازی سازی سرورها، بیش از 50 سال است که از ظهور این تکنولوژی می گذرد. در طول دهه 1960، کمپانی IBM با ارائه اولین سیستم های مجازی سازی حافظه به عنوان پیشگام عرصه مجازی سازی مطرح گردید. در طول دهه 1970، این شرکت پیشرو، اولین سیستم عامل اختصاصی مجازی خود با اسم VM/370 را ارائه نمود. اما به انگیزه محدودیت های پردازشی مجازی سازی سطح سیستم عامل (OS-Level virtualization)، در پایان با توسعه این تکنولوژی و ارائه نخستین پلت فرم تجاری مجازی سرورها با اسم Z/VM، به عنوان یکه تاز حوزه مجازی سازی شناخته شد.

امروزه سلطه تکنولوژی مجازی سازی سرورها در همگی تقسیم های صنعت IT به خصوص با افزایش قابل توجه رویکرد شرکت ها به سمت اکوسیستم های کاملاً مجازی و بر پایه کلود کاملاً مشهود است. محبوبیت حوزه مجازی سازی در اواخر دهه 1990 با انتشار فرآورده نرم افزاری VMware workstationتوسط شرکت VMware با توانایی حمایت از معماری های x86 / x64 و امکان همزمان اجرای سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و MacOS بر روی یک پلتفرم به شدت افزایش یافت. این تکنولوژی امروزین در طی 20 سال گذشته، نقش بنیادی در شکل گیری و بهبود خدمات زیرساخت های IT داشته است. حال پس از آشنایی با فناوری مجازی سازی، به بررسی طریق عملکرد مجازی سازی سرورها می پردازیم.

به قصد پیاده سازی پلتفرم های مجازی، بیچارگی به یک میزبان (Host) یا یک سیستم سخت افزاری از وندورهای ساز و برگ مشکل افزاری معمولاً سرورها و نرم افزار مجازی سازی با نام هایپروایزر (hypervisor) می باشد. هایپروایزر با گزین کردن دادن یک سخت اسباب مجازی generic به هر سیستم عامل نصب شده بر روی هایپروایزر، اجرای پلتفرم های مجازی را شدنی می سازد.

این دشوار انگیزه ها generic کلیه مؤلفه های مورد بیچارگی اجرای سیستم عامل ها مشابه هارد دیسک ها، درایورهای SCSI، درایورهای شبکه، پردازنده و تخصیص حافظه را دارا می باشد بطوریکه ماشین های مجازی (VMs) بصورت مستقل از VMهای سایر عمل کرده و تنها امکان پیوستگی با مشکل افزار generic برای آنها فراهم می باشد. هایپروایزر مسئولیت مدیریت منابع میزبان و اختصاص منابع به هر VM را به عهده دارد که امکان پیکربندی هایپروایزر به منظور تخصیص منابع باره بیچارگی به VM های باره نظر فراهم می باشد.

امروزه، با به کارگیری تکنولوژی مجازی سازی، تقریباً امکان پیاده سازی اکثر سیستم عامل ها مثل لینوکس، ویندوز، IBM AIX (سیستم‌عامل‌های یونیکسی انحصاری کمپانی IBM) در پیمانه گسترده میسر می باشد. اخیراً فرآوری کنندگان ساز و برگ سخت افزاری، اقدام به ارائه appliance های مجازی دیوایس های دشوار افزاری خویش کرده اند. که از آن میان می توان به Load Balancer های فیزیکی شبکه های دیتاسنترها که امروزه بیشتر بصورت اپلاینس های مجازی مورد کاربرد قرار می‌گیرند، اشاره کرد. با پیشرفت تند فناوری و فرآوری دشوار اسباب های قدرتمندتر نسبت به گذشته، ارائه و اجرای اپلاینس های اختصاصی مجازی (Virtualized dedicated appliance ) در حوزه های گوناگون IT از محبوبیت فوقانی برخوردار گشته است.

انواع هایپروایزر (Hypervisor)
هایپروایزر، نرم اسباب اصلی مورد نیاز برای پرکار سازی مجازی سازی سرورها بوده که در دو گونه در دسترس می باشد. هایپروایز گونه یک (Hypervisor Type 1) که اغلب تحت عنوان "bare-metal" خوانده می شود، به طور مستقیم در برروی سخت اسباب میزبان نصب می شود و مستقیماً تمام منابع سخت افزاری سرور را مدیریت می کند که تخصیص منابع مشکل افزاری به ماشین های مجازی از راه همین هایپروایزر چهره می گیرد. هایپروایزر دوست داشتنی VMware vSphere ESXi مثال ای از هایپروایزر نوع یک محسوب می شود.

هایپروایز گونه یک (Hypervisor Type 1)

هایپروایزر نوع دوم (Hypervisor Type 2) که بطور سر راست بر روی یکی از سیستم عامل های متداول به عنوان یک برنامه کاربردی یا process اجرا می شود. این نوع از هایپروایزر منابع دشوار افزاری سیستم عاملی که بر روی آن نصب شده است را مجازی می کند و با پروا به برخی محدودیت های معماری در نصب، هنوز هم به کارگیری آنها در محیط های آزمایشی و غیرعملیاتی زیاد دوست داشتنی و رایج هستند. از برجسته ترین نمونه های هایپروایزر نوع دوم، می نا به هایپروایزرهای VMware Workstation یا Virtual Box اشاره کرد.

هایپروایزر گونه دوم (Hypervisor Type 2)

انواع هایپروایزرهای مجازی سرور
امروزه گونه ها مختلفی از هایپروایزرها در گستره مجازی سازی سرورها موجود است که پرکاربردترین و دوست داشتنی ترین آنها، هایپروایزر vSphere ESXi از کمپانی محبوب VMware می باشد که به علت تسلط بلا منازع این شرکت بر صنعت مجازی سازی، به طور مفصل ای در دیتاسنترهای دانشمند کاربرد می شود.

هایپروایزر کمپانی مایکروسافت با اسم Hyper-V که در سنه 2008 و بصورت یکتا از خاصیت های سیستم عامل های Microsoft server و اخیراً Windows 10 Professional معرفی شده است از برترین هایپروایزرها در این حوزه محسوب می شود.

اما برترین هایپروایزر متن باز در بازار رقابتی مجازی سازی Xen نام دارد که نخستین بار در اواخر دهه 1990 بدست محققان دانشگاه کمبریج تولید شد و امروزه بازیگر اصلی دامنه مجازی سازی متن باز محسوب می شود. در سال 2006، کمپانی آمازون، برترین ارائه دهنده سرویس ابری جهان با وابستگی هایپروایزر Xen به عنوان پلتفرم مجازی خدمات وب بر پایه کلود خویش (EC2) سبب ترغیب کمپانی های اکثریت در بکارگیری Xen به عنوان یک محصول تجاری گردید. در حال حاضر،کمپانی های Rackspace (یکی از برترین ارائه دهنده خدمات ابری) و Citrix با محصول Citrix XenServer از کمپانی های پیشرو در گستره مجازی سازی سرور با Xen محسوب می شوند.

تولیدکنندگان دشوار انگیزه ها و پلتفرم های مجازی سازی سرور
ارائه پلتفرم های مجازی سازی سرور نه تنها توسط فرآوری کنندگان نرم افزار بلکه توسط کمپانی های تولید کننده تجهیزات مشکل افزاری نیز ارائه می شود. مثال پدیدار آن کمپانی IBM است که علاوه بر فرآوری اکثر سرورهای خود، نقش بسزایی در ارائه راهکارهای مجازی سازی سرورها ایفا می نماید که به طور مثال می طاقت از سرورهای System P، System I و System Z شرکت IBM که از یک هایپروایزر para-virtual بهره‌گیری می کنند، اسم برد. اصولاً در این روش، کلیه ماشینهای مجازی از طریق میزبان از یکدیگر و منابع مورد دربایستن تخصیص یافته خویش مستحضر بوده و منابع مشکل افزاری میزبان طبق دربایستن ماشین مجازی (یا Logical Partition) به آنها گزین کردن داده می شود. تکنیک para-virtualized اولین بار در هایپروایزر IBM Z / VM ارائه گردید و هم الان تقریباً تمامی mainframe های شرکت IBM از این روش مجازی سازی در ساختار خود کاربرد می کنند. به عنوان مثال، پلتفرم IBM System P از یک لایه سخت افزاری pooled virtualized استفاده می کند که مدیریت توزیع منابع به دیوارک های منطقی در آن توسط کنسول مدیریتی سخت افزار(HMC)انجام می شود. هر دیوارک از نیازمندی دیوارک های سایر مستحضر بوده و منابع جهت اطمینان از کمینه نیازمندی مشکل افزاری هر سرور به اشتراک گذاشته می شوند.

مزایای مجازی سازی سرور
شاید بتوان گفت انعطاف پذیری بالا و صرفه جویی اقتصادی، مهمترین برتری مجازی سازی برای یک سازمان محسوب می شود. مسلماً مجازی سازی سرورها نسبت به بکارگیری جداگانه سرورهای فیزیکی برای هر سرویس بسیار کارآمد تر است. لذا، نیازمندی شرکت ها به فراهم سازی تجهیزات مشکل افزاری در ایجاد زیرساخت های جدیدتر بطور قابل توجهی تفریق یافته و سخت افزارهای کارآمدتر و قدرتمندتر می توانند جایگزین دشوار افزارهای قدیمی تر با هزینه های نگهداری بیشتر شوند. جدا از مزایای اقتصادی مجازی سازی، به علت نیاز کمتر دیتاسنترها به انرژی و سیستم های خنک کننده از لحاظ زیست محیطی نیز سودمند می باشد. همچنین با تفریق تجهیزات سخت افزاری و میزان فضای دیتاسنترها، هزینه های مرتبط با service provider ها نیز کاهش می یابد.

از مزیت های اصلی و مهم مجازی سازی، تاثیر بالا و عملکردهای فوق العاده آن می باشد. یکی از این عملکردهای کلیدی، قابلیت snapshot است که امکان بازگردانی تغییرات برپایی شده در سیستم ها بدون نیاز به پیکربندی اولیه یک سرور که قبل از این میسر نبود را فراهم می نماید. همچنین می توان به دیگر خاصیت های اساسی مدیریتی مثل vMotion، Cloning، تحمل خطا(Fault tolerance)، DRS و دسترس پذیری بالا (High Availability) اشاره کرد که به ادمین های شبکه امکان افزایش مدت موعد آماده به شغل زیرساخت ها و درمان عرضه سطح خدمات مورد انتظار مشتریان (SLA) را می دهد. سرعت بالا در برپایی ماشینهای مجازی جدید با به کارگیری template ها و امکان ساخت یک زیرساخت مجازی کاملاً جدید، ارائه خدمات در کمترین سررسید ممکن را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است که از آن میان می تاب به ابزارهایی مثل Terraform ( برای برپایی و مدیریت پایین ساخت ها) و گردآور ابزارهای پیکربندی خودکار مشابه Ansible (برای پیکربندی کامل زیرساختها) اشاره نمود.

همچنین، بازیابی بحران (DR) Disaster recovery با استفاده از تدبیر مجازی سازی سرورها به شدت شفا یافته است زیرا بجای بازیابی اطلاعات از نسخه های پشتیبان روی Tape ها، می طاقت با replicate کردن(کپی داده های عملیاتی) همه زیرساخت‌های مجازی بین سایتها و با به کارگیری ابزارهای قدرتمندی مشابه VMware Site Recovery Manager، فرآیند DR را بصورت اتوماتیک در کمترین زمان ممکن اجرا نمود. در گستره کلود نیز محصولاتی همانند CloudEndure، امکان replicate مستقیم سرورها به فضای کلود و همه زیرساخت ها به فضای staging area(با پرکار سازی سناریوی DR ) را شدنی می سازند.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یاتک حضور دارند. مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری که این کمیته را تحت مدیریت دارد، می‌گوید پیش از تشکیل این کمیته نیز بخشنامه‌ای به اپراتورها با هدف حفظ کیفیت خدمات به‌ویژه در ساعات پرترافیک نزدیک تحویل سال، دریافت مجوزهای تردد برای تیم‌های فنی و عملیاتی اپراتورها و آمادگی برای افزایش حجم ترافیک صوت و دیتا در نوروز ابلاغ شد. او اضافه کرد:

براساس تصمیمات این کارگروه، اپراتورها موظف شدند اقدامات لازم درباره بررسی و کنترل تغذیه سایت‌ها و تجهیزات ارتباطی و افزایش تاب‌آوری آن‌ها در مواقع بحران را انجام داده و منابع تغذیه پشتیبان برای سایت‌ها را تأمین کنند. علاوه بر این، اپراتورها باید برای افزایش ظرفیت لینک‌های ارتباطی اقدام کرده و مشکل اشباع در لینک‌های انتقال و اینترنت را نیز رفع کنند.

به ‌گفته‌ی حقی، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران متعهد شده‌اند لینک‌های مورد نیاز اپراتورها برای رفع مشکل اشباع و افزایش ظرفیت شبکه را در اختیار آن‌ها قرار بدهند. این گفته‌ در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی رگولاتوری خبر از قطع شدن مسیر ارتباطات بین‌الملل زیرساخت در قطر داده بود. پیمان قره‌داغی گفت:

نامناسب بودن کیفیت در ساعات پیک مورد تأیید ما نیز قرار گرفته است. این موضوع در اصفهان و استان‌های جنوبی کشور بیشتر محسوس است. اما در خصوص دلایل آن باید عرض کنم که از چند هفته قبل، مسیر ارتباطات بین‌الملل زیرساخت از طریق قطر، با قطعی همراه بوده و ۸۵۰ گیگابیت از ظرفیت اینترنت زیرساخت از دست رفته است.

قره‌داغی پیش‌بینی کرد که این قطعی حداقل تا ۱۵ فروردین به طول بیانجامد. بااینکه رگولاتوری شرکت زیرساخت‌ را مسئول رزرو پهنای باند برای شرایط قطعی می‌داند، در توضیح عملکرد این شرکت می‌گوید مرکز ملی فضای مجازی باید مجوز افزایش ظرفیت بین‌الملل می‌داد و در این روند تعلل کرده است. بااین‌حال مجوز ۴۰۰ گیگابیت ظرفیت ذخیره صادر شده اما طبق قول شرکت زیرساخت، این حجم هنوز وارد مدار نشده؛ چرا که مشترکان اینترنت در کشور همچنان با مشکل مواجه هستند و بیم آن می‌رود که با آغاز تعطیلات نوروز که به ‌دلیل شیوع کرونا، خانه‌نشین شدن مردم را به ‌دنبال دارد، کیفیت اینترنت وخیم‌تر شود. پیگیری‌های زومیت از شرکت ارتباطات زیرساخت هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و پاسخی در بر نداشته است.

به‌ گفته‌ی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، یکی دیگر از اقدامات کارگروه «نوروز ۱۴۰۰» الزام تیم‌های فنی و عملیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها به پاسخگویی در تمام ساعات شبانه‌روز است. حقی در این زمینه گفت:

مشترکان می‌توانند در صورت بروز مشکل در اپراتور همراه اول با شماره ۹۹۹۰، در ایرانسل با شماره ۷۰۰، در رایتل با شماره ۲۰۰، در مخابرات با شماره ۲۰۲۰، در شاتل با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰، در های‌وب با شماره ۱۵۶۵ و در آسیاتک با شماره ۱۵۴۴ تماس بگیرند.

 

منبع :

https://www.zoomit.ir/tech-iran/369120-ict-monitoring-working-group-for-holidays-1400/

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 از آخرین نسل ارتباطات همراه را فراهم کند.

مدیرعامل ایرانسل در مراسم افتتاح این سایت با اشاره به اینکه مشترکان ایرانسل در بهره‌گیری از خدمات بر بستر نسل ۲٫۷۵، سه و چهار ارتباطات سیار پیشتاز بودند، گفت:

... (همین موضوع) ما را بر آن داشت تا تلاش کنیم در تسهیل ورود نسل پنجم شبکه تلفن ‌همراه به کشور، مثل گذشته پیشرو باشی

 

به ‌گفته‌ی بیژن عباسی‌آرند، ورود نسل پنج به کشور توسط ایرانسل، باعث حذف فاصله‌ ایران با کشورهای پیشرفته در این زمینه شد. او گفت:

همان‌گونه که 5G در کشورهای پیشرفته دنیا در حال تجاری‌سازی است، در ایران هم این روند آغاز شده است.

مدیرعامل ایرانسل سرمایه‌گذاری این اپراتور برای توسعه شبکه در شهر مشهد را بیش از ٢٨٠ میلیارد تومان عنوان کرد و در این خصوص گفت: «پس از تهران، یکی از بیشترین ترافیک‌های مصرفی شبکه ایرانسل را در مشهد شاهد هستیم.»

ایرانسل اولین سایت 5G ایران را در اول مرداد سال جاری، دومین سایت را ۷ مرداد در ساختمان مرکزی ایرانسل، سومین سایت ۲۱ آبان‌ماه در دانشگاه تربیت‌ مدرس، چهارمین سایت ۲۸ بهمن در بوستان آب و آتش تهران، پنجمین سایت 5G ایران را سوم اسفند ۱۳۹۹ در محوطه باز شهرداری شیراز و ششمین سایت را سه‌شنبه ۱۹ اسفند‌ماه ۱۳۹۹ در منطقه آزاد کیش راه‌اندازی کرد.

ایرانسل مطالعه روی نسل ششم تلفن‌ همراه (6G) را نیز با تکیه بر توسعه دانش بومی، از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است و در این زمینه با مراکز معتبر دانشگاهی کشور همکاری می‌کند 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/tech-iran/369127-irancell-5g-site-mashhad/

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چنانکه در اندیشه خرید یک مرکز سانترال تلفن هستید و یا در حال استفاده از سانترال های سنتی پاناسونیک هستید برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم : سانترال تلفن تحت شبکه ویپ . خدمات ویپ به مراکز تلفن تحت شبکه اشاره دارد .

ویپ چیست ؟
ویپ ( voip) مخفف Voice over IP است . به زبان زیاد ساده ، ویپ عبارت است از راه اندازی تلفن سانترال یک کمپانی بروی بستر شبکه های کامپیوتری بدون احتیاج به سیم کشی های اضافه تر .

چند سالی است که از عمر این فناوری می گذرد ولی به صورت زیاد فراگیر در سراسر جهان و صد البته در ایران خودمان گواه کاربرد روز افزون از این فناوری هستیم . بدست این سیستم شما به کیفیت صدای دیجیتالی به به اتفاق کلی گزیده تر گی های هیجان انگیز سایر دست خواهید یافت .

در این سیستم ، از شبکه های کامپیوتری موجود شما به عنوان بستر  خدمات voip تلفن جدید شما کاربرد خواهد شد ، بنابرین محدودیت های فیزیکی شما کلا از بین خواهد رفت . دراین روش شما به راحتی می توانید دفاتر خود را در کلیه نقاط دانشمند گشایش نمائید و سپس به راحتی با کمینه خرج ها و از طریق یک بستر ( همانند اینترنت و با رعایت پارامترهای امنیتی ) دفاتر خویش را به هم وصل کرده و هزینه های خود را مدیریت نمائید .

پیشنهاد ما به شما در برگزیدن مرکز تلفن :

قبل از اینکه مبالغی را صرف خرید مراکز تلفن سنتی پاناسونیک با محدودیت های خاص آن کنید بهتر است از کارشناسان ما امکانات گزیده تر (خدمات ویپ ) و زیاد بسیار سیستم های ویپ را نیز جویا شوید و در پایان نسبت به خرید دستگاه مناسب تر خویش اقدام کنید . همکاران ما همین الان منتظر استجابت گویی به سوالات شما و ارائه مشاوره های مجانی و در صورت لزوم بازدید از محل کار و جنبش شما هستند .



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چنانکه در اندیشه خرید یک مرکز سانترال تلفن هستید و یا در حال استفاده از سانترال های سنتی پاناسونیک هستید برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم : سانترال تلفن تحت شبکه ویپ . خدمات ویپ به مراکز تلفن تحت شبکه اشاره دارد .

ویپ چیست ؟
ویپ ( voip) مخفف Voice over IP است . به زبان زیاد ساده ، ویپ عبارت است از راه اندازی تلفن سانترال یک کمپانی بروی بستر شبکه های کامپیوتری بدون احتیاج به سیم کشی های اضافه تر .

چند سالی است که از عمر این فناوری می گذرد ولی به صورت زیاد فراگیر در سراسر جهان و صد البته در ایران خودمان گواه کاربرد روز افزون از این فناوری هستیم . بدست این سیستم شما به کیفیت صدای دیجیتالی به به اتفاق کلی گزیده تر گی های هیجان انگیز سایر دست خواهید یافت .

در این سیستم ، از شبکه های کامپیوتری موجود شما به عنوان بستر  خدمات voip تلفن جدید شما کاربرد خواهد شد ، بنابرین محدودیت های فیزیکی شما کلا از بین خواهد رفت . دراین روش شما به راحتی می توانید دفاتر خود را در کلیه نقاط دانشمند گشایش نمائید و سپس به راحتی با کمینه خرج ها و از طریق یک بستر ( همانند اینترنت و با رعایت پارامترهای امنیتی ) دفاتر خویش را به هم وصل کرده و هزینه های خود را مدیریت نمائید .

