نوشته شده توسط : ساحل

تکنولوژی امروزه امکانات زیادی در گزین کردن افراد قرار داده، احد از این تکنولوژی‌ها، خط اینترنت یا سیپ ترانک هست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تلینا، در ادامه به بررسی این ۱۲ مزیت می‌پردازیم.

۱. بهره‌گیری کمتر از سخت‌افزار
با توجه به اینکه خطوط سیپ ترانک بر بستر شبکه ارائه می‌شوند و IP پذیر هستند، برای ارتباط با سرورهای مرکز تماس نیازی به سخت‌افزار ندارند و صرفاً روی بستر شبکه و از راه IP با سرور مشترک ارتباط پایدار می‌کنند.

۲. امکان جابجایی دفترکار بدون از دست دادن عدد تماس
دفتر شغل بسیاری از شرکت‌ها کرایه ای است و مدیران گردآور همش نگران از دست دادن عدد تماس‌های شرکت خود بعد از نقل محیط‌ به دفتر جدید هستند. گرد از مهم‌ترین ویژگی‌های خط اینترنتی یا سیپ ترانک انتقال بی زحمت خط اینترنتی به دفتر جدید است.

۳. عدم پرداخت آبونمان
برخلاف خطوط آنالوگ قدیمی، برای سیپ ترانک یا خطوط اینترنتی آبونمان سالیانه گرفتن نمی‌شود.

۴. عدم بیچارگی به پرداخت هزینه‌های نگهداری
پیش از ورود و همه‌گیر شدن سیپ ترانک و خط اینترنتی، خطوطی با اسم E۱ روی بستر جفت سیم به شرکت و سازمان‌ها ارائه می‌شد. یکی از معایب این خطوط هزینه‌های زیاد سرویس و نگهداری آن‌ها بود.

۵. تعرفه پایین‌تر مکالمات
تعرفه مکالمه در خطوط اینترنتی و سیپ ترانک نسبت به خطوط آنالوگ بسیار پایین‌تر است؛ بنابراین گرد از گزینه‌های پسندیده برای شرکت‌هایی که تماس خروجی زیادی دارند خواهد بود.

۶. گرفتن خط در مناطق محروم
همان‌طور که قبل تر گفته شد، خطوط اینترنتی یا سیپ ترانک ها معمولاً بر بستر شبکه و اینترنت ارائه می‌شوند؛ فلذا در مناطق بی بهره و بیرون از محدوده سرویس دهی مخابرات و هم چنین در مناطق شهری که تراکم شرکت‌ها و منازل زیاد زیاد است و منجر به پر شدن سوییچ‌های مخابراتی شده است، سرویس‌های اینترنتی بهترین و فقط گذرگاه حل اخذ خط هستند.

۷. کیفیت بالاتر صدا
سیپ ترانک ها بر بستر شبکه هستند و پهنای باند اکثریت را نسبت به خطوط ارائه شده بر بستر جفت سیم دارند؛ فلذا بسته‌های صوتی دیتا روی بستر شبکه از کیفیت صوتی بالاتری برخوردار هستند.

۸. امکان اخذ عدد به تعداد دلخواه
همیشه گرفتن چندین خط آنالوگ از مخابرات احد از کاستی ها پیش روی شرکت‌ها بوده است. از دیگر مزایای استفاده از سیپ ترانک امکان دریافت هر تعداد شماره بدون دردسرهای ابدیت خطوط مخابراتی آنالوگ است.

۹. برگزیدن سرشماره دلخواه از وسط صدها شماره
بر خلاف خطوط سنتی آنالوگ، سیپ ترانک و خطوط اینترنتی امکان گزینش شماره رند را به شما خواهند داد.

۱۰. پشتیبانی تخصصی
شرکت‌های ارائه دهنده سیپ ترانک به دلیل آشنایی کامل با سیستم‌های مخابراتی تحت شبکه و برخورداری از نیروهای کارآزموده و مراکز پشتیبانی معمولاً خدمات بهتری را به کمپانی و سازمان‌ها ارائه می‌دهند.

مالکیت دائمی خط

مالکیت خطوط اینترنتی و سیپ ترانک بعد از عقد پیمان نامه به صورت دائم و اختصاصی در اختیار شما خواهد بود.

انعطاف پذیری

خطوط اینترنتی و سیپ ترانک ها به دلیل اینکه بر روی بستر شبکه هستند، با پروا به تکنولوژی‌های جدید امکانات زیادی را در پسندیدن مشترکین اعم از انتقال خطوط به هر نقطه جغرافیایی، استفاده بر روی موبایل، ارتباط ساده با مراکز تلفن تحت شبکه و ... قرار می‌دهند.

تلینا

تلینا به عنوان اولین ارائه دهنده تخصصی سرویس‌های مخابراتی نسل جدید در سراسر مملکت آغاز به تکاپو کرد و در همین امتداد اقدام به واگذاری سرویس‌هایی از دسته مرکز تماس ابری، تلفن اینترنتی، سیپ ترانک، سیپ یوزر و سرویس‌های ارزش افزوده مخابراتی کرد.

تلینا مرجعی جهت شناسایی و خرید سرویس‌های تلفنی نسل جدید می‌باشد. با کمک تلینا می‌توانید تمامی اطلاعات باره نیازتان از آنگونه قیمت‌ها، نحوه سرویس‌دهی‌، مزایا، معایب و … هر اپراتور تلفن تغییر ناپذیر را بررسی و سنجش نموده و هوشمندانه خرید کنید.

در نهایت در تلینا می‌توانید اقدام به انتخاب و خرید سرویس باره نظر کنید. ما با بیش از هفت سنه تجربه و سابقه در پهنه فنی و بازرگانی اپراتورهای ویپ کشور کنار شما هستیم لغایت تجربه خوشایندی از خرید و سرویس خود داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ
سامسونگ از رونمایی از یک تلویزیون فوق دقیق در نمایشگاه سی ای اس 2020 خبر داده که با استفاده از هوش مصنوعی خود می‌تواند کیفیت هر منبع تصویری را ارتقاء دهد. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، تلویزیون فوق دقیق جدید سامسونگ Q950TS نام دارد و اگر چه برخی اطلاعات در مورد آن در روزهای قبل در فضای مجازی منتشر شده بود، اما منابع مطلع می‌گویند این تلویزیون استاندارد جدیدی را در دنیای تصویر حاکم می‌کند، زیرا می‌تواند کیفیت تصاویر را با هوش مصنوعی خود بیشتر کند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

این تلویزیون  لبه‌های بسیار باریکی دارد و می‌توان گفت تقریبا هیچ قابی ندارد و ضخامت قاب آن تنها 15 میلیمتر است. سامسونگ از نصب یک پردازنده کوانتومی هوش مصنوعی در این تلویزیون خبر داد  که می‌تواند کیفیت تصاویر دریافتی از طریق آنتن تلویزیون یا خدمات پخش اینترنتی را در حد 8K ارتقاء بخشد.

 

تلویزیون Q950TSدارای سخت افزار ویژه‌ای برای کنترل دیگر سخت افزارها از طریق بلوتوث، وای فای یا حتی ابزار و وسایلی است که به اینترنت متصل نمی‌شوند. این تلویزیون از طریق قابلیت Tap View به سادگی به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و با دستیارهای صوتی الکسا، آمازون و گوگل نیز سازگاری دارد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11044310.html



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این گزارش، ۸ محصول برتر دنیای فناوری در دهه میلادی گذشه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نوآوری‌های فناوری در همه زمان‌ها به وجود می‌آیند و شرکت‌ها به طور مداوم در تلاش‌اند تا فناوری خود را بهبود بخشند و در بازار پیشرو باشند. هر ساله محصولات جدیدی معرفی می‌شوند که منحصربه‌فرد هستند و وقتی چیز خاصی به وجود می‌آید، دنیای فناوری برای همیشه تغییر می‌کند. در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ میلادی تعدادی محصولات چشمگیر، نوآورانه، با تکنولوژی‌های نوین وارد بازار شد که همه را مجذوب خود کرد. محصولاتی در حوزه خودرو، بازی‌های ویدئویی، گجت‌های هوشمند و دیگر موارد که همواره به یاد خواهد ماند. در این گزارش به ۸ محصول فناوری برتر دهه میلادی گذشته خواهیم پرداخت.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی ۸ محصول شگفت‌انگیز دنیای فناوری در دهه اخیر


محصول استند قابلمه پات در سال ۲۰۱۰
استند قابلمه پات در سال ۲۰۱۰ عرضه شد، اگرچه این محصول مانند زودپز‌های قدیمی به نظر می‌رسد، اما قابلیت‌های آن بسیار گسترده است. زودپز‌های چند منظوره توسط رابرت وانگ، دانشمند علوم رایانه ایجاد شده که مبلغ ۳۵۰ هزار دلار پس‌انداز خود را برای تحقق رویایش صرف کرده است. استند قابلمه پات فورا به موفقیت دست یافت و به لطف وبلاگ‌نویسان مواد غذایی و سهولت فروش از طریق آمازون، به سرعت به یکی از داغ‌ترین محصولات سال تبدیل شد. استند قابلمه پات مانند آرام پز کار می‌کنند، اما می‌توان از آن‌ها برای بخارپز کردن برنج، جوشاندن ده‌ها تخم مرغ، پختن گوشت، پخت کیک و .. استفاده کرد.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی ۸ محصول شگفت‌انگیز دنیای فناوری در دهه اخیر


خودرو تسلا مدل S در سال ۲۰۱۲
در سال ۲۰۱۲، تسلا مدل اس را معرفی کرد،  اگرچه  این مدل اولین خودرو برقی بازار نبود، اما طرز تفکر جهان در مورداین خودروها را تغییر داد. از نظر فنی، اولین وسیله نقلیه الکتریکی در اوایل قرن نوزدهم ساخته شد، اما با ظهور موتور احتراق داخلی، این فناوری تحت الشعاع قرار گرفت. با انتشار مدل اس در سال ۲۰۱۲، خودرویی به جهان ارائه شد که جایگزین مناسبی برای خودرو‌های استاندارد گازسوز آن‌ها باشد و نمونه‌ای قابل اطمینان برای وسایل نقلیه برقی آینده جهان، مدل اس ۲۰۱۲ با قیمت نزدیک به ۷۵۰۰۰ دلار فروخته شد. موفقیت در آن مدل باعث به وجود آوردن تسلا مدل ۳ شد که بسیار مقرون به صرفه‌تر است. با پیشرفت این فناوری، هزینه‌ها کاهش می‌یابد و به لطف موفقیت تسلا مدل اس ۲۰۱۲، افراد بیشتری سوار تسلا و سایر اتومبیل‌های برقی می‌شوند.

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی ۸ محصول شگفت‌انگیز دنیای فناوری در دهه اخیر


کنسول پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳
نسل هشتم کنسول‌ها در سال ۲۰۱۲ با Wii U آغاز شد، اما برخلاف نسل قبلی آن، این کنسول نتوانست به موفقیت زیادی برسد. در نوامبر ۲۰۱۳ پلی استیشن ۴ (PS4) به بازار عرضه شد و در حالی که در کمتر از دو هفته، ایکس باکس وان نیز به بازار آمد، PS4 موفق شد در رقابت میان کنسول‌های خانگی از نینتندو و مایکروسافت پیشی بگیرد. در حالی که ایکس باکس وان در کنار یک کنسول بازی، به عنوان یک دستگاه پخش چندرسانه‌ای با عملکرد کامل نیز طراحی شده بود، اما به اندازه گرافیک و صدای چشمگیر موجود در PS4 نظر گیمر‌ها را به خود جلب نکرد. این کنسول مورد تحسین گسترده‌ای قرار گرفت و به طرز چشمگیری فروخته شد. تا سپتامبر ۲۰۱۹ سونی موفق به فروش بیش از ۱۰۲ میلیون کنسول PS4 در سراسر جهان شد.

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی ۸ محصول شگفت‌انگیز دنیای فناوری در دهه اخیر


دستیار صوتی آمازون مدل اکو در سال ۲۰۱۴
در سال ۲۰۱۴، آمازون دستیار صوتی مدل اکو را عرضه کرد، یک بلندگو هوشمند که همه چیز را تغییر داد. این بلندگو تنها یک دستگاه بلوتوث نبود که قادر به پخش موسیقی مورد علاقه شما باشد. این نرم افزار می‌توانست به نشانه‌های صوتی پاسخ دهد و به کاربر این امکان را می‌داد که بسیاری از فعالیت‌های روزمره را تنها با دستورات صوتی انجام دهد.حال دستیار صوتی آمازون مدل اکو و رقابت آن با گوگل و سایر شرکت‌ها، فراگیر شده است. پیشرفت‌های زیادی در زمینه دستیار صوتی آمازون مدل اکو حاصل شده، این دستگاه می‌تواند به تلفن، اتومبیل، ساعت دیواری، مایکروویو و.. متصل شود.

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی ۸ محصول شگفت‌انگیز دنیای فناوری در دهه اخیر


هندزفری بی‌سیم اپل ایرپاد در سال ۲۰۱۶
اگرچه شرکت اپل در دو دهه گذشته تحولات انقلابی در بازار تلفن‌های همراه و تبلت‌ها ایجاد کرده است، اما این بدان معنا نیست که شرکت آمریکایی بر دستگاه‌های جانبی متمرکز نباشد. در سال ۲۰۱۶، اپل اعلام کرد که جک ۳.۵ میلی‌متری صدا که یک ارتباط‌دهنده‌ی آنالوگ بود، حذف ‌خواهد شد. این شرکت در همان روز ایرپاد را معرفی کرد. اپل ایرپاد فقط نوع جدیدی از هدفون نبودند. آن‌ها تنها هدفونی بودند که اپل می‌خواست مشتریانش آن را خریداری کنند. اپل ایرپاد کاملاً بی‌سیم است و در بین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب است. کیفیت صدا روی آن‌ها نسبت به بسیاری از مدل‌های قابل مقایسه، برتر است. از سال ۲۰۱۶ پیشرفت‌هایی صورت گرفته است و مدل‌های بعدی از آن از حذف نویز و شارژ بی‌سیم بهره می‌برند.

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی ۸ محصول شگفت‌انگیز دنیای فناوری در دهه اخیر


کنسول نینتندو سوئیچ در سال ۲۰۱۷
نینتندو در طول تاریخ خود یک شرکت نوآورانه بوده است. این شرکت در ابتدای قرن نوزدهم کارت‌های بازی را ساخت، اما در دهه ۱۹۸۰ نیز صنعت بازی‌های ویدیویی را ایجاد کرد. از آن زمان، این شرکت تلاش کرده است پیشرفت‌های بیشماری در زمینه تکنولوژی و سبک بازی در محصولاتش ایجاد کند. شرکت نینتندو، یک بار دیگر با معرفی تکنولوژی جدید به نام نینتندو سوئیچ در بازار حاضر شد و طرفداران بلافاصله از آن استقبال کردند. نینتندو سوئیچ مشابه کنسول‌های قبلی نیست. این فقط یک کنسول خانگی مانند تمام محصولات خانگی نینتندو نیست که قبل از آن وجود داشت. سوئیچ، قابل حمل است، بازیکنان می‌توانند آن را از خانه خود بیرون ببرند و بازی خود را در جاده ادامه دهند. آن‌ها می‌توانند کنترلر‌ها را تعویض کنند. نینتندو سوئیچ همچنین از ویژگی‌های پخش چندرسانه‌ای برخوردار است و محدود به بازی‌های خانوادگی مانند اکثر کنسول‌های نینتندو نیست.


هندزفری ایرپاد مترجم در سال ۲۰۱۸
در سال ۲۰۱۶ شرکت اپل با معرفی ایرپاد اپل تحولی در هندزفری بی‌سیم ایجاد کرد، اما این فناوری از آن زمان تاکنون پیشرفت داشته است. هدفون مترجم ایر باد قادر به ترجمه سریع زبان گفتاری است، این دستگاه‌های جدید تقریباً به طور کامل کار زبان را ترجمه می‌کنند، زیرا می‌توانند گفتار شخص را بفهمند و فوراً آن را در گوش شخص ترجمه کنند، اما این تنها کاری نیست که آن‌ها بتوانند انجام دهند.‌

می‌توانید آن‌ها را از هم جدا کنید و یکی از هدفون‌ها را به شخصی که با او در حال برقراری ارتباط هستید تحویل دهید؛ بنابراین، اگر به کسی که فقط به زبان روسی صحبت می‌کند، نزدیک می‌شوید، در حالی که شما فقط انگلیسی می‌توانید صحبت کنید، کافی است یکی را به او تحویل بدهید و آن‌ها سخنان شما را به زبان مادری خود می‌شنوند در حالی که شما حرف‌های او را به زبان انگلیسی می‌شنوید. این فناوری نیاز به پیشرفت دارد، اما ایرپاد مترجم به طور قطع برای هر کسی که برای تجارت سفر می‌کند، دیپلماتی‌هایی که شغل‌ آن‌ها نیاز به برقراری ارتباط دارد و حتی اعضای نظامی که در کشور‌های خارجی کار می‌کنند، می‌تواند مفید واقع شود.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,معرفی ۸ محصول شگفت‌انگیز دنیای فناوری در دهه اخیر


هدست واقعیت مجازی اکیولس کوئست در سال ۲۰۱۹
بازی‌های واقعیت مجازی ازدهه ۱۹۸۰ به آرامی وارد بازار شدند. در ابتدا این فناوری قادر به پشتیبانی از تجربیات زیادی نبود، این هدست‌ها تا حدودی حجیم بودند و اجرای آن نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند داشت و همین مسئله باعث می‌شد که محصولات در بازار بازی‌های ویدیویی خاص پسند باشند. خوشبختانه با انتشار هدست‌های واقعیت مجازی نسل جدید به خصوص مدل اکیولس کوئست، همه چیز تغییر کرد.

اکیولس کوئست اولین هدستی است که نه به کامپیوتر و نه به هیچ کابل نیازی ندارد و در عین حال می‌تواند تقریباً هر قطعه نرم افزار VR را در بازار اجرا کند. با این هدست می‌توانید در هر مکانی که می‌خواهید بدون نیاز به قرار دادن تجهیزاتی خاص، برنامه‌های واقعیت مجازی  را اجرا کنید. هدست اکیولس کوئست دنیای واقعیت مجازی را برای همیشه تغییر داد. این فناوری قابل حمل در آینده بهبود خواهد یافت، بنابراین در آینده شاهد هدست‌های VR پیشرفته‌تر، سبک‌تر، کوچکتر و فشرده سازی بهتر خواهیم بود.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

همه ما با این مشکل روبرو شده ایم که گاهی مجبور هستیم تا عکس های خود را در ابعادی کوچکتر عرضه کنیم. این فرایند معمولا آزار دهنده است چراکه کاهش حجم عکس ها با کاهش و افت شدید عکس روبرو است.

 

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید عکسی را که اسکن کرده اید یا با دوربین های دیجیتال گرفته اید، از طریق ایمیل برای آشنایان ارسال کنید.

 

ارسال عکس همراه با ایمیل یکی از کارهای معمول روزمره ماست که گاهی ما را دچار مشکل می سازد، چرا که ارسال عکس با حجم زیاد وقت زیادی صرف می کند بخصوص اگر اینترنت ما سرعت خوبی نداشته باشد. در این مواقع یکی از مشکلاتی که اغلب به آن بر می خوریم، حجم بالای عکسها است. در این مطلب میخواهیم بررسی داشته باشیم بر روی حجم عکسها به صورتی که حجم آنها به حداقل برسانید و از کیفیت آنها نیز حتی الامکان کاسته نشود؛ همچنین میخواهیم 6 فشرده ساز  که از نظر هزینه ای رایگان، آنلاین و مبتنی بر دسکتاپ میباشند را برایتان معرفی کنیم.

 

تمامی این موارد گفته شده به شما کمک می کنند تا تصاویر وب سایت تان را فشرده کنید و از همین رو پهنای باندتان را نیز حفظ کنید و عملکرد سایت را نیز بهبود دهید و یا به راحتی عکس‌تان را ایمیل کنید و یا بر روی سایتی آپلود کنید.