پیشنهاد ما به شما در برگزیدن مرکز تلفن :

قبل از اینکه مبالغی را صرف خرید مراکز تلفن سنتی پاناسونیک با محدودیت های خاص آن کنید بهتر است از کارشناسان ما امکانات گزیده تر (خدمات ویپ ) و زیاد بسیار سیستم های ویپ را نیز جویا شوید و در پایان نسبت به خرید دستگاه مناسب تر خویش اقدام کنید . همکاران ما همین الان منتظر استجابت گویی به سوالات شما و ارائه مشاوره های مجانی و در صورت لزوم بازدید از محل کار و جنبش شما هستند .



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چنانکه در اندیشه خرید یک مرکز سانترال تلفن هستید و یا در حال استفاده از سانترال های سنتی پاناسونیک هستید برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم : سانترال تلفن تحت شبکه ویپ . خدمات ویپ به مراکز تلفن تحت شبکه اشاره دارد .

ویپ چیست ؟
ویپ ( voip) مخفف Voice over IP است . به زبان زیاد ساده ، ویپ عبارت است از راه اندازی تلفن سانترال یک کمپانی بروی بستر شبکه های کامپیوتری بدون احتیاج به سیم کشی های اضافه تر .

چند سالی است که از عمر این فناوری می گذرد ولی به صورت زیاد فراگیر در سراسر جهان و صد البته در ایران خودمان گواه کاربرد روز افزون از این فناوری هستیم . بدست این سیستم شما به کیفیت صدای دیجیتالی به به اتفاق کلی گزیده تر گی های هیجان انگیز سایر دست خواهید یافت .

در این سیستم ، از شبکه های کامپیوتری موجود شما به عنوان بستر  خدمات voip تلفن جدید شما کاربرد خواهد شد ، بنابرین محدودیت های فیزیکی شما کلا از بین خواهد رفت . دراین روش شما به راحتی می توانید دفاتر خود را در کلیه نقاط دانشمند گشایش نمائید و سپس به راحتی با کمینه خرج ها و از طریق یک بستر ( همانند اینترنت و با رعایت پارامترهای امنیتی ) دفاتر خویش را به هم وصل کرده و هزینه های خود را مدیریت نمائید .

پیشنهاد ما به شما در برگزیدن مرکز تلفن :

قبل از اینکه مبالغی را صرف خرید مراکز تلفن سنتی پاناسونیک با محدودیت های خاص آن کنید بهتر است از کارشناسان ما امکانات گزیده تر (خدمات ویپ ) و زیاد بسیار سیستم های ویپ را نیز جویا شوید و در پایان نسبت به خرید دستگاه مناسب تر خویش اقدام کنید . همکاران ما همین الان منتظر استجابت گویی به سوالات شما و ارائه مشاوره های مجانی و در صورت لزوم بازدید از محل کار و جنبش شما هستند .



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چنانکه در اندیشه خرید یک مرکز سانترال تلفن هستید و یا در حال استفاده از سانترال های سنتی پاناسونیک هستید برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم : سانترال تلفن تحت شبکه ویپ . خدمات ویپ به مراکز تلفن تحت شبکه اشاره دارد .

ویپ چیست ؟
ویپ ( voip) مخفف Voice over IP است . به زبان زیاد ساده ، ویپ عبارت است از راه اندازی تلفن سانترال یک کمپانی بروی بستر شبکه های کامپیوتری بدون احتیاج به سیم کشی های اضافه تر .

چند سالی است که از عمر این فناوری می گذرد ولی به صورت زیاد فراگیر در سراسر جهان و صد البته در ایران خودمان گواه کاربرد روز افزون از این فناوری هستیم . بدست این سیستم شما به کیفیت صدای دیجیتالی به به اتفاق کلی گزیده تر گی های هیجان انگیز سایر دست خواهید یافت .

در این سیستم ، از شبکه های کامپیوتری موجود شما به عنوان بستر  خدمات voip تلفن جدید شما کاربرد خواهد شد ، بنابرین محدودیت های فیزیکی شما کلا از بین خواهد رفت . دراین روش شما به راحتی می توانید دفاتر خود را در کلیه نقاط دانشمند گشایش نمائید و سپس به راحتی با کمینه خرج ها و از طریق یک بستر ( همانند اینترنت و با رعایت پارامترهای امنیتی ) دفاتر خویش را به هم وصل کرده و هزینه های خود را مدیریت نمائید .

پیشنهاد ما به شما در برگزیدن مرکز تلفن :

قبل از اینکه مبالغی را صرف خرید مراکز تلفن سنتی پاناسونیک با محدودیت های خاص آن کنید بهتر است از کارشناسان ما امکانات گزیده تر (خدمات ویپ ) و زیاد بسیار سیستم های ویپ را نیز جویا شوید و در پایان نسبت به خرید دستگاه مناسب تر خویش اقدام کنید . همکاران ما همین الان منتظر استجابت گویی به سوالات شما و ارائه مشاوره های مجانی و در صورت لزوم بازدید از محل کار و جنبش شما هستند .



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فیلیمو به ‌منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ایام نوروز ۱۴۰۰، دسترسی به تمام محتوای خارجی خود را رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی فیلیمو، همه علاقمندان به فیلم و سریال‌های خارجی می‌توانند با مراجعه به فیلیمو و بدون خرید اشتراک، به‌مدت ۱۵ روز به تماشای محتوای خارجی مناسب‌سازی‌شده به‌صورت زیرنویس یا دوبله بنشینند.

فیلیمو ۳۳ هزار عنوان و ۱۳ دسته‌بندی محتوای خارجی دارد که شامل آثار برتر در جشنواره‌های مطرح دنیا نیز می‌شود.

انتهای سال گذشته، فیلیمو خبر از آغاز فعالیت در سه کشور خارجی فارسی‌زبان داد و در همین زمینه اعلام کرد کشورهای افغانستان و تاجیکستان و ازبکستان به ‌مناسبت آغاز سال جدید شمسی، سه ماه اشتراک رایگان فیلیمو دریافت می‌کنند.

 https://www.zoomit.ir/tech-iran/369187-filimo-foreign-movie-series-free-nowruz/



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چندی پیش اخباری منتشر شد که انویدیا در مقابله با ماینرها محدودیت‌هایی برای کارت گرافیک RTX 3060 در نظر گرفته است تا در استخراج رمزارز نتواند از حداکثر توان خود استفاده کند. چنین اقدامی باعث می‌شود ماینرها از خرید کارت گرافیک RTX 3060 برای استخراج رمزارز صرف ‌نظر کنند و در نتیجه گیمرها بتوانند به کارت گرافیک جدید انویدیا دست یابند.

wccftech خبری منتشر کرده است که طبق آن، ماینرها روشی برای دور زدن محدودیت‌های انویدیا یافته‌اند و بار دیگر می‌توانند از حداکثر توان کارت گرافیک RTX 3060 برای استخراج رمزارز استفاده کنند. چندی پیش، انویدیا به‌اشتباه درایوری برای کارت گرافیک مذکور منتشر کرد که بستهٔ امنیتی مخصوص استخراج اتریوم را به همراه نداشت و ماینرها می‌توانستند رمزارز اشاره‌شده را بار دیگر استخراج کنند.

اما ماینرها روش ساده‌تری یافته‌اند که امکان دور زدن مکانیزم امنیتی انویدیا برای محدود ساختن توان کارت گرافیک در استخراج رمزارز را فراهم می‌سازد. روش جدید به این صورت است که ماینر با اتصال کانکتور HDMI به سیستم می‌تواند به‌سادگی مکانیزم امنیتی را فریب بدهد و منجر به دور زدن محدودیت نرخ هش روی کارت گرافیک RTX 3060 شود. کانکتور Dummy HDMI یا شبیه‌ساز نمایشگر باکیفیت، وسیله‌ای کوچک و ارزان‌قیمت است که هنگام اتصال به پورت HDMI، عملاً خود را به‌عنوان نمایشگری با رزولوشن بالا به کامپیوتر می‌شناساند و در نتیجه تمام توان گرافیکی سیستم را به کار می‌گیرد.

انویدیا که پیش از این با انتشار تصادفی نسخه GeForce 470.05 درایور RTX 3060 در وب‌سایت رسمی خود به ماینرها اجازه داده بود بدون محدودیت از این کارت برای استخراج ارز دیجیتالی مانند اتریوم استفاده کنند، عملاً ثابت کرده است که مکانیزم امنیتی ظاهراً پیچیده و مطمئنی که از آن صحبت می‌کرد، تنها یک ترفند نرم‌افزاری با استفاده از درایورهای این GPU بوده است. درایور مذکور بلافاصله از روی سرور برداشته شد؛ اما حالا می‌توان با یک جستجوی ساده در اینترنت، این نسخه را به‌سادگی دانلود کرد.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/graphic/369186-rtx-3060-mining-limit-dummy-hdmi/



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ضرورت طراحی سایت

شکل گیری شاخه جدیدی در دانش اقتصاد و مدیریت با اسم «تجارت الکترونیک»، بیانگر اهمیت کسب و کارهای اینترنتی است. به عبارت دیگر با افزایش روز افزون کاربران اینترنتی، طراحی سایت بیش از پیش بایستگی و اهمیت پیدا کرده است. به این معناست که این روزها تمامی شرکت ها برای شناخته شدن و شناسایی محصولات خود به یک کانال ارتباطی احتیاج دارند. شبکه اطلاع رسانی اینترنت نیز بدون محدودیت زمانی و مکانی در خدمات مدیران کمپانی ها پیمان می گیرد.

مدیران کمپانی ها می توانند از راه اینترنت با مصر طراحی وب سایت ارزان ف کنندگان پیوستگی استوار کرده و آنها را به سمت محصولات خویش جذب کنند. تکاپو در اینترنت به خرده مختلفی اتمام می شود که از دسته می توان به راه اندازی وبلاگ، کمپین در شبکه های اجتماعی و طراحی تارنما اشاره کرد. البته قبل از هر کاری پیشنهاد می شود، یک سایت تاسیس و به تعقیب آن دیگر فعالیت های پیوسته نیز سپریدن شود.

 

مزایای طراحی سایت برای کمپانی ها

هنگامی که یک شرکت برای طراحی سایت اقدام می کند، می‎تواند از طریق آن همگی محصولات و خدمات خویش را در قالب محتوا در اختیار مصرف کاربران اینترنتی پیمان دهد. محتواهایی که در سایت ها بارگذاری می شوند به شکل متن های نوشتاری، تصویر، فایل های صوتی، نماهنگ های ویدئویی و ... هستند که مشتریان با برند و نام بازرگانی یک محصول و همچنین خصوصیات و ویژگی های آن آشنا می شوند.

علاوه بر این مدیران شرکت ها می توانند از راه راه اندازی سایت، همگی محصولات جدید خود که اخیرا در بازار عرضه کرده اند را به مشتریان معرفی و یا آگاهی ها و اطلاعات مربوط به شرکت را منتشر کنند. برقراری ارتباط با مشتریان و اخذ شکایت ها، نظرات و انتقادات آنها می تواند بدون واسطه، از راه وب سایت اتمام شود. اما با همه مزایایی که طراحی سایت دارد، طراحی آن برای کل امکانپذیر نیست و شدنی است از نظر اقتصادی برای برخی از مشتریان مقرون به صرفه نباشد.

راه اندازی تارنما ارزان قیمت

با پروا به اینکه راه اندازی وب سایت برای همه شرکت ها شدنی نیست و از جانب دیگر، بعضی از کسان به چهره شخصی و در یک محیط حقیر تکاپو می کنند که خرج کافی برای طراحی سایت را ندارند، طراحی سایت ارزان اهمیت پیدا می کند. برخی مواقع شدنی است بعضی کسان به دنبال طراحی وبلاگ باشند. اگر چه وبلاگ ها نیز می توانند به افزایش بازدهی کسب و کارها کمک کند، ولی کارایی آنها به اندازه وب سایت ها نیست. برای طراحی تارنما ارزان قیمت گذرگاه های مختلفی هستی دارد. در واقع قشر کم درآمد نیز می توانند با استفاده از برخی اِلمانها، تقاضا سایت های ارزان بها را داشته باشند.

 

طراحی سایت ارزان

طراحی سایت در حالت کلی با پروا به فاکتورهای مختلفی سپریدن می شود. طراحی یک سایت حرفه ای تمام عیار، به طور حتم نیازمند صرف خرج های زیادی است. این هزینه ها به عنوان پاداش برنامه نویسی و طراح سایت و وانگهی خرید هاست، فضا، قالب و ... پرداخت می شوند. در عین حال می طاقت از سایت های ارزان قیمت نیز صبحت به وسط آورد. در این سایت ها بسیاری از ماژول های اضافه حذف شده و از سوی دیگر، از المانهای جایگزین و ارزان قیمت بهره‌گیری می شود. به طور کلی برای طراحی سایت ارزان می توان به شکل پایین عمل کرد:

افزونه ها یگانه از بخش های مهم سایت هستند که در زمان طراحی سایت نصب می شوند. اما هستی آنها ضرورتی ندارد و می توان سایت را بدون وجود افزونه نیز طراحی کرد. با صرف نظر از افزونه ها می نا هزینه طراحی سایت را لغایت بی گمان زیادی کاهش داد. البته چشم پوشی از نصب افزونه، مایه تفریق رتبه وب سایت می شود. برای مثال هیچ مکان مجزایی جهت تعریف کلمات کلیدی برای گوگل وجود ندارند.

قالب هایی که برای سایت استفاده می شوند، به دو صورت هستند. قالب هایی که توسط برنامه نویسان طراحی می شوند و قالب هایی که آماده و از قبل طراحی شده هستند. قالب های آماده ارزان قیمت‏اند و برای تفریق خرج ها در موعد راه اندازی سایت می طاقت از آنها استفاده کرد.

سیستم های مدیریت محتوای دیگری تحت عنوان سایت سازها نیز ارائه شده که از فاکتورهای طراحی یک سایت ارزان بها است که از چند تقسیم طراحی سایت، آموزش، پشتیبانی و هاست ساختن شده است. در صورت استفاده از این سیستمهای مدیریت محتوا، می توان دشواری ها برآمده از سیستم های آماده را از بین برد.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اوایل ماه جاری گوگل آخرین نسخه مرورگر کروم را منتشر کرد. مرورگر کروم ۸۹ فارغ از سیستم عامل مربوطه، مموری کمتری مصرف می‌کند، عملکرد سریعتری دارد و نسبت به قبل تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوگل در گزارش اخیر خود مربوط به بروزرسانی نسخه جدید مرورگر کروم ۸۹، جزئیات بیشتری در مورد بهینه سازی آن در سیستم عامل های مختلف به اشتراک گذاشته است. به گفته این شرکت،‌کروم ۸۹ در تمامی سیستم عامل‌ها، به صورت کارآمدتری از ظرفیت حافظه استفاده می‌کند.

گوگل مدعی است کروم حالا با استفاده بهینه‌تر از مموری برای تب‌ها تا ۰.۱ گیگابایت (یا ۲۰ درصد در برخی سایت‌های محبوب) در مصرف مموری صرفه جویی می‌کند. در سیستم عامل macOS فاکتور Energy Impact مرورگر ۶۵ درصد کاهش می‌یابد که باعث خنک شدن مک نیز می‌شود.

 

 

 

در سیستم عامل ویندوز و اندروید، مرورگر با استفاده از مکانیزم پیشرفته تخصیص دهنده حافظه، در برخی موارد حتی مموری کمتری را به خود مصرف می کند و سرعت پاسخگویی بالاتری نیز خواهد داشت. در سیستم عامل ویندوز، میزان مصرف حافظه سیستم در حدود ۲۲ درصد کاهش یافته و علاوه بر این تا ۸ درصد صرفه جویی در ماژول رندرگر و همچنین ۳ درصد صرفه جویی در به کار گرفتن پردازنده گرافیکی را از خود نشان می دهد. در نهایت سرعت پاسخگویی کلی مرورگر نیز تا ۹ درصد بهبود یافته است.

در سیستم عامل اندروید نیز مرورگر کروم ۸۹ تا ۵ درصد مموری کمتری را مصرف می‌کند و سرعت آن حدود ۷.۵ درصد افزایش یافته و صفحات در حدود ۲ درصد سریع‌تر از قبل لود می کند. به علاوه اپلیکیشن در حدود ۱۳ درصد سریع‌تر از قبل باز می‌شود.

نسخه جدید کروم در دستگاه‌های اندرویدی با اندروید ۱۰ و جدیدتر و بهره‌مندی از حداقل رم ۸ گیگابایتی نیز در حدود ۸.۵ درصد سریع‌تر از قبل لود شده و ۲۸ درصد روانتر از قبل خواهد بود. در گزارش گوگل اشاره‌ای به مرورگر کروم در سیستم عامل iOS نشده است.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمبود جهانی تراشه روی کسب و کار کوالکام هم اثر گذاشته و این شرکت توان تامین همه سفارشات چیپست‌های میان ‌رده و پرچمدار را ندارد.

اواخر سال گذشته میلادی بود که کوالکام از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد و کارایی آن به قدری چشمگیر بود که بسیاری از شرکت‌ها از جمله سامسونگ و شیائومی استفاده از آن را در دستور کار قرار دارند. در نتیجه موبایل‌های متعددی از گلکسی S21 و می ۱۱ گرفته تا ردمی K40، راگ فون ۵، فایند ایکس ۳ پرو با برخورداری از آن معرفی شدند و در ادامه قرار است موبایل‌های دیگر نظیر وان پلاس ۹ به این جمع بپیوندند. هرچند این روند با استقبال کاربران مواجه شده اما ظاهرا اوضاع برای کوالکام آنقدر خوب پیش نمی‌رود و این شرکت با کمبود موجودی مواجه شده است.

آنطور که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه می‌گوید کمبود جهانی نیمه‌رساناها روی زنجیره تامین کوالکام اثر گذاشته و این شرکت توان تامین همه سفارشات چیپست‌های پرچمدار و میان‌رده را ندارد. این مساله روی تامین سفارشات سامسونگ در هر دو سطح اثر گذاشته است.

هرچند سخنگوی سامسونگ از اظهار نظر در اینباره خودداری کرده اما یکی از نمایندگان کوالکام در گفتگو با رویتزر مدعی شده که این شرکت پیش‌بینی‌های قبلی در مورد میزان فروش در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ را محقق خواهد کرد. با این وجود مدیر ارشد یکی از تولیدکنندگان برتر جهان که با چندین OEM هم قرارداد دارد در گفتگو با این خبرگزاری با تایید کمبود موجودی در کوالکام تاکید کرده که این مساله روی عرضه موبایل‌ در سال جاری اثرگذار خواهد بود.

از آنجا که این مساله تنها روی چیپست پرچمدار این شرکت اثر نگذاشته باید انتظار کاهش قابل توجه عرضه موبایل را داشته باشیم که می‌تواند روی قیمت این دستگاه‌ها در برخی کشورها از جمله ایران هم اثر گذار باشد.

البته کوالکام تنها شرکتی نیست که با کمبود قطعات مواجه شده و تمام جهان درگیر کمبود نیمه‌هادی‌ها است. پیش از این تعدادی از تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی و خودروسازها نیز به خاطر همین مشکل روند تولید را متوقف کرده‌اند و شرکت‌های دیگر نیز درگیر رقابت بر سر انبار کردن هر چه بیشتر قطعات هستند.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مشخصات اتاق سرور استاندارد و بهترین شرایط نگهداری سرور
دسته بندی : سرور و شبکه ۲ شهریور ۱۳۹۵ 8829 بازدید زمان مطالعه 6 دقیقه ارسال دیدگاه

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در شهریور ۹۵ نوشته شده بود و در دی ۹۹ دوباره بررسی و به‌روز شده است.

 

با توجه به اهمیت تامین امنیت در اتاق سرور، به شرکت‌هایی در اندازه‌های متوسط استاندارد های اتاق سرور و به بالا توصیه می‌شود برای نگهداری سرور و استوریج خود و تامین امنیت آنها، اتاق سرور راه‌ اندازی کنند. راه‌ اندازی اتاق سرور باید طبق استانداردها انجام شود تا هم در مصرف برق صرفه‌جویی شود و هم امنیت سرورها و اطلاعات آن‌ها تامین شود. در ادامه به بررسی این استانداردها می‌پردازیم.

تجهیزات و ملزومات اتاق سرور
برای راه اندازی اتاق سرور باید تجهیزات و ملزوماتی را طبق استانداردهای جهانی تهیه کرده و اقداماتی را انجام دهید. در ادامه به بررسی برخی از آیتم های آن شامل ویژگی های اتاق سرور از نظر امنیتی و فیزیکی و تجهیزات لازم برای برای این منظور می‌پردازیم.

رعایت استانداردهای اتاق سرور باعث کاهش ریسک های اتاق سرور می‌شود.

گفتگوی TechTalk: بررسی محل نگهداری سرور
محل نگهداری سرور را می‌توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد: مرکز داده و دیتاسنتر، و اتاق سرور. در ادامه و در ویدئوی تک تاک به توضیح مفصل مبحث بررسی انواع محل نگهداری سرور با شما همراه هستیم و به بررسی این دو دسته می‌پردازیم.