 

اگر با دوربین‌هایی با لنزهای بالا، حالا چه خانگی چه نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای، عکاسی کرده باشید باید بدانید که خانگی‌ها معمولا عکس را با کیفیت 72dpi می‌گیرند که حجم آن حدودا 3MB می‌شود، نیمه‌حرفه‌ای‌ها بسته به نوع دوربینی که دارند ولی معمولاً کیفیتشان 128dpi است و این یعنی حجم هر عکس حدوداً 4MB است، دوربین‌های حرفه‌ای هم کیفیت بالاتر و حجم بالاتر دارند.البته اگر بخواهیم عکس‌ها را فقط در کامپیوتر خودمان داشته باشیم با حجم بالای هاردهای امروزی حجم فایلها چندان اهمیتی ندارد.

 

حالا مشکل جدید از جایی شروع می‌شود که آدم هوس می‌کند عکس‌ها را در سایت یا وبلاگ گذاشته تا دیگران هم از آن لذت ببرند. چه دارنده یک وب سایت باشید یا نه اگر بخواهید تصاویر شخصی خود را فشرده کنید تا حجم کمتری اشغال نماید، به یک سرویس فشرده سازی تصویر یا Image Compressor نیاز خواهید داشت. در سایت ها نیز فاکتور SEO گزینه قابل توجهی در این زمینه است و سرعت بارگذاری سریع تر به معنای رنک بهتر می باشد. در این میان اگوریتم های بسیاری برای کاهش حجم تصاویر وجود دارند.

 

 

 

مشکل دیگر این است که حالا حتی اگر ADSL هم داشته باشید با سرعت واقعی نهایتاً 20Kb (سرعت آپلود از دانلود پایین تر است) برای هر عکس حدوداً 4 دقیقه زمان لازم است تا آپلود بشود، حالا اگر بخواهیم تنها 5 تا عکس را آپلود کنیم حداقل 20 دقیقه معطل هستیم و حالا این نیمی از قضیه است، باید در نظر گرفت که کاربر هم متقابلاً حدوداً همین زمان را باید صرف دانلود کند. اجازه بدهید در مورد dial-up دیگر صحبت نکنیم! پس راهی که باقی می ماند این است که حجم عکس را کم کنیم، البته کیفیت قربانی می‌شود ولی نه تا حدی که جذابیت عکس از بین برود.

 

کاهش حجم عکس,برنامه کاهش حجم عکس

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

 

چه فایل تصویر شما JPEG ،PNG ،GIF یا SVG باشد، کاهش سایز و حجم عکس نکته مهمی است. حتی برای کسانی که طراح وب سایت نیستند یا وبلاگ ندارند. سرویس دهنده های ایمیل اجازه ارسال حجم مشخصی از عکس یا فایل ضمیمه را می دهند؛همچنین برای یک وبلاگ یا وب سایت نیز استفاده از عکس با حجم بالا مشکلات بسیاری را برای بازدید کننده و صاحب سایت بوجود می آورد حتی در کشورهایی با اینترنت پر سرعت این مورد توسط طراحان وب حرفه ای مورد توجه قرار می گیرد.

 

حجم مناسب عکس برای ضمیمه در ایمیل چقدر است؟

حجم یک فایل عکس ضمیمه برای ایمیل بهتر است حدود 200kb و کمتر باشد. اندازه پیکسلی مناسب برای یک عکس ضمیمه در ایمیل به طور معمول در طول بین 1024 تا 450 و در عرض 768 تا حدود 350 است؛ البته قانون خاصی در این باره وجود ندارد اما معمولا این اندازه ها توصیه می شوند.

 

اندازه یا ابعاد استاندارد بنر های تبلیغاتی در سایت

برای بنرهای تبلیغاتی استانداردهایی وجود دارد که می تواند به عنوان مرجعی توسط طراحان رعایت شود.

 به طور مسلم هر چه اندازه طول و عرض عکس کمتر باشد حجم آن نیز کمتر خواهد بود در برخی نرم افزارهای مدیریت عکس کوتاهترین راه کم کردن طول و عرض عکس برای رسیدن به حجم کمتر است.

 

کاهش حجم عکس,برنامه کاهش حجم عکس

اندازه استاندارد بنر های تبلیغاتی در سایت

 

نحوه کار:

تصویر را در فتوشاپ باز می کنیم. اولین کار این است که دقت تصویر را پائین بیاورید. برای این کار از منوی Image گزینه Image size را انتخاب کنید. در این کادر در بخش Resolution در پائین کادر عدد 300 را تبدیل به 72 کنید و Ok را کلیک کنید. با این کار دقت تصویر به 72 نقطه در اینچ کاهش می یابد.

 

قدم بعدی این است که ابعاد عکس را کاهش دهید. این کار به میزان زیادی از حجم آن کم می کند. باز هم از منوی Image گزینه Image size را انتخاب کنید. این بار در بخش Document size طول و عرص عکس را کم کنید.

 

سپس ok را کلیک کنید. قدم آخر تغییر فرمت عکس است؛برای این کار از منوی File گزینه Save for web را انتخاب کنید. در بخش Settings فرمت Jpg را انتخاب کنید و در زیر آن کیفیت را روی Medium تنظیم کنید. میتوانید کیفیت عکس را در کادر سمت چپ ببینید. در بخش پائین نیز حجم عکس با کیفیت کنونی نشان داده می شود. دکمه Save را کلیک کنید، مکان ذخیره سازی و نام عکس را مشخص کرده و باز هم Save را کلیک کنید. در نهایت تصویر را بعد از انتخاب فرمت و تنظیم کیفیت ذخیره کنید.

می بینید که حجم عکس نهائی، اختلاف زیادی با عکس اصلی دارد. عکس اولیه با فرمت Tiff حدود 10 مگابایت و عکس نهائی حدود 5 کیلوبایت حجم دارد. یعنی یک دو هزارم.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/graph/images-compromising3-quality.html



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

محققان سنگاپوری موفق به تولید لباس هوشمندی شده‌اند که با گوشی تلفن همراه کنترل می‌شود و قادر به کنترل علائم حیاتی بدن برای بررسی وضعیت سلامت انسان ها است. 

به گزارش مهر به نقل از سی جی تی ان، لباس یادشده می‌تواند به صورت لحظه به لحظه شاخص‌هایی مانند دمای بدن را بررسی و کنترل کند.

 

این لباس به خصوص به ورزشکاران حرفه‌ای امکان می‌دهد تا از عملکرد بدن خود و میزان آمادگی آن مطلع شوند و در صورت وجود شرایط غیرعادی از پزشکان بخواهند تا برای درمان آنها اقدام کنند.

 

لباس هوشمند مذکور بر مبنای ردگیری علائم حیاتی بدن و نحوه حرکات دست‌ها و پاها، قادر به تشخیص دادن جراحات مختصر عضلانی و استخوانی نیز هست. بدین منظور حسگرهایی بر روی این لباس نصب شده‌اند که با استفاده از فناوری ان اف سی با اپلیکیشن گوشی در ارتباط هستند و انرژی خود را نیز به همین شیوه تأمین می‌کنند.

 

این لباس فعلاً در مرحله آزمایشی است و انتظار می‌رود در آینده علاوه بر ورزشکاران، بیماران نیز در بیمارستان‌ها از آن استفاده کنند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11065153.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت در فردیس کرج
فردیس احد از بزرگترین شهرهای اقماری کرج واقع در جنوب این شهر می باشد که با جمعیتی بیش از نصف میلیون نفر احد از پرجمعیت ترین مناطق ایالت البرز نیز می باشد.

در این شهر تعداد زیاد زیادی دفاتر اداری، کمپانی های حقیر و متوسط، واحدهای بازرگانی و مغازه و پاساژ تکاپو می کنند که شیوه های بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری از اینترنت مثل طراحی سایت، برای این کسب و کارها مساله ای زیاد حیاتی و مهم می باشد.

ما به عدد ثبت 37037 آماده ارائه خدمات ذیل به مشتریان طراحی سایت در فردیس کرج می باشیم:

طراحی وبسایت حرفه ای و طراحی سایت ارزان با کلیه امکانات
سئو سایت در فردیس و ورود به صفحه نخست گوگل در کلمات درخواستی شما
تبلیغات سوداگری شما در کرج مارکت، پایگاه اصناف و مشاغل شهر کرج
برگزاری دوره های آموزشی فرآوری محتوای چیره دست برای شما یا کارکنانتان
ارائه کلیه خدمات بازاریابی دیجیتال به کسب و کارهای فردیس کرج
به این هدف می توانید از راه تماس با عدد های پایین با دفتر مرکزی شرکت در ساعات اداری در تماس باشید لغایت از خدمات مشاوره فنی و 100% رایگان کارشناسان ما مستفیض شوید.


همچنین می توانید از طریق تماس با عدد موبایل های بیان شده در ساعات اداری یا غیراداری، در مورد خدمات طراحی سایت یا سئو یا هریک از دیگر خدمات ، اطلاعات کسب کنید.

شرکت طراحی سایت در فردیس کرج

طراحی سایت در فردیس

چرا باید یک سایت خوب داشته باشیم؟
اهمیت داشتن یک سایت خوب در سومین دهه از سده 21 میلادی، بر کسی پوشیده نیست.

با این حال در این تقسیم منظور داریم انگیزه ها اهمیت داشتن یک themanifest سایت خوب را به طور ویژه برای کسانی که متقاضی سفارش طراحی سایت در فردیس کرج هستند، شرح دهیم.

پس با ما همراه باشید:

24 ساعته در دسترس هستید
محل تکاپو سوداگری شما چند ساعت در روز مفتوح و آماده پذیرایی از مشتریان است؟ روزی 8 ساعت؟ 10 ساعت؟ 12 ساعت؟ با یک وبسایت اینترنتی می توانید تمام 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته و 365 روز سنه به چهره کامل در خدمت مشتریان باشید، خدمات یا محصولات خویش را به آنها شناسایی کنید و حتی یک مشتری را از دست ندهید.

فروش شما افزایش خواهد یافت
امروزه در همین فردیس کرج و بسیاری دیگر از مناطق کشورمان شاهد ظهور و بروز کسب و کارهای زیادی هستیم که از طریق داشتن یک سایت اینترنتی خوب، کامیاب شده اند فروش خویش را بین 10% الی بیش از ده مساوی افزایش بدهند.

حال سوالی که قبل می آید این است که چرا شما هم جزء این افراد نباشید؟

بیشتر بخوانید: سئو سایت در کرج چگونه باعث افزایش فروش شما می شود

از قافله عقب نمی مانید!
ممکن است امروز، کسب و کارهای زیادی را بشناسید که webdesignrankings هنوز هم وارد دامنه طراحی سایت و سئو و… نشده اند، اما درآمد خوب و چند میلیونی دارند.

ولی توجه داشته باشید عمر این کسب و کارها رو به فروپاشی است؛ برای مثال همین چند سنه قبل کسبه پاساژ علاء الدین تهران در همتافت بازرگانی ای تکاپو می کردند که پر رفت و آمدترین پاساژ در مشرق میانه بود.

ولی با طراحی سایت دیجی کالا و افتتاح آن ظرف مدت کوتاهی، مرکزیت فروش موبایل، تبلت و دستگاه های الکترونیکی از این منطقه به سمت فروش اینترنتی در سایت دیجی کالا سرازیر شد و سودی چند میلیارد تومانی را در همین مدت کوتاهی نصیب مدیران این وبسایت کرد.

بنابراین به زودی ما گواه خواهیم بود که کسب و کارهای پرکار در فردیس کرج هم فقط در صورتی بتوانند در بازار رقابتی ماندگار شوند که در گستره بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) کار و جنبش کنند.

پس از هم الان به اندیشه باشید لغایت از قافله عقب نیفتید.

طراحی سایت در فردیس

چرا طراحی سایت در فردیس کرج با کمپانی ؟
از موفق ترین شرکت های طراحی سایت در کرج ، فردیس و دیگر نقاط این شهر می باشد.

از دلایلی که پیشنهاد می نماییم الی سفارش طراحی سایت خویش را به ما بسپارید:

ما یک شرکت ثبت شده (به عدد ثبت 37037) هستیم و تمام قراردادها با امضاء مدیرعامل چهره می پذیرد.

ما کمترین تأخیر زمانی را در ارائه سفارشات طراحی سایت، سئو و… به همشهریان عزیز فردیس کرج داریم و از این حیث نسبت به بسیاری از رقبا پیشتازیم.

بیشتر بخوانید: کمپانی های طراحی سایت در کرج + رتبه بندی

ما در سفارشات طراحی سایت خود از طراحانی با ذوق و سلیقه و چیرگی فنی زیاد بالا بهره‌گیری می کنیم و هر وبسایت مشتریان فردیس کرج را همانند وبسایت های متعلق به شرکت خودمان می دانیم و کوشش می نماییم بهترین شغل را به شما عزیزان تقدیم کنیم.
تمام ازآنش وبسایت، دامنه، هاست و… در روز تسویه حساب به نام مشتری دستک زده خواهد شد و ازآنش هیچ چیزی در برگزیدن کمپانی ما نخواهد ماند.

ما از نظر خرج می توانیم به جرات بگوییم که کف قیمت بازار کرج و فردیس را در اختیار داریم و شما می توانید مطمئن باشید که کاری با کیفیت ما را در هیچ شرکت سایر با این بها تحویل نخواهید گرفت.

خدمات ما محدود به طراحی سایت در فردیس کرج نیست و بعد از ارائه سایت به شما در خدماتی مشابه تبلیغات در گوگل، سئو (ورود به صفحه نخست گوگل) و حتی تبلیغات چاپی (مثل چاپ و طراحی کارت ویزیت و تراکت و…) می توانیم به سوداگری شما کمک کنیم.

سفارش طراحی سایت در فردیس کرج
اکنون که به طور کامل با دلایل داشتن یک سایت خوب و چیره دست و ویژگی های کمپانی خدمات بازاریابی جاویدان آشنا شدید، می توانید جهت مشاوره بیشتر (به صورت 100% رایگان) و یا عقد قرارداد با ما در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با سر بسر گرفتن مونولیت‌هایی که پیشتر در نواحی گوناگون آمریکا، رومانی، هلند، انگلستان و کلمبیا پیدا شده بودند، شمار مونولیت‌‌ها به ۸ قبض تا کماکان تنور این اشیاء مرموز داغ باقی بماند.
طی سه هفته بازپسین شاهد انتشار گزارش‌های متعددی از کشف مونولیت‌های شگفت و غریب در سرتاسر دنیا بودیم. ماجرای مونولیت‌ها از روز ۲۸ آبان‌ماه در یوتا شروع شد. در این روز مأموران گردانیدن ایمنی عمومی یوتا در حین سرشماری هوایی گوسفندهای شاخ‌بزرگ منطقه به شیء نقره‌ای رنگ براقی برخوردند. بعد از انتشار عکس‌ها و تازه ها کشف این مونولیت، ماجرای آن در اینترنت و رسانه‌های سرتاسر دنیا بازتاب گسترده‌ای داشت.
در همین حین، بسیاری از کاربران اینترنتی خصوصا در شبکه اجتماعی رِدیت مختصات ریزبین محل کشف مونولیت را -که مقامات مصرانه در صدد مخفی نگه داشتن آن از عموم مردم بودند-شناسایی کردند و به اشتراک گذاشتند. همین جستار باعث هجوم بسیاری از افراد کنجکاو و ماجراجو به سوی صحرای احمر یوتا شد. نهایتا دسته جمعی که ظاهرا از مدافعان فضا زیست بودند، به هدف ممانعت از خسارات بیشتر به این منطقه‌ی دست‌نخورده، این مونولیتِ سه‌وجهی را از جا کندند و با خویش بردند. چند عکاس که گواه ماجرا بودند، عکس‌ها و فیلم‌هایی از این افراد منتشر کردند. پس از آن گم نشان شدن مونولیت یوتا، نوبت به مونولیت دیگری این‌بار در جنوب شرق اروپا در رومانی رسید.
مونولیت بعدی در ارتفاعات کوه پاین در شهر آتاسكادروی کالیفرنیا دیده شد. این مونولیت را یک کوهنورد در حین بالا رفتن از کوه دیده و مراتب را به‌سرعت به مقامات محلی آگاهی داده بود. مونولیت رومانی مستقیما شتابزده ساخته شده بود؛ ولی مونولیت کالیفرنیا مانند نمونه‌ی یوتا، درخشان و خوش‌ساخت بود. مونولیت بعدی در گرد از خیابان‌های شلوغِ مرکز شهر لاس‌وگاس در ایالت نوادا مشاهده شد. پس از آن، روز یکشنبه مونولیت دیگری در منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ای در نزدیكی اودهورن هلند پیدا شد. این شیء مرموز مثل مونولیت‌های یوتا و کالیفرنیا، براق فقدان و با توجه به یخ بستن‌ رویه‌های آن، ظاهرا چند روز در هوای آزاد باقی مانده بود الی کشف شود.

مونولیت لاس‌وگاس
مونولیت سه‌وجهی و براقی که در یکی از خیابان‌های شلوغ لاس‌وگاس پیدا شده است، شباهت زیادی به مونولیت یوتا دارد

مونولیت ششم (اگر اطلاعاتی که لغایت لحظه‌ی نگارش این مطلب داریم درست باشد) در جزیره وایت انگلستان در کانال مانش پیدا شد. این مونولیت هم کاملا براق و نقره‌ای‌رنگ بود. با هستی همانندی ظاهری، مونولیت جزیره‌ی وایت نسبتا از مونولیت یوتا کوتاه‌تر و دارای لبه‌های نوک‌تیزتر بود. پس از این نوبت به مونولیت دیگری در کلرادو رسید. در همین حین، مونولیت درخشان دیگری در جلوی یک مغازه‌ی قنادی در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا دیده شد؛ ولی در همان آغاز مشخص شد این مونولیت ربطی به اشیاء مرموز بازپسین ندارد و ترفند صاحب مغازه برای جلب ‌توجه مشتریان بوده است. این مونولیت شبانه ربوده شد؛ اما صاحب قنادی به‌سرعت مونولیت دیگری جایگزین آن کرد. سرانجام جهانیان گواه کشف مونولیت طلایی‌رنگ زیاد زیبایی در آمریکای جنوبی و کشور کلمبیا بودند. این مونولیت شکیل در مزرعه‌ای در ناحیه چیا در شمال بوگوتا پایتخت این کشور کشف شد.
در ابتدای ماجرای مونولیت‌ها و در سررسید کشف مونولیت‌ یوتا، فضای مجازی مملو از شایعات و فرضیات عجیب و ناآشنا و حتی دست داشتن موجودات فضایی در نصب مونولیت‌ها شده بود؛ گمانه‌زنی‌ که ملهم از رمان و فیلم ‌سینمایی نامی «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» بود که توسط آرتور سی.کلارک نوشته و بدست استنلی کوبریک، کارگردان نام‌آشنا کارگردانی شده بود. ولی با ظاهر شدن مونولیت‌های بعدی، تردیدهای زیادی در مورد ماهیت حقیقی مونولیت‌ها به وجود آمد. به‌عنوان مثال، اَمی بلكبرن، زن ۳۱ ساله‌ای از ساکنان جزیره وایت که به به اتفاق دوستانش مونولیت جزیره‌ی وایت را از نزدیک دیده است، عنوان کرد که مونولیت بیش از آنکه شغل موجودات فضایی باشد، شباهت زیادی به یک پروژه‌ی هنری نامتعارف دارد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری سان گفت مونولیت کاملا در خاک کاشته نشده و با اقدام نمودن به آن حس کرده که از جنس چوب است و فقط رویه‌ی آن از فلزات درخشان آينه‌مانند ساخته شدند. تام دانفورد ۲۹ ساله، احد سایر از ساکنان جزیره وایت هم نصب مونولیت را «یک شوخی‌ بی‌مزه» خواند.
توجه گسترده‌ به مونولیت‌ها نشان از عطش ما برای انحراف از آگاهی ها فعلی دارد
در حال حاضر چندین فرضیه در مورد ماهیت مونولیت‌ها مطرح شده که پذیرفته‌ترین این فرضیات، بستگی حداقل مونولیت اول در یوتا - که همه ماجرای کش‌دار مونولیت‌ها متعلق به نخست شد - به هنرمند فقید مینیمالیست جان‌ مک‌کراکن است. بسیاری انگاشت می‌کنند که نصب مونولیت یوتا نوعی ادای مذهب مبتدیانه‌ای به این هنرمند بوده باشد. جیمز هیوارد، احد از دوستان نزدیک مک‌کراکن و معاون سابق، او در این رابطه به نیویورک‌تایمز گفته است «شیئی [مونولیت یوتا] که در عکس‌ها دیدم، کاملا خام‌دستانه ساخته شده است. لغایت آنجایی که به من مربوط می‌شود، همه این جریان یک حقه‌بازی کبیر است.»
تاکنون کمینه مسئولیت گرد از مونولیت‌ها پذیرفته شده است. نیویورک‌تایمز اخیرا گزارش داد که دسته جمعی در برگیرنده چهار هنرمند مسئولیت مونولیت اصلی را پذیرفته و مونولیت دیگری جایگزین مونولیت یوتا کرده‌اند. مونولیت بعدی که از آن صحبت می‌شود، ظاهرا همان مونولیتی است که در ارتفاعات کوه پاین نصب شده. وید مک‌کِنزی، گرد از این هنرمندان این گروه، به نیویورک‌تایمز گفته است: «قصد داشتیم یک نشانه هنرِ چریکی به نمایش بگذاریم. ولی وقتی که [مونولیتی که نصب کرده‌ بودیم] به‌چنین شیوه کینه‌توزانه‌ای برداشته شد، تصمیم گرفتیم آن را [با مونولیت دیگری] جایگزین کنیم.»