در این تک تاک، کارشناس ما حسین آقارضایی، مهمان مریم فقیهی است تا به موضوع بررسی محل نگهداری سرور بپردازند. انواع محل های نگهداری سرور را نام می بریم و تجهیزات مورد نیاز هر یک و تفاوت های آنها را بررسی می‌کنیم.

عناوین مهمی که در این ویدئوی ۲۲ دقیقه‌ای می‌بینید در ادامه آمده است:

عناوین مورد بررسی:

انواع محل نگهداری سرور
ویژگی‌های اتاق سرور
ویژگی‌های دیتاسنتر
تفاوت تجهیزات اتاق سرور و دیتاسنتر
اجاره فضا برای نگهداری سرور شخصی یا Colocation کردن سرور
اجاره سرور به صورت مجازی یا VPS
مقایسه سرور مجازی و VPS با سرویس های ابری

 

استاندارد TIA چیست؟
TIA مخفف عبارت Telecommunication industry association است. TIA اتحادیه صنعت مخابرات است که موسسه استانداردهای ملی امریکا یا ANSI آن را ایجاد کرده است. TIA شامل ۱۲ کمیته مهندسی است که در زمینه تجهیزات رادیویی، برج های سلولار، دیتا ترمینال ها، تجهیزات تلفن، ماهواره ها، دستگاه های VoIP، کابل کشی، دیتاسنتر، مالتی مدیا، پزشکی به ارایه راهنما به کاربران می‌پردازند. مثلا استاندارد TIA-942 در مورد زیرساخت دیتاسنتر و اتاق سرور است و استاندارد TIA-568 در مورد کابل کشی.

پیشنهاد مطالعهانواع کابل شبکه و کاربردهای آن ها
استاندارد TIA-942 چیست؟
استاندارد TIA-942 استانداردهای لازم برای طراحی دیتاسنتر، اتاق سرور، اتاق کامپیوتر، سرور دیتاسنتر و موارد مشابه را تعریف می‌کند. همچنین در زمینه طراحی شبکه و کابل کشی هم با کابل مسی و هم با کابل فیبر نوری استانداردهایی را ارایه می‌دهد.

استاندارد جهانی TIA-942 شامل موارد زیر است:

معماری شبکه
طراحی الکتریکی
ذخیره سازی و بکاپ و آرشیو فایل
افزونگی سیستم
امنیت و کنترل ذسترسی شبکه
مدیریت دیتابیس و پایگاه داده
وب هاستینگ
اپلیکیشن هاستینگ
توزیع محتوا
کنترل محیطی
امنیت فیزیکی شامل زلزله، آتش و سیل و …
مدیریت انرژی و برق
مزیت استفاده از استاندارد جهانی اتاق سرور در طراحی اتاق سرور و دیتاسنتر این است که ارتقا پذیری، توسعه پذیری، امنیت، قابلیت اطمینان، سرعت و کارایی بالا خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از استانداردهای راه اندازی اتاق سرور و دیتاسنتر می‌پردازیم. نکته مهم این است که رعایت استانداردهای اتاق سرور و دیتاسنتر باعث کاهش ریسک های اتاق سرور می‌شود. از جمله ریسک های اتاق سرور و دیتاسنتر، حریق، سرقت و امنیت است.

بررسی استاندارد های اتاق سرور
با توجه به حساسیت امنیت اطلاعات شرکت‌ها و برای دور از دسترس بودن اطلاعات از افراد غیر مسئول، ایجاد مکانی امن برای متمرکز کردن سرور‌ ها و استوریج ها، از جمله اقدامات مهمی است که هر شرکتی در اندازه‌های متوسط و به بالا باید انجام می‌دهد.

راه‌ اندازی اتاق سرور در زمینه فناوری اطلاعات، تخصص محسوب می‌شود و شامل مواردی بسیار کلیدی و ریز اما حیاتی است. برای مطالعه بیشتر در زمینه استاندار‌های راه‌ اندازی اتاق سرور، پرداختن به مباحث کلیدی آن در بحث استاندارد‌هایی از قبیل ISMS یا همان مدیریت امنیت اطلاعات، مفید است.

مدیریت امنیت اطلاعات، نکات مورد نیاز برای ساختن ساختار اتاق سرور را بیان می‌کند که البته از حوصله این مقاله خارج است و به طور کلی با اشاره به بعضی موارد کلیدی و عمومی به شکلی خیلی ساده خواهیم دانست که عمومی‌ترین موارد لازم برای اتاق سرور چیست و ساده‌ترین و بهترین راه برای راه‌ اندازی اتاق سرور در شرکت‌هایی با اندازه متوسط و یا بزرگ‌تر کدامند.

بررسی استاندارد های اتاق سرور
ابعاد استاندارد اتاق سرور
از نظر معماری ساختمان، باید در اتاق سرور نکاتی در نظر گرفته شود که در هیچ بنایی، این استانداردها کاربردی ندارد در عوض این موارد در محل های نگهداری سرور از بایدهای آن محسوب می‌شود.

انتخاب ابعاد مناسب برای اتاق سرور اولین گام در راه اندازی اتاق سرور است. توجه داشته باشید که ابعاد اتاق سرور باید متناسب با تعداد تجهیزاتی باشد که در آن قرار می‌گیرد. اگر تعداد تجهیزات کم باشد و فضای زیادی از اتاق خالی بماند، هزینه کولینگ و سرمایش اتاق سرور بالا می‌رود و در کل هدررفت فضا و برق را به همراه دارد. در این زمینه علاوه بر در نظر گرفتن تعداد و حجم تجهیزات سرور و شبکه باید تعداد و حجم تجهیزات سرمایش را هم در نظر بگیرید.

ارتفاع سقف اتاق سرور
ارتفاع سقف اتاق سرور به ارتفاع رک سرور و شبکه بستگی دارد. ارتفاع بلندترین رک را با عدد ۴۰ جمع کنید تا ارتفاع سقف اتاق سرور را به دست آورید. این ۴۰ سانتی متر برای ایجاد فاصله بین رک و سقف و بهبود جریان هوا در در نظر گرفته می‌شود. سقف کاذب اتاق سرور هم ایده خوبی است و توصیه می‌شود. ارتفاع سقف اتاق سرور مجموع سقف کاذب و کف کاذب و ارتفاع رک و ۴۰ سانتیمتر اضافی است. با محاسبه سرانگشتی می‌توان گفت ارتفاع استاندارد اتاق سرور حدود ۲۸۰ سانتیمتر است.

استاندارد دیوار اتاق سرور
دیوار اتاق سرور باید در برابر صدا عایق باشد، پنجره نداشته باشد یا حداقل تعداد پنجره را داشته باشد. طول اتاق سرور بستگی به عمق و عرض رک سرور و شبکه دارد که قرار است در اتاق سرور قرار گیرند. اما باید توجه کنید که از هر طرف رک باید ۶۰ سانتیمتر خالی باشد. مثلا دو رک با فاصله ۱۲۰ سانتیمتری از هم و ۶۰ سانتیمتری از دیوار قرار می‌گیرند. این فاصله برای راحتی رفت و آمد و دسترسی به تجهیزات و همچنین تهویه بهتر هوا لازم است. همچنین فضای کافی برای داخل و خارج کردن تجهیزات به رک وجود داشته باشد و درب رک به راحتی باز و بسته شود.

دیوار بتنی بهترین گزینه برای دیوارهای اتاق سرور است.

استاندارد کف کاذب اتاق سرور
کف کاذب از جنس آنتی استاتیک از استانداردهایی است که برای اتاق سرور توصیه می‌شود. کاربرد کف کاذب اتاق سرور در بهبود جریان هوا، توزیع مساوی وزن، مدیریت و پشتیبانی کابل ها، استفاده از سیستم سرمایش در آن و انعطاف پذیری لازم است. کف کاذب ممکن است آلومینیومی باشد و یا فولادی.

استاندارد کف کاذب اتاق سرور
استاندارد درب اتاق سرور
درب اتاق سرور باید ضد حریق، ضد سرقت و دارای قفل مطمئن باشد. بهتر است درب اتاق سرور همواره قفل باشد تا از ورود افراد غیر مسئول جلوگیری شود. برای ساده‌تر شدن این موضوع بهتر است درب ورود به گونه‌ای طراحی شود که برای قفل یا باز کردن آن نیازی به کلید نباشد، به عنوان مثال بهتر است کارتی باشد و یا رمزی یا بیومتریک.

ابعاد مناسب درب اتاق سرور هم فاکتور مهمی است. درهای اتاق سرور با عرض ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و ارتفاع ۲.۵ متر، ابعاد مناسب درب اتاق سرور است. در نظر گرفتن درب خروج اضطراری از نکاتی است که می‌توان به آن توجه کرد.

پیشنهاد مطالعهدیتاسنتر چیست و چه تفاوتی با اتاق سرور دارد؟
امنیت فیزیکی اتاق سرور
کنترل محیط اتاق سرور، کنترل تردد اتاق سرور و کنترل دسترسی فیزیکی به اتاق سرور یکی از مهمترین نکاتی است که در اتاق سرور باید در نظر گرفته شود. کلیه ورود و خروج‌ها به اتاق سرور باید تصویر بردای شود، برای این کار، به حداقل یک دوربین CCTV و یک دستگاه ضبط دیجیتال تصاویر برای مدت طولانی نیاز دارید. یرای رعایت مسائل امنیتی و کنترل عبور و مرور افراد باید از تردد افراد غیر مسئول در محل قرارگیری سرورها جلوگیری شود.

به حداقل رساندن تعداد ورودی ها به اتاق سرور (درب و پنجره) باعث کنترل بهتر امنیت اتاق می‌شود. به حداقل رساندن تعداد پنجره های اتاق سرور از نکات مهم در تامین امنیت اتاق سرور است. اگر مجبور به وجود پنجره در اتاق سرور هستید توجه داشته باشید امنیت را در آن همانند درب اتاق سرور رعایت کنید و موقعیت پنجره طوری باشد که از بیرون، به تجهیزات داخل اتاق سرور، دید نداشته باشد.

تجهیزات اطفای حریق
اتاق‌های سرور حتما باید مجهز به تجهیزات اطفای حریق باشند تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل بتوان سریع و آسان به رفع مشکل پرداخت. سیستم هشدار و اعلام حریق در این زمینه راهگشاست. برای تشخیص بهتر شروع آتش‌ سوزی معمولاً بهترین شرایط این است که در داخل رک‌ها و محیط اتاق سرور سنسور‌های تشخیص آتش‌ سوزی نصب شود و برای بالا بردن بیشتر امنیت بهتر است درب اتاق سرور از رنگ و جنس نسوز انتخاب شود تا در صورت بروز آتش در خارج از اتاق سرور، آتش‌ سوزی به درون اتاق سرور منتقل نشود.

همچنین برخی گازها و آب و کف می‌تواند به سیستم و تجهیزات موجود در اتاق سرور آسیب رساند. استفاده از سیستم اطفا حریق بر پایه گاز FM200 می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

استاندارد دمای اتاق سرور
دما و رطوبت نرمال اتاق سرور: دمای استاندارد اتاق سرور، دمای ۱۸ درجه سانتیگراد دمای مناسبی است و کنترل دما اتاق سرور باید در چک لیست نگهداری سرور قرار گیرد. اتاق سرور باید از هرگونه گرد و غبار و رطوبت دور باشد تا کارآیی فن‌های موجود در کیس و رک‌ها بهتر باشد. ممکن است گرد و غبار باعث از کار افتادن فن ها شود. رطوبت می‌تواند آسیب جدی به خازن‌ها و برد‌های الکتریکی وارد کند، پس بهتر است برای به حداقل رساندن رطوبت محیط اتاق سرور، از کولر گازی استفاده شود چون کولر‌های آبی رطوبت زیادی در محیط اتاق سرور ایجاد می‌کند و گزینه مناسبی برای خنک نگه داشتن اتاق سرور نیستند.

با توجه به بالا بودن مصرف برق در کولر‌های گازی، هنگام خریداری به برچسب میزان مصرف انرژی آنها توجه فرمایید. همچنین باید توجه داشته باشید برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به اتاق سرور باید کلیه منافذ پوشانده شوند بخصوص پنجره‌ها بهتر است دوجداره باشند که از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعهمحاسبه سرمایش اتاق سرور؛ چه دمایی برای اتاق سرور مناسب است؟
کولر گازی مناسب در کولینگ اتاق سرور
برای اتاق سرور سیستم های کولینگ تخصصی طراحی شده‌اند. اما برای محیط های کوچک با چند سرور مقرون به صرفه نیستند.
اگر از کولر گازی در اتاق سرور استفاده می‌کنید، سعی کنید حتما این دو ویژگی را داشته باشد:

Vehicle start: در صورت قطع و وصل شدن برق، کولر خودش به طور خودکار بعد از وصل برق روشن شود.
DC Inverter: در مصرف برق در دراز مدت بسیار تاثیرگذار است.
تهویه اتاق سرور: تهویه هوا در محل نگهداری سرور باید طوری باشد که هوا به بهترین شکل ممکن در جریان باشد.

رطوبت گیر اتاق سرور: کنترل رطوبت اتاق سرور در جاهایی که رطوبت بالایی وجود دارد از سیستم های رطوبت گیر اتاق سرور استفاده می‌کنند.

تاثیر گرد و غبار بر روی عملکرد سرور
نشستن گرد و غبار روی سرورها یکی از موارد موثر در تغییر دما و کاهش عملکرد و بروز مشکلات است. هر عاملی که باعث تغییر در دمای استاندارد سرور شود، روی کارایی و عملکرد آن تاثیر می‌گذارد و عمر قطعات سرور کاهش می‌یابد.

تمیز کردن دیتاسنتر و اتاق سرور ممکن است جزو اولویت‌های شما نباشد اما بی‌توجهی به آن می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه آورد. پس به فکر گردوغبارهای دیتاسنتر و اتاق سرور خود باشید و جنرال سرویس سرور را به ما بسپارید.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

لنوو از عینک واقعیت افزوده جدیدی رونمایی کرده که مناسب کارمندان دورکار است و ۵ دسکتاپ مجازی را برای کاربر نشان می دهد.

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، امشب نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱(CES) آغاز می‌شود. در همین راستا لنوو از یک عینک واقعیت افزوده جدید رونمایی کرده که برای دورکاری مناسب است.

 

گجت مذکور «تینک ریلی آ ۳»(ThinkReality A۳) نام دارد و یک عینک هوشمند است که با استفاده از واقعیت افزوده ۵ دسکتاپ مجازی را جلوی چشمان کاربر نشان می‌دهد.

 

این تنظیمات چند مانیتوری بسیار جالب است. در عصری که بسیاری از کارمندان به دنبال ایجاد فضای کاری مناسب در خانه هستند، چنین عینک هوشمندی کارآمد به نظر می‌رسد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,عینک واقعیت افزوده

جان پرشک نایب رئیس بخش استراتژی و کسب و کار نوظهور لنوو در این باره می‌گوید: A۳ نسل جدید راه حل های سبک، قدرتمند و کارآمد واقعیت افزوده است. این گجت در فضاهای مجازی به کار می‌رود و همچنین قابلیت پشتیبانی از راه دور را دارد تا توانمندی‌های کاربر را برای انجام فعالیت‌های مختلف ارتقا دهد.

 

«تینک ریلی آ ۳» با پلتفرم اسنپ دراگون XR۱ متعلق به شرکت کوالکام ساخته می‌شود که کیفیت عملکرد بالای مورد نیاز برای پشتیبانی از نمایشگرهای استریواسکوپیک ۱۰۸۰ پیکسل را فراهم می‌کند.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068437.html



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تلویزیون‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ دارای ریموت کنترل‌های مجهز به صفحه خورشیدی خواهند بود که با نور داخلی و خارجی شارژ می‌شوند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ علاوه بر مجموعه‌ای از تلویزیون‌های جدید، یک ریموت کنترل سازگار با محیط زیست مجهز به صفحه خورشیدی را معرفی کرده است.

 

این کنترل از راه دور خورشیدی را می‌توان هم با نور خارجی و هم با نور فضای داخلی شارژ کرد، حتی اگر نوری وجود نداشته باشد و دو مورد قبلی کافی نیستند، از طریق یک درگاه USB معمولی قابل شارژ خواهد بود.

 

طبق گفته سامسونگ، این ریموت کنترل بسیار دوست‌دار محیط زیست است، زیرا ۲۴ درصد از ۳۱ گرم پلاستیک مورد استفاده در آن از "پلی‌اتیلن ترفتالات" بازیافتی ساخته شده است.

 

این شرکت می‌گوید که این کنترل از راه دور خورشیدی کمک می‌کند تا از هدر رفتن ۹۹ میلیون باتری طی هفت سال جلوگیری شود.

 

مطمئناً می‌توان استفاده از باتری‌ها را در درجه اول با استفاده از باتری‌های قابل شارژ کاهش داد، اما این کنترل از راه دور خورشیدی وابستگی به باتری‌ها را از آن هم بیشتر کاهش می‌دهد.

 

شرکت سامسونگ گفته است که در سال ۲۰۲۱ همچنین اقدام به افزایش بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست می‌کند.

 

گفتنی است که این ریموت کنترل خورشیدی با تمام تلویزیون‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ ارائه می‌شود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068561.html



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

حملات و نفوذهای صورت گرفته بر روی سرورهای تلفنی معمولا دو هدف را تعقیب می کنند:

سرقت خطوط تلفنی شهری و یا ترانک ها.
آسیب رساندن به سیستم تلفنی و ایجاد توقف در سرویس دهی.
در حملات گونه نخست که متاسفانه در کشور ما زیاد رایج است، نفوذگر از امنیت در ویپ خطوط ارتباطی سیستم تلفنی براری برقراری تماس های تلفنی خارجی که پرهزینه هستند، کاربرد می کند. به عبارت سایر از راه سیستم تلفنی هدف، با دو نقطه گوناگون تماس برپا می گردد و سپس این دو تماس را به هم متصل می کنند و از این طریق از خطوط تلفنی، سوء کاربرد می گردد. حملات رایج برای این هدف عبارتند از:

SIP Registration Scan attack ،Dictionary attack ،Brute Force.

در شیوه دوم، منظور اصلی به خطر انداختن یک سوداگری و ایجاد پریشانی در ارتباطات تلفنی آن هاست، که معمولا کارمندان ناراضی و یا رقبا اقدام به این کار می کنند. حملاتی همچون SIP Scan، Port Scan، SSH Brute Force، DoS و DDoS برای این قصد باره کاربرد قرار می گیرند.

حملات و تهدیدات امنیتی سیستم های تلفنی به این دو روش ختم نمی شوند؛ به عنوان نمونه ممکن است نفوذ با منظور سرقت اطلاعات تماس و یا اطلاعات کاربران یک سیستم تلفنی، و یا دست یابی به زیرساخت شبکه باشد.

همانطور که در سرآغاز گفته شد برای جلوگیری از گونه ها این تهدیدات و رسیدن به 99 درصد امنیت، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی باره نیاز است؛ در نتیجه در ادامه به بررسی راه حل هایی می پردازیم که احتمال بروز حملات رایج را تفریق می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دارندگان مسترکارت بیت‌پی اکنون می‌‎توانند کارت‌های رمزارز خود را به‌عنوان شیوه‌ی پرداخت در اپل پی اضافه کنند. این شرکت رمزارز می‌گوید گوگل و سامسونگ شرکت‌های بعدی هستند.

اپل وارد عرصه‌ی پرداخت با رمزارز می‌شود

اپل با پردازنده پرداخت بیت‌کوین بیت پی وارد همکاری شد. طبق گزارش RBC Capital Market، اپل اگر شروع به پشتیبانی از پرداخت رمزارز در والت (کیف پول دیجیتال) خود بکند، به‌طور چشم‌گیری درآمدش را افزایش خواهد داد. این شرکت به‌ جای اجرای پروژه داخلی، بیت‌پی را برای شروع این پروژه انتخاب کرده است. 

بیت‌پی بزرگ‌ترین پردازنده پرداخت رمزارز است که امکان ارسال و دریافت رمزارز یا پول فیات را مهیا می‌کند. این همکاری به اپل اجازه می‌دهد تقاضا برای پرداخت با رمزارز را بسنجد.

کارت بیت‌پی را می‌توان با بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتر و چهار استیبل‌کوین دیگر شامل USDC، جمینی (GUSD)، پکسوس (PAX) و BUSD شارژ کرد. مسترکارت بیت‌پی تنها برای شهروندان آمریکا صادر می‌شود.

مدیرعامل بیت‌پی اظهار کرد که گوگل و سامسونگ پی (Samsung Pay) به‌زودی از کارت بیت‌پی پشتیبانی خواهند کرد. مسترکارت نیز اخیرا اعلام کرده است که از امکان پرداخت مستقیم با رمزارز در ۲۰۲۱ پشتیبانی خواهد کرد.

اکنون صاحبان آمریکایی کارت بیت‌پی می‌توانند مسترکارت خود را به والت اپل پی اضافه کنند.

 

این عملکرد اپل پی به دارندگان مسترکارت بیت پی، امکان پرداخت خریدهای اپل استور و آنلاین را با استفاده از رمزارز در موبایل‌ می‌دهد.

طبق اظهار بیت پی، گوگل پی و سامسونگ پی نیز به‌زودی این قابلیت را به خدمات خود اضافه می‌کنند. بیت پی از PAX،ا‌BUSD،اGUSD و USDC پشتیبانی می‌کند.

طبق گزارش کوین‌دسک، مسترکارت برنامه دارد تا امکان دریافت مستقیم رمزارز را روی شبکه‌ی خود تا آخر ۲۰۲۱ برای فروشندگان فراهم کند. طبق گزارش جدید RBC که در روز دوشنبه منتشر شد، اپل با ورود به حوزه‌ی رمزارز والتی برای ۱٫۵ میلیارد کاربر روی دستگاه‌هایشان فراهم می‌کند.

***

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از ‌دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

 منبع:

https://www.zoomit.ir/economics/368004-apple-pay-taps-bitpay-adds-bitcoin-payments/



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

خرید قطعات بالارده‌ی کامپیوتر در شش‌ماه اخیر بسیار دشوار بوده است. دلایل بی‌شماری از جمله تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا، افزایش تقاضا برای تمامی سخت‌افزارهای محاسباتی و کمبود تأمین، در این موضوع دخیل بوده‌اند. تمامی نگاه‌ها به تراشه‌سازهایی چون TSMC دوخته شده است؛ به‌ گونه‌ای که حتی دولت کشورهای دیگر برای افزایش تولید تراشه‌ی خودرو، این شرکت را تحت فشار گذاشته‌اند. براساس گزارش اکستریم‌تِچ، AMD یکی از شرکت‌هایی است که این کمبود بیشترین تأثیر را روی آن داشته است؛ زیرا تراشه‌های جدیدترین کنسول‌ها، یعنی ایکس‌باکس سری ایکس و اس و پلی‌استیشن 5 و همچنین پردازنده‌های سری رایزن و کارت‌های گرافیک تحت معماری RDNA 2 خود این شرکت را AMD طراحی کرده است.

در نگاه اول، تصمیم AMD برای اتکا به TSMC جهت تولید محصولات ممکن است کوته‌فکرانه و نقطه‌ی ضعفی آشکار به ‌نظر برسد. این استدلالی است که مارک کمپبل، نویسنده‌ی نشریه‌ی Overclock3D مطرح می‌کند. او می‌نویسد:

در صورتی ‌که AMD فضای بیشتری داشت، می‌توانست تراشه‌های بیشتری تولید و با داشتن محصولات بیشتر در بازار، فروش بالاتری تجربه کند. وابستگی بیشتر AMD به لیتوگرافی ۷ نانومتری TSMC برای این شرکت زیان‌آور است. با توجه‌ به اینکه ظرفیت محدود تولید تراشه‌های ۷ نانومتری در TSMC منجر به ایجاد فضا برای رشد رقبا و همچنین باعث تعلیق تقاضا و سرمایه می‌شود، این وابستگی برای شرکت تایوانی نیز مشکلی بالقوه است. AMD باید در آینده با استفاده از لیتوگرافی شرکت‌های رقیب همچون سامسونگ برای تولید محصولات خود، تنوع در آن‌ها را افزایش بدهد.

تجزیه‌وتحلیل کمپبل از وضعیت AMD، نقاط قوتی را آشکار می‌کند. این شرکت سهم خودش از بازار را در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ از دست داد و دلیل چنین موضوعی، محدودیت در عرضه‌ی محصولات است. اگر TSMC ظرفیت تولید بیشتری داشت، AMD می‌توانست تراشه‌های بیشتری بفروشد و در نتیجه، درآمد بیشتری کسب کند. کمپبل اذعان کرد که AMD نمی‌توانست محصولاتش را به‌سرعت از خط تولید TSMC خارج کند و پذیرش درخواست او از AMD برای استفاده از لیتوگرافی سامسونگ در آینده نشان خواهد داد که انتقال طرح‌ها از یک تولیدکننده به دیگری، چقدر طول می‌کشد.

 منبع:

https://www.zoomit.ir/economics/368003-amds-reliance-on-tsmc-isnt-harming-growth-prospects/



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دوربین گوشی های گوگل پیکسل – Google Pixel از ماه آینده با استفاده از به روزرسانی جدید برنامه Fit قادر خواهند بود ضربان قلب و وضعیت تنفس کاربر را اندازه گیری کنند.

 

قرار است در ماه آینده، گوگل یک به روزرسانی برای برنامه Fit گوشی‌های پیکسل عرضه کند و کاربر می‌تواند با قرار دادن انگشت خود روی دوربین گوشی های گوگل پیکسل ضربان قلب و وضعیت تنفس خود را بسنجد. این کار با ردیابی تغییر رنگ خون در هنگام حرکت درون انگشت شما انجام می‌شود و برای اندازه گیری میزان تنفس خود باید از دوربین سلفی استفاده کرده و تنها کاری که باید انجام بدهید این است که نفس بکشید.

دوربین گوشی های گوگل پیکسل

این نرم‌افزار افزایش و کاهش حجم سینه شما را در هنگام تنفس اندازه گیری کرده و سپس وضعیت تنفسی را بررسی می‌کند. یکی از مدیران بخش محصولات Google Health به این موضوع اشاره کرده است که پزشکان میزان تنفس بیماران را به همین روش محاسبه می‌کنند و این برنامه سعی در تقلید از این روش دارد.

دوربین گوشی های گوگل پیکسل

این به روزرسانی برنامه Fit باعث می‌شود تا این برنامه در لیست بهترین نرم‌افزارهای سلامتی قرار بگیرد یا حتی به عنوان کاربردی‌ترین برنامه سلامتی نیز شناخته شود، پس از انتشار این به روزرسانی توسط گوگل برای برنامه Fit شما به راحتی می‌توانید ضربان قلب و وضعیت تنفس خود را به وسیله دوربین گوشی های گوگل پیکسل بسنجید.

طبق مطالعات داخلی این شرکت، ویژگی ضربان تنفس در هر فرد با وجود مشکلات سلامتی و بدون آن در هر دقیقه ثبت می‌شود. این ویژگی‌ها بر روی افراد با طیف وسیعی از رنگ پوست مورد آزمایش قرار گرفت و از دقت مشابهی برخوردار بود.

این احتمال وجود دارد که در آینده این قابلیت برای گوشی‌های غیر پیکسل نیز عرضه شود، اما در حال حاضر باید برای عرضه این به روزرسانی (برای گوشی‌های گوگل پیکسل) تا ماه آینده صبر کنیم. جالب است که بدانید شرکت گوگل دو سال پیش خدمات سلامت خود را برای رقابت با شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ و… تقویت کرد.

منبع:

https://gadgetnews.net/488652/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سه روش طراحی سایت ارزان
قالب های سایت تولید شده
0.6 میلیون تومان
خرید قالب
نصب قالب
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش مهار پانل
یکسال پشتیبانی
ریسپانسیو
فروشگاه قالب سایت
1.5 میلیون تومان
پیاده سازی سایت
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش کنترل پانل
یکسال پشتیبانی
درج اطلاعات وب سایت
نسخه موبایلی وب سایت(ریسپانسیو)
اختصاصی
2 میلیون تومان
پیاده سازی سایت
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش کنترل پانل
یکسال پشتیبانی
درج اطلاعات وب سایت
طراحی سازگار با موبایل(ریسپانسیو)
طراحی قالب به چهره اختصاصی
لیست مجوزهای دارکوب
مجوز از سازمان سامانه صنفی رایانه ای فرمانروایی تهران
مجوز نشر دیجیتال بر خط از وزارت فرهنگ و راهنمایی اسلامی
رتبه چهار از شورای عالی انفورماتیک کشور
مجوز آموزشگاه از سازمان فنی و حرفه ای کشور
نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت
عضو انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی
** تارنما کالا نیست و بعد از طریق اندازی تارنما بیچارگی شما به شرکت طراح تارنما بیش از قبل پرماسیدن می شود و پس شرکتی را برگزیدن نمایید که در مقوله پشتیبانی تارنما خدمات قابل قبولی را ارائه نماید. مهمترین دشوار در مقوله طراحی سایت ارزان، فقدان حمایت نیرومند می باشد.
** کلیه قالب های تارنما طراحی شده بدست دارکوب از پایه بدست این کمپانی پیاده سازی می گردند و از قالب حاضر استفاده نمی گردد. حتی چنانچه از سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا و وردپرس برای پیاده سازی تارنما استفاده شود از قالب آماده استفاده نمی گردد و قالب تارنما توسط تیم دارکوب تولید می گردد.
** دلایل عدم استفاده از قالب آماده بدست دارکوب بروز دشواری ها بسیار در قالب های آماده، ایمنی وب سایت، سرعت پایین بالا آمدن سایت و مصرف بیش از حتماً منابع سرور نظیر رم، سی پی یو و پهنای باند، دشواری ها در گسترش و به روز رسانی این گونه سایت ها می باشد.

 

خرید سایت حاضر ارزان
ارزان ترین پلان طراحی سایت دارکوب، طراحی تارنما با استفاده از قالب های فرآوری شده توسط دارکوب می باشد که هزینه راه اندازی وب سایت با به کارگیری این قالب ها 500 هزار تومان شامل خرید قالب، بارگذاری قالب بر روی سرور، ایمن سازی و بهینه سازی سرعت، آموزش مهار پانل و یک سال پشتیبانی می باشد. تعرفه درج اطلاعات وب سایت و اختصاص هاستینگ به هزینه باره عقیده اضافه می گردد. برای دید لیست قالب های تولید شده برای فروش دارکوب، به صفحه قالب های فرآوری شده دارکوب مراجعه نمایید.

 

توضیحات سایر پلان های ارزان و چیره دست طراحی سایت دارکوب در پیوسته موجود است

در صورتی که در جستجوی طراحی سایت ارزان و چیره دست هستید مقاله را به چهره کامل مطالعه نمایید. طراحی سایت شرکتی ارزان تخصص دارکوب می باشد که می توانید به دو طریق خرید سایت آماده و طراحی تارنما ارزان صاحب تارنما شوید. دارکوب گرد از کمپانی هایی است که خدمات طراحی سایت ارزان در تهران را در کنار خدمات پشتیبانی خوب ارائه می نماید. از خاصیت های دارکوب حمایت 24 ساعته و 7 روز در هفته می باشد که در مواقع بایسته می توانید از این سرویس دارکوب سخت وب سایت خویش را رفع نمایید.

با یک و نیمه میلیون تومان صاحب یک تارنما شرکتی به چهره ریسپانسیو و سازگار با موبایل به به اتفاق یک سنه حمایت بشوید. دارکوب در طراحی وب سایت ها با پروا به مشکلات موجود از قالب های حاضر بهره‌گیری نمی نماید و قالب ها را از پایه پیاده سازی می نماید تا در آینده تارنما دچار دشواری ها ایمنی، به روز رسانی، سرعت و پشتیبانی نگردد. سایت های طراحی شده بدست دارکوب همچنین حائز حمایت 24 ساعته در 7 روز هفته برای موارد ضروری می باشد. جهت ثبت سفارش بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

ثبت سفارش طراحی سایت

طراحی سایت شرکتی ارزان که قالب آن از پایه طراحی شده باشد تخصص دارکوب می باشد. در واقعیت طراحی سایت ارزان و چیره دست خدمتی است که کمتر کمپانی ارائه کننده خدمات وب سایتی می تواند ارائه نماید که گردآور دارکوب با پروا به تجربه بسیار خویش در این زمینه می تواند خدمات خویش را با کیفیت بالا و به به اتفاق حمایت کامل و تند ارائه نماید. شرکت هایی که طراحی سایت ارزان در تهران سپریدن می دهند معمولا تارنما ها را با قالب آماده طراحی می نمایند و یا خدمات حمایت خوبی ارائه نمی کنند. به کارگیری قالب حاضر وب سایت به انگیزه دشواری ها آن نظیر غیر قالب توسعه بودن، ایمنی و سرعت ذیل و عدم قابلیت بالارفتن به هیچگونه پیشنهاد نمی گردد و خرید سایت حاضر می تواند مایه هدر رفتن پول و زمان شما گردد. در باره خدمات پشتیبانی نیز در صورتی که حتی کمپانی طراح سایت وب سایت شما را با تعرفه 100 هزار تومان طراحی کرده باشد در صورتی که وب سایت مورد نظر را حمایت ننماید نمی توانید از تارنما خود استفاده لازم را نماید و بودجه و زمان صرف شده شما هدر خواهد رفت. در واقعیت ساخت سایت با بها های زیاد پایین با پروا به مشکلاتی که شدنی است در آینده برای شما به هستی آورد، ممکن است شما را از پیوستگی روند راه اندازی تارنما تاب امید سازد. ولی می توانید طراحی سایت با بها پسندیده اما با کیفیت انجام دهید الی بتوانید به تدریج و به بازبینی موعد حضور خود را در اینترنت بیشتر تقویت نمایید.

طراحی سایت با قیمت ارزان ولی کیفیت بالا ممکن است اما احتیاج به برنامه ریزی و تجربه کافی دارد و ارزان ارائه نمودن طراحی وب سایت ارزان خدمات طراحی وب سایت بدون تجربه و برنامه ریزی شدنی نیست و برخی از شرکت بدون داشتن تجربه کافی در زمینه طراحی وب اقدام به اتمام پروژه ها با قیمت زیر می نماید حال آنکه از آینده و بیچارگی به حمایت سایت طراحی شده خبری ندارند و سایت طراحی شده را بدون حمایت خلاص می نمایند. در واقعیت المان تجربه احد از مهترین مولفه هایی است که مایه می گردد یک کمپانی طراحی سایت تاب ارائه خدمات طراحی سایت با پایین ترین قیمت شدنی و بالاترین کیفیت را داشته باشد. شرکت های طراحی وب با توجه به تجربه و سابقه کاری خویش سرعت اکثریت در اجرای پروژه های بعدی خویش پیدا می کنند و می توانند سایت های جدید را با استفاده از تجربه جدید خود سریعتر و با قیمت تمام شده اقلیت پیاده سازی نمایند. دارکوب با توجه به سابقه 15 ساله طراحی تارنما خویش از سنه 1381 لغایت کنون و 3000 وب سایت طراحی شده خط مشی خود را بر ارائه خدمات طراحی تارنما با بالاترین کیفیت و ذیل بها شدنی پیمان دیتا است.

دارکوب متعلق به جهت اعلام می نماید که ارائه خدمات ساخت سایت با بها ارزان بدون داشتن تجربه کافی ممکن نیست که دلایل خود را در تقسیم زیرین اعلام می نماید:

عملیات طراحی سایت تنها ساخت و راه اندازی وب سایت نیست بلکه پس از طریق اندازی تارنما می بایست وب سایت توسط طراح تارنما پشتیبانی گردد و اکثر شرکت ها و گروه های طراح وبی که بدون تجربه پیشه طراحی وب سایت را سپریدن می دهند معمولا در حمایت تارنما ناتوان عمل می نمایند و تاب پشتیبانی سایت را ندارند.
داشتن تجربه کافی مایه می گردد طراح قبل بینی آینده وب سایت را نموده باشد و اقدامات لازم برای صحت عملکرد تارنما را اتمام داده باشد. به عنوان مثال طراح تارنما را امن سازی می نماید تا وب سایت مبتلا دشواری ها امنیتی نگردد و حال آنکه وب سایت هایی که با قیمت ذیل انجام می شوند معمولا توسط کمپانی های بی تجربه امن سازی نمی گردند و در آنیهد مبتلا مشکلات امنیتی می گردند.
داشتن تجربه در پروژه طراحی تارنما مایه می گردد طراح از دشواری ها طراحی وب اغلب با خبر باشد و در طراحی خود اصول و قواعد طراحی وب را در تارنما خود رعایت نماید.
با به کارگیری قالب های حاضر سیستم های مدیریت درونمایه نظیر جوملا، وردپرس و دروپال نیز می توان طراحی سایت ارائه کرد اما این سایت ها نیز می بایست بدست کارآزموده و برنامه نویس وب نصب، تاسیس و استفاده گردند و در غیر این چهره و عدم استفاده درست و پسندیده از این سیستم ها شدنی است تارنما دچار دشواری ها جبران ناپذیری گردد. در بخش ذیل به شما شیوه های ذیل آوردن بها پایان یافته طراحی سایت را اعلام می نمایم.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان
دارکوب 15 سال است که در مقوله برنامه نویس PHP فعالیت دارد و پروژه های معمولی طراحی وب سایت  خویش را معمولا با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا ، وردپرس و دروپال پیاده سازی می نماید که استفاده از این سیستم های مدیریت محتوای مجانی بها تمام شده طراحی سایت را ذیل می آورد. مشکلی که معمولا برای استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا اعلام می نمایند آن است که این سیستم ها امنیت ضعیفی دارند که از عقیده دارکوب به هیچگونه به این صورت نمی باشد و فقط علت امنیت پایین این سیستم کاربرد توسط افراد تازه کار می باشد. به این چهره که در صورتی که این سیستم های مدیریت محتوای مجانی بدست افراد مبتدی باره بهره‌گیری قرار بگیرند چنانچه تارنما به حقیقت امن سازی نگردد شدنی است بعدها دچار دشواری ها امنیتی گردد حال آنکه این سیستم ها حتما می بایست بدست کارآزموده و برنامه نویس وب سایت نصب، راه اندازی و امن سازی گردند الی کارکرد راستی داشته باشند و ضمانت کارکرد آن تضمین شده باشد.

استفاده از قالب آماده
استفاده از قالب آماده وب سایت موردی است به زیر آوردن هزینه تمام شده وب سایت کمک می نماید که البته دارکوب انجام طراحی سایت به این روش را رهنمود نمی نماید. قالب آماده به قالب های رایگان موجود در اینترنت گفته می شود که معمولا به صورت رایگان در دسترسی می باشند و به راحتی می توانید توسط آن ها سایت خود را راه اندازی نمایید. با توجه به بهره‌گیری گسترده از این قالب ها استفاده از این قالب ها شدنی است به برند شما لطمه وارد آورد زیرا وب سایت شما مانند به مثال های بسیاری می باشد.

خرید قالب وب سایت
حالت تقریبا به به کارگیری قالب آماده خرید قالب از فروشگاه قالب وب می باشد که استفاده از این روش سرعت اتمام پروژه طراحی وب را ذیل می آورد و در ضمن خرج همگی شده طراحی وب سایت به این روش به نسبت استفاده از گرافیست برای پیاده سازی قالب وب سایت ذیل تر می باشد. در شیوه خرید قالب که دارکوب به شما انجام این طریق را رهنمود می نماید شما می توانید با مراجعه به فروشگاه قالب دارکوب، قالب باره عقیده خود را انتخاب و خریداری نموده و دارکوب قالب باره عقیده شما را پیاده سازی نموده و برای شما پشتیبانی نماید.

درج اطلاعات تارنما بدست کارفرما
از یک طریق سایر نیز می توانید خرج تمام شده پیاده سازی وب سایت خود را پایین بیاورید که آن به این صورت می باشد که درج اطلاعات را خود بر دوش بگیرید. درج اطلاعات را می توانید با توجه به آموزشی که در دفتر دارکوب به شما داده می شود خویش بر دوش بگیرید که در این روش هزینه درج مطالب تارنما از خرج کلی کسر می گردد. البته دارکوب به شما پیشنهاد می نماید که در وحله اول درج مطالب را به دارکوب واگذار نمایید لغایت مطالب را طراح دارکوب برای شما بارگذاری نماید لغایت نما مطالب بارگذاری شده پسندیده باشد و بعد از درج اطلاعات اولیه توسط دارکوب کارفرما می تواند مسئولیت تکمیل اطلاعات را بر عهده بگیرد.

شما در حال مطالعه این صفحه هستید احتمالا به این انگیزه که در جستجوی طراحی سایت ارزان ولی با کیفیت هستید. دارکوب مقرون به صرفه ترین پلان خود را خرید قالب از فروشگاه قالب و درج اطلاعات اولیه بدست دارکوب اعلام می نماید. طراحی نسخه موبایلی تارنما نیز چندین ماه است جزو فاکتورهای رنک دهی موتورهای جستجو می باشد و دارکوب به شما پیشنهاد می نماید قابلیت ریسپانسیو بودن قالب را حتما در امکانات تارنما خود داشته باشید. دارکوب با به کارگیری سیستم های مدیریت محتوای رایگان در ساحل تجربه 15 ساله و 3000 تارنما طراحی شده خود وب سایت شما را با ارزان ترین قیمت شدنی پیاده سازی خواهد نمود.

همچنین دارکوب برای پایین آوردن بها طراحی سایت واحد بازاریابی خود را حذف نموده است و به این روش 50 درصد در هزینه های طراحی سایت خویش صرفه جویی نموده است و بازاریابی خویش را از طریق مشتریان راضی خویش و وانگهی سئو و بهینه سازی تارنما های خویش اتمام می دهد. در ضمن دارکوب 50 درصد از سود عرف و معمول کمپانی های طراحی تارنما را از مشتریان خویش اخذ می نماید و هوده خود را در انجام شمار اکثریت پروژه گرفتن خواهد نمود که این روش نیز یک نوع بازاریابی می باشد و انگیزه قیمت های پایین دارکوب به دلایل بیان شده می باشد.