مونولیت کلمبیا
مونولیت طلایی‌رنگی زیاد شکیل و زیبایی که اخیرا در مزرعه‌ای در ناحیه چیا در شمال بوگوتا، کلمبیا دیدن شد

این هنرمندان گفته‌اند مونولیت را ظرف ۲ ساعت از استیل ضد زنگ ساخته‌اند. در همین حال، گروه هنری دیگری از فرمانروایی نیومکزیکوی آمریکا به اسم «موست فیموس آرتیست» نیز مسئولیت نصب این مونولیت‌ها را برعهده گرفته‌اند؛ اما مَتی مونتی، بنیادگذار این گروه هنری، در گفت‌وگو با نیویورک‌پست در باره پسینیان مونولیت کشف‌شده در انگلستان استجابت روشنی نداده است. نیویورک‌پست اسکرین‌شاتی از چت خصوصی با مو در اینستاگرام منتشر کرده که در بخشی از پیام‌های رد و بدل‌شده، او می‌گوید: «در این مرحله مونولیت از مهار من بیرون است. برای همه‌ی موجودات فضایی سرتاسر جهان که به‌سختی برای رواج این ماجرا تلاش می‌کنند، آرزوی موفقیت می‌کنم.»
این گروه عکسی از مونولیت دیگری در شهرک جاشوا تِری در گرداگرد-نزدیکیها شهر سن‌برناردینوی کالیفرنیا منتشر کرده؛ ولی ظاهرا هنوز کسی این مونولیت را کشف نکرده است. این گروه هنری در وب‌سایت و کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، اشارات و نکات زیادی در مورد دست داشتن در نصب مونولیت منتشر کرده؛ ولی به نقل از خبرگزاری مشیبل، هنوز کسی مستقیما مسئولیت این پروژه را بر عهده نگرفته است. متی مو در گفت‌وگو با مشیبل گفته است به دلیل غیر قانونی بودن نصب مونولیت، از دادن اطلاعات اغلب معذور است. بااین‌حال مو در بخشی از این گفت‌وگو می‌گوید:«می‌توانم بگویم ما به شیرین‌کاری‌هایی از این قبیل شهرت داریم.»

مونولیت رومانی هم مفقود الاثر شد؛
مونولیت اسرارآمیز صحرای یوتا مفقود الاثر شده است!
به عقیده می‌رسد گرد از شیرین‌کاری‌های گروه موست فیموس آرتیست تغییر نشان هالیوود از Hollywood به Hollyweed در سال ۲۰۱۷ بود که ظاهرا واکنشی به قانونی آگاه کردن مصرف ماری‌جوانا بوده است. به گفته‌ی گروه مو، در حال حاضر خرید هر کدام از مونولیت‌های مجموعه‌اش، ۴۵ هزار دلار هزینه خواهد داشت. ریچل کراوس، خبرنگار مشیبل که این ماجرا را گزارش می‌داد، در ادامه‌ عنوان کرد که پذیرفتن مسئولیت مونولیت‌ها و سپس مطالبه ۴۵ هزار دلار برای مونولیت‌ پرتو می‌دهد این گروه هنری اصلا ارتباطی به مونولیت‌ها ندارد و تنها به‌ پیگیری بازارگرمی و کسب سود است.
صرف‌ نظر از اینکه چه کسی رئیس نصب مونولیت‌ها است، این اشیاء مرموز توانستند طی چند هفته بازپسین توجه معتبرترین خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها را جلب کنند که خود اثر می‌دهد ماجرای مونولیت‌ها همان حواس‌پرتی و انحراف افکاری است که همه‌ی ما در این دورانِ مشکل بحران کرونا به آن بیچارگی داریم. درواقع عطش عموم مردم به اخباری که سایر ربطی به کرونا و ماجراهای گوناگون آن ندارد، هیچ‌وقت چنین تند نبوده است. مهم نیست ماجرای مونولیت‌ها کارِ موجودات فضایی باشد یا انسان؛ عامل این مونولیت هرچه هست، مایه شده است بسیاری از ما سایر به ‌جای رویت و شنیدن اخبارِ ناراحت‌کننده‌ای‌ که دائما بمبارانمان می‌کند، از سوژه دیگری صحبت می‌کنیم که از قضا هم جالب است، هم بامزه و خنده‌دار و هم مرموز و اسرارآمیز!

منبع: https://www.zoomit.ir/fundamental-science/365705-endless-saga-of-monoliths/



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ایجاد لیست کشویی در اکسل به شما در منسجم‌تر کردن اطلاعات وارد شده و همچنین دوری از اشتباه کمک می‌کند و اکسل نیز در دل خود این امکان را گنجانده است. بنابراین اگر می‌خواهید از اکسل استفاده کنید می‌توانید اطلاعات خود را در لیست کشویی دسته‌بندی کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم در نرم‌افزار اکسل، مدیریت و ویرایش ساده اطلاعات بوده که این امر یکی از دلایل محبوبیت این نرم‌افزار برای عموم می‌باشد. یکی از روشها جهت انتخاب و ویرایش ساده داده‌ها، می‌توان به موضوع لیست کردن اطلاعات اشاره کرد که نقش بسزایی در مدیریت و استفاده از اطلاعات ذخیره‌شده دارد. در ادامه شما را با مراحل ایجاد لیست کشویی در اکسل آشنا می کنیم:

 

یک لیست کشویی ایجاد کنید :

برای ایجاد لیست کشویی در اکسل ، مراحل زیر را اجرا کنید.

1. در برگه دوم (2 sheet) ، مواردی را که می خواهید در فهرست کشویی ظاهر شود ، تایپ کنید.

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

 

توجه: اگر نمی خواهید کاربران به موارد موجود در Sheet2 دسترسی پیدا کنند ، می توانید Sheet2 را مخفی کنید. برای رسیدن به این هدف ، بر روی برگه Sheet2 کلیک راست کرده و روی Hide کلیک کنید.

 

2. در اولین برگه ، سلول B1 را انتخاب کنید.

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

طراحی لیست کشویی در اکسل

 

3. در زبانه Data ، در گروه Data Tools ، بر روی Data Validation کلیک کنید.

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

نحوه ایجاد لیست کشویی در اکسل

 

کادر "Data Validation " ظاهر می شود.

4. در قسمت Allow ، روی List کلیک کنید.

5. در کادر Source کلیک کنید و دامنه A1: A3 را در Sheet2 انتخاب کنید.

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

ایجاد لیست کشویی Excel

 

6. روی OK کلیک کنید.

 

نتیجه:

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

 

توجه: برای copy/paste لیست کشویی ، سلول را با لیست کشویی انتخاب کرده و CTRL + c را فشار دهید ، سلول دیگری را انتخاب کرده و CTRL + v را فشار دهید.

 

7. به جای استفاده از مرجع دامنه ، می توانید موارد را مستقیماً در کادر Source تایپ کنید.

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

ساخت لیست کشویی در اکسل

 

توجه: این مورد لیست کشویی شما را حساس می کند. به عنوان مثال ، اگر یک کاربر yes را تایپ کند ، هشدار خطایی نمایش داده می شود.

 

 لیست کشویی با مجوز ورودی های دیگر:

همچنین می توانید یک لیست کشویی را در اکسل ایجاد کنید که اجازه ورود سایر موارد را نیز می دهد.

 

1. اگر مقداری را وارد کنید که در لیست نیست ، اکسل هشدار خطایی را نشان می دهد.

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

ایجاد لیست کشویی Excel

 

برای اجازه به ورودی های دیگر ، مراحل زیر را اجرا کنید.

2. در زبانه Data ، در گروه Data Tools ، بر روی Data Validation کلیک کنید.

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

ایجاد لیست کشویی در اکسل

 

کادر گفتگوی "Data Validation" ظاهر می شود.

3. در زبانه Error Alert ،تیک "Show error alert after invalid data is entered " را بردارید.

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

 

4. روی OK کلیک کنید.

5- اکنون می توانید مقداری را وارد کنید که در لیست نیست.

 

ایجاد لیست کشویی در اکسل, آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل

ساخت لیست کشویی در اکسل

 

اضافه یا حذف موارد در لیست کشویی اکسل :

بدون باز کردن کادر محاوره ای "Data Validation" و تغییر مرجع دامنه ، می توانید موارد را از لیست کشویی در اکسل اضافه یا حذف کنید. این باعث صرفه جویی در وقت می شود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/create-list02-excel.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس با نام عشقی به نام وردپرس (Love that name, it WordPress) نامی است. چه برای توسعه‌دهندگان و چه برای بیشتر کاربران. ما در اینجا هدف داریم که کمی این عشق را از ابعاد دیگری نیز مورد بررسی پیمان دهیم، زیرا باور داریم که زیباترین و خوشبوترین گل‌های جهان، گل‌هایی هستند که زشت‌ترین و خطرناک‌ترین خارها را دارند ولی ما دوست‌شان داریم. در این راستا، هیلگا مورنو (Helga Moreno) سرشناس آشناست که برای نخستین بار در سال 2014، در تحقیقی مستقل 43 ایراد را بر وردپرس وارد آورد و به کالبدشناسی تک‌تک آنان پرداخت. وجه اهمیت این نقد بر وردپرس از آن جهت است که نزدیک تمام همکاران هیلگا و اغلب توسعه دهندگان وردپرس نیز در این فرمایش با او اشتراکاتی داشتند و مهر تاییدی بر منطقی بودن و اعتبار این نقد زدند. این مقاله نیز، ترجمه نقد هیلگا مورنو بر محبوب‌ترین سیستم انتشار محتوا در تاریخ وب است که نخستین بار با عنوان WordPress Fans Beware: Main Disadvantages of Using WordPress از منابع onextrapixel. از آنجا که تاریخ انتشار این مقاله، پیش از آپدیت وردپرس به نسخه‌های 4.1 و 4.1.1 بود و اغلب نقدهای وارده در آپدیت‌های جدید وردپرس، به نوعی رفع سخت شد، لذا بنده نیز از برگردان مواردی که اکنون در وردپرس دیده نمی‌شوند و یا بدست مؤلف اصلی مقاله دیده نشده‌اند، جهت صرفه‌جویی در واژه ها و وقت، پرهیز کرده و تنها موارد و نقدی را که هم الان نیز بر وردپرس و نسخه جدید آن نیز وارد است را ترجمه و در کمر بستن بیننده پارسی زبان پیمان داده‌ام.

در حالی که همگان وردپرس را ستایش می‌کنند، ما تصمیم گرفتیم که برای مدتی از این عده جدا شده  قالب وردپرس و طور دیگری به ماجرای پروژه‌ی وردپرس نگاه نماییم و به عنوان یک استثنا، به ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های آن بپردازیم. قبل از هر چیزی ما از تمامی هواداران وردپرس تقاضا داریم که واژگان ما در این نقد را به حساب توهین و یا تخریب این سرویس دوست داشتنی قرار ندهند. بیایید به شکل سر راست به این سوژه بپردازیم: ما در مقابل چیزی همانند به CMS پیمان داریم که آن را توسعه می‌دهیم و برای آن قالب طراحی و تعریف می‌کنیم. شدنی است با خویش بگویید که آیا اصلا نقد چنین سرویس محبوبی که روزانه میلیون‌ها نفر متعلق به برای نشر درونمایه استفاده کرده و میلیون‌ها نفر دیگر نیز از این درونمایه بهره‌گیری می‌کنند، چه لزومی دارد؟ اما مباحث توسعه وب، با محبوبیت سروکار ندارد و در جهت گسترش به ضعف‌های هر چیزی حتی وردپرس می‌پردازد و این از بدیهیات توسعه وب است.

معایب و ضعف‌های اساسی در وردپرس
1 . جدی‌ترین سستی وردپرس از دیدگاه ما و دیگر گسترش دهندگان و فعالان این عرصه، مشکلات امنیتی آن است که آن را دائما در معرض خطر قرار می‌دهد. با توجه به این موضوع و رشد حرفه‌ای نرم ادوات در عالم در روبرو رشد و گسترش وب، می‌توان گفت که این یک درستی است که شما دائما در معرض این گزند پیمان دارید و این سیستم بیچارگی دارد که مدیر آن، دائما از عقیده امنیتی و اطلاعات امنیتی در سطح دلخواه باشد. برای مطالعه بیشتر درمورد معایب وردپرس اینجا کلیک کنید.

2 . دومین ضعف وردپرس این است که به واقعیت و بخردانه پیکربندی نشده است. به عنوان نمونه: پیوندهای گرد فقط زمانی کامل می‌شوند که شما به صورت دستی از افزونه‌های سئو، آن را بهینه و تثبیت کنید. این منطقی است که در پیکربندی دیگری همانند مبارزه با هرزنامه‌ها، وردپرس استوار پیکربندی شده که می‌تواند بسیار مفید باشد، ولی آنچه مبهم و ضعف تلقی می‌شود این است که این امکان چگونه می‌تواند اختصاصی شود و برای همه مجموعه نباشد. راستی این است که این سیستم، زیاد شلوغ پیکربندی شده است و بیش از حد به مواردی در آن پرداخته شده که باید روشن و صریح می‌بودند.

3 . ناتوانی دیگر وردپرس در روش نمایش موضوعات منتشر شده است (بخشی از permalink تماشای مطالب بعد از نام دامنه) که بسیاری از کاربران حتی از آن آگاهی نیز ندارند. این موضوعی است که به راحتی قابل تغییر است ولی در نخست این در حالیست که محتوای زیادی شدنی است منتشر شود الی کاربر این جستار را بداند و این سوژه بیشتر کاربر را به شگفتی وا میدارد.

4 . وردپرس از پروسه پیکربندی multisite (شناخته شده به عنوان شبکه) بهره‌گیری می‌کند که مبحثی عمیقا فنی است. اما یک ایده سودمند دربرگیرنده مرحله‌بندی سرور و پیرامون فرآوری محتواست که متکی بر این خاصیت است. ما در حال صحبت کردن با گسترش دهندگان در باره DeployMint هستیم.

5 . وظایف کلیدی در ویرایشگر وردپرس مثل برپایی انواع پست سفارشی و رده‌بندی می‌تواند شامل نوشتن شمار زیادی از کدهای فنی پیچیده باشد، که برای یک CMS می‌توانست زیاد دوستانه‌تر و راحت‌تر با رابط گرافیکی بهتری پیکربندی شود.

6 . بی‌شک آموزش‌های وردپرس، ناسازگار و ناکافی نیست. اما در حال حاضر ممکن است شما از حجم آموزش‌ها مبتلا دشواری ها ادراکی شوید، حتی اگر از منابع معتبری کاربرد کنید و معمولا طول می‌کشد تا از میانی متعدد آموزش‌ها، دشوار اصلی وب‌سایت خود را پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

در حال حاضر اینستاگرام محل بسیار مناسبی برای بازاریابی و فروش و همچنین برندینگ محصولات و خدمات شرکت شماست.
از طرفی مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد و طبیعتا یک شخص با عنوان ادمین اینستاگرام به تنهایی نمیتواند همه مهارت های لازم برای مدیریت اینستاگرام را داشته باشد و برای انجام این کار به صورت حرفه ای طبیعتا نیاز به یک تیم حرفه ای و متعهد احساس می شود!
دریافت بازخورد مثبت و عالی از اینستاگرام نیازمند تدوین استراتژی محتوای مناسب و تولید محتوای جذاب می باشد. در عین حال جذب مخاطب (فالوور) هدفمند برای کسب و کار شما نیازمند گستره ای از تخصص های لازم می باشد. همچنین تحلیل آماری اینستاگرام هم امری بسیار حیاتی می باشد.
ما در ایران مایند با داشتن یک تیم مجرب و متخصص، تمامی نیاز ها برای مدیریت پیج اینستاگرام شما را به صورت حرفه ای برطرف میکنیم.

 ادمین اینستاگرام کیست؟【وظایف مدیریت پیج اینستاگرام】 طراحی سایت | پشتیبانی  سایت

فهرست مطالب

 

نکات مهم مدیریت پیج اینستاگرام
چرا ایران مایند را برای مدیریت اینستاگرام خود انتخاب کنیم؟
نظرات برخی از مشتریان ایران مایند
استخدام ادمین اینستاگرام یا استفاده از ربات اینستاگرام؟!
خرید پیج اینستاگرام یا مدیریت حرفه ای پیج اینستاگرام
تولید محتوا برای پیج اینستاگرام
مدیریت پیج اینستاگرام
ادمین اینستاگرام چگونه باعث افزایش فروش در پیج می شود؟
تعرفه یک ماهه مدیریت پیج اینستاگرام
نمونه کار های مدیریت پیج اینستاگرام
سوالات متداول در زمینه مدیریت اینستاگرام
نکات مهم مدیریت پیج اینستاگرام:
در بحث مدیریت اینستاگرام به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب برای پیج اینستاگرام
افزایش فالوورهای هدفمند و باکیفیت
افزایش درگیری مخاطب با صفحه ایستاگرام
ایجاد رابطه پایدار با مخاطبان
افزایش لایک، بازدید ویدیو و کامنت کاربران با استفاده از گیمیفیکیشن و سایر روش های کاربردی
افزایش آگاهی از برند شما (برندینگ)
تبلیغات محصولات و خدمات شما در صفحات متناسب با زمینه فعالیت شما
تدوین و اجرای کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام
استفاده درست و حرفه ای از هشتگ ها
بردن پست مورد نظر در تاپ هشتگ و اکسپلور
مشخص کردن بهترین زمان انتشار پست ها
پاسخ گویی مناسب به کامنت ها و دایرکت
ایجاد سوالات جذاب در استوری و درگیری بیشتر مخاطبان با پیج شما و پاسخگویی مناسب به کاربران
ایده پردازی اختصاصی برای پیج و اجرا برای کمک به رشد هرچه سریع تر پیج
و در کل مدیریت یکپارچه پیج اینستاگرام
چرا ایران مایند را برای مدیریت اینستاگرام خود انتخاب کنیم؟

 

نظم و مسئولیت پذیری جز یکی از مهمترین فاکتور ها برای انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ و به خصوص مدیریت اینستاگرام است.
– ما در ایران مایند کلیه فعالیت های مربوط به مدیریت پیج اینستاگرام از برنامه ریزی تا تولید محتوا و فعالیت های ادمینی را به صورت منظم و طبق برنامه انجام میدهیم.
– به صورت مداوم با شما در ارتباط هستیم و پشتیبانی شما قطع نمیشود.
– متعهد هستیم نهایت تلاش خود را برای مدیریت پیج اینستاگرام شما انجام دهیم.
– در هر زمانی حتی شب عید نوروز ادمین اینستاگرام به فعالیت خود ادامه می دهد.
مدیریت اینستاگرام به صورت حرفه ای توسط یک شخص امکان پذیر نیست؛ ما برای انجام امور پیج از یک تیم با تجربه شامل ادمین اینستاگرام، تولید کننده محتوا، گرافیست و ادیتور، عکاس و فیلمبردار، تبلیغ نویس و… استفاده میکنیم.
یکی از راه های اطمینان از عملکرد یک مجموعه داشتن مجموعه ای از مشتریان راضی است، به لطف خدا تا به امروز اکثر مشتریانی که با ما همکاری داشته اند از فعالیت ما رضایت داشته اند، در ادامه ویدیو مصاحبه با برخی از این عزیزان را مشاهده میفرمایید.