قیمت های طراحی سایت زیاد پایین
برخی از کمپانی ها اقدام به پیاده سازی وب سایت با بها های زیاد زیر مثلا 50 هزار تومان می نمایند که معمولا این کمپانی ها تنها تارنما می فروشند و از حمایت خبری نیست. این وب سایت ها معمولا کیفیت کافی نداشته است و بعدها ممکن است دچار مشکلات بسیاری شوید و دارکوب به هیچگونه این تجربه را به شما رهنمود نمی نماید. بخردانه در نظر بگیرید چنانچه کمپانی بخواهد تارنما شما را پشتیبانی نماید می بایست مبلغی بیش از 50 هزار تومان را برای یکسال پشتیبانی خود در نظر بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و در حالی که بحران کرونا بسیاری از شرکت‌ها را در این سال زمین‌گیر کرد، ۷ شرکت بزرگ تکنولوژی جهان سود عظیمی از آن به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و در حالی که بحران کرونا بسیاری از شرکت‌ها را در این سال زمین‌گیر کرد، ۷ شرکت بزرگ تکنولوژی جهان سود عظیمی از آن به دست آوردند.

۷ شرکت برتر تکنولوژی آمریکا از لحاظ ارزش بازار، اپل، مایکروسافت، آمازون، آلفابت (گوگل)، فیسبوک، تسلا و ان‌ویدیا، علی‌رغم پاندمی کرونا و بحران شدید اقتصادی جهان، روی هم رفته ۳.۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش ارزش داشتند.

نه بحران کرونا و نه افزایش تعداد تحقیقات و بازرسی‌ها در مورد حاکمیت این شرکت‌ها بر بازار نتوانست مانع رشد فوق‌العاده آنها شود.

ارزش بازار شرکت اپل تنها در سال ۲۰۲۰ با جهشی ۱ تریلیون دلاری روبرو شد و به دنبال آن ارزش سهام آمازون در این سال بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار جهش کرد. ارزش سهام اپل ۸۱ درصد در این سال جهش کرد و آمازون هم بیش از ۷۶ درصد به ارزش خود افزود.

مایکروسافت، آلفابت و فیسبوک، هر کدام به ترتیب ۴۸۰ میلیارد دلار، ۲۶۸ میلیارد دلار و ۱۹۳ میلیارد دلار به ارزش خود افزودند.

ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹ برابر شد و این شرکت را به جمع ۵ شرکت برتر آمریکا از لحاظ ارزش بازار رساند و همه را غافل‌گیر کرد. ارزش سهام این شرکت در ابتدای ۲۰۲۰ تنها ۷۶ میلیارد دلار بود اما در انتها به ۶۶۹ میلیارد دلار رسید.

ارزش سهام ان‌ویدیا امسال با افزایش شدید تقاضا برای بازی‌های رایانه‌ای و پردازش‌گرهای مراکز داده بیش از ۲ برابر شد. ارزش این شرکت در پایان ۲۰۲۰ به ۳۲۳ میلیارد دلار رسید.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/5109988/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B3-%DB%B4-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DB%B7-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B0



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

«سفیر عشق»، سه‌گانه‌ای در حوزه بازی اکشن و شمشیری سوم شخص است که از آخرین تکنولوژی‌های روز بازی‌سازی در دنیا بهره گرفته و به عنوان بزرگترین بازی تاریخی و مذهبی جهان اسلام منتشر شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این بازی در «مرکز هنری رسانه‌ای منادیان» که پیش از این تجربه‌های موفقی در تولید آثار فاخر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای داشته، به کمک نیروهای متخصص بازی‌سازی، ساخته شده و به مرحله اجرا و انتشار در آمده است؛ فرآیندی که سال‌ها به طول انجامیده تا برای نخستین بار در یک روایت تعاملی، مخاطب‌های گسترده بازی‌های رایانه‌ای را با فضای تاریخ اسلام از منظری جذاب و تاثیرگذار آشنا سازد و همزمان تجربه هیجانی وصف‌نشدنی را به آن‌ها القا کند.

روایت یک عشق در هیجان ماجراجویی

قصه‌های حماسی آمیخته‌ای از عشق، هیجان و احساس است. ترکیب این ویژگی‌ها در یک بازی اکشن و سرگرم‌کننده که اتفاقات و واقعیت‌های تاریخی را بیان می‌کند، ذهن و حس هر بازیکنی را به خود درگیر کرده و با یک ساخت حرفه‌ای به روایتی جذاب کمک می‌کند.

استفاده از موسیقی درخور، جذاب و منحصربه‌فرد برای انتقال این هدف به مخاطب، از مهم‌ترین فاکتورها در مسیر ساخت سفیر عشق بود. پس هیچ چیز نمی‌توانست به اندازه صدای جاودان حماسه‌خوانِ ایران، سالار عقیلی، در هم‌نشینی دو اثر فاخر ایرانی در حوزه موسیقی و بازی‌های رایانه‌ای، اثرگذار باشد.

یک شخصیت ایرانی در دل اتفاقات تاریخی

سفیر عشق از نگاهِ «مهران»، شخصیت اصلی بازی، داستانی را از دوران امام حسین (ع) روایت می‌کند.

شخصیتی ایرانی و غیرواقعی از یاران امام حسن (ع) که پس از خیانت به ایشان، توسط مسلم‌بن‌عقیل نجات داده می‌شود و با حرکت از سمت ری به سوی کوفه، همراه او به خانه مختار می‌رود تا راوی اتفاقاتی باشد که در سال ۶۱ هجری رخ می‌دهد.

به گفته «مهدی جعفری جوزانی» تهیه‌کننده این بازی، نگارش سناریو توسط تیم سازنده سفیر عشق، بیش از دو سال زمان برد و همزمان از مراکز و منابع ذی‌صلاح مجوزهای لازم را دریافت کرد.

 

درخشش جلوه‌های بصری در سفیر عشق

مرکز متنا که سازندگان بازی «سفیر عشق» در آن جمع شده‌اند، برای ساده‌تر کردن شکل روایت، علاوه‌بر قصه‌گویی در فضای بازی، از تمام اتفاقات، به‌صورت مجزا پروفایل داستانی تهیه کرده و در منو قرار داده است تا کاربران بتوانند به اطلاعات تاریخی نیز دسترسی داشته باشند.

تیم سازنده نه تنها از منظر داستانی، بلکه از نظر بصری نیز روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی کاری جسورانه انجام داده‌اند؛ به طوری که گرافیک این کار نسبت به تمام بازی‌های ایرانی در رتبه بالاتری قرار گرفته است.

موتور "Unreal Engine ۴" (UE۴) محصول کمپانی «اپیک گیمز» که یکی از تکنولوژی‌های به کار رفته در «سفیر عشق» است، یکی از قدرتمندترین ابزارهای روز دنیا در ساخت بازی‌های بزرگی مانند " Fortnite"، "Gears۵" و نسخه جدید سری بازی «جنگ ستارگان» (Star Wars Jedi: Fallen Order) محسوب می‌شود.

البته این نخستین باری نیست که یک تیم بازی‌ساز ایرانی از این تکنولوژی استفاده می‌کند؛ «سفیر عشق» یک بازی اکشن ادونچر پُر کاراکتر است که المان‌ها و ویژگی‌های مهم گیم‌پلی در آن به چشم می‌خورد.

علاوه‌بر این، طراحی بسیار خوب رابط کاربری (User Interface) باعث شده است تا بازیکن در طول بازی تجربه‌ای متفاوت داشته باشد.

به گفته «عماد رحمانی» نویسنده و کارگردان «سفیر عشق»، افزون بر تعداد زیاد Non-Player Character، NPC (کاراکترهای غیرقابل بازی)، تعداد ۳۶ کاراکتر نیز برای این بازی طراحی شده است.

یک اکشن قصه‌گو

در کنار گرافیک چشم‌نواز که به لطف Unreal Engine ۴ و دانش تیم فنی میسر شده، گیم پلی بازی نیز در بین نمونه‌های داخلی بی‌همتا است. برای این کار، تیم تولید از تعدادی بازی مهم بین‌المللی الهام گرفته است که در بین آن‌ها می‌توان به دو بازیAssassin's Creed Origins و نسخه ۲۰۱۸ مجموعه God of War اشاره کرد.

از جمله مکانیک‌های مهم گیم پلی، مبارزات سریع، مخفی‌کاری، قابلیت اسب‌سواری، قابلیت ارتقای شخصیت و سلاح‌ها، استفاده از تیر و کمان، مکانیک کاورگیری و پارکور بوده و جالب‌تر آن که هر سلاح، دارای فنون مشخصی است که با پیش‌روی در بازی می‌توان آن‌ها را آزاد کرد.

یکی از واقعیت‌های جذاب در تولید این بازی آن است که طراحی و ادیت انیمیشن‌های اسب، بیش از ۵ ماه به طول انجامید و تیم سازنده را با چالش‌های فراوانی مواجه کرد.

بازیگر نقش مسلم‌بن‌عقیل، مهمان بازی «سفیر عشق»

در ادامه اقدامات و فعالیت‌های تیم سازنده بازی سفیر عشق در راستای انتشار این بازی، «امین زندگانی»، بازیگر نقش مسلم‌بن‌عقیل در سریال تاریخی مختارنامه، به عنوان مهمان این تیم، از نزدیک با روند آماده‌سازی این پروژه عظیم آشنا شد.

هدف از این دیدار، برقراری ارتباط دو سویه میان جامعه هنری و عرصه بازی بود تا تیم تولید اثر با توجه به شناخت درست، راحت‌تر بتوانند کاراکتر مسلم‌بن‌عقیل را در بازی، به شخصیت او در سریال نزدیک کنند تا به این شیوه بازیکن، ارتباط بهتری را با بازی برقرار کند.

این داستان ادامه دارد...

فصل اول بازی «سفیر عشق» در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ با حضور فرماندهان ارشد نظامی و مسئولین عالی‌رتبه لشکری و کشوری، به‌صورت انحصاری روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی عرضه گردید. فصل دوم در تابستان ۱۴۰۰ و فصل سوم نیز در محرم سال آینده روانه بازار خواهد شد.

مرکز هنری رسانه‌ای منادیان قصد دارد تا در سال آینده نسخه بین‌المللی این بازی را در فروشگاه استیم و اپیک گیمز منتشر کند؛ عرضه این بازی برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس ۱ در طی ۱۲ ماه آینده از دیگر اهداف مرکز هنری رسانه‌ای منادیان است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی سایت «سفیر عشق»، اقدام به دریافت این بازی کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در صورتی که در جستجوی یک کمپانی طراحی سایت در طهران می باشید دارکوب گرد از معتبرترین کمپانی های طراحی تارنما در مملکت می باشد. هم اکنون 40 طراح وب سایت، برنامه نویس، سئو کار و تولید کننده درونمایه به چهره حضوری و 20 تن به صورت غیر حضوری با این گردآور همکاری دارند. تعرفه قیمت طراحی سایت دارکوب زیاد ارزان می باشد و این مجموعه جزو شرکت های طراحی سایت ارزان در طهران می باشد. دارکوب یکتا از بهترین کمپانی های طراحی وب سایت در مملکت می باشد که دارای حمایت 24 ساعت و هفت روز در هفته می باشد. طراحی سایت اینترنتی و حمایت آن احتیاج به تخصص و تجربه فراوان دارد و برای آنکه تارنما به موفقیت برسد احتیاج به حمایت تیمی متخصص و متعهد دارد.

طراحی سایت حرفه ای و در عین حال ارزان تخصص دارکوب می باشد و جهت هر گونه مشاوره با شماره های این کمپانی تماس حاصل فرمایید.

دارکوب یکی از معتبر ترین کمپانی های ارائه کننده خدمات طراحی سایت و سئو شرکت طراحی سایت در استان تهران در مملکت می باشد که دارای مجوز کار و جنبش از سازمان سامانه صنفی کامپیوتر ای فرمانروایی تهران، استشهاد رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور و در ضمن مجوز نشر دیجیتال بر خط از وزارت راهنمایی می باشد. دارکوب همچنین دارای مظهر اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت و معدن و عضو انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی می باشد. برای رویت سایت جدید دپارتمان طراحی سایت دارکوب کلیک نمایید.


مصاحبه زنده تلویزیونی احمد بالوی پور بنیادگزار دارکوب در برنامه جوان موفق
شرکت های طراحی وب بسیاری در ایران وجود دارند. اکثر شرکت های طراحی سایت در طهران هستند. طراحی سایت دارکوب از سال 1381 تکاپو خود را در گویه طراحی سایت نخست ارائه کرد و در این سنه ها و تا سررسید نگارش این نوشتار در نزدیک 3000 سایت طراحی نموده است. در صورت میل مثال کارهای طراحی سایت دارکوب را مشاهده نمایید. تخصص اصلی برنامه نویسی دارکوب برنامه نویسی php می باشد و در پروژه های خود معمولا از سیستم های مدیریت محتوای جوملا و وردپرس کاربرد می نمایید. این شرکت همچنین اقدام به تعلیم طراحان وب از راه تهیه و ارائه مقالات در زمینه طراحی صفحات سایت و بهینه سازی سایت از راه ارائه مقالات سودمند و معتبر نموده است که در چهره رغبت می توانید مقالات طراحی سایت دارکوب را مطالعه نمایید. دارکوب وانگهی عضو گروه های برنامه نویسی و طراحی مختلفی به مشابه گسترش دهندگان جوملا و وردپرس می باشد و در چهره میل می توانید صفحه دارکوب را در جوملا نگریستن نمایید.

تخصص سایر دارکوب سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. در این شیوه سایت به گونه ای بهینه می شود که برای واژه ها کلیدی باره عقیده در صفحه اصلی گوگل و در ضمن در نتایج اول گوگل نمایش یابد. اتمام این کار باعث رونق کسب و کار کمپانی ها خواهد گردید و بدین وسیله شرکت ها از تارنما خویش تنها با عنوان کاتالوگ بهره‌گیری نمی نمایند بلکه از آن می توانند جهت بازاریابی خویش بهره گیرند.

دارکوب نماید کوشش و کوشش می باشد و طراحی سایت دارکوب جهت رضایت مشتریان خود نهایت سعی و کوشش را خواهد داشت. دارکوب به طراحی سایت ارزان معروف است زیرا در سیستم شرکتی خود بازاریابی را که خرج های بسیاری را برای یک پروژه در بر دارد را حذف نموده و بازاریاب کمپانی تکاپو های کمپانی و نمونه شغل آن پیمان داده. زیرا هیچ تبلیغی برتر از نمونه شغل برتر و رضایت مشتری نیست.

طراحی سایت دارکوب جهت میزبانی سایت های طراحی شده خویش از سرویس های هاستینگ با بالاترین کیفیت استفاده می نماید. دارکوب از این طریق بالا آمدن سایت های طراحی شده توسط خود و جستجوی مناسب در موتورهای جستجو را تضمین نموده است.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سامسونگ و AMD همکاری نزدیکی برای تولید تراشه‌های اگزینوس دارند؛ اما شاید این همکاری گسترده‌تر شود و کمپانی کره‌ای، وظیفه تامین چیپ های AMD را بر عهده بگیرد.

 

اخیرا خبر تولید تراشه‌های اگزینوس با پردازنده گرافیکی AMD RDNA منتشر شد. حالا بر اساس گزارشی تایید نشده که در فروم کره‌ای Clien انتشار یافته، AMD برای تولید چیپ های خود به سامسونگ متوسل خواهد شد.

چیپ های AMD

ظاهرا AMD قصد دارد میزان تولید CPU و APU خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهد؛ ولی تامین کننده‌ی فعلی (شرکت TSMC) به علت حجم سفارش‌های در جریان، قادر نیست پاسخگوی چنین تقاضایی باشد.

اینجاست که سامسونگ می‌تواند وارد ماجرا شود و تامین چیپ های AMD را برعهده بگیرد؛ چرا که بخش تولیدات نیمه هادی کمپانی، مشغول بهینه‌سازی فناوری ۳ نانومتری برای تولید انبوه چیپ است.

 منبع:

https://gadgetnews.net/487923/amd-rumored-outsource-chip-production-to-samsung/



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بریتانیا به زودی نخستین فرودگاه هواپیماهای الکتریکی در دنیا را افتتاح خواهد کرد که برای تاکسی‌های هوایی و هواگردهای سبکی از این قبیل است.

خودروهای پرنده ایده جدیدی نیستند و البته بسیاری از طرح‌های چنین وسایل نقلیه‌ای از کاغذ فراتر نمی‌روند. اما حرکت به سوی هواگردهای عمود پرواز الکتریکی که اصطلاحا eVTOL نامیده می‌شوند، برای کاربری‌هایی نظیر تاکسی هوایی یا جا‌به‌جایی بار با سرعتی بیش از پیش در حال حرکت به جلو است. هواگردهایی آینده نگرانه که تا چند سال دیگر به پدیده‌ای عادی در جوامع مدرن تبدیل می‌شوند.

در حال حاضر فرودگاه شهر کاونتری در غرب انگلستان پذیرای هواپیماهایی است که در نقش تاکسی هوایی و هواگردهای خودکار تحویل مرسوله فعالیت دارند. این فرودگاه در محل سابق یک پارکینگ خودرو در نزیکی ورزشگاه Ricoh Arena احداث شده و اکنون با دریافت تسهیلاتی به ارزش ۱.۲ میلیون پوند از دولت این کشور، تا پایان سال قادر به بهره‌برداری برای هواگردهای غیرسوختی خواهد بود تا بدین ترتیب نخستین فرودگاه هواپیماهای الکتریکی در دنیا باشد.

این ایستگاه هواپیماهای الکتریکی که Air-One نام گرفته، حاصل همکاری Urban Air Port با هیوندای است و یک سکوی فرود با ۱۴ متر عرض دارد؛ هواگرد پس از فرود عمودی روی این سکو به آشیانه زیرزمینی که زیر سکو قرار دارد منتقل می‌شود.

این سکو که ۶۰ درصد کوچکتر از یک سکوی پرواز هلیکوپتر است را می‌توان تنها طی چند روز مستقر نمود. از جمله محاسن این سکو می‌توان به عدم انتشار گازهای کربنی و همچنین بی‌نیازی از شبکه برق اشاره کرد. قابلیت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز آن با استفاده از صفحات خورشیدی و راهکارهایی مشابه این اجازه را می‌دهد تا در دورافتاده‌ترین نقاط نیز بتوان یک فرودگاه کوچک برای هواگردهای عمود پرواز الکتریکی داشت. همچنین امکان جابجایی و برپایی سریع آن‌ها در مواقع اضطراری، همچون زمان بروز بالایای طبیعی نیز وجود دارد.

زیرشاخه توسعه دهنده حمل و نقل هوایی هولدینگ بزرگ هیوندای که کمپانی Urban Air Port را به عنوان همکارش برای توسعه تاسیسات لازم جهت عملیات چنین هواپیماهای برگزیده، خود نیز مشغول کار روی یک هواگرد eVTOL است که بر اساس چشم انداز سازنده، تا سال ۲۰۲۸ تجاری سازی می‌شود.

طبق برآوردهای ناسا در آینده‌ای نزدیک حمل و نقل هوایی شهری تنها در خاک ایالات متحده آمریکا به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. کمپانی Urban Air Port قصد دارد تا ۵ سال آینده بیش از ۲۰۰ فرودگاه مشابه که هیچ گونه گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌کنند را در سراسر دنیا احداث کند که خود کمکی بزرگ به محیط زیست و کاهش آلودگی، چه از نظر آلاینده‌ای و چه از نظر صوتی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه با گسترده شدن رسانه های تصویری و خبری امکان اطلاع رسانی خبرها برای خبرگزاری ها راحت شده. شاید تا چند تا سال پیش زمانی که میخواستیم یک خبری بشنویم باید تا چاپ روزنامه فردا صبح صبر میکردیم! یا در یک ساعات طراحی سایت خبری آوش تک خاص منتظر اخبار از تلویزیون بودیم!

اما این روزها با زیاد شدن راه های ارتباطی بین مردم، رسانه ها از طرق مختلف اخبار را به گوش مخاطبان خود میرسانند. جدا از رسانه تلویزیون، این روزها سایت های خبری بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

چون خیلی از مردم این روزها با گوشی خود سر و کار دارند و در موبایل خود میتوانند کانالهای خبری را دنبال کنند و یا وبسایت های خبرگذاری را باز کنند و خبرها را دنبال کنند.

مشاوره رایگان
026-32211973
شبکه های اجتماعی
تاثیر شبکه های اجتماعی روی سایت های خبری
کانال های خبری که در تلگرام، اینستاگرام و یا شبکه های اجتماعی دیگر هستند به دلیل مخاطب زیاد این شبکه ها، اطلاع رسانی بسیار کاربردی است. زیرا منبع این اخبار از وبسایت خبری است و میتوانند از طریق عکس و فیلم و متن خبر را به بیننده نشان دهند.

مزیت این نوع اطلاع رسانی این است مردم در میان گذراندن وقت در تلگرام یا اینستاگرام خبرها را هم دنبال میکنند و برای دوستان خود ارسال میکنند.

هر چند شبکه های اجتماعی باید به عنوان مکمل یک وبسایت خبری آپدیت شود و نباید به عنوان یک منبع خبری در نظر گرفته شود. چون وبسایت خبری با مجوزهای لازم خبری را منتشر میکند اما یک کانال تلگرامی قاعدتا مجوزی برای انتشار خبر ندارد و صحت آن خبر برای کاربران مشخص نیست و به عنوان منبع موثق شناخته نمیشود.

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

رسانه کلیک– رانا پلاس با گیربکس شش دنده دستی و موتور +TU5 به‌زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایران جیب،  حمیدرضا حاجی اسماعیلی که مدیر پروژه انطباق گیربکس شش دنده روی تولیدات ایران خودرو است، ضمن اشاره به مشخصات فنی و مزایای رانا پلاس با گیربکس شش دنده دستی، عنوان کرد: شاخص‌ترین مزیت این خودرو، افزایش شتاب، تقلیل مصرف سوخت در سرعت‌ بالا و آسایش راننده حین رانندگی است. کاهش استهلاک و صدای موتور به‌همراه ارتقای نرمی تعویض دنده از دیگر نقاط قوت این خودرو به شمار می‌رود.

پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس

 
 
 
 
 
 
 
Volume 0%
 
 
 

اگر حوصله دردسرهای خرید خودرو را نداری همین جا درخواست بده

 

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که رانا شش سرعته با سقف شیشه‌ای نیز همانند پژو ۲۰۷ پانوراما، تمامی استانداردهای مربوطه را رعایت کرده است، از اعمال برخی تغییرات بیشتر در این خودرو خبر داد و اضافه کرد: با شروع تحریم و قطع همکاری شرکای خارجی، اراده‌ای به منظور ورود به حوزه طراحی گیربکس ایجاد و در نهایت به تولید انبوه جعبه دنده شش سرعته منجر شد.

رانا پلاس با سقف شیشه ‌ای و گیربکس شش دنده دستی به تولید خواهد رسیدبه گفته او این دستاورد موجب شد تا هم شرکت نیرو محرکه با توجه به تمهیدات علمی و عملی که تدارک دیده بود، از منظر طراحی و تولید پیشرفت کند و هم سازندگان زیر مجموعه آنها به ارتقای قابل توجهی دست پیدا کنند. 

مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته ایران خودرو افزود: تولید این گیربکس چه در بخش قطعات داخلی و چه در اجزای خارجی و تطابق آن با موتور +TU5، کاملا بر مبنای دانش بومی و داخلی انجام شده است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در آینده خودروهایی نظیر دنا پلاس توربو، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ و سپس سایر محصولات مطابق نقشه راه قوای محرکه شرکت ایران خودرو به گیربکس شش دنده داخلی تجهیز خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، علاوه بر آن که گیربکس شش دنده دستی روی خودروی رانا و دنا قرار می‌گیرد، نسخه اتوماتیک آن نیز در رانای جدید نصب خواهد شد. این پروژه در حال انجام است و اواسط سال آینده به مرحله تولید انبوه می‌رسد. همچنین طراحی و تولید جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه DCT نیز در برنامه تولید قرار دارد.

آقای حاجی اسماعیلی افزود: هنگامی رانا پلاس شش دنده، رانایAMT  و دنای شش دنده با موتور توربو تولید شد، این گیربکس روی بقیه محصولات نظیر سمند هم استفاده خواهد شد.

وی با بیان این‌که در آینده شاهد تولید دو موتور EF7+NA و EF7+TC  خواهیم بود، اضافه کرد: هر دوی این پیشرانه‌ها به همراه گیربکس شش سرعته بر محصولاتی نظیر دنا، سورن و سمند قرار خواهند گرفت.

 


:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

رسانه کلیک – ایرانسل به مناسبت دهۀ فجر انقلاب اسلامی، برای ۱۱۰۰ نفر از مشترکان خود، به قید قرعه، بستۀ هدیۀ ۴۲ گیگابایتی در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این بستۀ هدیه، در فاصلۀ روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹، از طریق بخش «تکان شگفت‌انگیز» در اپلیکیشن ایرانسل من، قابل فعال‌سازی است.

پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس

 
 
 
 
 
 
 
Volume 0%
 
 
 

اگر حوصله دردسرهای خرید خودرو را نداری همین جا درخواست بده

 

طی دهۀ فجر، در هر روز، ۱۰۰ مشترک ایرانسل می‌توانند از فرصت دریافت این بستۀ هدیه برخوردار شوند. در نتیجه، ۱۱۰۰ ایرانسلی این بسته را دریافت خواهند کرد.

تمام مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند با مراجعه به بخش تکان شگفت‌انگیز در این اپلیکیشن و تکان دادن گوشی خود، فرصت خود را برای دریافت این بستۀ هدیه امتحان کنند. اعتبار این بسته، ۲۴ ساعت پس از فعال‌سازی است و هر مشترک، فقط یک بار امکان دریافت این هدیه را دارد.

شایان ذکر است در چند روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، با انتشار یک پست اینستاگرامی، عملکرد ایرانسل در توسعۀ سایت‌های ارتباطی در مناطق روستایی استان سیستان‌وبلوچستان را «عالی» توصیف کرد.

در این پست، عملکرد اپراتورها در نصب و راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی در مناطق روستایی استان سیستان‌و‌بلوچستان، از ۲۰ آذر تا ۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ در قالب جداول «گزارش رسمی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از پیشرفت اتصال روستاها»، تشریح شده است.
بر این اساس، ایرانسل با بهترین عملکرد در مقایسه با سایر اپراتورها، تاکنون موفق به راه‌اندازی ۴۲ سایت ارتباطی برای ۹۳ روستای این استان شده و ۲۴هزار و ۷۴۵ نفر را در قالب ۶۸۱۵ خانوار، تحت پوشش شبکۀ تلفن‌همراه قرار داده و در ۲۴ سایت برای ۲۸ روستا نیز در حال نصب تجهیزات است تا ۴۲۴۲ نفر دیگر را در قالب ۱۱۱۰ خانوار، تحت پوشش قرار دهد.

همچنین طی بازۀ زمانی اول بهمن ماه ۱۳۹۹ تا هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹، توانسته است با برنامه‌ریزی دقیق و با وجود محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونایی و تحریم، ۲۲ سایت جدید را در ۲۲ منطقه روستایی، واقع در هفت شهرستان استان سیستان و بلوچستان، «طی یک هفته» وارد شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه خود کند.

 با راه‌اندازی این ۲۲ سایت نسل سوم تلفن‌همراه در طول یک هفته در روستاهای بخش‌های مختلف شهرستانهای زاهدان، سراوان، میرجاوه، ایرانشهر، نیکشهر، خاش و سرباز، بیش از نهصد خانوار با ۳۶۴۳ نفر جمعیت روستایی، تحت پوشش شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل قرار گرفتند.

 این ۲۲ سایت هر کدام متعلق به یک روستا و جاده‌های ارتباطی اطراف آن در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان هستند که تا ۸۱ خانوار در آن‌ها سکونت دارند و از محل بودجه USO وزارت ارتباطات، به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند.

 


:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال به صورت ماهانه در اینستاگرام instagram و از طرفی پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی در ایران، دلیل خوبی برای خواندن کامل این مقاله جذاب و البته مهم است.

دوستان گرامی توجه داشته باشید که فعالیت حرفه ای من در زمینه سئو SEO است و اشراف کامل و تخصصی به شبکه های اجتماعی را ندارم و این مقاله صرفا تجربیات بنده است و تمایل داشتم با نگاهی متفاوت به یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار ایران بپردازم.

در این مقاله جذاب قصد داریم در قالب آموزش ترفندهای حرفه ای اینستاگرام، سئو کردن محتواهای موجود پیج‌مان را هم در این شبکه اجتماعی بیاموزیم. نکات جالب همانند اینکه چطور در اینستاگرام همانند سئو بک لینک مناسب و باکیفیت بگیرید و یا چطور محتوا با کلمات کلیدی مناسب تولید کنیم و یا نحوه آنالیز و دریافت ترافیک واقعی چطور است؟ چطور در اینستاگرام احتمال پنالتی شدن صفحه همانند پنالتی در گوگل وجود دارد و نکات مهم و جذاب دیگر که در ادامه مقاله میزفا مشاهده خواهید کرد.

البته بهینه سازی در همه موضوعات به شکل‌های مختلفی موجود است، به عنوان مثال بهینه سازی شبکه های اجتماعی (SMO)، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) ، بهینه سازی تجربه انسانی (HEO) و … ولی هدف اصلی ما ارتباط بین سئو با شبکه‌های اجتماعی است.

اگر نمی‌دانید سئو یا SEO چه چیزی است پیشنهاد میکنم قبل از خواندن این مقاله، پست مربوط به سئو چیست را بخوانید.

سرفصل‌های پست [مخفی کردن]

1 مقدمه
1.1 برای چه نوع کسب و کاری سود آور است
1.2 آمار
1.3 اکانت بازاریابی در اینستاگرام
2 سئو در اینستاگرام
2.1 Like و Backlink
2.2 Page name و Site name
2.3 Bio و Title
2.4 Explore و SERP
2.5 Search و Search
2.6 Location و Local SEO
2.7 Hashtag و Keyword
2.8 Interaction و Behavior
2.9 Insights و Google Analytics
2.10 Reach و User
2.11 impression و impression
2.12 Comment و Comment
2.13 IGTV و Youtube
2.14 Mass followers و Link farm
2.15 Shadowban و Penalty
2.16 Hypeauditor و Alexa
2.17 سایر شباهت ها
3 پایان
مقدمه

برای چه نوع کسب و کاری سود آور است
به نظر بنده اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نیست، ولی به معنای این نیست که نباید در آن فعالیت کرد. به شکل کلی برای کسب و کارهای B2C یعنی کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با مصرف کننده (مشتری نهایی) دارند، بهتر است. البته برای کسب و کارهای B2B که مشتری آن‌ها شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر هستند، داشتن صفحه اینستاگرام نیز پیشنهاد می‌شود، هر چند باید به دنبال مخاطب های خاص خودشان باشند تا بتوانید حداقل استفاده یعنی “آگاهی از برند” را پیش ببرید.

برای توسعه برند خود نیاز به شبکه های اجتماعی دارید و فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی همانند داشتن شعب در شهرهای مختلف است. چرا که هر شبکه اجتماعی مخاطب های منحصربه‌‌فرد خود را دارد. فعالیت مناسب در این نوع شبکه ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرنخ‌های (Lead) مناسب و کافی در زمان کوتاه دریافت کنید. هر چند جمع آوری سرنخ‌ها شروع کار می‌باشد و نحوه استفاده صحیح آن‌ها و پیاده سازی استراتژی مناسب می‌تواند اثربخشی این سرنخ‌ها را دوچندان کند.

 

آمار
طبق آمار رسمی اینستاگرام به آدرس business.instagram.com بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در یک ماه دارد و ۵۰۰ میلیون اکانت فعال روزانه که اینستاگرام شان را چک می‌کنند که از این مقدار نزدیک به ۴۰۰ میلیون آن استوری‌ها را هم بررسی می‌کنند.

آمار اینستاگرام
آمار اینستاگرام

اکانت بازاریابی در اینستاگرام
تقریبا ۳ سال پیش در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام از اکانت Business خود رونمایی کرد و کمک شایانی در بهبود بازاریابی در درون این اپلیکیشن ایجاد کرد. با استفاده از این اکانت شما می‌توانید آمار دقیق تعداد بازدیدهای هر پست، تعداد کسانی که پست شما را در اینستاگرام Save کرده‌اند و یک سری از داده‌های باارزش که هر کدام در نوع خود می‌تواند اثربخشی مناسبی در ادامه مسیر صفحه ما باشد.

با داشتن اطلاعات دقیق و جامع می‌توانید یک استراتژی خوب برای این شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام ایجاد کنید، مثلا چه تعداد کاربران زن یا آقا هستند و یا چه نوع پست‌هایی بیشترین فالوور را برای من داشته است؟ از کدام شهرها بیشترین بازدید و لایک را دارید؟ و همه این موارد کمک می‌کند تا بتوانید پست و محتوای مناسب در زمان مناسب درج کنید. سئو اینستاگرام

تمام این قابلیت‌ها در اکانت بیزینس Business اینستاگرام موجود است و در اکانت پرسونال و یا شخصی، چنین آمارهایی را نمی‌توان مشاهده کرد.

 

سئو در اینستاگرام
در ادامه قصد داریم به معرفی برخی ویژگی‌های اینستاگرام بپردازیم و سپس شباهت آن در سئو را بیان کنیم. درواقع شما در آموزش اینستاگرام به صورت حرفه ای، نحوه بهینه سازی و بهبود، پست‌ها و صفحه اینستاگرام خود را می‌آموزید تا بهتر و بیشتر دیده شوید، همان کاری که هدف سئو است. به عبارت دیگر ارتباط بین SMO با SEO را نشان خواهیم داد.

همان طور که در گوگل الگوریتم‌های بسیاری وجود دارد تا بتواند بهترین نتیجه را نشان دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به نظر بنده هدف اول و اخر همه این الگوریتم ها بهبود تجربه استفاده کاربران از آن نرم افزار است.

اصطلاحات و کیوردها در اینستاگرام
پیشنهاد می‌شود قبل از خواندن مقاله این عکس را یک مرور کنید.

 

Like و Backlink
به نظر من لایک شدن در اینستاگرام شبیه به گرفتن بک لینک است. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

به همین منظور در برخی گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که یکی از آن‌ها پستی درج می‌کند، سایر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست می‌کنند. امری که در برخی استراتژی های لینک سازی در بین متخصصین سئو رخ می‌دهد.

هر چند این نوع سناریو به این صورت دارای یک سری مشکلاتی است و باید به شکل هوشمندانه تر پیاده سازی شود چرا که گاهی ممکن است با تکرار زیاد به جای داشتن اثر بخشی مثبت، اثرات منفی و یا خنثی داشته باشد.

 

Page name و Site name
نام صفحه و ایدی صفحه به ترتیب همانند نام سایت و دامنه سایت می‌باشد. به خاطر داشته باشید که نام صفحه که اصولا همان نام برند شما می‌باشد باید به شکلی باشد که بتواند به مشتری در راحت تر سپردن آن کمک کند. همینطور نام صفحه با ایدی صفحه همخوانی داشته باشد.

یک نام برند خوب حتما نیاز نیست که به کاربران شما بگوید که شما چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید، نامی که راحت به ذهن سپرده شود و در درون یک داستان به وجود بیاید می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد.

نکته دیگر آنکه راحت خوانده شود، راحت نوشته شود تا در نهایت توسط کاربران راحت پیدا شود. همینطور سعی کنید ایدی همه شبکه‌های اجتماعی را همانند نام برند کنید. به کمک سایت knowem.com می‌توانید یک ایدی ID واحد در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید. به نظر من هر چه این ایدی به دامنه سایت نزدیک تر باشد، بهتر است.

 

Bio و Title
من Bio بیو اینستاگرام را به عنوان های پست‌های در سایت شبیه می‌دانم. وقتی کاربری در گوگل سرچ می‌کند باید برای او توضیح دهید که قرار هست چه نیازی از او رفع کنید و رفع نیاز با واقعیت موجود در داخل سایت شما همخوانی داشته باشد، به عبارت دیگر محتوای داخل صفحه متناسب با آن نیاز باشد.
در بیو اینستاگرام هم باید گفته شود که چه دلیلی دارد کاربران صفحه شما را فالوو کنند؟ (البته در صفحه اینستاگرام میزفا برخی از نکات این صفحه رعایت نشده و به دنبال نیروی قوی برای سوشال هستیم ولی در پروژه‌های سئو سعی میکنیم حداکثر موارد را رعایت کنیم)

اگر چه بیو اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری دارد و اگر قصد دارید کاربران خود را در صفحه پروفایل خود بیشتر نگه دارید، می‌توانید از برچسب Hashtag در بیو استفاده کنید. مثلا اگر تخفیف ویژه و فروش ویژه دارید پیشنهاد می‌شود یک برچسب منحصربه فرد ایجاد کرده و در بیو درج کنید تا کاربران با زدن برچسب به راحتی بتوانند پست‌های هدف شما را پیدا کنند، و یا اگر یک صفحه دیگر در اینستاگرام دارید که مربوط به برند شما می‌باشد می‌توانید ایدی اینستاگرام آن را در بیو تگ کنید.
دوست بنده در زمینه عکس نوشته در اینستاگرام فعالیت حرفه ای انجام می‌دهد و صفحه او بالای ۲۰۰ هزار نفر فالوور دارد. یک صفحه عکس نوشته مخصوص دختران دارد و یک صفحه مخصوص پسران، در صفحه بیو عکس نوشته دختران ایدی صفحه عکس نوشته پسران را تگ کرده تا اگر کاربری از هر جنسی وارد هر صفحه ای شد آنها را از دست ندهد. این خود یک مسیر روشن برای کاربران می‌سازید و از طرفی نرخ تبدیل بازدید به فالوور را بهبود می‌دهد.

شاید بسیاری از این موارد را برخی‌ها رعایت نکنند، مثلا صفحه اینستاگرام امیر تتلو خواننده ایرانی که اکثر دوستان آشنا هستند. او ممکن است یک بار درباره دیوار صحبت کند، یک بار درباره حجاب صحبت کند و یک بار درباره دلار حرف بزند، و اگر تمایل داشت درباره موسیقی صحبت می‌کند. این موارد نادر که هیچ گونه هدف روشنی را دنبال نمی‌کنند در حیطه صحبت های ما نیستند و این نوع صفحات همانند باد می‌مانند. زود می‌آیند و زود می‌روند.

 

Explore و SERP
حتما بر روی دکمه جستجو اینستاگرام زده‌اید، به آن صفحه Explore گویند، پست‌های این قسمت اصولا براساس لایک و کامنت‌های واقعی و همینطور براساس رفتار فالوورهای شما چیدمان می‌شود. به عبارتی اینستاگرام سعی می‌کند به شکل هوشمند علاقه شما را بفهمد و براساس آن پست‌هایی که احتمال دارد به آن‌ها علاقه داشته باشید را نشان دهد. و این کار اینستاگرام چه معنایی دارد؟ معنای بهبود تجربه کاربری، درواقع بعید است در هر قدم این شرکت‌های بزرگ بهبود تجربه کاربری را مشاهده نکنید. برویم سر اصل مطلب.

اعتبار صفحه مهم تر از علاقه کاربر است، به عبارتی قبل از مهم بودن علاقه شما، معتبر بودن آن صفحه هم نقش مهمی دارد. همان طور که گوگل در SERP چنین رفتاری را در برابر سایت‌ها دارد. و زمانی که شما در نتایج گوگل جستجو انجام می‌دهید، نتایج کم کم به سمت شخصی سازی شده پیش می‌رود، یعنی کلماتی که قبلا جستجو کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید و یا سایت‌هایی که قبلا مشاهده کردید را به احتمال زیاد در نتایج شما رتبه بهتری خواهند گرفت.

جذب کاربر جدید و هدفمند یکی از مهم ترین ویژگی‌های نتایج گوگل می‌باشد و اگر پست شما در صفحه Explore اینستاگرام باشد همین موضوع اتفاق می‌افتد و شانس دریافت فالوور بیشتر که به موضوعات شما علاقه‌مند است، دوچندان می‌شود. و این فرصت ویژه‌ای است که اینستاگرام به شما می‌دهد، همان طور که گوگل در نتایج به سایت شما ممکن است چنین فرصتی را به لطف SEO بدهد.

هوشمند بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های الگوریتم‌های اینستاگرام و گوگل در سرچ است. زمانی که من در جستجوی نتایج به اشتباه عبارت تیم باشگاهی یوونتوس را سرچ کردم “uventus” جدا از آنکه این الگوریتم عبارت صحیح را خودش پیدا می‌کند، از بین هزاران صفحه واقعی و فیک، صفحه رسمی این باشگاه را در نتیجه اول جستجوی من نشان می‌دهد. البته بنده طرفدار تیم یوونتوس نیستم و علاقه بسیاری به تیم باشگاهی آث‌میلان دارم



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بازار خودرو در شرایط رکود مطلق به سر می‌برد. حتی با وجود کاهش چشم گیر قیمت‌ها، اثری از خریدار برای خودروهای مانده در پارکینگ‌ها و نمایشگاه‌ها نیست. بسیاری از قیمت‌های اعلام شده برای خودروها هم در زمان آمدن فروشنده و خریدار به پای معامله، می‌شکنند و پایین تر می‌آیند. نوسانات در بازار بسیار جزئی است. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با ادامه روند فعلی پیش بینی کرده است که تا شب عید، قیمت خودرو گران نمی‌شود و بازار همچنان در ثبات نسبی به سر می‌برد.

با آرام گرفتن نوسانات بازار ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز تا حدی ثابت مانده و در این شرایط با توجه به اینکه پیش‌بینی خاصی برای افزایش قیمت خودرو در بازار نمی‌شود، تقاضای کاذب برای خرید خودرو در بازار تقریباً حذف شده است.