 

نظرات برخی از مشتریان ایران مایند
نظر آقای موسوی، مدیر فروشگاه کوماتسو ۱۴ درباره همکاری با ایران مایند

 


همانطور که مشاهده میفرمایید طبق فرمایش آقای موسوی بعد از گذشت حدود سه ماه از مدیریت پیج اینستاگرام ایشان توسط گروه ایران مایند، شاهد افزایش ۹ هزار نفری فالوور های واقعی پیجشان و به تبع آن رشد ۳ برابری تعداد مشتری هایشان بودیم.

 

نظر آقای امیریان، مدیر مجموعه آی اس کوچ درباره همکاری با ایران مایند

 


استخدام ادمین اینستاگرام یا استفاده از ربات اینستاگرام؟!
یکی از سوالاتی که این روز ها زیاد از ما پرسیده می شود این است که آیا می شود از ربات های اینستاگرام برای افزایش فالوور استفاده کرد؟ پاسخ کلی خیر است!

 

دلایل آن هم کاملا مشخص است، مهم ترین دلیل آن ممنوعیت این کار توسط قوانین جدید اینستاگرام است و اگر پیجی خلاف این قوانین عمل کند پس از دریافت هشدار ممکن است پیج برای همیشه بسته شود!
ما در ایران مایند برای حل این مسئله یک راه حل عملی داریم و آن هم فعالیت ادمین اینستاگرام روی پیج به جای استفاده از ربات است! یکی از فعالیت های ادمین اینستاگرام این است که روزانه به طور مرتب چندین مرتبه به پیج سر می زند و در هر مراجعه علاوه بر پاسخ به کامنت ها و دایرکت ها، به فعالیت های مربوط به افزایش فالوور اینستاگرام هم می پردازد.
البته کیفیت فالوور های جذب شده توسط ادمین اینستا بدون شک بسیار بالاتر از ربات است چون ادمین اینستاگرام با دقت و وسواس فالوور ها را انتخاب میکند بنابر این در بین آن ها فالوور فیک وجود ندارد؛ کاری که هیچ رباتی نمیتواند انجام دهد!
همچین هیچ رباتی این امکان را ندارد که با کاربران تعامل دوستانه و صمیمیت برقرار کند، اما ادمین اینستاگرام با صبر و حوصله این کار را انجام می دهد و این امر باعث می شود در بحث فروش نتایج شگفت انگیزی ایجاد شود.

 

استخدام ادمین حرفه ای اینستاگرام-ایران مایند

خرید پیج اینستاگرام یا مدیریت حرفه ای پیج اینستاگرام
اگر قصد دادن دلخوشی الکی به خود را دارید بله حتما، اما اگر به دنبال کسب درآمد از طریق اینستاگرام هستید قطعا خیر!

موارد زیر بخشی از دلایل اصلی این مسئله است:

اگر پیجی که می خواهید آن را خریداری کنید واقعا فعال و پربازده بود مالک آن چرا باید آن را می فروخت؟ شک نکنید درصد قابل توجهی از فالوور های این پیج ها فیک و گاست هستند!
در خوشبینانه ترین حالت اگر فرض را بر این بگذاریم که فالوور ها واقعی هستند، بازهم برای شما بازدهی نخواهند داشت!
فرض کنید زمینه فعالیت پیج اصلی انتشار کلیپ های فان بوده و حالا شما میخواهید در زمینه کلینیک زیبایی فعالیت خود را روی این پیج شروع کنید؛
فکر میکنید چند درصد مخاطبین به موضوع فعالیت شما علاقه دارند یا اصلا نیاز دارند؟ (مثلا آقایان بسیار کمی هستند که به خدمات زیبایی نیاز داشته باشند)
چند درصد در شهر فعالیت شما هستند؟
در کل به نوعی تبلیغات اجباری برای آن ها می شود که احتمالا درصد زیادی از مخاطبین از آن استقبال نخواهند کرد.
بعلاوه دنبال کنندگان به یکباره شاهد تغییر لوگو، بایو، مشخصات و محتوای پیج خواهند بود و ممکن است تصور کنند اشتباهی رخ داده و برخی از آن ها آنفالو خواهند کرد.
طبق اخباری که از منابع غیر رسمی منتشر شده، اینستاگرام از تغییر آیدی پیج متوجه خرید و فروش خواهد شد و به شدت با این بازار سیاه مخالف است و برای جریمه کردن این پیج ها خیلی کمتر آن ها را در اکسپلور و تاپ هشتگ ها نمایش خواهد داد.

خرید پیج اینستاگرام

تولید محتوا برای پیج اینستاگرام
شاید مهمترین قسمت مدیریت پیج اینستاگرام تولید محتوا ارزشمند برای آن باشد.
از آنجایی که اصولا افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند به دنبال سرگرمی در گذران وقت در آن هستند محتوای ایجاد شده در عین اینکه می بایست در راستای کسب و کار شما باشد از طرفی باید جذابیت لازم را نیز داشته باشد به صورتی که کاربر احساس لذت از این محتوا داشته باشد.
ایران مایند با داشتن تیمی حرفه ای در تولید انواع محتوا به صورت ویدیو ، عکس و … توانایی تولید انواع تیزرهای تبلیغاتی و کلیپ های جذاب برای پیچ اینستاگرام شما دارد.

تغرفه تولید محتوا برای اینستاگرام-میریت محتوا اینستاگرام-ایران مایند
مدیریت پیج اینستاگرام
با توجه به اینکه اجرای نکات فوق نیاز به تخصص و منابع کافی می باشد شرکت ایران مایند این خدمات را با کیفیت عالی و با قیمت مناسب انجام می دهد.

راه اندازی پیج اینستاگرام و مدیریت پیج توسط ادمین اختصاصی
طراحی گرافیکی لوگو به منظور ایجاد تمایز برای پیج
طراحی گرافیکی خاص و منحصر به فرد برای پست ها به منظور برند سازی محصول و خدمات شما
تصویربرداری از خدمات و محصولات شما جهت ساخت تیزر
دریافت تصاویر از شما و تولید و بارگزاری تیزر ویدیویی حرفه ای اختصاصی یک دقیقه ای در پیج شما
تولید و بارگزاری پست اختصاصی
طراحی و بارگزاری منظم استوری
آنالیز پیج های رقیب
شناسایی و جذب مخاطب هدف
ارائه بیزنس پلان برای بهبود روند مدیریت پیج اینستا شما
و….

بیزنستان را از کرونا نجات میدهیم!
ادمین اینستاگرام چگونه باعث افزایش فروش در پیج می شود؟
ما در ایران مایند با آموزش هایی که به ادمین اینستا می دهیم و البته نظارتی که به روال انجام فعالیت های ادمینی داریم قادر خواهیم بود با مخاطبین هدف شما ارتباط صمیمانه برقرار کنیم و آنها را به فاوور هدفمند پیج تبدیل کنیم.
بعد از جذب مخاطب در پیج در پروسه اعتمادسازی که در تولید محتوای پیج انجام می شود در صورتی که مخاطب به کالا یا خدمات ارائه شده توسط شما نیاز داشته باشند قطعا پیج شما به عنوان یک گزینه پررنگ در ذهن آنها ثبت خواهد شد و در نهایت با احتمال بالایی برای خرید روبرو خواهیم شد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که فعالیت های ادمین اینستاگرام در برقراری ارتباط با مخاطب باید کاملا مستمر باشد و همچنین با هر قشر مخاطبی با توجه به تیپ شخصیتی آن ها و سایر مواردی که در مخاطب شناسی مهم است انجام شود.
به عنوان مثال ارسال یک متن یکسان برای همه مخاطبین نه تنها اثربخش نیست بلکه ممکن است باعث شود مخاطبین این پیام ها را به عنوان اسپم به اینستاگرام ریپورت کنند و در نتیجه پیج بلاک اکشن شود.

پس به طور خلاصه انجام فعالیت های ادمینی منظم و مستمر، ایجاد ارتباط هدفمند با مخاطبین مرتبط و در نهایت اعتماد سازی یکی از اقداماتی است که ما برای تبدیل مخاطب به مشتری در پیج شما انجام خواهیم داد.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فیزیکدانان می‌گویند احتمالاً این فرمایش شدنی باشد که یک رایانه بتواند به "تئوری همه چیز" دست پیدا کند ولی به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد و هیچ تضمینی وجود ندارد که ما انسانها نتیجه آن را درک کنیم.
به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز؛ روزگاری، آلبرت اینشتین نظریه‌های علمی را "اختراعات آزاد ذهن انسان" توصیف می‌کرد اما در سال ۱۹۸۰، استیون هاوکینگ، کیهان‌شناس نامدار دانشگاه کمبریج، عقیده دیگری داشت. در سخرانی همان سال، وی بازگو کرد که نظریه‌ای که "تئوری همه چیز" نامیده می‌شود شدنی است قابل دستیابی باشد، اما چه بسا واپسین مراحل دستیابی به آن بدست رایانه‌ها انجام می‌شود.

 

وی گفت: احتمالاً نتوان نهایی برای فیزیک نظری متصور شد اما برای توانایی فیزیکدانان نظری نقطه‌ نهایی وجود دارد.

 

اثبات "تئوری همه‌ چیز" هنوز ممکن نیست اما با وجود کامپیوترهایی که امروزه تقسیم زیادی از کارها وابسته به آنها است مشابه ترجمه زبان‌های مختلف، قابلیت تشخیص چهره، راندن اتومبیل و پیدا کردن شریک زندگی، تصور آنکه این کامپیوترها جای دانشمندانی همچون استیون هاوکینگ و اینشتین را بگیرند آنقدرها هم عجیب نیست.

 

برنامه‌های رایانه‌ای مشابه DeepMind's AlphaGo دائما در حال کشف راه‌های جدید برای شکست دادن انسان‌ها در بازی‌هایی همچون Go و چترنگ هستند که قرن‌ها بازی شده‌اند و باره مطالعه قرار گرفتند. پس چه دلیلی وجود دارد که یکتا از همین دستگاه‌های عجب انگیزی که کل چیز را می‌آموزد نتواند مجموعه‌ای از ذرات بنیادین جدید را تشخیص دهد یا یک کرم چاله را در کهکشان دیگری در سامانهٔ خورشیدی بیگانه کشف کند؟ همانند آنچه در فیلم "میان ستاره‌ای"(Interstellar) دیدیم.

 

حداقل این چیزیست که رویای ماست. اگر بخواهیم طور دیگری فکر کنیم باید درگیر نظریه‌ای شویم که ماکس تگمارک، فیزیکدان، آن را "شوونیسم کربن" می‌نامد. در ماه نوامبر ، انستیتوی فناوری ماساچوست جایی که دکتر تگمارک در آن استاد است مبلغی را از اساس ملی علوم گرفتن و با آن موسسه‌ی جدید هوش مصنوعی و تعاملات بنیادین را تاسیس کرد. این موسسه گرد از هفت بنیاد-نهاد-سازمان تاسیس شده توسط این بنیاد و وزارت زارع ایالات متحده می‌باشد که یک تلاش سراسری برای کار در جهت ارتقای هوش مصنوعی است. در طی پنج سنه هر یک از این موسسات ۲۰ میلیون دلار اخذ می‌کند.

 

این موسسه که وابسته به مؤسسهٔ تکنولوژی ماساچوست است و کاملا خویش را صرف فیزیک کرده توسط جسی تایلر(Jesse Thaler) فیزیکدان ذرات گردانیدن می‌شود و دربرگیرنده بیش از ۱۲ عالم در همه‌ی زمینه‌های فیزیک از بنیاد-نهاد-سازمان تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه هاروارد، دانشگاه نورث ایسترن و دانشگاه تافتس(Tufts) است.

 

دکتر تایلر طی یک ارتباط تصویری گفت: آنچه که من امیدوارم بتوانم انجام دهم برپایی مکانی است که محققان از رشته‌های مختلف فیزیک و وانگهی محققانی که در مقوله علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی کار می‌کنند بتوانند گردهم آیند، گفتمان کنند و به یکدیگر چیزهایی بیاموزند. در نهایت، من می‌خواهم کامپیوترهایی داشته باشم که بتوانند مثل یک فیزیکدان فکر کنند.

 

کشف دوباره قوانین بنیادی فیزیک

در تلاش برای کشف دوباره قوانین فیزیک، مدلی از هوش مصنوعی به نام "شبکه عصبی" مورد بهره‌گیری پیمان گرفته است. برخلاف سیستم های به اصطلاح کارآزموده همانند IBM’s Watson که با فرهنگ و دانش انسان‌ها پر شده است این هوش مصنوعی طوری طراحی شده که در حین پیشه اطلاعات را یاد می‌گیرد. همانند کاری که مغز انسان می‌کند. با تجزیه و تحلیل مقدار زیادی از داده‌ها برای الگوهای پنهان، ”شبکه عصبی" به سرعت می‌آموزد الی تفاوت سگ‌ها و گربه‌ها را بفهمد، چهره‌ها را تشخیص دهد، روایت انسان را تکرار کند و سوء رفتار مالی را فاش کند.

 

دکتر تگمارک می‌گوید: ما امیدواریم که گونه ها جدیدی از قوانین فیزیک را کشف کنیم، ما قبلاً نشان داده‌ایم که این هوش مصنوعی می‌تواند قوانین فیزیک را مجدد بازیابی کند.


حس می کنی دچار مختصر شنوایی شدی؟
خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

سال ماضی در برنامه‌ای به اسم "اثبات اصل" دکتر تگمارک و دانشجویی به اسم سلیویو ماریان(Silviu-Marian) صد معادله فیزیک را از یک کتاب درسی معروف(کتاب سخنرانی‌های فاینمن درباره فیزیک نوشته‌ی ریچارد فاینمن، رابرت لیتون و متیو سندز) انتخاب کردند و از آنها برای تولید داده‌هایی استفاده کردند که بعدا به یک شبکه عصبی منتقل شد. این سیستم داده‌ها را برای رسیدن به الگوها و قاعده‌ها بررسی کرد و کل ۱۰۰ ساختاره را بازیابی کرد.

 

محققان در مقاله‌ای که سنه گذشته در Science Advances منتشر شد نوشتند: "شبکه عصبی" مانند یک انسان دانشمند، بسیاری از روش‌های گوناگون را به ترتیب امتحان می‌کند و اگر نتواند با یک راه حل مسئله را به طور کامل حل کند، سعی می‌کند آن را تبدیل و به بخش‌های ساده‌تری تقسیم کند که به صورت جداگانه قابل حل هستند و مجددا الگوریتم کامل هر تقسیم را بررسی می‌کند.

 

در یک تست چالش‌برانگیز دیگر ، دکتر تگمارک و همکارانش ویدئویی از موشک‌ها را که به اطراف پرواز می‌کنند به این شبکه نشانه دادند و از آن خواستند بدون توجه به درخت‌های نخل در پس مقوله پیش‌بینی کند که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد. دکتر تگمارک گفت: در فرجام این کامپوتر معادلات بنیادین حرکت موشک‌ها را کشف کرد.

 

دکتر تگمارک افزود: در حال حاضر مشکلاتی برای رسیدن به الگوریتم بازگشتی حل مسئله وجود دارد. اگرچه رایانه می‌تواند قوانین بنیادی فیزیک را از مجموعه‌ای از داده‌ها بازیابی کند، ولی هنوز نمی‌تواند اصول اصلی را مثل عدم قطعیت کوانتوم در مکانیک کوانتوم، یا نظریه نسبیت را بازیابی کند که زیربنای فرمول‌ها است.

 

اما آن زمان که هوش مصنوعی به این توانایی دست یابد می‌توان گفت ما به هوش عمومی مصنوعی رسیده‌ایم و در آن سررسید شما بسته به گونه دیدگاهتان شدنی است بترسید یا بسیار هیجان زده شوید، اما صادقانه بگویم دلیل اینکه من روی این پروژه پیشه می‌کنم آن است که بیشترین ترسانیدن از عقیده من تشکیل یک هوش مصنوعی ابرقدرت است در حالی که نمی‌دانیم چطور کار می کند.

فیزیکدانان می‌گویند احتمالاً این فرمایش شدنی باشد که یک رایانه بتواند به "تئوری همه چیز" دست پیدا کند ولی به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد و هیچ تضمینی وجود ندارد که ما انسانها نتیجه آن را درک کنیم.
به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز؛ روزگاری، آلبرت اینشتین نظریه‌های علمی را "اختراعات آزاد ذهن انسان" توصیف می‌کرد اما در سال ۱۹۸۰، استیون هاوکینگ، کیهان‌شناس نامدار دانشگاه کمبریج، عقیده دیگری داشت. در سخرانی همان سال، وی بازگو کرد که نظریه‌ای که "تئوری همه چیز" نامیده می‌شود شدنی است قابل دستیابی باشد، اما چه بسا واپسین مراحل دستیابی به آن بدست رایانه‌ها انجام می‌شود.

 

وی گفت: احتمالاً نتوان نهایی برای فیزیک نظری متصور شد اما برای توانایی فیزیکدانان نظری نقطه‌ نهایی وجود دارد.

 

اثبات "تئوری همه‌ چیز" هنوز ممکن نیست اما با وجود کامپیوترهایی که امروزه تقسیم زیادی از کارها وابسته به آنها است مشابه ترجمه زبان‌های مختلف، قابلیت تشخیص چهره، راندن اتومبیل و پیدا کردن شریک زندگی، تصور آنکه این کامپیوترها جای دانشمندانی همچون استیون هاوکینگ و اینشتین را بگیرند آنقدرها هم عجیب نیست.

 

برنامه‌های رایانه‌ای مشابه DeepMind's AlphaGo دائما در حال کشف راه‌های جدید برای شکست دادن انسان‌ها در بازی‌هایی همچون Go و چترنگ هستند که قرن‌ها بازی شده‌اند و باره مطالعه قرار گرفتند. پس چه دلیلی وجود دارد که یکتا از همین دستگاه‌های عجب انگیزی که کل چیز را می‌آموزد نتواند مجموعه‌ای از ذرات بنیادین جدید را تشخیص دهد یا یک کرم چاله را در کهکشان دیگری در سامانهٔ خورشیدی بیگانه کشف کند؟ همانند آنچه در فیلم "میان ستاره‌ای"(Interstellar) دیدیم.

 

حداقل این چیزیست که رویای ماست. اگر بخواهیم طور دیگری فکر کنیم باید درگیر نظریه‌ای شویم که ماکس تگمارک، فیزیکدان، آن را "شوونیسم کربن" می‌نامد. در ماه نوامبر ، انستیتوی فناوری ماساچوست جایی که دکتر تگمارک در آن استاد است مبلغی را از اساس ملی علوم گرفتن و با آن موسسه‌ی جدید هوش مصنوعی و تعاملات بنیادین را تاسیس کرد. این موسسه گرد از هفت بنیاد-نهاد-سازمان تاسیس شده توسط این بنیاد و وزارت زارع ایالات متحده می‌باشد که یک تلاش سراسری برای کار در جهت ارتقای هوش مصنوعی است. در طی پنج سنه هر یک از این موسسات ۲۰ میلیون دلار اخذ می‌کند.