 

 

 

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد، قیمت‌ها طی روزهای اخیر تقریباً ثابت بوده و تغییر قابل توجهی در بازار اتفاق نیفتاده است. بر این اساس، در حال حاضر قیمت هر دستگاه سایپا 131 در بازار بین 97 تا 102 میلیون تومان اعلام می‌شود، هر چند اکثر معاملات با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان صورت می‌گیرد. همچنین قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار حدود 179 تا 182 میلیون تومان اعلام می‌شود و در مورد پژو 207 دنده‌ای نیز قیمت 268 تا 271 میلیون تومان به مشتریان اعلام می‌شود.

همچنین در بازار تیبا صندوق دار با قیمت 108 تا 110 میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت سمند LX بین 172 تا 16 میلیون تومان و قیمت پژو پارس نیز حدود 195 میلیون تومان است. در حال حاضر هر دستگاه پژو 405 نیز در بازار با قیمت 177 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود و در مورد ساندرو استپ‌وی مدل 98 نیز باید به قیمت 450 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم. قیمت ساندرو معمولی نیز در بازار حدود 420 میلیون تومان است.

 

استیضاح وزیر صنعت
 

 

ادامه ثبات در بازار شب عید

فعالان بازار با اشاره به ثبات نسبی قیمت خودرو در بازار معتقدند این ثبات قیمتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. در این مورد سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگا‌ه‌داران خودرو در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه قیمت‌های خودرو در بازار نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است، اظهار داشت: «با توجه به اینکه قیمت دلار از کانال 22 هزار تومان به کانال 24 هزار تومان رسید و نوسانات ارزی لحظه‌ای اتفاق افتاد، کاهش قیمت خودرو در بازار تقریبا متوقف شد، ولی افزایش قیمتی نیز نداشته‌ایم.»

وی پیش‌بینی کرد تا نوروز 1400 نوسانی در بازار خودرو اتفاق نیفتد و قیمت‌ها افزایش نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در صورت نوسان نرخ ارز ممکن است قیمت خودرو در بازار نیز یک تا دو درصد نوسان داشته باشد،‌گفت: «در مورد بازار بعد از عید نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی کرد، زیرا شرایط بازار به وضعیت عرضه خودرو، نوسانات ارزی و سیاست‌های اقتصادی دولت بستگی دارد. مؤتمنی با بیان اینکه طی روزهای اخیر دوباره مشتریان و خریداران با بازار کنار آمده‌اند، گفت: در حال حاضر تقاضای کاذب در بازار خودرو فروکش کرده و تقاضایی برای سرمایه‌گذاری جهت خرید خودرو و فروش آن در بازار شب عید وجود ندارد.»

 

 

 

کاهش مسافرت ها و افت تقاضای خرید خودرو

محمد اولیایی، یکی از فعالان بازار خودرو نیز در این مورد به خبرنگار فارس ‌گفت: «بازاری که هم اکنون شاهد هستیم برای شب عید نیز برقرار خواهد بود و نوسان قیمتی قابل توجهی در بازار خودرو نخواهیم داشت.»

وی در مورد زمان ایجاد رونق در بازار خودرو نیز گفت:‌ «رونق فروش زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت ارز پایدار باشد؛ یعنی حداقل به مدت دو تا سه هفته نرخ ارز، یک رقم مشخص باشد. وی تصریح کرد: در حال حاضر فردی که احتیاج واقعی به خودرو داشته باشد برای خرید به بازار مراجعه می‌کند، اما با توجه به شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها، تقاضای خرید خودرو کاهش یافته است. به گفته وی، در حال حاضر فروشنده خودرو در بازار زیاد است، به ویژه برای خودروهای صفر مدل 98، تعداد فروشندگان در بازار قابل توجه هستند.»

تاثیر لغو مصوبه گرانی کارخانه‌ای خودروها بر بازار

افت قیمت خودرو در بازار در شرایطی اتفاق افتاده که مصوبه وزارت صنعت برای افزایش 3 ماهه قیمت کارخانه‌ای خودروها ملغی شده است. در واقع در پی مخالفت سازمان بازرسی با فرمول جدید شورای رقابت برای گرانی خودرو و با توجه به روند نزولی نرخ ارز، افزایش قیمت خودرو برای 3 ماهه آخر سال منتفی شد و شورای رقابت از موضع خود برای رشد مداوم قیمت خودرو عقب نشینی کرد. این موضوع بر روند رشد قیمت خودرو در بازار تاثیرگذار بود است.

شورای رقابت اخیراً فرمول جدیدی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی مصوب کرده بود که بر اساس آن قیمت‌گذاری ۵۵ درصد تولید خودروسازان که خودرو‌های اقتصادی‌تر و مورد تقاضای عامه مردم است از دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت تبعیت می‌کرد و 45 درصد خودرو‌ها نیز مشمول فرمول جدید قیمت‌گذاری می‌شدند. این دستورالعمل شورای رقابت مورد انتقاد سازمان بازرسی قرار گرفت و پس از آن شاهد عقب نشینی شورای رقابت از فرمول جدید قیمت‌گذاری خودروها بودیم و به گفته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، از این پس قیمت‌گذاری خورو‌ها به جای سه ماهه، هر شش ماه یا سالانه تعیین خواهد شد.

 منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/31/%d8%ab%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%af%db%8c%d8%9b-%d9%be%db%8c%d8%b4%e2%80%8c%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گروهی از اخترشناسان آمریکایی و کانادایی در مقاله‌ای که در نشریات نیچر و نیچر آسترونومی منتشر و نتایج آن را در  اجلاس مجازی انجمن نجوم آمریکا ارائه کرده‌اند، خبر دادند که برای اولین‌بار و به حتم یقین موفق شده‌اند یک مغنااختر شراره‌ای را در کهکشانی دیگر کشف کنند.

همواره تصور بر این بود که مغنااخترها که اجرام ستاره‌ای فوق مغناطیسی‌اند، مسئول بعضی از انفجارهای بسیار پرانرژی در کهکشان‌های نزدیک باشند اما تاکنون هیچ‌کس موفق نشده بود این فرضیه را ثابت کند. پیش‌ازاین، اخترشناسان مغنااخترهای شراره‌ای را در کهکشان راه‌شیری رصد کرده بودند اما این اجرام درخشان به‌حدی پرنور هستند که ممکن نیست بتوان به آنها نگاه دقیقی انداخت. همچنین در کهکشان‌های دیگر رصدهای کوتاهی ثبت شده بود اما هیچ‌کدام هرگز به این دقت نبودند.

 

 

 

به‌گفته این دانشمندان، 15 آوریل 2020، اولین علامت از این مغنااختر به‌صورت انفجاری از پرتوهای گاما و پرتوهای ایکس نمایان شد. پنج تلسکوپ فضایی شامل تلسکوپ فضایی پرتو گامای فرمی و مدارگرد مارس اودیسه این انفجار را رصد کردند و اطلاعات کافی برای ردیابی چشمه این انفجار را در اختیار دانشمندان گذاشتند.

پژوهش‌ها نشان داد که چشمه این انفجار پرتو ایکس و گاما در کهکشان NGC 253 یا کهکشان سنگ‌تراش در فاصله 11.4 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد.

در ابتدا، اخترشناسان تصور کردند که این انفجار نوعی از انفجار کوتاه پرتو گاما یا GRB است که معمولا در اثر برخورد ستاره‌های نوترونی یا سایر رویدادهای ویرانگر کیهانی به‌وجود می‌آید. اما این علامت برای اینکه یک جی.آر.بیِ کوتاه باشد کمی عجیب بود. زیرا در مدت‌زمان فقط 2 میلی‌ثانیه به‌سرعت به حداکثر میزان درخشش رسید و بعد برای 50 میلی‌ثانیه دیگر عقب کشید و به‌نظر رسید که پس‌از حدود 140 میلی‌ثانیه تمام شده است. با کمرنگ‌شدن علامت، بعضی از تلسکوپ‌ها نوسانات نوری را که سریع‌تر از یک میلی‌ثانیه تغییر می‌کردند، تشخیص دادند.

«الیور رابرتز»، اخترفیزیکدان انجمن پژوهش‌های فضایی دانشگاه‌ها در هانتسویل در این‌خصوص می‌گوید: «انفجارهای پرتورهای گامایی معمولی کوتاه که نتیجه برخورد ستاره نوترونی‌اند چنین تغییری ندارند اما در مورد مغنااخترهای شراره‌ایِ کهکشان خودمان باید گفت که وقتی این اجرام چرخش می‌کنند شراره‌های نور به‌صورت نقاطی درخشان، می‌آیند و می‌روند.»

پس‌از ثبت این رویداد اولیه‌، تلسکوپ فرمی به‌طرز شگفت‌انگیزی توانست پرتوهای گامای با انرژی بالاتر از یک گیگاالکترون‌ولت را که چهار دقیقه پس‌از انفجار اولیه از راه رسیدند رصد کند و این‌ درحالی بود که هیچ‌یک از چشمه‌های شناخته‌شده جی.آر.بیِ کوتاه قادر به انجام چنین انفجاری نیستند.

کوین کارلی از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی در این‌خصوص توضیح می‌دهد: «ما در یک کهکشان نزدیک مغنااختری را کشف کردیم که انگار نقاب زده بود و ما نقاب از چهره‌اش برداشتیم.»

این پژوهشگران معتقدند شراره‌ای که رصد کرده‌اند برآمده از اختر‌لرزه‌ای عظیم باشد که بزرگای آن برابر با یک‌هزار تریلیون‌تریلیون یا 10 به توان 27 برابر بزرگ‌تر از زمین‌لرزه با بزرگای 9.5 است که سال 1960 در شیلی ثبت شد. اخترلرزه یا ستاره‌لرزه (Starquak) زلزله‌ای شبیه زمین‌لرزه است با این ‌تفاوت که در مغنااخترها رخ می‌دهد.

تا امروز، دانشمندان فقط 23 مغنااختر را شناسایی کرده‌اند و روی این اجرام ستاره‌ای مغناطیسی سه اخترلرزه را به‌ترتیب در سال‌های 1979، 1998 و 2004 ثبت کرده‌اند. اکنون نتایج این کشف جدید پیشنهاد می‌دهد که دست‌کم بعضی‌ از علامت‌هایی که به‌نظر می‌رسند GRBهای کوتاه باشند درواقع از شراره‌های مغنااختر تابش شده‌اند و بنابراین، ممکن است حاصل یک رویداد اخترلرزه‌ای باشند.

مغنااختر چیست؟

مغنااختر (magnetar که مخفف عبارت Magnetic Star به‌معنی «ستاره مغناطیسی» است‌) ستاره‌ای نوترونی است که دارای میدان مغناطیسی عظیمی است که میلیاردها برابر میدان مغناطیسی زمین است و از واپاشی آن تابش‌های فراوان و بسیار شدید الکترومغناطیسی به‌ویژه پرتوهای ایکس و پرتوهای گاما و در موارد بسیار نادر بسامدهای رادیویی حاصل می‌شود.

نخستین‌بار، رابرت دانکن و کریستوف تامپسون در سال 1992 نظریه‌ای را درباره این اجرام ستاره‌ای مغناطیسی ارائه کردند و یک‌ دهه بعد، فرضیه مغنااختر به‌عنوان توضیحی فیزیکی برای اجرام خاص شناخته‌شده‌ای مثل «تپ‌اختر غیرعادی پرتو ایکس» و «گاما نرم تکرارکننده» به‌طور گسترده از سوی جامعه نجوم در سطح جهانی پذیرفته شد.

زمانی‌ که در مدت یک انفجار ابرنواختری، یک ستاره‌ به یک ستاره نوترونی رُمبِش می‌کند میدان مغناطیسی‌اش قوت می‌گیرد و همان‌طورکه ابعادش به نصف می‌‌رسد قدرت میدان مغناطیسی‌اش چهار برابر می‌شود. دانکن و تامپسون محاسبه کردند که وقتی میدان مغناطیسی یک ستاره نوترونی که به‌طورعادی حدود 10 به توان 8 تسلا است به بیش‌از 10 به‌توان 11 تسلا برابر با 10 به‌توان 15 گاوس برسد ستاره نوترونی به مغنااختر تبدیل شده است.

یک ابرنواختر، طی انفجار، حدود 10درصد از جرم خودش را از دست می‌دهد. ستاره‌های بسیار بزرگتری که بین 10 تا 30 برابر جرم خورشید هستند و درپی انفجار به سیاهچاله تبدیل نمی‌شوند در چنین رویدادی، حدود 80 درصد از جرم خودشان را از دست می‌دهند. اعتقاد بر این‌ است که از هر 10 ابرنواختر حدود 1 ابرنواختر به‌جای اینکه به ستاره نوترونی و تپ‌اختر تبدیل شود به مغنااختر تبدیل می‌شود.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ستاره چرخش بسیار سریع و نیروی مغناطیسی بسیار قوی داشته باشد. همچنین دانشمندان بر این باورند که میدان مغناطیسی مغنااختر نتیجه یک حرکت همرفتی مواد گرم به هسته ستاره نوترونی باشد که حدود 10 ثانیه اول زندگی ستاره انجام می‌شود.

در لایه‌های بیرونی مغنااختر، تنش‌های ناشی از خطوط نیروی میدان مغناطیسی ستاره‌ می‌توانند به اخترلرزه منجر شوند. این امواج لرزه‌ای به‌شدت پرانرژی هستند و سبب تابش قوی پرتوهای ایکس و گاما می‌شوند. زندگی فعال مغنااختر بسیار کوتاه است. به‌طوری‌که، میدان‌های مغناطیسی قوی بعد از حدود 10هزار سال رو به زوال و واپاشی می‌روند. به‌همین‌علت، تصور می‌شود که کهکشان راه‌شیری به احتمال بسیار زیاد مملو از مغنااخترهای خاموش باشد.

نمونه‌هایی از مغنااخترهای شناخته‌شده

  • مغنااختر 4U 0142+61 در فاصله 13هزار سال نوری از زمین در صورت فلکی ذات‌الکرسی
  • مغنااختر SGR 0418+5729 در فاصله حدود 6هزارو500 سال نوری از زمین با میدان مغناطیسی یک‌میلیون‌میلیارد گاوس
  • مغنااختر SGR 1806-20 در فاصله 50هزار سال نوری از زمین در صورت فلکی قوس
  • مغنااختر 1E 1048.1-5937 در فاصله 9هزار سال نوری در صورت فلکی شاه‌‌تخته. ستاره‌ای که این مغنااختر از آن به‌وجود آمده جرمی حدود 30 تا 40 برابر جرم خورشید داشته است
 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تهیه یک سرور برای راه‌ اندازی مرکز تلفن ویپ بایسته می‌باشد . البته باید در عقیده داشته باشید که معمولا در سازمان‌ها و ادارات سرور‌هایی برای اجرای سرویس‌های لازم داخل شبکه به چهره مجازی‌سازی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد یک ماشین مجازی و نصب مرکز تلفن ویپ کاربرد ارائه کرد . بعد عملا جاسازی سرور VOIP برای شما هیچ خرج ای در بر نخواهد داشت .

هزینه خرید تلفن‌های کاربران در فرآیند نصب و راه اندازی ویپ :
برای کاهش هزینه‌های تاسیس VOIP می‌توانید در فاز اولیه راه اندازی از خدمات شبکه آوش نت سافت‌فون‌ها یا تلفن‌های نرم‌افزاری استفاده نمایید که به چهره رایگان در دسترس می‌باشند . ولی در صورتی که قصد خرید تلفن‌های دشوار افزاری یا IP PHONE را داشته باشید قیمت حدودی آن‌ها از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و با افزایش کیفیت برند و تاثیر افزایش می‌یابد .

هزینه راه اندازی پایین ساخت تلفنی :
همانطور که ذکر شد مرکز تلفن ویپ از زیرساخت شبکه‌های کامپیوتری برای ارائه سرویس کاربرد می‌نماید . بر خلاف مراکز تلفنی آنالوگ ، برای تاسیس مرکز تلفن ویپ نیازی به راه اندازی زیرساخت مجزا نخواهید داشت ، که همین امر میزان خرج راه اندازی ویپ را به میزان چشم‌گیری تفریق می‌دهد .



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و به بخش‌های مختلفی از زندگی بشر وارد شده. حالا به لطف دستاورد جدید پژوهشگران، اگر در حال گوش دادن به آهنگ موردعلاقه‌تان باشید، هوش مصنوعی می‌تواند با خواندن امواج مغزی شما این آهنگ را تشخیص دهد.

محققان دانشگاه «دلفت» هلند با همکاری بخش علوم شناختی موسسه فناوری «گاندی‌نگر» هند در جدیدترین آزمایش خود، امکان تشخیص آهنگ توسط هوش مصنوعی را به نمایش گذاشته‌اند. در این پژوهش گروهی متشکل از ۲۰ نفر حضور داشته‌اند و با استفاده از هدفون، به ۱۲ آهنگ گوش داده‌اند.

برای افزایش تمرکز این افراد، آن‌ها در اتاق‌های تاریکی قرار گرفتند و چشم‌هایشان بسته شد. روی سر داوطلبان یک کلاه نوار مغزی (EEG) قرار گرفت که در هنگام گوش دادن به آهنگ، می‌تواند با روشی غیرتهاجمی فعالیت الکتریکی روی پوست سر را جمع‌آوری کند.

 

هوش مصنوعی
 

 

پژوهشگران از داده‌های مغز و همچنین آهنگ برای آموزش یک شبکه عصبی مصنوعی استفاده کردند تا قادر به تشخیص ارتباط میان آن‌ها باشد. زمانی که الگوریتم نهایی روی داده‌های جدید آزمایش شد، توانست آهنگ را تنها توسط امواج مغز با دقت ۸۵ درصد تشخیص دهد.

به گفته یکی از محققان حاضر در این پروژه به نام «کریشنا میاپورام»، آهنگ‌های مورد استفاده در این پژوهش ترکیبی از آهنگ غربی و هندی در سبک‌های مختلف بوده:

«با اینکار یک نمونه بزرگتر برای آموزش هوش مصنوعی داریم. این رویکرد با دستیابی به دقت بالا در دسته‌بندی آهنگ‌ها، تایید شد و این موضوع حتی در زمان محدود شدن داده‌های آموزشی هم صادق بود.»

این اولین باری نیست که پژوهشگران با استفاده از امواج مغزی توانسته‌اند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و برای مثال در گذشته محققان در کانادا با داده‌های EEG، بطور دیجیتال تصاویر چهره موجود در ذهن افراد را بازسازی کرده بودند.

پژوهش اخیر نشان داده که الگوریتم‌ها برای هر فرد بطور جداگانه دقت بالایی دارد و اگر توسط مغز یک داوطلب آموزش داده شود، روی فرد دیگر کارایی مناسبی ندارد. برای مثال اگر یک الگوریتم روی مغز داوطلب دقت ۸۵ درصدی برای تشخیص آهنگ داشته باشد، دقت آن روی فرد دیگر به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد.

 منبع: 

https://digiato.com/article/2021/01/31/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%a2%d9%87%d9%86%da%af-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%85%d8%ba%d8%b2%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

قالب‌های پست اینستاگرام معمولا دارای نوار بالایی و پایینی (هدر و فوتر) هستند که در این نوارها، لوگو، شماره تماس و سایر اطلاعات درخواستی شما به چهره مقاوم و ابدیت درج می‌شوند. به علت وجود شماره و اطلاعات تماس در کل پست‌ها بیننده می‌تواند با شما پیوستگی برپا کند.

این سخیف از قالب‌ها برای پیج‌های فروشگاهی، همکاری در فروش، بازاریابی تعرفه طراحی استوری اینستاگرام و مارکتینگ پسندیده است، زیرا مایه برپایی یک انسجام و زیبایی کلی در پیج شما می‌شود.

قالب پست اینستاگرام به‌صورت تخصصی طبق رنگ بندی برند، لوگو و محصولات شما طراحی می‌شود. شما با این‌کار به مخاطبین کمک می‌کنید که تصویری جذاب و به یادماندنی از کسب‌و‌کارتان در ذهن داشته باشند و بیشتر در دید عموم قرار بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سخنگوی دولت می‌گوید تصمیمات محمدجواد آذری جهرمی تنها به خود او مربوط نمی‌شود و دیدگاه‌های دولت محسوب می‌شوند؛ بر همین اساس، دولت موافق مسدود کردن اینستاگرام نیست.

سخنگوی دولت در روزنامه ایران نوشت: «دیدگاه‌ها، نظرات و تصمیمات محمدجواد آذری جهرمی یک دیدگاه و تصمیم شخصی نبوده؛ بلکه آنچه وی اعلام و اجرا کرده، دیدگاه دولت در این زمینه است. دولت یازدهم و دوازدهم با تحلیل و تبیین شرایط اجتماعی، اقتصادی و آینده‌نگری نسبت به تأثیرات تکنولوژی، اهتمام خود را بر گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی و زیرساخت‌های آن بنا کرده و هرگونه محدودیت و فیلتر را اولاً در بلندمدت غیر ممکن و در کوتاه‌مدت غیر مفید می‌دانست. بنابراین مواضع و اقدامات وزیر ارتباطات، مبتنی بر تصمیم دولت و رئیس ‌جمهور ی بوده است.»