 

این موسسه که وابسته به مؤسسهٔ تکنولوژی ماساچوست است و کاملا خویش را صرف فیزیک کرده توسط جسی تایلر(Jesse Thaler) فیزیکدان ذرات گردانیدن می‌شود و دربرگیرنده بیش از ۱۲ عالم در همه‌ی زمینه‌های فیزیک از بنیاد-نهاد-سازمان تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه هاروارد، دانشگاه نورث ایسترن و دانشگاه تافتس(Tufts) است.

 

دکتر تایلر طی یک ارتباط تصویری گفت: آنچه که من امیدوارم بتوانم انجام دهم برپایی مکانی است که محققان از رشته‌های مختلف فیزیک و وانگهی محققانی که در مقوله علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی کار می‌کنند بتوانند گردهم آیند، گفتمان کنند و به یکدیگر چیزهایی بیاموزند. در نهایت، من می‌خواهم کامپیوترهایی داشته باشم که بتوانند مثل یک فیزیکدان فکر کنند.

 

کشف دوباره قوانین بنیادی فیزیک

در تلاش برای کشف دوباره قوانین فیزیک، مدلی از هوش مصنوعی به نام "شبکه عصبی" مورد بهره‌گیری پیمان گرفته است. برخلاف سیستم های به اصطلاح کارآزموده همانند IBM’s Watson که با فرهنگ و دانش انسان‌ها پر شده است این هوش مصنوعی طوری طراحی شده که در حین پیشه اطلاعات را یاد می‌گیرد. همانند کاری که مغز انسان می‌کند. با تجزیه و تحلیل مقدار زیادی از داده‌ها برای الگوهای پنهان، ”شبکه عصبی" به سرعت می‌آموزد الی تفاوت سگ‌ها و گربه‌ها را بفهمد، چهره‌ها را تشخیص دهد، روایت انسان را تکرار کند و سوء رفتار مالی را فاش کند.

 

دکتر تگمارک می‌گوید: ما امیدواریم که گونه ها جدیدی از قوانین فیزیک را کشف کنیم، ما قبلاً نشان داده‌ایم که این هوش مصنوعی می‌تواند قوانین فیزیک را مجدد بازیابی کند.


حس می کنی دچار مختصر شنوایی شدی؟
خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

سال ماضی در برنامه‌ای به اسم "اثبات اصل" دکتر تگمارک و دانشجویی به اسم سلیویو ماریان(Silviu-Marian) صد معادله فیزیک را از یک کتاب درسی معروف(کتاب سخنرانی‌های فاینمن درباره فیزیک نوشته‌ی ریچارد فاینمن، رابرت لیتون و متیو سندز) انتخاب کردند و از آنها برای تولید داده‌هایی استفاده کردند که بعدا به یک شبکه عصبی منتقل شد. این سیستم داده‌ها را برای رسیدن به الگوها و قاعده‌ها بررسی کرد و کل ۱۰۰ ساختاره را بازیابی کرد.

 

محققان در مقاله‌ای که سنه گذشته در Science Advances منتشر شد نوشتند: "شبکه عصبی" مانند یک انسان دانشمند، بسیاری از روش‌های گوناگون را به ترتیب امتحان می‌کند و اگر نتواند با یک راه حل مسئله را به طور کامل حل کند، سعی می‌کند آن را تبدیل و به بخش‌های ساده‌تری تقسیم کند که به صورت جداگانه قابل حل هستند و مجددا الگوریتم کامل هر تقسیم را بررسی می‌کند.

 

در یک تست چالش‌برانگیز دیگر ، دکتر تگمارک و همکارانش ویدئویی از موشک‌ها را که به اطراف پرواز می‌کنند به این شبکه نشانه دادند و از آن خواستند بدون توجه به درخت‌های نخل در پس مقوله پیش‌بینی کند که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد. دکتر تگمارک گفت: در فرجام این کامپوتر معادلات بنیادین حرکت موشک‌ها را کشف کرد.

 

دکتر تگمارک افزود: در حال حاضر مشکلاتی برای رسیدن به الگوریتم بازگشتی حل مسئله وجود دارد. اگرچه رایانه می‌تواند قوانین بنیادی فیزیک را از مجموعه‌ای از داده‌ها بازیابی کند، ولی هنوز نمی‌تواند اصول اصلی را مثل عدم قطعیت کوانتوم در مکانیک کوانتوم، یا نظریه نسبیت را بازیابی کند که زیربنای فرمول‌ها است.

 

اما آن زمان که هوش مصنوعی به این توانایی دست یابد می‌توان گفت ما به هوش عمومی مصنوعی رسیده‌ایم و در آن سررسید شما بسته به گونه دیدگاهتان شدنی است بترسید یا بسیار هیجان زده شوید، اما صادقانه بگویم دلیل اینکه من روی این پروژه پیشه می‌کنم آن است که بیشترین ترسانیدن از عقیده من تشکیل یک هوش مصنوعی ابرقدرت است در حالی که نمی‌دانیم چطور کار می کند.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11065616.html



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از کارهای دوست داشتنی در Photoshop ، بریدن عکس است. در این تعلیم به افزار quick Select، Refine Edge و Pen tool خواهیم پرداخت. انتخاب شما به تصویر ارتباط خواهد داشت ، تفاوت را ببینید و سپس بهترین گزینه را برای خویش گزینش کنید.

سه روشی که در اینجا نشان می دهم Quick Select و Select و mask هستند که برای مواردی مثل مو و خز زیاد عالی است. سپس Color range را نمایش خواهم عدل که برای چیزهایی مانند درختان زیاد جذاب است. آخر الامر ، من شیوه شغل با ابزار pen tool را به شما می دهیم.

 

روش 1: برش مو در فتوشاپ

برای طریق نخست ، (که تنها در Photoshop CC شغل می کند) ما با این تصویر زن با موهای قرمز آغاز خواهیم کرد .

او موهای مجعد دارد ، بنابراین کمی مشکل تر از موهای صاف خواهد بود. این روش همچنین روی خز پیشه می کند.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
آموزش برش عکس در فتوشاپ

 

مرحله 1.

ابزار quick select tool را از جعبه دست موزه انتخاب کنید. شیوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

 

به جای برگزیدن سوژه ، بعد گویه را گزینش می نماییم زیرا ساده تر است. (اگر این یک پیش گویه پیچیده بود ، به جای آن جستار خویش را انتخاب کنید)

 

ابزار quick select tool خویش را بر روی ناحیه بکشید لغایت آن را گزینش کنید. اگر خیلی زیاد برگزیدن کردید، Alt / Option را برگزیدن کنید ، تا مناطق را از حالت گزینش بیرون کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
نحوه ی برش عکس در فتوشاپ

 

مرحله 2.

وقتی همه چیز برگزیدن شد ، باید برگزیدن را وارونه نماییم لغایت جستار ما انتخاب شود. گزینه Select> Inverse یا Ctrl + Shift + I را گزینش کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
برش عکس در فتوشاپ

 

مرحله 3.

از نوار افزار بالا روی Select و Mask کلیک کنید ، این پیشه شما را به فضای کاری Select / Mask سوق می دهد.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
نحوه ی برش عکس در فتوشاپ

 

Transparency را افزایش دهید تا مقوله نامرئی شود.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
نحوه برش عکس در فتوشاپ

 

view را به سیاه یا سفید تغییر دهید ، هر کدام بهترین لبه را نشان می دهد.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
چگونگی برش عکس در فتوشاپ

 

ابزار refine brush را از سمت چپ در نوار آلت انتخاب کنید.

قسمت هایی از موهای اضافی و توزیع را رنگ کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام انتهای مو را به دست می آورید و خیلی به داخل تصویر نمی روید ، تنها می خواهید لبه ها را بدست آورید ، اینچنین می توانید به فتوشاپ بگویید که مو کدام است و بعد زمینه چیست.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
اموزش برش عکس در فتوشاپ

 

شما هنگام درست کردن متوجه خواهید شد که کل برگزیدن هوشمندتر و گزینش بهتر می شود.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

در اینجا یک سلاح پنهان اثناء Select and Mask هنگام مو به وجود می آید. Decontaminate colors را برگزیدن کنید . بی درنگ ، تغییر رنگ از بین می رود.

ok را کلیک کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

نتیجه ، موهای بریده شده.

و الان ما برش احسان داریم. در این پنل layer ، ماسک لایه ای نگریستن خواهید کرد که در چهره احتیاج می توانید متعلق به برای اصلاح بیشتر برش کاربرد کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
روشهای برش عکس در فتوشاپ

 

روش دوم: بریدن درختان با color Range

(روی همه نسخه های فتوشاپ کار می کند) در این تعلیم ، ما با به کارگیری color Range، درخت را برش خواهیم داد. این بهترین روش در شرایطی است که ما به گزینش دربایستن داشته باشیم و موضوع پیچیده و دارای حفره های زیادی باشد ، اما یک رنگ یکنواخت در پشت آن هستی دارد.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
نحوه برش عکس در فتوشاپ

 

مرحله 1.

Select>Color Range را گزینش کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

کادری نما می شود.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
اموزش برش عکس در فتوشاپ

 

مرحله 2.

ابزار Eyedropper را انتخاب کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

بر روی پس زمینه کلیک کنید ، رایج ترین رنگ و تقریبا به موضوع را برگزیدن کنید. روی رنگ آبی کلیک کردم. توجه کنید که پنجره در Color Range بعضی از سرنوشت های سفید را اثر می دهد. این مناطق برگزیدن شده اند.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
اموزش برش عکس در فتوشاپ

 

مرحله 3.

روی eyedropper که + در کنار آن است کلیک کنید.

برای اضافه کردن به این گزینه ، آن را در پس مقوله بکشید. در اینجا به سمت راست درخت کشیدم الی همه آبی ها و سفیدها را برگزیدن کنم.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
برش عکس در فتوشاپ

 

مرحله 4.

نوار لغزنده fuzziness را برای اصلاح ، گزینش کرده و جستار و پس مقوله را ابلق کنید.

روی ok کلیک کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
چگونگی برش عکس در فتوشاپ

 

به تقدیر خطهای برگزیدن پروا کنید. ما پیش گویه را با موفقیت انتخاب کردیم.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
برش عکس در فتوشاپ

 

مرحله 5.

از آنجا که پس گویه برگزیدن شده است ، می خواهیم منطقه ای که بریده شده را وارونه کنیم. (موضوع را پرتو داده و قبل گویه را پنهان کنیم). به همین علت ما کلید Alt / Option را نگه می داریم و روی new Layer mask کلیک می کنیم. (اگر موضوع انتخاب شد ، Alt / Option را نگه ندارید). بر روی مظهر Layer Mask کلیک کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

خواهید رویت که یک ماسک لایه ایجاد شده است.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

و اینجا برش خوب و تمیز در عکس ما .

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
روشهای برش عکس در فتوشاپ

 

روش 3. با استفاده از آلت pen tool در فتوشاپ برای برش انتخاب های لبه سخت

وقتی گفتگو از لبه های تمیز می شود ، هیچ چیزی بهتر از pen tool نیست. pen tool برای شکل های ساده تر که به لبه روشن بیچارگی دارند بهترین انتخاب است. این گرد از مشکل ترین ابزارها در فتوشاپ است ، ولی برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

 

این یک تصویر اتومبیل است بیایید آن را برش دهیم.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ
راههای برش عکس در فتوشاپ

 

مرحله 1.

من شیوه خودم را برای به کارگیری آلت قلم دارم ، که اندیشه می کنم خیلی تند شغل کند ، من شما را با آن در اینجا آشنا می کنم.

 

ابزار pen tool را از نوار دست موزه گزینش کنید. نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

 


جدیدترین مدلهای تلویزیون سامسونگ و ال جی
ارائه موثرین راهکاررفع پریشانی و حواس پرتی

بر روی زاویه ای که می خواهید شروع کنید کلیک کنید و مسیری را که می خواهید بکشید.

اولین منحنی در شیء خود را گزینش کرده و مجدد کلیک کرده و بکشید. این بار بین 2 نقطه یک خط الاستیک نگریستن خواهید کرد. پروا داشته باشید که چگونه تغییر می کند هنگامی که شما به سمت کم و بیش یا دورتر از نقطه دور می شوید ، یا اثناء تغییر جهت چه اتفاقی می افتد. تنها کاری که می خواهیم سپریدن دهیم این است که مسیری را طی نماییم که تقریباً طرح کلی شکل را دنبال کند.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

توجه كنيد كه به چرخ سمت راست رسيدم ، زمين را حفظ مي كنم ، بنابراين نيازي به گزینش تقدیر پايين خودرو ندارم.

 

برای پایان دادن به ترسیم گذرگاه ، مکان نما را به همان نقطه اول حرکت دهید. در حالی که شناور هستید ، یک دایره کوچک خواهید دید. برای بستن مسیر و سرانجام ترسیم ، بر روی آن نقطه کلیک کنید.

 

نکته: هدف ترسیم سوژه با کمینه امتیاز شدنی است.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

مرحله 2.

برخی از کسان سعی می کنند که نخستین بار مسیرهای خود را کامل کنند و این هم خوب است. اما من شخصاً برادر دارم آن را به 2 مرحله تقسیم کنم.

 

در پایین آلت Path Selection ، آلت Direct Selection را انتخاب کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

تصویر را بزرگنمایی کرده و نقاط را با دقت بکشید. برای تغییر گوشه منحنی ها روی انتهای گروه ها کلیک کنید. این نقاط انتهایی را خفقان داده و بکشید الی استوار منحنی تغییر کند. ممکن است در نخست عجیب به عقیده برسد ، ولی با کمی تمرین آسان تر می شود.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

نکته: برای حرکت تنها یک طرف منحنی ، همانطور که بر روی نقطه انتهایی می کشید ، Alt / Option را نگه دارید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

مرحله 3.

هنگامی که شما یک نقطه را به مناطق تنگ و دارای انحنای زیادی می کشید ، در ابتدا دشوار خواهد بود.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

در اینجا ما نقطه را به آینه کشیده ایم ، ولی ما منحنی مناسبی در بالا نداریم.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

pen tool را که یک + کناره آن است انتخاب کنید لغایت یک نکته اضافه شود.نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

 

بر روی خط کلیک کنید و خلاص کنید ، جایی که می خواهید نقطه لنگر دیگری را اضافه کنید. الان نقطه جدیدی را نگریستن خواهید کرد.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

نقطه جدید را به موقعیت خود بکشید و الان یک منحنی خوب دارید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

با استفاده از تکنیک های اثر داده شده ، تصفیه راه را تمام کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

مرحله 4.

پس از سپریدن پیشه ، بیایید جنبش نقاط خارجی را برای پوشاندن کامل آسمان در نظر بگیریم.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

نقاط گوشه را بکشید لغایت چیزی شبیه به این هستی نداشته باشد. اگر لغایت به حال به این نتیجه واصله اید ، تبریک می گویم!

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

مرحله 5:

در این حالت ، ما هدف داریم آن را به یک برگزیدن تبدیل کنیم. Cmd / Ctrl را نگه دارید و روی مسیر شغل در پنل Paths کلیک کنید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

اکنون خطهای انتخاب را تماشا خواهید کرد.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

Alt / Option را برای برپایی یک ماسک معکوس نگه دارید.

 

نحوه برش عکس در فتوشاپ, دانلود برش عکس در فتوشاپ

و الان ما با تمیزترین لبه هایی که دیده اید ، یک برش کامل داریم.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/graph/photo-cutting1-photoshop.html



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت در کرج
شرکت طراحی سایت بطور تخصصی در گویه بهینه سازی سایت (سئو سایت در کرج) ، طراحی سایت فروشگاه اينترنتی و طراحی سایت در کرج کار و جنبش می کند. از اهداف شرکت ارائه تخصصی وب سایت و ارتقا همیشگی محصولات آن است. کمپانی ارائه دهنده وب سایتهایی طراحی سایت مشاورین املاک است که مدیریت آن نیاز به تخصص خاصی ندارد و صرفا با پیوندیدن به اینترنت می توانید وب سایت خود را مدیریت و بروزرسانی کنید مشابه تغيير متون ، تغییر عکس ها ، افزودن فیلم ، افزودن تازه ها و مقالات ، تعیین کلمات کلیدی و عنوان صفحات و ...

قالب های زیبا و متنوع
استفاده از طرح های اختصاصی ریسپانسیو سازگار با موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و کامپیوتر

طراحی سایت کرج | طراحی وب سایت در کرج | شرکت طراحی سایت در کرج | سه سوت وب

قابلیت ارتقاء
در صورت دربایستن به تغییر یا ارتقای سایت به راحتی و در کمترین موعد می توانید امکانات متعددی به تارنما خود اضافه کنید

بهینه سازی شده برای گوگل
تمامی سایت ها طبق استانداردهای موتورهای جستجو مشابه گوگل نوشته خواهند شد

پنل کاربری آسان
بدون دربایستن به نزاکت خاصی به راحتی میتوانید وب سایت خویش را مدیریت کنید

امنیت بالا
استفاده از نرم انگیزه ها اختصاصی مدیریت تارنما مایه افزایش امنیت و پشتیبانی بهتر تارنما شما خواهد شد

سرعت بالا
عدم استفاده از کدهای بلا کاربرد و طراحی سایت املاک حرفه ای سرورهای قدرتمند مایه افزایش سرعت نمایش سایت شما خواهد شد

چرا شرکت طراحی سایت؟
معتبرترین شرکت طراحی سایت در کرج
سابقه طولانی و حرفه ای در طراحی سایت در کرج
مشاوره طراحی سایت تخصصی رایگان
طراحی سایت ارزان در کرج
سرعت نمایش سایت (لود بالای سایت)
دارا بودن نرم انگیزه ها طراحی سایت اختصاصی و حرفه ای
طراحی سایت اختصاصی در کرج
طراحی سایت های ریسپانسیو ، حرفه ای ، گوناگون و کاربردی
دارا بودن نسخه موبایل
دارا بودن امکانات بهینه سازی سایت ، سئو سایت
آموزش کامل و رایگان
پشتیبانی تخصصی سایت بصورت رایگان
امنیت بالای وب سایت



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سلامت باتری یک فاکتور بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند است.سلامت باتری دستگاه‌های هوشمند برای بسیاری از کاربران اندرویدی حائز اهمیت است ولی به جز نگه داشتن شارژ باتری برای استفاده روزانه باید مراقب طول عمر کلی باتری دستگاه هوشمندتان نیز باشید. باتری‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند و این همان چیزی است که در جریان کاهش سرعت آیفون‌های اپل شاهدش بودیم. 

 

همان‌طور که زمان می‌گذرد باتری گوشی اندرویدی شما نیز تحلیل می‌رود و نمی‌تواند مانند روز اولی که آن را خریدید شارژ نگه دارد. این یعنی زمانی که باتری شما کاملا شارژ شده باشد، نسبت به روز اول زمان به مراتب کمتری می‌توانید از آن استفاده کنید. 

 

در ادامه شما را با چند روش برای بررسی سلامت باتری گوشی،آشنا می کنیم :

 

 

تست سلامت گوشی سامسونگ با استفاده از کد مخفی سامسونگ

کمپانی سامسونگ برای گوشی‌های خود کدهایی مخفی تدارک دیده است تا کاربران با دانستن این کدها از سلامت قسمت‌های مختلف گوشی خود باخبر شوند. این کدها برای گوشی‌های دیگر مانند ال جی، هواوی، آیفون، شیائمی، سونی، اچ تی سی و … کاربردی ندارد و تنها بر روی موبایل‌های سامسونگ قابل اجرا است. برای دسترسی به کد مادر ابتدا وارد شماره گیر خود بشوید و #*0#* را تایپ کنید.

که با تایپ کد بالا صفحه ای ظاهر می‌شود که در ادامه برای هر کدام از قسمت‌ها توضیحات مربوطه را درج می‌کنم.

#1234#* : این کد برای اطلاعات Version گوشی شماست .

#06#* : کد شماره سریال گوشی شما

#0011#* : این کد برای بدست آوردن اطلاعات Service Mode بوده و دارای دو بخش وسیع است.

#0228#* : این کد برای تست باتری گوشی سامسونگ شما است .

 

 

 

اپلیکیشن AccuBattery : 

AccuBattery را از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود کنید.

اما توصیه می کنیم در صورت امکان، نسخه کامل اپلیکیشن با نام AccuBattery Pro را خریداری کنید که هم تبلیغات ندارد و هم امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می دهد.

 

AccuBattery در بدو ورود توضیحاتی در مورد روند کار اپلیکیشن و وظایفش به شما ارائه می کند. بعد از این کار، با صفحه ای مربوط به سلامت باتری مواجه خواهید شد. به این صفحه خیلی دقت کنید، چرا که تنظیماتش بعدا در کالیبراسیون باتری و سلامت آن موثر خواهد بود.

 

در همین صفحه نکته مهمی گفته می شود. تحقیقات برخی دانشمندان حوزه الکترونیک اثبات کرده که شارژ باتری به میزان ۸۰ درصد، می تواند عمر باتری دیوایس شما را به میزان ٪۲۰۰ افزایش بدهد.

به همین خاطر، AccuBattery به شما پیشنهاد می کند که برای شارژ بعدی اپلیکیشن را باز کرده و تا میزان ۸۰ درصد آن را شارژ نمایید. برای این کار هم اسلایدری در اختیارتان قرار می دهد که حداکثر شارژ باتری را روی ۸۰ درصد بگذارید.

 

با این وجود، اگر تمایلی به این کار نداشتید هم مشکلی نیست چرا که می توانید مثل روال عادی سقف شارژ را روی ۱۰۰ درصد گذاشته و به کار با AccuBattery ادامه بدهید.

اما پس از شارژ دستگاه تا سقف مد نظر، AccuBattery یک کالیبراسیون کوتاه انجام داده و سپس ظرفیت دقیق باتری دستگاه تان را محاسبه می کند.

 

توجه داشته باشید که AccuBattery دارای یک نسخه حرفه ای هم هست که ۳.۹۹ دلار قیمت دارد. اما لزومی ندارد که برای پایش وضعیت باتری حتما آن را بخرید. تنها مزیت نسخه حرفه ای این است که تبلیغات ندارد و به شما اجازه می دهد که نمایی از وضعیت باتری و سی پی یو را بتوانید روی اپلیکیشن های دیگر مشاهده کنید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/batteryphone-health2-test.html



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

حالت تیره یا دارک مود یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌های نرم افزاری اکثر سیستم عامل‌ها است که در این گزارش نحوه فعال‌سازی آن را آموزش می‌دهیم.

دارک مود یا حالت تیره ویژگی است که در بیشتر وسایل ارتباطی و الکترونیکی وجود دارد. به کمک این ویژگی محیط یک برنامه یا سیستم عامل به رنگ سیاه یا تیره تغییر می‌کند. این امر سبب می‌شود تا خستگی چشم هنگام کار با دستگاه کمتر شده و همچنین محیط برنامه یا سیستم عامل دلنشین‌تر شود.

 

 

 

نحوه تغییر تم گوشی به حالت تیره در اندروید

فعال سازی تم تاریک در اندروید 9

یکی از امکاناتی که برای کاربران کاربران اندروید 9 ارائه شده قابلیت تغییر تم گوشی به حالت تیره می باشد. این تم تمام فضای سفید گوشی شما را به حالت تیره تغییر داده و مصرف باتری را تاحد زیادی کاهش می دهد. برای استفاده از این قابلیت به Settings گوشی مراجعه کرده و Display را انتخاب نمایید. سپس بر روی Advanced تپ کنید و از قسمت پایین صفحه وارد بخش Device theme شوید. در آخر در پنجره نمایش داده شده Dark را فعال کنید.

 

 

 

اندروید 8 و پایین تر

چون قابلیت تغییر تم گوشی به حالت تیره برای اندروید 8 و ورژن های قدیمی تر آن ارائه نشده شما می توان از تم های جایگزین شبیه به آن استفاده کنید. پس برای فعال سازی تم تاریک در گوشی وارد قسمت Settings شده و Wallpapers and themes را انتخاب کنید. سپس از قسمت پایین صفحه وارد تب Theme  شوید. اکنون با انتخاب آیکون ذره بین عبارت Material Black را جستجو کرده و مانند تصویر یک تم تاریک ساده را انتخاب کنید. پس از دانلود و نصب این تم می توانید آن را بر روی گوشی خود فعال کنید. این تم بیشتر قسمت های گوشی شما را به وضعیت تیره تغییر می دهد و اما نوار نوتیفیکیشن گوشی شما سفید باقی می ماند.

 

 

 

فعال کردن حالت تیره (Dark Mode) در ویندوز 10:

اگر از کاربران سیستم عامل ویندوز 10 هستید، بهتر است بدانید که در این سیستم عامل می توانید از حالت Dark Mode هم استفاده کنید.

برای فعال کردن این قابلیت باید به صورت زیر عمل کنید :

اول از همه باید وارد بخش تنظیمات (Settings) رایانه خود شوید. دو راه برای ورود به این بخش وجود دارد. ساده ترین راه، فشار دادن همزمان کلیدهای Windows key + I است. اما اگر این میانبر را فراموش کردید با کلیک بر روی دکمه استارت و سپس کلیک بر روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ دنده طراحی شده است، می توانید وارد بخش تنظیمات ویندوز شوید.

 

بعد از ورود به صفحه تنظیمات، بر روی آیکون Personalization (آیکون از سمت چپ) کلیک کنید. و در صفحه ظاهر شده نیز بر روی Colors کلیک کنید. در پایین ترین بخش از منوی Colors گزینه ای تحت عنوان “Choose your default app mode” را مشاهده خواهید کرد که یکی از دو حالت Light (پیش فرض) و Dark را می توان برای آن انتخاب کرد.

 

حالت Dark Mode شامل پس زمینه ای مشکی، اسکرول بارهای خاکستری تیره و متن های سفید است و تقریباً با تمام اپ های پیش فرض ویندوز 10 سازگاری کاملی دارد.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که ممکن است حالت Dark Mode با فایل اسکپلورر ویندوز سازگاری نداشته باشد و پس زمینه این بخش همچنان به صورت سفید باقی می ماند!

 

 

 

فعال کردن حالت تیره در سیستم عامل IOS :

این سیستم عامل به طور رسمی از حالت تیره پشتیبانی نمی‌کند. اما در IOS12 قابلیتی با نام اسمارت اینورتر وجود دارد که می‌تواند جایگزین ویژگی حالت تیره باشد. این قابلیت هر رنگ در محیط سیستم عامل را به رنگ متضاد، تغییر می‌دهد مثلا رنگ سفید را به سیاه یا رنگ قرمز را به آبی تغییر می‌دهد. این حال فقط در محیط سیستم عامل و برنامه‌ها اعمال می‌شود و در عکس‌ها و ویدیو‌ها اعمال نخواهد شد.

 

در این سیستم عامل قابلیت دیگری هم به نام اینورت کالر وجود دارد که در آن تمامی رنگ‌ها به رنگ متضاد خود تغییر داده می‌شوند. این حالت اصلا برای استفاده توصیه نمی‌شود چرا که عکس‌ها و ویدیو‌ها هم تغییر رنگ می‌دهند و همه چیز در سیستم عامل به هم می‌ریزد.

برای فعال سازی این قابلیت اسمارت اینورتر در سیستم عامل IOS باید مراحل زیر طی شود:

 

• وارد بخش تنظیمات شوید.

• وارد قسمت General شده و سپس به بخش Accessibility بروید.

• چهارمین گزینه از بالا Display Accommodation است که باید وارد آن شوید.

• سپس وارد بخش Invert Colors شده و در پایان Smart Invert را فعال کنید.

همان طور که گفته شد این ویژگی در IOS هنوز به طور کامل پشتیبانی نمی‌شود و انتظار می‌رود در IOS13 به طور کامل از این قابلیت پشتیبانی کند. 

 

فعال کردن حالت تیره در سیستم عامل MAC OS:

ویژگی Dark Mode در بیشتر نرم‌افزار‌های سیستم عامل MacOS Mojave، به طور کامل پشتیبانی می‌شود. بافعال کردن این ویژگی در سیستم عامل MacOS Mojave تمامی رنگ‌ها تغییر پیدا می‌کنند که این تغییر نه تنها در محیط سیستم عامل و نرم افزار‌های پیش فرض اعمال می‌شود، بلکه تمامی نرم‌افزار‌های نصب شده توسط کاربر نیز شامل این تغییرات می‌شوند. از نرم‌افزار‌هایی که به طور خودکار و با فعال سازی ویژگی حالت تیره در MacOS Mojave فعال می‌شوند می‌توان به گوگل کروم و فایرفاکس اشاره کرد.

 

برای فعال سازی حالت تیره در MacOS Mojave باید مراحل زیر را طی کرد:

• با کلیک روی لوگوی شرکت اپل که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد،  وارد بخش تنظیمات شوید.

• روی General کلیک کنید.

• در بالای پنجره باز شده، گزینه‌ای برای تغییر ظاهر رابط کاربری به تیره وجود دارد که با فعال سازی آن حالت تیره در سیستم عامل فعال می‌شود.

نرم‌افزار‌های شرکت اپل مثل ایمیل، نقشه، یادداشت و... هر کدام به طور جداگانه دارای حالت تیره هستند که می توان آن‌ها را فعال کرد. اما مرورگر Safari از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و فقط می‌توان پس زمینه Safari Reader را به رنگ سیاه تغییر داد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/activate-darkmode2-operating.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سایت های خبری و آگاهی رسانی از دسته پربازدیدترین سایت های اینترنتی به آمار می روند. علت این جستار اهمیت فرمایش تازه و آگاهی رسانی از یک طرف و دربایستن جامعه به دریافت جدیدترین اخبار اینترنت از طرف دیگر است. بی گمان با توجه تعداد کاربر آنلاین اینترنت در ایران و آمارهای موجود، سایت های خبری در صورتی که طراحی مناسبی داشته باشند و محتوای مفیدی تولید کنند می توانند بیننده قابل توجهی را به خویش جذب نمایند.

https://avashtech.com/news-site-design/
مخاطب اینترنتی ترجیح می دهد که خبر را در لحظه گرفتن کند و این جستار مایه می شود که کاربران رغبت خاصی به سایت های خبری داشته باشند. امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی موبایلی مثل تلگرام، اهمیت طراحی سایت های پسندیده خبری بیش از قبل شده است، همانطور که می دانید داشتن یک سایت خبری به تنهایی کافی نیست و می بایست نکات مرتبط با سئو و تجربه کاربری به چهره کامل در آن رعایت شوند الی نتیجه مناسب حاصل گردد. با در عقیده دریافت نکات مهم در گویه طراحی سایت چیره دست و همچنین در نظر اخذ سادگی، کاربردپذیری، سئو و بهینه سازی، امنیت، سرعت، پیمانه پذیری و سایر موارد پر اهمیت در وب سایت های خبری، توانسته است امکانات زیاد مناسبی را در برگزیدن مدیران سایت های خبری پیمان دهد.


چگونه یک سایت خبری کامیاب داشته باشیم؟
موفقیت یک سایت خبری بر پای بست، تعداد مخاطب آن اندازه گیری می شود و پارامترهای مختلفی جهت شفا کیفیت سایت های خبری وجود دارد. در مرحله اول، یک سایت خبری باید بتواند شدامد باره احتیاج خویش را از راه گوگل و یا ورودی مستقیم تامین کند و سپس با طراحی مناسب و کیفیت محتوای قابل قبول کاربران را در سایت حفظ کرده و آنها را تبدیل به کاربر وفادار نماید. در پیوسته به برخی از مهمترین خاصیت های سایت های خبری کامیاب اشاره می کنیم.

1- نحوه نمایش اطلاعات به کاربران و چیدمان سایت :
در طراحی سایت های خبری شیوه نمایش اطلاعات به کاربر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع بازدیدکننده سایت باید بتواند با کمترین موعد ممکن به اخبار مورد علاقه خود دست پیدا کند و تازه ها پیوسته با سوژه را مطالعه نماید. نه فقط دستیابی به اطلاعات باره نظر در کمترین کلیک شدنی اهمیت بالایی دارد بلکه کاربردی بودن چیدمان سایت و سادگی دستیابی به اطلاعات نیز بسیار مهم است.

2- سرعت پسندیده لود شدن صفحات :
با پروا به بازدید نسبتا بالایی که سایت های خبری دارند سرعت لود شدن صفحات در طراحی سایت زیاد مهم است.

3- رعایت نکات امنیتی :
نکات امنیتی و عدم نفوذ پذیری سایت اهمیت زیاد فوقانی دارد و رعایت این نکات در سایت های خبری بایسته است.

4- بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو :
یک سایت اینترنتی اگر بهترین مطالب را داشته باشد، بهترین گرافیک را داشته باشد و... ولی کسی آنها را نبیند هیچ ارزشی نخواهد داشت.نگاه ویژه ای به سئو سایت های خبری دارد و سایت های طراحی شده بدست ما همواره در صدر نتایج گوگل قرار گرفته اند. این موضوع می تواند کمک بسیار زیادی به سایت های خبری در جهت افزایش شدامد و بازدیدکننده بکند، برای کسب اطلاعات اغلب در این گویه صفحه مربوط به سئو سایت خبری را مطالعه نمایید.

5- تعریف سطوح دسترسی مشخص برای گزارشگر :
قطعا تعیین سطوح دسترسی مشخص بر بنیاد گروه های خبری و چیدمان های مختلف سایت برای خبرنگاران و کاربران سایت در سایت های خبری اهمیت زیاد بالایی دارد.

6- بهینه سازی شده برای موبایل :
روز به روز کاربرانی که از موبایل و تبلت ها برای دستیابی به اطلاعات استفاده می کنند در حال افزایش است. لود شدن مناسب صفحات در موبایل و تلفن های هوشمند اهمیت زیاد بالایی دارد. تارنما های خبری کامیاب در حال حاضر به پیگیری لود شدن صفحات خود در تلفن های هوشمند نیز هستند و به این جستار نیز اهمیت خاصی می دهند.

7- سادگی :
بخش مدیریت سایت به نوع ای طراحی می شود که افراد مختلف بر بنیاد سطوح دسترسی که دارند بتوانند به سادگی اطلاعات باره عقیده را ویرایش کنند.

8- ارائه تازه و اطلاع رسانی با فرمت های گوناگون :
علاوه بر تازه ها متنی، امکان قرار دادن اطلاعات به صورت چندرسانه ای (صوت، تصویر، فیلم) نیز می تواند در سایت های خبری بهره‌گیری شود که جذابیت تازه را دوچندان خواهد کرد.


ما با استفاده از ایمن ترین روش ها و سریعترین زبان برنامه نویسی در وب یعنی ASP.NET سایت های خبری با سرعت لود بالا طراحی میکنیم و به این سوژه نگاه اخص ای داریم.این زبان برنامه نویسی اختصاصی نه فقط سرعت لود صفحات را بالا می برند، به انگیزه اینکه مانند قالب های حاضر موجود در بازار، در دسترس عموم قرار ندارد از امنیت بالاتری برخوردار است . برای سنجش سرعت زبان برنامه نویسی دات نت و PHP بر روی مقاله سنجش asp.net و php کلیک نمایید.
یکی از دلایل مهمی که را از بسیاری از شرکت های طراحی سایت مجزا می کند ، استانداردسازی وب سایت ها بر پای بست، الگوریتم های روز گوگل می باشد. برای کسب اطلاعات اغلب در این زمینه به صفحه سئومراجعه نمایید.
علاوه بر استفاده از زبان برنامه نویسی اختصاصی و سئو که از مهم ترین نکات طراحی سایت می باشد ، استفاده از گرافیک ساده برای وب سایت از اولویت های ماست. زیرا بر این سوژه اعتقاد داریم که تمامی کاربران با هر اندازه نزاکت از اینترنت باید بتوانند به راحتی از خدمات یک وب سایت بهره‌گیری نمایند .

امکانات طراحی سایت خبری
از سایر امکانات یک وب سایت خبری می نا به موارد ذیل اشاره ارائه کرد :

مدیریت اخبار
ایجاد و ویرایش و حذف آگاهی ها دربرگیرنده :
تیتر خبر
روتیتر و ذیل تیتر
لید خبر
انتخاب سرویس های خبری
انتخاب تگ مرتبط
تعیین چگونگی انتشار
تعیین نوع خبر
تعیین زمان انتشار
درج تصویر برای اخبار
مدیریت آگاهی ها تصویری و آپلود تصاویر نامحدود برای خبر(درج و حذف و و یرایش )
مدیریت تازه ها چندرسانه ای (درج و حذف و و یرایش )
انتخاب گونه نمایش اخبار در سایت (ویژه-ویژه گروه-...)
مدیریت سرویس های خبری
ایجاد سرویس های خبری به تعداد نامحدود در دو سطح
مدیریت درج تازه ها در سرویس های خبری
نمایش تازه ها مرتبط در سرویس های خبری
تعریف سطح دسترسی برای کاربران به دسته های مختلف
مدیریت بایگانی تازه ها ( آرشیو موضوعی اخبار)
نمایش اخبار پربازدید برای ادمین سایت
مدیریت گزارشات
و بسیاری امکانات دیگر که می توانید برای اخذ آن و استفاده از مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

رونمایی از یک کیبورد بلوتوث برای ابزارهای هوشمند
شرکت کره‌ای ال‌جی از صفحه‌کلید قابل‌حمل، جمع شدنی و مستحکم  LG Rolly برای به کار گیری در هنگام تایپ با موبایل و دیگر ابزارهای هوشمند رونمایی کرد.

صفحه‌کلید قابل‌حمل جدید ال‌جی که در دو نوع ثابت و تا شدنی ساخته شده، می‌تواند کاربران را در هنگام کار طولانی مدت با کیبورد کوشی‌های هوشمند یاری رساند.


برخلاف سایر همنوعان سیلیکونی این محصول، در ساخت LG Rolly از پلی کربنات مستحکم و پلاستیک ABS استفاده شده که به آن قدرت مانور بالا و استحکام بیشتر را می‌بخشد به گونه‌ای که پس از جمع شدن به اندازه یک خط کش فضا اشغال می‌کند؛ البته یکی دیگر از دلایل استفاده این ماده به عنوان پایه کیبرد  بی‌سیم الجی، واکنش سریع به دستورات فیزیکی کاربر می‌باشد.

 

 

کیبورد بلوتوثی,کیبورد LG Rolly,کیبورد بلوتوثی LG Rolly ال جی

 

باتری به کار رفته در کیبورد LG Rolly حداکثر تا 3 ماه دوام خواهد آورد

 
البته به گفته شرکت سازنده، طی ماه‌های باقی مانده از سال جاری، طیف وسیع‌تری از این محصول دوست داشتنی معرفی و راهی بازار خواهد شد. LG Rolly علارغم در اختیار قرار دادن تمام قابلیت‌های یک کیبورد رومیزی به کاربر، تنها 17 میلی‌متر ضخامت داشته با این حال دارای یک پایه برای اتصال به تبلت می‌باشد که آن را قدری از سطح اتکا بالا می‌آورد.


LG Rolly این کیبورد پرتابل، قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند و تبلت هایی با حداکثر ابعاد 10 اینچ را با بهره‌گیری از بلوتوث 3 دارا می‌باشد و به صورت خودکار با دستگاه مادر همگام می‌شود. البته لازم به ذکر است که باتری به کار رفته در آن حداکثر تا 3 ماه دوام خواهد آورد و بعد از این مدت بایستی منبع تغذیه آن را تعویض کرد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/bluetooth3-keyboard2-smart.html



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دستکشی که ماوس و صفحه‌کلید را کنار می‌زند
محققان آزمایشگاه Apotact اخیرا ابزاری دستکش مانند برای چهار انگشت طراحی کرده‌اند که اجازه می‌دهد رایانه و تلفن همراه را با دست‌هایتان کنترل کنید. در طول این سال‌ها‌، تلاش‌های متعددی برای قطع تماس مستقیم انسان با صفحه کلید و ماوس رایانه با فراهم نمودن برخی ابزارهای کنترل حرکتی صورت گرفته است.

دستکش GEST یک فناوری دیجیتال است که از دو جزء تشکیل شده است: یک کنترل‌کننده حرکتی که بر روی دست پوشیده می‌شود و یک کیت توسعه نرم‌افزار که به افراد اجازه ساخت برنامه‌های کاربردی جدید برای پلت فرم را می‌دهد. دستگاه GEST با یک بند قابل تنظیم در کف دست و چهار انگشت، متناسب برای تمام دست‌ها طراحی شده است. 15 حسگر مجزا در هر دست وجود داشته و هر انگشت دارای ترکیبی از شتاب‌سنج استاندارد، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج است که در تلفن‌های همراه وجود دارد.

 


نرم‌افزاری که نیرویGEST از آن تامین می شود، به آن اجازه می‌دهد تا جنبش‌های کوچک را احساس کند و مدلی سفارشی ایجاد کرده که برای هر کاربر منحصربفرد است و با گذشت زمان با وی سازگار می‌شود. به ادعای آزمایشگاه Apotact، نتیجه این دستگاه، ارائه کنترل دقیق حرکت است.


در حال حاضر دستگاه‌های کنترل حرکت دیگری وجود دارند که از آن جمله می‌توان به بازوبند کنترل‌کننده عضله Myo از آزمایشگاه‌های Thalmic که از حرکات گسترده برای کنترل انواع دستگاه‌ها بهره می‌گیرد و کنترلگرکوچکتر Leap Motion که با استفاده از دوربین‌ها و پرتو مادون قرمز به ایجاد یک مدل از حرکت دست می‌پردازد، اشاره کرد. بر خلاف این دستگاه‌ها، Apotact دقت بیشتری را برای کنترل حرکات کوچک به کار می‌برد که این مسئله باعث جلب نظر هنرمندان و طراحانی شده است که به دنبال دقت بیشتر هستند.

نخستین کاربرد این دستگاه برای فوتوشاپ خواهد بود و هر دستگاه با مجموعه‌ای از پنج حرکت استاندارد ارائه خواهد شد. به عنوان مثال، تغییر بین برنامه‌ها،از طریق خم و راست کردن یک انگشت انجام می‌شود. با اشاره کردن به صفحه می‌توان ماوس را به حرکت درآورد و با پیچ و تاب کف دست می‌توان برنامه‌ فوتوشاپ را تنظیم کرد.

در صورتیکه تمایل به استفاده از مدل‌های سفارشی GEST و داده‌های حرکتی پردازش شده ندارید، می‌توانید به داده‌های خام حسگر دسترسی پیدا کنید و از برنامه‌های کاربردی جاوا و پایتون برای ایجاد مدل‌های شخصی خود استفاده کنید. این دستگاه از طریق یک بلوتوث با مصرف انرژی پایین و یک نمایشگر LED که زمان اتصال وحالت کاربر را اطلاع می‌دهد، به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها متصل می‌شود. این دستگاه را می‌توان از طریق ورودی کوچک USB شارژ کرد.

آزمایشگاه‌های Apotact همچنین درحال کار بر روی یک دستگاه مفهومی تایپ هستند که با استفاده از یک شبکه عصبی به پیش‌بینی کلمه می‌پردازد. در این ایده از یک کنترلگر GEST در هر دست استفاده شده که هر سطحی را به یک صفحه کلید تبدیل می‌کند. با این حال هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/computers3-phones2-gloves.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این مطلب کوشش می‌­شود تا بسیار ساده و روان به این سوال که دیجیتال مارکتینگ چیست پاسخ دهیم، ابزارها و تاکتیک‌های آن را شناسایی کنیم، معرفی کنیم که چارچوب دیجیتال مارکتینگ چیست و در پایان از این بگوییم که وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست.

فهرست عناوین:
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ آنلاین
انواع دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن
اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال
وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ آفلاین
آیا دیجیتال مارکتینگ یک تقاضای ادامه در بازار است

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست این­گونه پاسخ می­‌دهد:

«دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از راه دستگاه‌­های الکترونیکی سپریدن می‌­شود».

طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در جهان مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سنه پیش. رادیو سنه ۱۹۸۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد لغایت رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را جاسازی کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که پس از توزیع آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

دیجیتال مارکتینگ چیست

بنابراین در دیجیتال مارکتینگ به کارگیری ابزارهای دیجیتال مطرح است، نه فقط اپلیکیشن‌­ها و موتورهای جستجو و … فلذا دیجیتال مارکتینگ می‌­تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین.

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌­شود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک اخذ از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق­تر با مشتریان بستگی برپا می‌­کنید و هرکدام از کمپین‌­های شما اگر بازدهی نکویی با پروا به خرج آن برپایی نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما می­‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می­‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق­‌تر بوده الی دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می­‌شود هزینه‌­ها و بازدهی شما به شدت درمان یابد.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
آنالیز و تحلیل داده
بهینه‌سازی موتور جستجو
ایمیل مارکتینگ
تبلیغات کلیکی
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
ارسال پوش نوتیفیکیشن
انتشار رپورتاژ آگهی
کوتاه‌کننده‌ی لینک
چت آنلاین
آنالیز و تحلیل داده
پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید. پلتفرم‌های داخلی و بیگانه مختلفی در این مقوله هستی دارد که می‌تواند به درمان کمپین شما زیاد کمک کند. با تحلیل درست، بازدهی کمپین‌تان را افزایش دهید و کمپین‌های بهتری اجرا کنید. در پیوسته به رسیدگی دو دست موزه پرکاربرد آنالیز و تحلیل دیتا می‌پردازیم :

گوگل آنالیتیکس
یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، گوگل آنالیتیکس است. کمی غیرقابل باورداشت به عقیده می‌رسد اما گوگل آنالیتیکس مجموعه‌ی بسیار زیادی از گزارش‌ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما پیمان می‌دهد. شما می‌توانید رفتار مخاطبان وب‌سایت‌تان را به احسان دنبال و تحلیل کنید. گوگل آنالیتیکس به شما پرتو می‌دهد هر یک از مخاطبان سایت‌تان از چه طریقی وارد وب‌سایت شده‌اند و چگونه مسیر فانل فروش خویش را طی کرده‌اند.

البته آن‌قدر گزارش‌هایی که گوگل آنالیتیکس در پسندیدن شما قرار می‌دهد، بسیار است که توضیح جزییات آن در این مطلب نمی‌گنجد اما برای اطلاعات اغلب می‌توانید چگونه از گوگل آنالیتیکس کاربرد کنیم را مطالعه می‌کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

متریکس
متریکس یگانه از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی است که در این گویه کمک بسیاری به استارت‌آپ‌ها می‌کند. متریکس به عنوان یک آلت تحلیلگر شخص ثالث (Third Party)، سعی می‌کند الی نتایج کمپین‌ها در هر یک از کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی را به صورت گزارش‌هایی شفاف و قابل فهم به تبلیغ‌دهندگان ارائه دهد. عملکرد این سرویس‌های شمارنده به بعید از قضاوت و به چهره کاملاً بی‌طرف است؛ بنابراین می‌توانید به این شمارنده (Tracker) مثل تمام سرویس‌های مثل بین‌المللی اطمینان کنید.

سرویس متریکس به شما کمک می‌کند لغایت موارد پایین را رسیدگی و تحلیل کنید :

هریک از کاربران شما از چه منبعی جذب شده‌اند؟
کاربران شما چه مشخصات و رفتاری در اپلیکیشن دارند؟
آیا در جذب کاربران جدید از راه کمپین‌های تبلیغاتی تخلفی رخ نداده است؟
بهینه‌سازی موتور جستجو
وقتی به مکالمات صاحبان کسب‌وکار امروزین نگاه کنید، SEO گرد از کلماتی است که بسیار می‌شنوید. کاربران زیادی بی درنگ بعد از اینکه سوالی در ذهن‌شان شکل می‌گیرد، در گوگل جستجو می‌کنند. در نتیجه بسیار دارای اهمیت است در نتایج گوگل باشید و اثناء دربایستن کاربر، با ارائه‌ی محصول یا خدمت خود او را مدد کنید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیادی هستی دارد که به شما در بهینه‌سازی موتور جستجو کمک می‌کند. در زیر برخی از آن‌ها را شناسایی می‌کنیم :

SEMrush
SEMrush یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که شما را در کسب رتبه‌ی بهتر در نتایج جستجوی گوگل مدد می‌کند. کاربرد کلیدی آن، ردیابی رقبای شما است. با به کارگیری ابزارهایی که در گزین کردن شما پیمان می‌دهد می‌توانید بک‌لینک‌های رقبای‌تان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبای‌تان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشته‌اند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید.

ابزارهای دیجیتال مارگتینگ گوناگون دیگری از آنگونه MOZ، SEMrush، الکسا و … نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کنند لغایت بتوانید کانال‌های مختلف ورودی و خروجی مخاطبان‌تان را بررسی کنید، رتبه‌ی سایت خود و سایت‌های رقیب را در ایران و خارج رصد کنید؛ با به کارگیری اطلاعات به دست آمده، کمپین‌های مختلف اجرا شده را رسیدگی و تحلیل کنید.

ایمیل مارکتینگ
اولین ایمیل در سنه ۱۹۷۱ فرستاده شد. عجیب است با پروا به سرعت رشد تکنولوژی، همچنان تقدیر بزرگی از بودجه‌ی دیجیتال مارکتینگ به ایمیل مارکتینگ اختصاص دارد. ایمیل مارکتینگ گرد از انواع بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) نکویی دارد و هر سنه نسبت به سال پیش رشد نزدیک ۴ درصدی را تجربه می‌کند. ابزارهای گوناگونی برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ هستی دارد. در ادامه به رسیدگی دو باره اصلی که در ایران بیشترین کاربرد را دارد، می‌پردازیم :

Mailchimp
یکی از قدرتمندترین و سخاوتمندانه‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دانشمند است که در سنه ماضی ۲۵۰ میلیارد ایمیل توسط کاربرانش ارسال شده است. با به کارگیری Mailchimp شما می‌توانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت مجانی ارسال کنید. همچنین این افزار با توانایی تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، احصاء و گزارش‌هایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر می‌دهد، به شما کمک می کند کمپین خویش را تحلیل کنید و محتوای بهینه و جذاب‌تری برای ایمیل خود خلق کنید.

می‌توانید از سرویس‌های ایرانی خوبی امثال میل‌چی، میل‌تاز، نامه‌رسان چابک و … و همچنین از ابزارهای نیرومند بیگانه دیگری امثال Mailerlite، Emma، Marketo، GetReponse و … برای اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خویش بهره‌گیری کنید.

تبلیغات کلیکی
در تبلیغات کلیکی (cost per click) شما به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کرده است، خرج پرداخت می‌کنید. در نتیجه خرج تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، متناسب است. با توجه به این امر، هر چه کلیک اکثریت صورت گیرد، هزینه افزایش پیدا می‌کند. در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که تعیین ‌می‌کنید و متناسب با بودجه‌ای که برای تبلیغات کلیکی خود در نظر می‌گیرید، کلیک اخذ می‌کنید و هزینه می‌پردازید.

ریتارگتینگ
ریتارگتینگ به شما امکان می‌دهد، افرادی را که به طور مستقیم به سایت شما مراجع کرده‌اند اما اقدام یا خریدی نکرده‌اند، مجدد به سایت خویش بازگردانید. تحقیقات اثر داده است تنها یک درصد از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، در نخستین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. به کمک ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد باقی را به سایت خویش برگردانید.

در اینفوگرافیک زیر به طور خلاصه کارکرد ریتارگتینگ را شرح می‌دهیم :

ریتارگتینگ و بازگردانی مشتریپلتفرم‌های تبلیغات آنلاین ایرانی و بیگانه مختلفی به شما کمک می‌کنند الی مخاطبان خویش را به مشتری تبدیل کنید. زمانی که یک مشتری بالقوه وارد وب‌سایت شما می‌شود، یک کوکی روی مرورگر او قرار می‌گیرد. این کوکی در حوزه اندوخته و مایه می‌شود بتواند این مشتری را به محض ورود به هر یک از وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌اش معرفی کند و تبلیغی مختص وی و با پروا به محصول یا خدمتی که پیشتر دیده به او پرتو دهد.

شرکت‌های مختلف بیگانه که برای ریتارگتینگ می‌توانید استفاده کنید :

taboola
outbrain
و …
خوشبختانه آن‌قدر سایت‌های ایرانی در این مقوله پیشرفت داشته‌اند و قابل اعتماد هستند که می‌توانید با خیال راحت از ابزارهای ایرانی بهره‌گیری کنید و با اتمام تبلیغات بهینه، کسب‌وکار خویش را رشد دهید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی سایر به بخشی از زندگی روزمره‌ی بسیاری از ما تبدیل شده‌اند. ما از طریق این شبکه‌ها اخبار روز را دنبال می‌کنیم، مطالب باره علاقۀ خود را می‌خوانیم و با دوستان‌مان در بستگی هستیم. با به کارگیری شبکه‌های اجتماعی می‌توانید فرصتی خوب برای برندهای تجاری خود برپایی کنید تا اسم برندتان را در ذهن کاربران ابدیت نمایید و با آنها یک رابطۀ دوستانه پایدار کنید. همچنین انتشار تبلیغ شما در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و پرکاربَر می‌تواند تاثیر بسزایی در درآمدتان داشته باشد و به رشد کسب‌وکار شما کمک زیاد کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ
در این پلتفرم‌ها شما می‌توانید به نکویی اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید و با پروا به موضوع تبلیغ موردنظر خود، با اینفلوئنسر مناسب پیوستگی استوار کنید و تبلیغات خود را به دست میلیو‌ن‌ها کاربر در فضای شبکه‌های اجتماعی برسانید.

برخی از ابزارهای موجود قابل کاربرد در گویه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی عبارت‌ اند از :

تگرو
اسنت‌وی
ادسنسور
ادونچر
و …
سوشال مدیا مارکتینگ

مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
ابزارهای زیادی هستی دارد که به شما کمک می‌کند، تمام شبکه‌های اجتماعی خود را همهنگام در یک داشبورد مدیریت کنید. همان‌طور که می‌دانید، امروزه کاربران بسیاری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ برآیند اینکه حضور پرکار و موثر در این شبکه‌ها برای کسب‌وکار شما می‌تواند بسیار سودمند باشد و مایه افزایش تعامل برندتان با کاربران شود. پلتفرم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که موعد انتشار محتوای خود را تعیین کنید. وانگهی با دادن گزارش‌‌ها و آمارهای مختلف به آنالیز بازخورد کاربران شبکه‌های اجتماعی کمک زیاد می‌کند و امکان مدیریت بهینه کامنت‌‌ها را نیز به شما می‌دهد.

ابزارهای کاربردی ایرانی زیادی وجود دارد که به شما در مدیریت بهینه شبکه‌های اجتماعی‌تان مدد می‌رساند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از :

نوین‌هاب
کاوان
سوشیالو
و …
بیشتر بخوانید: بازاریابی شبکه های اجتماعی

ارسال پوش نوتیفیکیشن
پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی همانند به پیام کوتاه (SMS) است که می‌تواند شامل عکس، تیتر و متن اختصار باشد که به کاربران شما ارسال می‌شود و آنها را به وب‌سایت یا اپلیکیشن‌تان باز می‌گرداند. روزانه میلیون‌ها پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی برای کاربران گوناگون در سراسر جهان ارسال می‌شود. می‌توانید از بسترهای گوناگون ارسال پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید و تعامل خویش را با کاربران افزایش دهید.

با کمک پلتفرم‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن امثال نجوا می‌توانید نرخ مراجعت کاربران به سایت، میزان فروش و شدامد سایت‌تان را افزایش دهید و با ارسال نوتیف به میلیون‌ها کاربر، حضورتان را به آن‌ها گوشزد کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی
رپورتاژ اعلان سایر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند با انتشار محتوایی پسندیده و جذاب، باره توجه کاربران بسیاری پیمان بگیرید. کسب‌وکارها با اهداف مختلفی اعم از افزایش آگاهانیدن از برند، سئو، روابط عمومی و افزایش فروش اقدام به انتشار محتوا در دیگر رسانه‌ها تحت عنوان رپورتاژ اعلان می‌کنند. با استفاده از پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی امثال تریبون می‌توانید محتوای خویش را در سایت‌های پربازدید بسیاری به نمایش بگذارید. علاوه بر این تریبون با ارائه گزارش‌دهی دقیق، شما را در تحلیل و رسیدگی کمپین‌تان مدد می‌کند تا بتوانید کمپین بهینه و موثرتری اجرا کنید.

کوتاه‌کننده‌ی لینک
با گسترش استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از مواقع لازم است آدرسی از سایت خویش را در شبکه‌های اجتماعی مختلف قرار دهید و دسترسی کاربران را به صفحه موردنظر افزایش دهید. بسیاری از لینک‌ها، تعداد کاراکتر زیادی دارند که مایه می‌شود از عقیده ظاهری جذابیت خویش را برای کاربر از دست بدهد و فضای زیادی را نیز اشغال کند. با کمک کوتاه‌کننده‌های لینک می‌توانید آدرس لینک موردنظر را اختصار و زیبا کنید و در بسیاری از بسترهای موجود امثال شبکه‌های اجتماعی، پیامک و … لینک خود را به دست بیننده برسانید.

کوتاه‌کننده‌های درونی و خارجی بسیاری وجود دارد که می‌توانید به راحتی از آن‌ها کاربرد کنید :

لینک‌پی، لیش، پی‌لینک و … از دسته کوتاه‌کننده‌های درونی هستند. bit.ly، goo.ly و … از جمله کوتاه‌کننده‌های خارجی هستند. البته مدتی است که goo.gl دیگر به کاربران جدید سرویس نمی‌دهد و فقط کاربرانی که پیشتر از این سرویس استفاده می‌کردند، می‌توانند متعلق به بهره ببرند.

چت آنلاین
امروزه بلافاصله پس از ورود به بسیاری از سایت‌ها، چت‌باکس آنلاین کوچکی ذیل صفحه سمت راست باز می‌شود و حسِ خوبِ پشتیبانی و همراهی همیشگی را به بیننده القا می‌کند. دست موزه گفتگو و حمایت آنلاین، به شما کمک می‌کند به سادگی با مخاطبان سایت خویش پیوستگی بر قرار کنید و رفتار آنان را تحلیل کنید.

باعث خوشحالی است که سایت‌های ایرانی بسیار خوبی در این گویه وجود دارد و به کسب‌وکارها یاری می‌رساند. در ذیل به معرفی برخی از چت آنلاین‌ها می‌پردازیم :

رای‌چت
دینگ‌چت
ریتین
چتیاتو
دیالوگ
و …
تعداد و انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیاد بسیار است. در این محتوا کوشش کردیم بسیاری از آن‌ها را معرفی کنیم. امیدواریم آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کند تا با تصمیم‌گیری‌ و انتخاب مناسب، کمپین‌های بهتر و موثرتری اجرا کنید.

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال
اگر برایتان سوال است که بازاریابی دیجیتال چرا اهمیت دارد، به نکات زیر پروا کنید:
• در حال حاضر راهبرد بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال ارتباط دارد.
• باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد می‌شود.
• به شما در محبوب شدن برندتان کمک می‌کند.
• به برپایی رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم‌اندازهای کسب‌و‌کار کمک می‌کند.
• نرخ مراجعت سرمایه (ROI) بهتری را به وجود می‌آورد.
• حائز فرصت‌های شغلی گسترده و فعال است.
• به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک می‌کند.
این نکات مزایای قابل توجه بازاریابی دیجیتال در کسب‌و‌کار هستند. در پیوستگی ۱۰ انگیزه اهمیت بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

۱. نرخ رو به رشد بازارهای دیجیتال
بازاریابی دیجیتال یک فناوری در حال دگرگونی با سرعت بالا بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به هستی آورده است. از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از چگونگی معیشت و روند تکنولوژی را به خویش اختصاص داده است.

۲. فرصت‌های شغلی متنوع
بازاریابی دیجیتال، گزینه‌های شغلی متنوعی را برای افراد ایجاد می‌کند. با گسترش و گسترش روز‌به‌‌روز فناوری شاهد آگهی‌های استخدام بیشتری در گستره دیجیتال مارکتینگ هستیم. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های شغلی زیادی را فراهم کرده، به نحوی که می‌توان حتی از خانه هم به صورت دورکاری در این گستره کار و جنبش کرده و درآمد قابل توجهی کسب کرد. بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال مارکتینگ کمک کنند.

۳. رهسپار راحت برای شروع یک کسب‌و‌کار خلاقانه
با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار متداول مثل یوتیوب، اینستاگرام و حتی با برپایی وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب‌و‌کار خویش را آغاز کنید. سپس می‌توانید با تدوین یک راهبرد مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان قصد خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید.

۴. پیشرفت راحت در قیف فروش دیجیتال
شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب می‌توانند برای وب‌سایت شما شدامد قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی محصولات با خدماتتان را تبلیغ کنند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

۵. جذب آسان بیننده در بسترهای اینترنتی
هنگامی که تمرکز کسب‌و‌کار خویش را روی دیجیتال مارکتینگ می‌گذارید، دیگر گذرگاه برگشتی هستی ندارد. بلکه باید با کمک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان بسیاری را به برند خویش جذب کنید. برای نمونه بازاریابی دیجیتال در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نقش اساسی دارد.

۶. شکاف مهارت‌های دیجیتال
بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، حائز فرصت‌های شغلی بسیاری هستند و به همین علت تقاضای زیادی برای افرادی که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. حتی اگر یک کارآزموده حرفه‌ای در این مقوله نیستید، باز هم می‌توانید با پیوستگی کار و جنبش و تجربه جایگاه خود را در دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید. هرچند همین بازار نو و رو به رشد باعث شده الی با شکاف مهارت‌های دیجیتال روبرو شویم. شکاف مهارت به راستی به تفاوت بین مهارت‌های مورد احتیاج برای انجام کار و مهارت‌هایی که یک فرد دارد، گفته می‌شود. برآیند اینکه افرادی که با شکاف چیرگی استخدام می‌شوند، توانایی لازم را برای انجام کارها ندارند و به همین دلیل حضور نیروهای متخصص زیاد بایسته است.

۷. تطبیق پذیری
پس از چیرگی بر مهارت‌های برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارت‌های دیگری هم آشنا خواهید شد. در بازاریابی دیجیتال اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی سعی کنید و سپس وارد شاخه‌های سایر آن شوید. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای از بازاریابی دیجیتال که می‌خواهید شغل کنید و با ارتقای مهارت‌های قبلی، مهارت‌های جدیدی هم یاد بگیرید. در این زمینه، گزینه‌های بسیار زیادی در کناره فرصت‌های یادگیری هستی دارد و برآیند اینکه می‌توانید از مهارت‌های خود بهترین بهره‌گیری را کنید.

۸. دگرگونی در بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال از زمینه‌هایی است که دائم در آن نکات جدیدی برای یادگیری پیدا خواهید کرد. این منابع به شما امکان خلاقیت در برنامه‌های بازاریابی‌تان را می‌دهد. با پروا به اینکه در موسسات بازاریابی، افراد با پیشینه‌های مختلف و استراتژی‌های گوناگون کار می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها اطلاعات متنوعی کسب کنید. همچنین خواندن بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شود.

۹. پشت راز قراردادن یا رقیبان
تطبیق بازاریابی دیجیتال با سازمان شما یک ضرورت است و به شما امکان می‌دهد لغایت شرکت و چشم‌اندازتان را بشناسید. حتی اگر شما درونمایه و وب‌سایت عالی داشته باشید، مفتوح هم شدنی است به انگیزه آگاه نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه مطلوبی نگیرید.

یک دیجیتال مارکتر چه می­کند، وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
بازاریابان دیجیتال کسانی هستند که با پروا به قصد و بودجه شرکت برای افزایش هشدار برند دیجیتال مارکتینگ چیست یا جذب مشتریان از کل کانال­‌های بازاریابی دیجیتال که در بالا بیان شد کاربرد می‌­کنند. بازاریابان دیجیتال روی شاخص­‌های کلیدی عملکرد (KPI) خاصی متمرکز هستند و با پروا به آنها و سنجش دقیق‌­شان، بازدهی هریک از کمپین‌­های مختلف خویش در کانال‌­های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند و با این نتایج بهترین آن­ها را اجرا می‌­کنند.

در یک استارتاپ یا کسب‌وکاری حقیر ممکن است یک دیجیتال مارکتر همه مسئولیت‌­های بازاریابی دیجیتال را برعهده بگیرد اما در سازمان‌­های بزرگتر به بازبینی برای هریک از کانال‌­ها و تاکتیک‌­های بازاریابی دیجیتال متخصصینی ویژه به وجود می‌­آید. به عنوان مثال، نقش­ه‌ای پایین در سازمان­‌های بزرگتر رایج است:

نقش KPI اصلی
مدیر سئو ترافیک ارگانیک
مدیر بازاریابی محتوایی زمان سپری شده کاربر در صفحه، شدامد کلی بلاگ
مدیر شبکه‌های اجتماعی تعداد فالوئرها، به اشتراک گذاشتن‌ها، درگیرسازی
مدیر ایمیل مارکتینگ نرخ بازکردن ایمیل، نرخ کلیک روی لینک‌های ایمیل
آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی احتیاج هست؟
به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما پیوستگی دارد. برای تقسیم اول که بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین بود هزینه‌­های شما ممکن است زیاد بالا باشد. از قیمت­های سرسام­‌آور تبلیغات تلویزیونی نمی­‌توان چشم­‌پوشی کرد. اما در روش‌­های بازاریابی آنلاین روش­‌های بسیارکم هزینه­‌تری موجود است.

اگر بخواهید از کانا‌‌ل‌­های سئو یا شبکه‌­های اجتماعی یا بازاریابی محتوایی استفاده م‌ی­کنید باید این تازه خوب را به شما بدهم که نسبت به بازخوردی که می­گیرید به شدت هزینه کم و قابل چشم­‌پوشی تقبل می­‌کنید. اگر هم بخواهید از کانال‌­های تبلیغات کلیکی یا تبلیغات همسان بهره‌گیری کنید می­توانید با بازدهی خیلی نکویی با دریافت احصاء دقیق از نتایج کمپین خود، هزینه خود را مدیریت کنید و بسته به نتیجه‌­ای که می‌­خواهید بگیرید یا شمار کلیکی که نیاز دارید، خودتان هزینه دلخواه خود را وارد می‌کنید. در پلتفرم شما می­‌توانید حتی با بها ۵۰ تومان به ازای هر کلیک یا حتی روزانه ۱۰۰۰۰ تومان کمپین خویش را طراحی و اجرا کنید که این خرج نسبت به کانال­‌های آفلاین زیاد پربازده‌­تر و کم‌­هزینه‌­تر است.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ساعت هوشمند چیست؟

ساعت هوشمند یا Smart Watch کلمه ای است که این روزها بارها به گوشتان خورده است. اما واقعا ساعت هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همانطور که از اسم این وسیله دیجیتال پیدا است، این ساعت‌ها هوشمند بوده یعنی سیستم عامل دارد. دستگاه‌های با سیستم عامل قابلیت‌های مختلفی مانند اتصال به اینترنت، برنامه پذیری، بازی، دانلود برنامه‌های مختلف و غیره را دارند. اگر می‌خواهید به طور کامل با این جاذبه‌ی جدید تکنولوژی آشنا شوید با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

 

ساعت هوشمند چه قابلیت‌هایی دارد؟

بهتر است در قدم اول ببینیم که این نوع از ساعت‌ها دقیقا چه ویژگی‌هایی دارند. در صورتی که علاقه زیادی به استفاده از دستبند‌های سلامتی و دانستن میزان فعالیت‌های روزانه خود دارید، بسیاری از مدل‌های اسمارت واتچ‌ها می‌توانند جایگزین مناسب و کامل‌تری برای شما باشند. می‌توانید از ساعت خود برای تعیین میزان کالری مصرفی، اندازه گیری ضربان قلب و یا ثبت قد و وزن استفاده کنید.

 

ساعت هوشمند چه کارایی می‌کنه, مشخصات ساعت هوشمند

 

 

همچنین شما می‌توانید از ساعت هوشمند خود همانند یک تقویم هوشمند استفاده کنید. علاوه بر اطلاع از تاریخ، قرارهای کاری روز‌های آینده را در تقویم ساعت خود ثبت کنید تا  ساعت در زمان و مکان تعیین شده به شما یادآوری کند.

ویژگی دیگر این ساعت‌های هوشمند سیستم هشدار آن‌ها است. در واقع حتی اگر تلفن همراه شما روی حالت سکوت باشد، ساعت به محض دریافت تماس ورودی به لرزش در آمده و بعد از دریافت پیام به شما هشدار می‌دهد. در واقع همیشه خیالتان راحت است که هیچ وقت تلفن‌ها و پیام‌های مهم را از دست نمی‌دهید.

 

علاوه بر نمایش زمان محلی، اسمارت واتچ‌ها می‌توانند ساعت به وقت شهر‌های دیگر را نیز به شما نشان دهند و هر موقع که خواستید از زمان دقیق شهر و کشورهای دیگر مطلع شوید.

همچنین می‌توانید با ساعت هوشمندتان ساعت‌ها بازی کنید و یا حتی با برخی از آن‌ها عکس بگیرید. در مدل‌های پیشرفته‌‌تر این ساعت‌ها تیتر خبرهاب روز دنیا نیز روی صفحه نمایش ساعت برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

در انواع مختلف ساعت هوشمند می‌توانید از بلندگو و میکروفن، کارت‌های حافظه، مسیریابی و GPS، ماشین حساب، مکالمه صوتی، سنجش دما، ارتفاع، فشار و شتاب و غیره استفاده کنید.

 

ساعت هوشمند چه کارایی می‌کنه, مشخصات ساعت هوشمند

 

چگونه از ساعت هوشمند استفاده کنیم؟

نکته مهم در استفاده از ساعت‌های هوشمند آن است که بیش از 85 درصد کارایی این ساعت‌ها، به کمک تلفن همراه است. شما باید برای استفاده از امکانات ساعتتان، از طریق بلوتوث به تلفن همراه خود وصل شوید. به کمک این اتصال می‌توانید اطلاعات مورد نیاز مانند زمان در کشورهای دیگر، آب و هوا، هشدار تماس و پیام و غیره را دریافت کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اتصال دائم بلوتوث سرعت خالی شدن شارژ گوشی و ساعت را افزایش می‌دهد.

 

 

ساعت هوشمند چه کارایی می‌کنه, مشخصات ساعت هوشمند

 

مشخصات فنی ساعت هوشمند :

انواع مختلف ساعت‌ هوشمند همانند تمامی دستگاه‌های دیجیتال دیگر دارای مشخصات فنی است که قبل از خرید بهتر است آن‌ها را بدانید. برای مثال وزن آن‌ها در محدوده‌ی 35 تا 90 گرم قرار می‌گیرد و پردازنده‌های مختلف از یک هسته تا چهار هسته دارند. اندازه نمایشگر در آن‌ها معمولا 1.3 تا 1.8 اینچ بوده و رزولوشنی با مقدار میانگین 300 پیکسل دارند. حافظه‌های طراحی شده برای انواع مختلف ساعت هوشمند 128 مگا بایت تا 512 بوده اما با استفاده از کارت حافظه می‌توانید آن‌ها را افزایش دهید. همچنین به طور میانگین باطری مورد استفاده در آن‌ها تا 400 میلی آمپر بوده و تا 8 ساعت قابلیت استفاده دارد. سیستم‌های عامل مختلفی مانند اندروید، تایزن، واتچ او اس نیز با توجه به برند سازنده در ساعت‌های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ساعت هوشمند چه کارایی می‌کنه, مشخصات ساعت هوشمند

 

معایب ساعت‌های هوشمند :

در کنار دانستن مزایا و ویژگی‌های مثبت ساعت‌های هوشمند، بهتر است با معایب آن‌ها نیز آشنا شوید. مساله اول آن که استفاده مداوم از ساعت هوشمند باعث ضعیف شدن باطری گوشی و خود ساعت می‌شود. از طرفی صفحه نمایش آن به اندازه‌ای بزرگ نیست که بتوانید به راحتی از آن برای بازی و یا حتی خواندن نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنید. همچنین در صورتی که شما در ساعاتی از شبانه روز ساعتتان را از دست خارج کنید تا شارژ شود، اطلاعات سلامت آن مانند میزان فعالیت و یا ضربان قلب چندان دقیق نخواهد بود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/everything-need02-smartwatch.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اولین بار فردی ژاپنی به نام دکتر کوداما در سال 1980 تکنولوژی چاپ پرینترهای سه بعدی را به نام خودش ثبت کرد و آن را نمونه سازی سریع نام گذاری کرد. زیرا برای طراحی سریع و کم هزینه اجسام اولیه در حجم بالا بود.

بعد از کوداما نوبت چالرزهل رسید که در سال 1986 استریولیتوگرافی را به نام خود ثبت کرد. البته ناگفته نماند که چالرز دستگاه خود را در سال 1983 اختراع نمود اما در این مدت مشغول راه اندازی کردن شرکت 3D systems بود که به PR Systems شهرت یافت وی هم اکنون در زمینه ساخت پرینتر های سه بعدی مشغول است و همچنین این شرکت اولین مدل دستگاه های چاپ سه بعدی را با نام SLA-1  در سال1987 به بازار عرضه کرد.

 

درباره پرینتر سه بعدی, پرینتر سه بعدی چیست

 

 

پرینتر سه بعدی چیست و چگونه کار می کند؟ 

پرینترسه بعدی مانند برادر کوچکش یعنی مدل های دو بعدی عمل می کند، با این تفاوت که برای چاپ کردن اشیاء، چندین لایه را بر روی یکدیگر می چیند و به همین شکل، جسم حالتی سه بعدی به خود می گیرد. امروزه عملیات ساخت و مونتاژ قطعات به قدری آسان شده است که همانند جادو کردن کافیست چوب دستی خود را به طرف دستگاه بگیرید و با وِرد جادویی مخصوص، مواد را به یک وسیله تبدیل کنید. عملکرد دستگاه به این گونه است که برای ساخت یک جسم سه بعدی کافیست طرح مورد نظر خود را به دستگاه دهید تا آن را به شما تحویل دهد.

 

برای این کار سه روش پیش روی شماست:

1.اول اینکه طرح مورد نظر خود را با گشت زدن در سایت هایی مثل my mini factory پیدا کنید.

 

2.دوم اینکه می توانید از یک متخصص طراحی سه بعدی برای این کار استفاده کنید.

 

3.در آخر شما می توانید طرح مورد نظر خود را با استفاده از Google SketchUP طراحی کنید.

 

درباره پرینتر سه بعدی, پرینتر سه بعدی چیست

 

 

چگونگی ساخت مدل های سه بعدی:

دستگاه های پرینتر سه بعدی بر اساس G-code هایی که به آنها داده می شود، طرح مورد نظرتان را به چاپ می رسانند. نکته اصلی و مهم درباره این دستگاه این است که برای داشتن طراحی بهتر و با کیفیت تر علاوه بر داشتن پرینتری قدرتمند، شما نیاز به مهارت انسانی بالایی برای تبدیل هر چه بهتر G-code ها دارید. اشخاصی که طرح های خود را برای چاپ به شرکت های تبلیغاتی می سپارند، می توانند تفاوت کیفیت چاپ های خود با آنها را مقایسه کنند و به کیفیت بالای شرکت های دیگر پی ببرند که دلیل آن نیروی انسانی ماهر تر آن شرکت ها است.

 

بعد از عملیات پرینت:   

هنگامی که طرح مورد نظر به چاپ رسید، می توان از آن به عنوان قالب ریخته گری استفاده کرد، البته نباید فراموش کرد که بعد از مرحله چاپ، طرح باید پردازش شود و در صورت داشتن ناهمواری، با استفاده از سمباده باید آن را به اصطلاح FIX کرد و تا به طرح پایانی مورد نظر تبدیل شده و آماده استفاده باشد. 

 

درباره پرینتر سه بعدی, پرینتر سه بعدی چیست

 

 

مقایسه پرینتر سه بعدی با دیگر ابزارهای چاپ

نقاط قوت :

 

مدل های سه بعدی نسبت به دیگر ابزار طراحی از سرعت بالاتری برای تولید برخوردار هستند. به دلیل ساخت لایه به لایه، نیازی به مواد اضافه نیست چرا که می توان از صفر شروع به ساخت اشیاء کرد و  تمامی مواد مورد نیاز را مصرف می کند. از این رو زباله کمتری تولید شده و قطعا دور ریز کمتر به معنای هزینه کمتر در ساخت نیز هست. امروزه پرینتر های سه بعدی امکان طراحی مدل های فوق پیچیده را دارند و مانند گذشته با سختی روبه رو نیستیم.

 

نقات ضعف:

پرینترهای سه بعدی به دلیل هزینه و زمان بالا برای ساخت، برای چاپ با تیراژ بالا مناسب نیستند. از آنجا که این تکنولوژی تازه به بازار عرضه شده حتی با وجود رشد فراوانی که داشته ولی هنوز قادر به تولید اجسام در جنس های مختلف نیست. مثلا: نمی توان فلزات با نقطه جوش بالا را مورد استفاده قرار داد. 

 

برای ساخت اشیاء با استفاده از تکنولوژی سه بعدی باید ابتدا طرح توسط شخصی با مهارت بالا طراحی شود که این موضوع با شعار شرکت سازنده در تضاد است. زیرا شرکت سازنده با شعار "پلاگ اند پلی" محصول را راهی بازار کرده و ادعا می کند که نسبت به دیگر دستگاه ها عملکرد ساده تری دارد. در آخر می توان به این نکته اشاره کرد که چاپگر های سه بعدی نمی توانند اجسام را در ابعاد بزرگ طراحی کنند.

 

درباره پرینتر سه بعدی, پرینتر سه بعدی چیست

 

 

کاربرد های پرینتر سه بعدی: 

پرینترهای سه بعدی را می توان در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار داد. این تکنولوژی امروزه به یاری محققان رفته و باعث شده تا آن ها بتوانند مدل خود را به صورت سه بعدی پیاده کنند. در گذشته برای مدل سازی می بایست زمان زیادی صرف می شد، اما امروزه با سرعت چند برابری می توان این عمل را انجام داد. همچنین به کمک پرینترهای سه بعدی می توان  قطعات یدکی را بازسازی و از آنها استفاده کرد. در زمینه پزشکی نیز می توان برای ساخت اندام های مصنوعی که به دقت و ظرافت بالا نیاز دارند از این دستگاه ها کمک گرفت.

 

سایر کاربردهای پرینتر سه بعدی : 

•ساخت ماکت مقاوم و با دقت بالا در زمینه معماری

• ساخت طرح اولیه خودرو و بررسی آزمایش های مربوطه

•صنایعی که نیاز به طراحی دقیق دارند

•طراحی اسلحه های نظامی: همانطور که می دانید اسلحه ها دارای بخش های کوچک و حساسی می باشند از این رو ساخت نمونه اسلحه کار سخت و دشواری است، اما پرینترهای سه بعدی این کار را بسیار ساده تر کرده اند. البته می توان گفت که بیشترین کارایی چاپگرهای سه بعدی در همین بخش طراحی قطعات است. 

•یکی از ویژه ترین حالات این چاپگرها چاپ زیستی است که پیوند اعضا را از طریق سلول های بنیادی و مواد زیستی امکان پذیر کرده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/everything-about02-3dprinting.html



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()