به‌گفته‌ی علی ربیعی، طرح شکایت از وزیر ارتباطات، یک اتفاق ساده‌ی اداری یا قضایی نیست و به شیوه‌های سیاست‌گذاری در فرهنگ و جامعه، نوع نگاه به شیوه‌هایی برای اعمال نزاهت فرهنگی و چگونگی حفاظت از دینداری، تفاوت رویکردها در سیاست‌گذاری و حکمرانی فرهنگی – اجتماعی برمی‌گردد.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/367338-gov-speaker-closing-instagram-take-people-jobs/



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تراکتور Steyr Konzept اولین ‌بار در اواخر سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد؛ اما اخیرا با دریافت جایزه طراحی خوب (Good Design Award) در سال ۲۰۲۰ شهرت بسیار زیادی کسب کرده است. 

نمای جلو تراکتور هیبریدی اشتایر کانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor

به گزارش Carscoops، تراکتور Steyr Konzept بسیار جالب به نظر می‌رسد؛ زیرا در اطراف سیستم محرکه الکتریکی هیبریدی ماژولار ساخته شده که شامل پیشرانه دیزل، یک ژنراتور و پنج (بله، پنج) موتور الکتریکی است و همگی آن‌ها به‌صورت جداگانه کنترل می‌شوند.

چهار موتور الکتریکی مورد استفاده توسط Konzept در توپی چرخ‌ها قرار دارند و انرژی آن‌ها از یک باتری نصب‌شده در مرکز تأمین می‌شود. مسئولان شرکت اشتایر می‌گویند: «این سیستم منجر به کارایی بسیار بالا در حرکت متغیر پیوسته الکتریکی می‌شود و قطعات متحرک کمتری دارد. در ضمن سیستم انتقال قدرت مکانیکی و اجزای هیدرولیکی حذف شده‌اند تا با کاهش تلفات توان، جریان انرژی بهینه را ارائه دهد.»

تراکتور هیبریدی اشتایر کانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor داخل نمایشگاه

سیستم هیبریدی پیچیده می‌تواند هنگام حرکت در سرازیری، انرژی را بازیابی و ذخیره کند و تراکتور به‌راحتی از طریق یک سوکت استاندارد شارژ شود. استفاده از موتورهای الکتریکی در هر چهار چرخ به این معنی است که وسیله نقلیه می‌تواند نیرو را دقیقاً به جاهایی که لازم است ارسال کند که برای مسیرهای لغزنده مزرعه و مزارع چمن مناسب خواهد بود. اشتایر این خودروی مفهومی را با یک حالت تمام‌الکتریکی خالص تولید کرده است.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/car-news/367334-steyr-konzept-hybrid-tractor/



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هزینه مدیریت سایت چقدر است؟ تعرفه ادمین سایت چه بسا این سوال خیلی از کسب و کارها باشد. اگر دقت کرده باشید اکثر مشاغل رو به سمت فضای آنلاین آورده و کمتر شغلی را پیدا می‌کنید که در بدترین شرایط یک سایت برای کارشان نداشته باشند. تارنما ها می توانند بین 100 هزار تومان برای طراحی وب سایت شخصی لغایت چند میلیون تومان برای یک سایت شرکتی یا فروشگاهی خرج بردار باشند.

چرا باید طراحی سایت را برون سپاری کنیم؟
طراحی و ساخت سایت شاید از نظر شما کاری زیاد ساده و مختصر هزینه باشد، ولی این پیشه اولین قدم برای گرفتن مشتری و مخاطب بیشتر است. اگر شما بجای پرداخت هزینه فرد یا شخصی را برای طراحی سایت شخصی خویش بگذارید که اطلاعات و تجربه کافی این شغل را نداشته باشد، نباید به ترقی و جذب بیننده هم فکر کنید. انگیزه این حرف ما این است که تجربه های طراح های سایت در بازاریابی و ارتباط کارساز با بیننده مایه ترقی شما می‌شود نه صرفا طراحی یک سایت. پس بهتر است هزینه طراحی وب سایت را به کمپانی های مختص به این شغل بسپارید.

هزینه مدیریت وب سایت
اگر شما یکبار سایت خویش را طراحی کنید و سایر این سایت را ساحل بگذارید الی مشتری به خودی خود جذب شود باید بگوییم که دشوار در اشتباه هستید. گاهی اوقات احتیاج است که سایت را تغییراتی دهیم و یا از آپدیت های جدید استفاده کنیم، همچنین بازرسی بر گزارشات و … را هر چند وقت یکبار رسیدگی کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 گوگل را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا و موتور جستجوی این شرکت را می‌توان معروف‌ترین سرویس آن دانست که تقریبا همه‌ جا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گستره‌ی سرویس‌دهی این شرکت از قدرت بسیار زیاد آن خبر می‌دهد. البته موتور جست‌وجو تنها بخش گوگل نیست و این شرکت محصولات و سرویس‌های دیگری به کاربران ارائه می‌دهد که از آن‌ جمله می‌توان به نقشه گوگل، جیمیل، تلفن هوشمند پیکسل و موارد این‌چنینی اشاره کرد. عموما این شرکت خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای نمی‌کند تا روی خواسته‌های کاربران و توسعه محصولاتش تمرکز بیشتری داشته باشد؛ اما اخیرا گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که از اختلاف نظر گوگل و مقامات استرالیا خبر می‌دهد.

براساس گزارش The Verge، گوگل استرالیا را به حذف کامل موتور جستجوی خود در کل این کشور تهدید کرده است. دلیل این اقدام گوگل لایحه‌ی پیشنهادی استرالیا است که این شرکت را مجبور به پرداخت هزینه به تولیدکنندگان محتوای خبری می‌کند. درست است که گوگل یک شرکت بزرگ محسوب می‌شود؛ اما مطمئنا نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد.

مل سیلوا، مدیرعامل گوگل استرالیا و نیوزیلند، امروز به کمیته قانون‌گذاری اقتصاد سنای استرالیا گفت:

اگر این لایحه به قانون واقعی تبدیل شود، به غیر از توقف کامل موتور جستجوی گوگل در استرالیا هیچ گزینه دیگری برای ما وجود نخواهد داشت. ما مجبور شدیم پس از بررسی دقیق قوانین، نتیجه بگیریم كه با خطرات مالی و عملیاتی، راهی برای ادامه خدمت‌رسانی در استرالیا نمی‌بینیم.

توضیحات این مسئول به قدری صریح است که هیچ جایی برای شک نمی‌گذارد؛ در صورت عملیاتی شدن این قانون، استرالیایی‌ها باید از گوگل برای همیشه خداحافظی کنند. این شرکت که اکنون ماه‌ها است علیه طرح استرالیا لابی می‌کند، مخالفت با این لایحه را به مشکلاتی که ممکن است برای مدل کسب‌وکار کلی گوگل پیش بیاید ارتباط می‌دهد. به گفته‌ی مسئولان گوگل، لایحه مذکورموتور جست‌وجو را مجبور می‌کند به اخبار رسانه‌های مختلف لینک بدهد و این مسئله باعث اختلال در مدل کلی کسب‌وکار گوگل می‌شود. به عقیده آن‌ها، سیاست مذکور حتی می‌تواند به اقتصاد دیجیتال آسیب وارد کند.

گوگل دلایل خود را به‌طور کامل شرح داده و منتظر واکنش مسئولان استرالیایی است. اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور نیز به‌سرعت پاسخ تهدید غول فناوری را داده است. موریسون با صراحت کامل نسبت به موضع گوگل درباره‌ی این لایحه گفت:

ما به تهدیدها پاسخ نمی دهیم. استرالیا قوانین ما را برای کارهایی که می‌توان در این کشور انجام داد، وضع می‌کند. این مسئله در پارلمان ما انجام می‌شود. قانون‌گذاری توسط دولت ما انجام می‌شود. و این تنها شیوه‌ای است که برای انجام همه‌ کارها در استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درست است که موریسون کاملا مستقیم نظر خود و کشورش درباره‌ی تهدید گوگل را گفت؛ اما این شرکت متحدان برجسته‌ای دارد که با موضع‌گیری آن در مقابل این لایحه موافق هستند. برای مثال سر تیم برنرز-لی، خالق شبکه جهانی وب، نظر خود را این‌گونه بیان می‌کند:

این لایحه با الزام پرداخت هزینه برای لینک دادن بین محتوای خاص آنلاین، ممکن است یک اصل اساسی در وب را نقض کند.

وینت سرف، بنیان‌گذار دیگر اینترنت که به طراحی TCP / IP کمک شایانی کرده است، نظرمشابهی درباره این موضوع با کمیته به اشتراک گذاشت؛ البته باید به این مسئله اشاره کرد که این فرد در حال حاضر به‌عنوان مدیر تبلیغات اینترنتی گوگل فعالیت می‌کند.

کمیسیون رقابت و مصرف استرالیا (ACCC) كه این لایحه را ارائه كرده، در ماه آگوست گفت این امر نباید تأثیری بر تجارت موتور جستجوی گوگل داشته باشد. به گفته‌ی این کمیسیون،، گوگل ملزم به دریافت هزینه از استرالیایی‌ها برای استفاده از خدمات رایگان خود مانند موتور جست‌وجو و یوتیوب نیست؛ مگر اینکه بخواهد این کار را انجام دهد. مسلما چنین مطلبی از سوی این غول فناوری قابل قبول نیست.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/internet-network/367229-google-threatens-australia-if-new-law-goes-into-effect/



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دکتر لیزا سو، مدیرعامل ای ام دی (AMD)، به‌تازگی و پس از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در CES 2021 و رونمایی از پردازنده‌های کلاس لپ تاپ رایزن ۵۰۰۰، در جلسه‌ی پرسش‌و‌پاسخ آنلاین با شماری از روزنامه‌نگارهای منتخب شرکت کرده است.

براساس گزارش Wccftech متن مصاحبه‌ی لیزا سو با روزنامه‌نگاران امروز روی VentureBeat منتشر شد. در این مصاحبه درباره‌ی موضوعات مختلفی بحث شد که یکی از آن‌ها، عرضه‌ی کنسول‌های بازی نسل نهمی بود.

ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 مجهز به پردازنده‌ی ای ام دی هستند. لیزا سو می‌گوید ای ام دی به‌طور کلی از عملکرد کنسول‌های نسل نهمی در بازار هیجان‌زده شده است و تقاضا برای کنسول‌ بازی بیشتر از حد انتظار ای ام دی بوده.

براساس آنچه لیزا سو از سونی و مایکروسافت شنیده است، کنسول‌های نسل جدید فروش بسیار زیادی دارند. او به سختی‌های تولید سه کنسول نسل جدید اشاره می‌کند و می‌گوید وقتی به تمام ماجرا نگاه کنید و این موضوع را در نظر بگیرید که قطعات بسیار زیادی باید به‌منظور تولید PS5 و XBSX و XBSS سرهم می‌شدند، به این نتیجه می‌رسید که کنسول‌ها به‌طور کلی عملکرد بسیار خوبی بر جای گذاشته‌اند.

لیزا سو می‌گوید ای ام دی در تلاش است ظرفیت تولید پردازنده‌های مخصوص کنسول‌ را افزایش بدهد تا عرضه به سطح تقاضا برسد. مدیرعامل ای ام دی از خشنودی خود از همکاری با سونی و مایکروسافت خبر می‌دهد و می‌گوید این دو شرکت به‌نوعی استراتژی متفاوت دارند؛ اما تیم قرمز توانسته است با هر دوی آن‌ها همکاری مؤثری داشته باشد. 

گفته‌های لیزا سو حقیقت دارد و براساس آمار رسمی، کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس (و سری اس) رکوردهایی در زمینه‌ی فروش بر جای گذاشته‌اند. عوامل متعددی دست‌به‌دست هم دادند و باعث شدند در بازار شاهد کمبود شدید کنسول‌های نسل جدید باشیم؛ اما وضعیت بازار کنسول بازی در حد و اندازه‌ی نسل جدید کارت‌های گرافیک وخیم نیست. در بازارِ کارت‌ گرافیک عموما مدل‌های جدید AMD و انویدیا یافت نمی‌شوند و ‌هنگام عرضه‌ی مدل‌های جدید، دلالان وارد کار می‌شوند تا قیمت به‌شدت بالا برود. مدیران عامل ای ام دی و انویدیا گفته‌اند شرایط فعلی قرار نیست در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا کند. 

 

 منبع: 


:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی پست اینستاگرام که یه طراحی بصری محسوب میشه، پس از تولید محتوای متنی، مهمترین موضوعی هست که لازمه بهش پروا کنیم.

اما همش این گنگی برای ما وجود داشته که ساخت بعد مقوله پست اینستاگرام چطور باشه که بتونیم کاربران پیج و اکانت اینستاگرام رو جذب کنیم و فالوورهای پیج خودمون رو افزایش بدیم؟

 تعرفه طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام چیره دست و قشنگ با قیمت خرج و تعرفه مناسب

ساخت پست اینستاگرام پیشه ای، نخستین قدم
وقتی اکانت اینستاگرام شما حائز جستار مشخصی هست و حتی تولید محتوای مناسبی هم دارید، اما طراحی جذابی ندارید، نمی تونید توقع داشته باشید که کاربر تبدیل به مشتری بشه. خود پروسه تبدیل یک بحث کاملاً پیچیده هست که توی پهنه اینستاگرام، فاکتور زیبایی ظاهری هم به این بحث اضافه میشه. بعد طراحی زیبای پست های اینستاگرام رو باید جدی گرفت.

برای تبدیل یه فالوور به مشتری در پیج اینستاگرام خودتون، نیازمند طراحی پست اینستاگرام به صورت حرفه ای هستید.

قالب پست اینستاگرام چه مزیتی داره؟
اگر فرمت محتوای شما مشابه هست و نیازمند طراحی پست های کاملا متفاوت نیستید، شما نیازمند یک قالب پست اینستاگرام هستید که تمامی پست های خودتون رو با اون قالب طارحی کنید. این پیشه مایه یکپارچه و یکدست شدن پیج اینستاگرامون میشه و زیبایی فوق العاده زیادی به پیجتون میده.

در واقع با طراحی قالب اینستاگرام، همگی پست های شما مشابه همون قالب طراحی میشن و تنها جایگاه تصویر و متن در پست های طراحی شده تغییر میکنه. قالب های اینستاگرام معمولا دارای نوار بالایی یا پایینی (هدر یا فوتر) هستند که در این نوارها، لوگو، شماره های تماس و… به صورت ثابت و همیشگی درج می شن.

پیج هایی مثل پیج های فروشگاهی، مشارکت در فروش، پیج های بازاریابی و مارکتینگ معمولاً به این سخیف از طراحی احتیاج دارند. اگر نمیدونید که کدوم طرح و سخیف طراحی اینستاگرام برای شما پسندیده تره، کافیه با من در بستگی باشید تا به طور کامل شما رو در این گویه راهبری کنم.


شاید همیشه احتیاج به قالب پست اینستاگرام نداشته باشید. بعضی از پیج های اینستاگرام به پست هایی دربایستن دارند که متفاوت از بقیه پست ها باشند. در این صورت طراحی پست اینستاگرام به صورت کاملاً مستقل سپریدن میشه و هر پست از صفر طراحی می شه.

ساخت کلیپ برای پست اینستاگرام
ساخت نماهنگ و ویدیو برای پست اینستاگرام یک مبحث کاملاً متفاوت با طراحی عکس پیج اینستاگرام هست.

در صورتی که منظور دارید محتوای ویدیویی برای پیج خودتون قرار بدید لازمه نوع ویدیو که شامل تدوین ویدیو یا طراحی موشن گرافیک است رو گزینش کنید.

از اونجائیکه سبک های متفاوتی جهت ایجاد ویدیو هستی دارد برای گرفتن ارشاد بیشتر با ما در بستگی باشید لغایت بهترین سبک طراحی با توجه به گونه کسب و کار و سوژه پیجتان به شما پیشنهاد گردد.

طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام حرفه ای و قشنگ با بها هزینه و تعرفه مناسب
نمونه پست اینستاگرام طراحی شده
تعرفه طراحی پست اینستاگرام (هزینه و قیمت طراحی پست اینستاگرام)
هزینه طراحی هر پست مستقل با فرمت JPG و بالاترین کیفیت و به صورت کاملاً آماده، ۶۵ هزار تومان هست.

هزینه تحویل قالب طراحی شده با فرمت PSD (قابل ویرایش با برنامه فتوشاپ) ۵۰ هزار تومان هست. این فرمت برای کاربران حرفه ای چیره به فتوشاپ هست.

هزینه تحویل قالب طراحی شده با فرمت PNG (قابل استفاده به سادگی با نرم افزارهای ویرایش عکس موبایل برای برپایی پست های بعدی) ۲۵ هزار تومان هست.

این قالب به صورت خام تحویل داده میشه.

یعنی جایگاه تیترها، متن ها و تصاویر، کاملا خالی طراحی میشه و شما میتونید این جایگاه ها رو در طرح، با مقادیر دلخواهتون پر کنید.

به عنوان نمونه، طرح زیر یک طرح با فرمت PNG بوده که به مشتری تحویل داده شده:

طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام چیره دست و قشنگ با قیمت هزینه و تعرفه مناسب
نمونه پست اینستاگرام طراحی شده خام
مشتری با ویرایش این قالب در نرم افزارهای ویرایش عکس، توانا هست با اضافه کردن عنوان و عکس در بعد زمینه، پست خودش رو طراحی کنه و هر بار با تغییر عنوان و تصویر، به طور یومیه پست جدید با قالب یکسان طراحی کنه. به عنوان نمونه، طرح پایین یک طرح پایانی با قالب خام بالا هست.

طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام چیره دست و زیبا با قیمت هزینه و تعرفه مناسب
نمونه پست اینستاگرام طراحی شده از روی طرح خام
در صورتی که قصد دارید از یک قالب برای تمامی پست ها بهره‌گیری کنید و طراحی تمامی پست ها رو بر عهده ما بذارید، پست نخست (طراحی قالب) با هزینه ۶۵ هزار تومان برای شما انجام میشه و برای پستهای دوم به پس به ازای هر پست 5 هزار تومان خرج دربرگیرنده تغییر تصویر و متن پست قبلی و ایجاد پست جدید با همون قالب اخذ میشه که این پست ها در قالب یه فایل JPG به شما تحویل دیتا میشه و شما از ویرایش و ادیت فایلهای PNG و یا PSD برای ایجاد پستهای پیج اینستاگرام خودتون بی بیچارگی میشید (در این حالت ارسال، تصاویر داخل پست و تیترهای موردنیاز بر عهده مشتری هست).

به عنوان نمونه در صورتی که نیازمند طراحی 30 پست اینستاگرامی با قالب یکسان هستید، خرج طراحی 215 هزار تومان هست.

در صورتی که قصد دارید تمامی 30 پست به صورت کاملا متفاوت و منحصر به فرد طراحی بشن، هزینه طراحی ۱ میلیون و 950 هزار تومان هست.

دانلود نرم انگیزه ها پست ساز اینستاگرام برای گوشی
اگر قصد شما از این سوال این هست که بتونید از صفر پست اینستاگرامی طراحی کنید بله هستی داره اما با گوشی موبایل زیاد دشوار هست. در یکتا از تعلیم های سایت در مورد روش اضافه کردن لوگو و متن روی عکس با گوشی موبایل به طور کامل توضیح دادم که میتونید از این تعلیم برای طراحی پست های خودتون با گوشی موبایل بهره‌گیری کنید و با نرم افزارهایی مانند picsart میتونید با یکبار طراحی قالب بدست ما و اخذ فایل خام، در دفعات بعد خودتون با گوشی موبایل اقدام به پیمان دادن عکس ها و متن های متفاوت در تو قالب طراحی شده کنید و پست های متفاوت خلق کنید و در این صورت نیازی به خرج های اضافی برای تولید پست های با قالب مشابه نیست.

عکس پیج اینستاگرام رو از کجا دانلود کنیم؟
پیشنهاد بنده اینه که عکس های پیج اینستاگرام اختصاصی باشن و توسط خودتون ثبت شده باشن.

اما با این حال اگه هدف دارید از تصاویر سایرین در پست های خودتون بهره‌گیری کنید، به خاطر داشته باشید که این تصاویر از عکاس مجوز تکثیر یا کاربرد داشته باشند.

آموزش طراحی پست اینستاگرام
در حال آماده متاسفانه آموزش طراحی پست اینستاگرام بدست بنده ارائه نمیشه و هیچ دوره آموزشی فعالی در این گویه روی سایت قرار نگرفته و صرفاً خدمات طراحی به طور سر راست خدمت مشتریان محترم ارائه میشه.

طراحی درخواستی شما و نمونه هایی که مدنظر دارید و هر طرحی که در ذهن خویش دارید برای شما از صفر و با بالاترین کیفیت طراحی خواهد شد و از این بابت هیچ وجه محدودیت وجود ندارد. در این صفحه بعضی از نمونه ها درج شده و قابل تماشا هستند ولی به انگیزه متفاوت بودن موضوعات و ایده ها، لازم است همواره به پیگیری طرح های جدید و ایده های نو برای طراحی پست اینستاگرام باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد