نوشته شده توسط : ساحل

این تقسیم احد دیگر از دسته های چک فهرست های ضروری برای وبمستران می باشد که در آن به شیوه انتخاب واژه کلیدی پسندیده برای سئو پرداخته شده است.

ما در پروژه های خود برای انتخاب واژه کلیدی پسندیده برای سئو از یک سری فرمول و اطلاعات ویژه استفاده می کنیم. ضمن اینکه با یک سری تکنیک کوشش در انتخاب کلید کلمه های کلیدی احتیاج محور می کنیم.

در پیوستگی تکنیک های یافتن واژه کلیدی به چهره چک لیست آمده است تا به چهره همیشگی در دسترس تیم خوبمان باشد تا در هنگام برگزیدن کلمه کلیدی پسندیده برای سئو از آن به چهره کامل بهره‌گیری کنند.

انتخاب واژه کلیدی مناسب برای سئو
در مقاله برگزیدن کلمه کلیدی پسندیده برای سئو ، این مطالب به صورت خلاصه، چک لیستی از ضروریات مورد احتیاج جهت انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو را ذکر کرده است که نتایج تست ها و همین طور دوره هایی است که در درازا چندین سنه در آن ها همکاری داشته و آن ها را در این تقسیم جمع آوری کرده ایم.

در این مقاله آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی را به صورت خلاصه می آموزید. همین طور با نحوه استخراج واژه کلیدی برای سایت خود آشنا خواهید شد.

در قسمت دوم با شیوه آنالیز کلمات کلیدی در گوگل آشنا می شوید و می آموزید که چگونه از کلمات کلیدی مانند در سئو صفحات خویش استفاده نمایید.

در ته نیز می آموزید که چگونه لیست واژه ها کلیدی خود را در یک فایل اکسل پیمان دهید و با ارزیابی آن ها، شیوه گزینش کلمه های کلیدی اصلی برای صفحات سایت خویش را فرا می گیرید. به شخصه نظر دارم که پیدا کردن کلمات کلیدی به نوعی هنر است و احتیاج به خلاقیت نیز دارد.

این چک لیست در حال آپدیت شدن می باشد، در صورتی که می خواهید به آن مطالبی را اضافه کنید و یا اینکه بخش هایی متعلق به را نقد کنید لغایت حذف گردد، می توانید در تقسیم نظرات همین مطلب، دیدگاه خویش را بیان نمایید. امیدوارم این چک لیست برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای سئو ، به شغل شما بیاید و بتوانید پلن های سئو خود را با استفاده از این نکات به راحتی طراحی نمایید.

چند نکته قبل از آغاز تعلیم برگزیدن بهترین واژه ها کلیدی برای سایت
در این محتوای جامع، ما تمام چیزهایی که شما برای پژوهش و پیدا کردن واژه ها کلیدی مناسب برای سایت خویش دارید، به ترتیب مراحل بیان کردیم.

این درونمایه همواره در حال آپدیت شدن بوده و مطالب جدید به آن اضافه می شود.

در ابتدای نگارش این مقاله، تنها یک فیلم در انتهای آن گذاشته شد. در حال حاضر، ما کم و بیش از این روش در ابتدای آغاز همه پروژه های خود، بهره‌گیری می کنیم.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم که مراحل یافتن کلید واژه های اصلی یک سایت و پیاده سازی راهبرد برای سئو سایت را، در حین اتمام شغل با مشتری، ضبط کرده و در سایت خود قرار دهیم.

فیلمی که در پایین تماشا می کنید، یک مثال از یک پروژه واقعی سئو می باشد که به همراه مشتری عزیزمان، تحلیل واژه ها کلیدی آن را انجام داده ایم.

شما می توانید با اجرای مرحله به مرحله شغل از روی فیلم، خودتان واژه ها کلیدی پسندیده سایت خویش را توسط آورده و برای سایت خود، راهبرد سئو سایت خود را مشخص نمایید.

در نظر داشته باشید که این فیلم، تنها شامل یک دسته از واژه ها یک سایت کلمات کلیدی در سئو و همین طور در گستره فروشگاهی می باشد. برای دیگر حوزه ها، مشابه دامنه های خدماتی یا گستره آموزشی و دیگر موارد، فیلم های دیگر گرفته شده که به مرور موعد در همین صفحه پیمان دیتا می شود.

این نوشتار یکتا از جامع ترین مقالات و کاربردی ترین آن ها در سطح وب فارسی می باشد. با خواستن این مقاله به راحتی به همه مفاهیم استراتژی کلمات کلیدی، چیره می شویم و می آموزیم که چگونه کلمات کلیدی خویش را پیدا کنیم.

پیشنهاد ما این هست که پیش از دید این فیلم و همین طور فیلم انتهایی، نخست مقاله را به طور کامل بخوانید تا مراحل اجرا شده در فیلم را به راحتی پیگیری کنید (البته کلیه مراحل در فیلم زیر نیز شرح دیتا شده است).



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بازی‌های پیکسلی ژانر سندباکس مایکروسافت از سال‌ها پیش منتشر شده‌اند و کاربران زیادی از آن‌ها استقبال کرده‌اند. به‌لطف فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing)، این بازی‌های پیکسلی از لحاظ بصری پیشرفتی درخورتوجه به‌خود می‌بینند و لذت بیشتری به کاربر منتقل می‌کنند. مایکروسافت و انویدیا با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کردند، فناوری رهگیری پرتو مبتنی‌بر پلتفرم RTX صبح امروز به‌صورت رسمی به ویندوز ۱۰ اضافه و روی بازی ماینکرفت (Minecraft) اعمال شده است. 

طبق اعلام رسمی، بتای موردبحث قرار بود در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۰ ساعت ۱۳ به‌وقت محلی (مصادف با ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰ صبح به‌وقت تهران) در دسترس قرار گیرد. به‌لطف به‌روزرسانی جدید که مبتنی‌بر پلتفرم گرافیکی ویژه‌ی انویدیا با نام RTX است، تغییراتی مهم در نورپردازی، بازتاب نور از سطوح، سایه‌ها و دیگر المان‌های کلیدی گرافیک بازی ماینکرفت اعمال خواهد شد.

ناگفته نماند تنها کسانی که از کارت‌های گرافیک سری Nvidia GeForce RTX استفاده می‌کنند، توانایی دست‌یابی به فناوری Ray Tracing را در بازی ماینکرفت دارند. نسخه‌ی Ray Tracing ماینکرفت نخستین بار در اکتبر سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد و در آن زمان اعلام شده بود که در سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار می‌گیرد. مایکروسافت دو تصویر که از اینجا و اینجا قابل‌مشاهده هستند را برای به‌نمایش کشیدن تفاوت بین نسخه‌های عادی و Ray Tracing بازی ماینکرفت منتشر کرده است.

فناوری رهگیری پرتو به‌صورت آنی (Real Time Ray Tracing) در کنار اضافه کردن وضوح 4K با نرخ فریم عالی به بازی‌های ویدئویی، مزیت‌های متعدد دیگری را نیز به‌همراه می‌آورد و می‌توان از آن به‌عنوان ویژگی کلیدی و متمایزکننده‌ی کارت‌های گرافیک سری RTX مبتنی‌بر معماری تورینگ انویدیا یاد کرد. رهگیری پرتو در واقع نوعی تکنیک رندرسازی به‌شمار می‌آید که پیش‌تر تنها برای کارهایی نظیر فرآیند ‌پردازش تصاویر متحر‌ک‌شده توسط رایانه بعد از ساخته‌شدن آن‌ها در دسترس بود. این فناوری با رندر کردن دقیق‌تر نورپردازی و همچنین نحوه‌ی حرکت نور در محیط‌های مجازی، محتوای بصری را بسیار واقع‌گرایانه‌تر می‌کند.

بازی ماینکرفت / Minecraft

بازی ماینکرفت به‌لطف فناوری‌ Ray Tracing بهبودهای درخورتوجهی از لحاظ بصری به‌خود می‌بیند

از زمان عرضه‌ی رسمی کارت‌های گرافیک دسکتاپ سری RTX به بازار انویدیا تلاش کرده است آن‌ها را به لپ‌تاپ‌ها نیز بیاورد. این موضوع تنها تلاش انویدیا برای گسترده‌تر کردن سری‌محصولات RTX نبود و این شرکت مدتی پیش‌ به‌صورت رسمی از نسخه‌ی Super این کارت‌های گرافیک برای رایانه‌های رومیزی و البته لپ‌تاپ‌ها پرده‌برداری کرد. 

به‌لطف فناوری رهگیری پرتو، جلوه‌های بصری در بازی‌های ویدئویی بسیار واقع‌گرایانه‌تر می‌شوند

انویدیا ضمن همکاری نزدیک با مایکروسافت برای ساخت نسخه‌ی Ray Tracing بازی ماینکرفت، اعلام کرده است پشتیبانی ارائه‌شده توسط این شرکت برای بازی موردبحث شامل DLSS 2.0 هم می‌شود. ناگفته نماند فناوری DLSS (به‌معنی نمونه‌برداری تصاویر با بهره‌گیری از یادگیری عمیق در واحد هوش مصنوعی) به‌هنگام رونمایی کارت‌ گرافیک انویدیا سری GeForce RTX 20 در پاییز ۲۰۱۸ معرفی شد. DLSS را می‌توان نوعی تکنیک نوآورانه بر پایه‌ی فناوری یادگیری عمیق به‌شمار آورد که به‌منظور ارتقاء وضوح به‌کار برده می‌شود. انویدیا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تلاش می‌کند در نرخ‌های فریم بالاتر، وضوح بالاتری را نیز ارائه دهد تا در نهایت تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی لذت‌بخش‌تر شود. هوش مصنوعی موردبحث ظاهرا از همان نوعی است که از آن برای فناوری‌هایی نظیر تشخیص اشیاء، ترجمه‌ی ماشینی و موارد انقلابی دیگر استفاده می‌شود. 

انویدیا می‌گوید ۶ نفر از برترین و زبده‌ترین سازندگان ماینکرفت را گردهم آورده است تا از تخصص آن‌ها برای تولید محیط‌هایی جدید به‌منظور نمایش هرچه‌بهتر توانایی‌های رهگیری پرتو استفاده کند. هر یک از این ۶ فرد نقشه‌ای سفارشی‌سازی‌شده طراحی کرده‌اند که شامل بخش‌های مختلفی هستند و به‌خوبی جلوه‌های نوری و سایه‌پردازی را به‌نمایش می‌گذارند. 

 منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/16/347547/minecraft-ray-tracing-beta-pc-nvidia-rtx/



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مرکز شتابدهی سامسونگ و دانشگاه امیرکبیر سال ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرد و طی نزدیک به چهار سال فعالیت خود، موفق شده تا استارتاپ‌های متعددی را شتاب‌دهی کند که این روزها به سنگ محکی برای عملکرد این استارتاپ‌ها تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید، این روزها با شیوع ویروس کرونا هرچند چالش‌های متعددی برای کسب‌وکارها و مخصوصا استارتاپ‌های مختلف ایجاد شده، اما در عین حال فرصت‌هایی نیز برای برخی استارتاپ‌ها پدیدار شده که شاید بارزترین این فرصت‌ها را بتوان در افزایش اقبال مردم به سرویس‌هایی نظیر فروشگاه‌های اینترنتی، ارائه‌ی خدمات و مشاوره‌ی پزشکی آنلاین و همچنین سرویس‌های تسهیل کننده‌ی ارتباطات آنلاین خواند. 

مرکز شتاب‌دهی سامسونگ-امیرکبیر با انتشار گزارشی به ارائه‌ی آماری در رابطه با چهار استارتاپ فعال در این مرکز پرداخته که در حوزه‌هایی نظیر پایش بیمار، ارتباط آنلاین پزشک و بیمار، مدیریت و برگزاری وبینار و همچنین یک پلتفرم فعال در حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی می‌شود. این استارتاپ‌ها شامل بهزی، زوپ، ایسمینار و اتیچر می‌شوند. هر یک از این استارتاپ‌ها در حوزه‌ی فعالیت خود شاهد رشد میزان استفاده بوده‌اند، بطوریکه بهزی به تنهایی ۳۴۲ هزار پایش بیمار را به انجام رسانده و در نتیجه رشدی ۳۸۰ درصدی را تجربه کرده است. 

بهزی

​​​​استارتاپ بهزی از اولین تیم‌های استارتاپی وارد شده به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر است. بهزی در حوزه عرضه خدمات مکمل درمان شامل آموزش خود مراقبتی، ارتباط با پزشک و پایش مستمر بیماران، بر اساس یافته‌ها و استانداردهای جهانی فعالیت می‎کند.

در نتیجه اکنون و در زمان شیوع کرونا بهزی توانسته است خدمات ارزشمندی را به بیماران و کادر درمان ارائه کند. کاهش مراجعات حضوری، آموزش رفتارهای صحیح خود مراقبتی، مهارت‌های شرایط قرنطینه، پایش و پیگیری علایم افراد برای تشخیص زودهنگام از یک سو و جمع‌آوری و حفظ داده‌های کمی و کیفی جهت پژوهش‌های کاربردی از سویی دیگر از خدمات گران بهای تیم بهزی در این دوران به شمار می رود. تیم بهزی موفق شده با حضور دربیمارستان‎های مرجع مانند مسیح دانشوری و امام خمینی با ثبت‌نام بیماران در سامانه بهزی سهم به سزایی در کاهش حضوری افراد به بیمارستان‌ها داشته باشد.

این سامانه با رشد ۳۸۰ درصدی در دوران شیوع کرونا و آماری بالغ بر ۳۴۲ هزار بار پایش بیماران در این دوران توانسته است خدماتی مسئولانه و صادقانه را در اختیار کاربران این سامانه قرار دهد. خدمات آموزش، پشتیبانی و پایش بیماران مبتلا به کرونا توسط بهزی تا پرچم سفید درمان کرونا کاملا رایگان است.

زوپ 

زوپ یکی دیگر از استارتاپ‌های حوزه درمان است که با حمایت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر فرصت رشد و شکوفایی بیشتری یافت. این روزها که کرونا و هراس از ابتلا به آن در حقیقت به کابوس روزمره افراد جامعه تبدیل شده است، پلتفرم زوپ توانست با هدف محدودیت زمانی و مکانی با ویزیت و مشاوره پزشکی آنلاین امکان ارتباط تصویری بیماران با پزشکان را فراهم آورد.

رشد ۳ برابری ثبت‌نام در سایت، افزایش ۶ برابری مشاوره های آنلاین پزشکی، حضور بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال و بیش از ۱۲۰۰ پزشک در پلتفرم  زوپ،  خود گواه این حقیقت است که تیم اجرایی زوپ در دوران کرونا توانسته است از طریق حذف مراجعات غیرضروری به اماکن درمانی و شناخت دقیق نیازهای حوزه سلامت  نقش بسیار مفیدی را در قبال کادر درمان و افراد جامعه ایفا کند. زوپ نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود با کد تخفیف کرونا مشاوره متنی خود در ارتباط با بیماری کرونا را کاملا رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهد.

مرکز شتابدهی سامسونگ امیرکبیر

ایسمینار

ایسمینار در سیکل چهارم ورودی تیم‌های استارتاپی به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر قرار داشت که اکنون در شرایط شیوع کرونا توانسته است با رشد ۵ برابری در همه شاخص‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازهای دوران قرنطینه و دورکاری را رفع کند. در زمانی که رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی از ارکان مهم ادامه حیات تلقی می‌شود و  امکان حضور فیزیکی یک به یک افراد در سمینارها و شرکت‌ها وجود ندارد. ایسمینار توانست با فعالیت شبانه‌روزی، بهبود زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌های خود روزانه در حدود ۲۵۰ وبینار را در پلتفرم ایسمینار مدیریت کند و به  بیش از ۶۰ هزار کاربر فعال خدمات دهد. ایسمینار در راستای مسئولیت اجتماعی خود در زمان اپیدمی کرونا ثبت‌نام بسیاری از وبینارهای خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است.

این پلتفرم تخصصی مدیریت و برگزاری وبینار (سمینار، کلاس و رویدادهای آنلاین) هرآنچه برای برگزاری وبینار مورد نیاز است از زیرساخت تا فروش فیلم وبینارهای برگزار شده را ارائه می‌دهد و در آن امکان برگزاری و هم امکان شرکت در وبینارها وجود دارد. ایسمینار نیز یکی دیگر از استارتاپ‌هایی بودکه توانست به کمک مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته باشد.

 اُتیچر

تعطیلی آموزشگاه‌های آموزش زبان در زمان قرنطینه عده زیادی را با نگرانی از عقب افتادگی در پیشرفت‌های آموزشی مواجه کرده است. اُتیچر نیز یکی دیگر از استارتاپ‌هایی است که به واسطه مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر فرصت رشد و توسعه بیشتری یافت.

اُتیچر  یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که از فروردین ۹۶ فعالیت خود را آغاز نموده است. اُتیچر این امکان را برای زبان‌آموزان فراهم آورده که با هر هدفی از  تقویت مکالمه زبان تا آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس، به صورت زنده و تعاملی با اساتید در ارتباط باشند. زبان آموزان در اتیچر می‌توانند با توجه به رزومه استاد، نظرات کاربران دیگر و هزینه هر جلسه، استاد و کلاس مورد نظر خود را انتخاب کنند، همچنین اساتید زبان نیز می‌توانند با ثبت‌نام در پلتفرم و تعریف کلاس خود، زمان‌ برگزاری و هزینه کلاس‌هایشان را تعیین کنند. اکنون حدود یک هزار استاد زبان در پلتفرم اتیچر مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۳۰ هزار زبان‌آموز از خدمات آموزشی این سایت استفاده می‌کنند.

اتیچر در دوران شیوع کرونا نیز به واسطه مسئولیت‌های اجتماعی خود در کمپینی برای کلیه اساتید زبانی که کلاس‌های آنها کنسل شده است شرایطی را مهیا ساخت که کلاس‌های خود را آنلاین و رایگان در پلتفرم اتیچر برگزار کنند و همچنین با ارائه ۱۵ درصد تخفیف به زبان‌آموزان به رشد ۲۰ برابری فعالیت‌های خود در دوران کرونا دست یافت.

 
 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شاید اگر 10 سنه پیش برای خرید گوشی هوشمند سری به بازار می زدید در عرض چند ساعت بهترین را گزینش و خریداری می کردید. ولی حالا دوره و زمانه عوض شده و هر ماه چندین گوشی جدید وارد بازار می شوند و جای تعدادی گوشی قدیمی تر را می گیرند. در راهنمای خرید گوشی، ماهانه بهترین ها در ردیف های قیمتی متفاوت را شناسایی می نماییم لغایت به شما کمک کنیم بسته به بودجه خود بهترین را برگزیدن کنید.

در این راهنما از شناسایی گوشی های غیر هوشمند دوری کرده ایم و فقط به مدل های با دو سیستم عامل iOS و اندروید پرداخته ایم. در معرفی بعضی از گوشی ها، به مدل های سایر با قیمت یا مشخصات مشابه هم اشاره کرده ایم. پروا داشته باشید که قیمت ها بر بنیاد میانگین بازار اعلام شده اند و شدنی است در درازا یک ماه نوسان داشته باشند.

گوشی تا 2 میلیون تومان
گوشی تا 3 میلیون تومان
گوشی الی 4 میلیون تومان
گوشی تا 5 میلیون تومان
گوشی لغایت 10 میلیون تومان
گوشی بیش از 10 میلیون تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل

اصلی ترین معیاری که برای برگزیدن گوشی ها در عقیده گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین فقط مدل های رجیستر شده شناسایی شده اند. در مورد مشخصات سخت افزاری، فقط گوشی های با دست کم رم 2 گیگابایت و مدل های معرفی شده در سنه 2018 به بعد را انتخاب کرده ایم و مدل های لوکس، با تولید اندک یا مدل هایی که در بازار به سختی یافت می شوند را در عقیده نگرفتیم. در بعضی موارد تنها به قیمت بدون گارانتی اشاره شده؛ بهترین گوشی تا ۴ میلیون چرا که مدل های با گارانتی آنها شدیدا در بازار یافت می شوند.

جدولی که در انتهای هر رده بها آمده، به شما کمک می کند با یک نگاه سریع، بهترین ها در هر تقسیم را با هم سنجش کنید. نسخه اندروید که در جدول ها به آن اشاره شده، نسخه موعد عرضه گوشی ها است و ممکن است هنگامی که گوشی را خریداری می کنید به نسخه جدیدتر قابل به روز رسانی باشد یا از پیش، آپدیت شده به دست شما برسد.

گوشی موبایل لغایت 2 میلیون تومان
در این محدوده بها می توانید حتی گوشی هایی با قیمت حدود 500 هزار تومان هم پیدا کنید اما با پروا به اینکه تجربه چندان مناسبی را در اختیارتان نمی گذارند خرید آنها را پیشنهاد نمی کنیم.

نوکیا 2.2 مدل 3/32 گیگابایت؛ 1،450،000 تومان با گارانتی
راهنمای خرید گوشی موبایل تا 2 میلیون تومان

اولین بار که نگاهی به ظاهر کلی این گوشی می اندازید انگار می کنید با یک موبایل گران تر از قیمت راستین اش روبرو هستید. نوکیا 2.2 یکی از ارزان ترین گوشی های بازار است که از نمایشگر تقریباً تمام صفحه سهم می برد و به مشکل افزار قابل قبولی مجهز شده، با این حال بدنه پلاستیکی گوشی حس چندان اعلایی را القا نمی کند. این گوشی در دو مدل با رم و حافظه داخلی 2/16 و 3/32 گیگابایت روانه بازار می شود. با پروا به اختلاف قیمت اندک رهنمود می نماییم مدل بالاتر را انتخاب کنید.

نمایشگر IPS گوشی، 5.71 اینچی با رزولوشن 720 در 1520 پیکسل است که در متوسط بالایی آن یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی به چشم می خورد. قلب تپنده نوکیا 2.2 را یک چیپست مدیاتک هلیو A22 با 4 هسته پردازشی 2 گیگاهرتز برپایی می دهد و به لطف درگاه میکرو اس دی می توانید الی 400 گیگابایت حافظه جانبی به موبایل اضافه کنید. این گوشی با اندروید 9.0 وان روانه بازار می شود و به گفته نوکیا می توانید روی اخذ آپدیت های نرم افزاری الی 2 سنه و به روز رسانی های امنیتی لغایت 3 سال حساب کنید. مدل 2/16 گیگابایت و با گارانتی، نزدیک 100 هزار تومان ارزان تر است.

نوکیا 2.3 گوشی جدیدی است که از سررسید ورودش به بازار فقط چند هفته می گذرد. این گوشی نمایشگر ارشد 6.2 اینچی دارد و در کناره دوربین اصلی یک حسگر عمق سنج قرار گرفته است. علاوه بر این باتری قوی تر 4000 میلی آمپر ساعتی اما رم کمتر (2 گیگابایت) دارد. با توجه به این که این که مدل 2/32 گیگابایتی این گوشی با بها نزدیک 1،650،000 تومان (با گارانتی) به فروش می رسد، ارزش ذیل تری نسبت به نوکیا 2.2 دارد.

هواوی Y5 2019 هم شباهت های کثرت با نوکیا 2.2 دارد. با این حال از رم 2 گیگابایتی سهم می برد و فاقد اندروید وان است. مدل 2/32 گیگابایتی این گوشی با گارانتی 1،450،000 تومان فروخته می شود و ارزش خریدیش کمی پایین تر از نوکیا 2.2 است. آنر 8S هم تقریباً مانند به هواوی Y5 2019 است؛ با قیمتی همانند ولی با نامی متفاوت.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

میز تحریر تاشو باکس دار یا میز تحریر کتابخانه دار
یکی از معضلاتی که کودکان هنگام مطالعه و اتمام دادن تکالیف خویش با آن به اتفاق هستند این است که بی نظمی زیادی به علت به کارگیری کتاب و دفتر های بسیار به هستی می‌آید. کودکان معمولا عادت دارند از چندین رنگ مداد و یا اتوماتیک استفاده کنند بعد مرتب بودن می‌تواند کارایی آن ها را بالا دستگیر و راحتتر به تکالیف خود بپردازند از این رو استفاده از میز تحریر باکس دار می‌تواند این دشوار را به طور کامل حل کند.عکس بعد زمینه

میز های تحریر باکس دار حائز باکس هایی هستند که جای کاملی برای قرار دادن کتاب ها و همچنین لوازم تحریر اولاد شما فراهم می‌کند.

میز تحریر کودک باکس دار
میز تحریر باکس دار آریا به علت اینکه قابلیت تنظیم ارتفاع دارد پسندیده برای کودکان می‌باشد. بدین منظور طرح های گوناگون کارتونی نیز بر روی آن قرار گرفته است که اغلب مورد پروا کودکان پیمان می‌گیرد که تنوع فوقانی هم دارد. سطح این میزضدخش است و می توانید بر روی آن با ماژیک بنویسید یا حتی کلید بکشید و هیچ آسیبی نمی بیند.این میز را از سن 5 سال به بالا می توانند استفاده نمایند، تنظیم شو بودن این میز به این چهره است که در ذیل میز یک درجه تنظیم دارد که تا 5 درجه قابل تنظیم است و می توانید آن را با هر انداره مد نظر تنظیم نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ویروس کرونا نه‌تنها ازنظر سنی، بلکه ازنظر جنسی نیز در میان مردم تفاوت قائل می‌شود. این موضوع ممکن است مربوط به زیست‌شناسی و سبک زندگی و رفتار دو جنس باشد.

 

به‌نظر می‌رسد ویروس کرونا تهدیدی جدی برای مردان ایجاد می‌کند. مردان میان‌سال و مسن‌تر و دچار بیماری‌های زمینه‌ای که سیستم ایمنی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، به‌طورخاص درمعرض آسیب ناشی‌ از این ویروس قرار دارند. گرچه دانشمندان نمی‌توانند با اطمینان بگویند چرا همه‌گیری فعلی ازنظر جنسی تبعیض قائل می‌شود، این امر به‌طورکلی مسئله‌ی تعجب‌آوری نیست. این اختلاف اولین‌بار در چین مشاهده شد. تجزیه‌و‌تحلیل ۴۴٬۶۷۲ مورد تأییدشده از اواخر سال ۲۰۱۹، یعنی زمانی‌که ویروس اولین‌بار در ووهان مشاهده شد، تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ نشان می‌داد نرخ مرگ‌و‌میر در میان مردان ۲/۸ درصد و در میان زنان ۱/۷ درصد است. کشور ایتالیا نیز که میزان تلفاتش در ۱۹ مارس از کشور چین فراتر رفت، روند مشابهی دنبال کرد و در آن، نرخ مرگ‌و‌میر مردان ۱۰/۶ درصد و نرخ مرگ‌و‌میر زنان ۶ درصد بود.

در دوره‌ی شیوع سارس و مرس نیز احتمال مرگ مردان و زنان برابر نبود و این بیماری‌ها نیز دراثر ویروس‌های کرونای مشابهی ایجاد می‌شدند. در سال ۲۰۰۳ در هنک‌کنگ، تعداد زنانی که دچار سندرم تنفسی حاد بسیار سخت (سارس) می‌شدند، بیش از تعداد مردان بود؛ اما تجزیه‌و‌تحلیل تمام ۱،۷۵۵ مورد نشان داد نرخ مرگ‌و‌میر در مردان ۵۰ درصد بیشتر است. در طول همه‌گیری جهانی آنفلوانزا در سال ۱۹۱۸ که به کشته‌شدن حدود ۵۰ میلیون نفر منجر شد، احتمال مرگ مردان بزرگ‌سال بیش از زنان بود. درحالی‌که دانشمندان نمی‌دانند عامل تفاوت جنسیتی در همه‌گیری فعلی چیست، مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی به‌عنوان تئوری‌های ممکن در‌این‌زمینه مطرح شده است.

سیگار  - کرونا

ازنظر تاریخی، مردان بیش از زنان سیگار می‌کشند و این اختلاف، به‌ویژه در چین، مهم است. در این کشور حدود ۵۰ درصد از مردان و کمتر از ۳ درصد از زنان سیگار می‌کشند. احتمال ابتلای افراد سیگاری به بیماری‌های مزمن ریه و قلب بیشتر است و پیامدهای ابتلای افراد دارای این مشکلات به کووید ۱۹ شدیدتر است. پاول هانتر، استاد پزشکی دانشگاه آنجلیای‌شرقی می‌گوید:

یکی از دلایل اصلی مرگ این است که ریه‌های شما دیگر کار نمی‌کنند و اگر ریه‌ها از قبل به‌دلیل سیگارکشیدن آسیب دیده باشند، پیش‌از آنکه دیگر به‌اندازه‌ی کافی در اکسیژن‌رسانی به بدن مؤثر نباشند، اندوخته‌ی کمتر دارند.

مطالعه‌ی انجام‌شده روی ۱،۰۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که در مجله‌ی New England Journal of Medicine منتشر شد، نشان داد افراد سیگاری حدود ۲۶ درصد از کسانی را تشکیل می‌دهند که درنهایت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند یا دراثر بیماری جان خود را از دست می‌دهند. همچنین، از همان ابتدا نیز احتمال ابتلای افراد سیگاری به ویروس کرونا جدید، یعنی Sars-Cov-2، بیشتر است؛ زیرا آن‌ها وقتی لب‌های خود را لمس می‌کنند، می‌توانند ویروس را از دست به دهان منتقل کنند. همچنین، به این دلیل ممکن است سیگارهای آلوده را به‌اشتراک بگذارند.

البته در کشور ایتالیا تفاوت جنسی میان افراد سیگاری بسیار کمتر از این تفاوت در چین است و ۲۸ درصد از مردان و ۱۹ درصد از زنان سیگار می‌کشند. این امر ممکن است نشان‌دهنده‌ی این موضوع باشد که در این میان، عوامل ناشناخته‌ی دیگری نیز نقش دارند. زنان به‌جز در دوران بارداری برای اجتناب‌ از حمله و ردکردن جنینی که درون بدنشان در حال رشد است، درمقایسه‌با مردان از پاسخ ایمنی قوی‌تری برخوردار هستند که می‌تواند توضیح ممکن دیگری برای دلیل حساسیت بیشتر مردان به بیماری کووید ۱۹ باشد.

در مجموعه آزمایش‌هایی که نتایج آن‌ها در مجله‌ی The Journal of Immunology منتشر شد، میکروب‌شناسانی از دانشگاه آیووا موش‌های نر و ماده را با ویروس کرونای عامل سارس آلوده کردند و دریافتند همچون انسان‌ها، احتمال مرگ موش‌های نر بیشتر بود؛ اما وقتی پژوهشگران تخمدان‌های موش‌های ماده را از بدنشان خارج کردند، نرخ مرگ‌و‌میر افزایش پیدا کرد که نشان می‌دهد هورمون استروژن تا حدی از آن‌ها دربرابر سارس محافظت می‌کرد.

هورمون‌ها همچنین می‌توانند تا حدودی در نحوه‌ی تعامل ویروس کرونا جدید که آرایش ژنتیکی‌اش تقریبا ۷۹ درصد شبیه ویروس سارس است، با مجاری هوایی انسان مؤثر باشند. ایان هال، استاد پزشکی مولکولی در دانشگاه ناتینگهام، توضیح می‌دهد ویروس Sars-Cov-2 از پروتئین اسپایک برای اتصال به پروتئین گیرنده به‌نام ACE2 استفاده می‌کند که روی سطح سلول‌های تنفسی انسان قرار دارد. به‌اعتقاد وی، این فقط یک تئوری است:

ممکن است تفاوت‌هایی در روش‌های تعامل ویروس با گیرنده‌ی اصلی آن در مجاری هوایی وجود داشته باشد که موجب شود افراد مذکر دربرابر بیماری حساس‌تر شوند.

پژوهش درباره‌ی شکل این پروتئین اسپایک و تمام روش‌های تعامل آن با گیرنده‌ی ACE2 نه‌تنها می‌تواند درباره‌ی این مسئله اطلاعاتی دراختیار پژوهشگران قرار دهد که ویروس چگونه به‌طور متفاوت مردان و زنان را عفونی می‌کند؛ بلکه ممکن است راهی برای درمان پیشنهاد کند. هال می‌گوید:

اگر بتوانیم آن تفاوت مهم را شناسایی کنیم و به‌طوربالقوه دارویی طراحی کنیم که این اختلاف را حذف کند، شاید بتوانیم خطر را در مردان تا حد خطر موجود در زنان کاهش دهیم.

درنهایت، احتمالا زیست‌شناسی و سبک زندگی و رفتار در گسترش و تأثیر کووید ۱۹ تأثیر می‌گذارند؛ اما تنها زمانی می‌توانیم تفاوت‌های دقیق بین مردان و زنان را درک کنیم که کشورهای بیشتری آمارهای مربوط به میزان مرگ‌و‌میر و عفونت در میان مردان و زنان را منتشر کنند.

بیمار کرونا

ابتکاری به‌نام Global Health 50/50 که حامی برابری جنسیتی در سلامت است، در حال جمع‌آوری ارقام مربوط به عفونت کووید ۱۹ از ۲۵ کشور است که بیشترین شمار موارد را دارند؛ اما تاکنون فقط ۱۲ کشور جزئیات مربوط به مرگ‌و‌میر زنان و مردان را ارائه داده‌اند. سارا هاوکس، استاد بهداشت عمومی جهانی در کالج دانشگاهی لندن و یکی از مدیران این ابتکار، خاطرنشان می‌کند برخی از کشورها ازجمله بریتانیا و آمریکا این داده‌های حساس را ارائه نکرده‌اند. او می‌گوید:

آن‌ها قطعا داده‌ها را دارند؛ ولی نمی‌دانم چرا آن‌ها را برای هر جنس به‌طور جداگانه گزارش نمی‌کنند. این فقط مسئله‌ای آماری نیست. من به‌عنوان پزشک می‌خواهم بدانم آیا خطر مرگ کاملا متفاوت است یا خیر و چه کسانی آلوده می‌شوند.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347177/why-coronavirus-killing-more-men/



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طرح‌های گنجانده‌شده در پتنت جدید مایکروسافت، نمایشگر کوچک سومی ترسیم کرده‌اند که بین دو صفحه‌‌نمایش بزرگ قرار دارد.

 

سرفیس Duo مایکروسافت که قرار است اواخر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود، دو نمایشگر دارد که ازطریق لولا به‌هم متصل شده‌اند. بااین‌حال براساس گزارش وب‌سایت Windows Latest، پتنتی که مایکروسافت به‌تازگی منتشر کرده است، طرح‌هایی از دستگاهی شبیه‌ به سرفیس دوئو را نشان می‌دهد که در آن، سه صفحه‌‌نمایش وجود دارد. درواقع، طرح‌های گنجانده‌شده در پتنت، نمایشگر کوچک سومی را ترسیم کرده‌اند که بین دو صفحه‌نمایش بزرگ قرار دارد. همچون تمامی پتنت‌های ثبت‌شده، این احتمال وجود دارد که طرح‌های آورده‌شده در پتنت جدید مایکروسافت نیز، هرگز در هیچ دستگاهی استفاده نشوند.

پتنت مذکور طرحی برای دستگاهی توصیف کرده است که عملکرد نمایشگر سوم آن در تعامل با پیکربندی دستگاه است. برای مثال، اگر دستگاه تا و بسته شود، نمایشگر سوم گزینه‌های کنترلی یا محتوایی مشابه‌ با نمایشگر خمیده‌ی سامسونگ را نمایش می‌دهد. هنگام بازشدن دستگاه نیز، صفحه‌نمایش میانی می‌تواند فاصله‌ی بین دو نمایشگر بزرگ را پر کند. در قسمتی از متن مربوط‌ به پتنت آمده است:

در اولین گام برای اجرای اولین ویژگی در دستگاه نمونه، واحد منطق تصمیم‌گیری به‌گونه‌ای پیکربندی شده است که گزینه‌های کنترلی مجازی را برای نمایش در ناحیه‌ی نمایشگر سوم تعیین کند؛ ناحیه‌ای که حداقل در بخشی از لولا با زاویه‌ای بزرگ‌تر از صفر درجه و کوچک‌تر از ۱۸۰ درجه قرار دارد. به‌عنوان مثال، بخشی از لولا که بین ناحیه‌ی نمایشگر اول و ناحیه‌ی نمایشگر دوم قرار دارد، ممکن است برای درج گزینه‌های کنترلی تعیین شود. بخشی از اطلاعاتی که در ناحیه‌ی نمایشگر سوم نمایش داده خواهد شد، ممکن است حداقل براساس وضعیت لولا تعیین شوند.

نکته‌ی مهم این است با اینکه شاید طرح‌های یادشده مربوط‌ به تلفن‌همراه یا دستگاهی متصل‌ به شبکه‌ی موبایلی مانند سرفیس Duo باشد، این احتمال نیز وجود دارد که آن‌ها در کامپیوتر حمل‌شدنی همچون سرفیس نئو استفاده شوند. البته شاید دستگاه مذکور اصلا از سری سرفیس نباشد؛ ولی باتوجه‌به اینکه سرفیس دوئو و سرفیس نئو با برند سرفیس با بازار عرضه خواهند شد، به‌نظر می‌رسد محصول آورده‌شده در پتنت نیز درصورت تولیدشدن از سری سرفیس خواهد بود. در بخش دیگری از پتنت آورده شده است:

دستگاه قابل‌حمل ۱۴۰۰ ممکن است هرنوع دستگاه محاسباتی همچون گوشی موبایل، کامپیوتر دستی، PDA یا محصولی مشابه باشد. همچنین، احتمال دارد این محصول ارتباط دوسویه‌ی بی‌سیم با یک یا چند شبکه‌ی ارتباط موبایلی ۱۴۰۴ همچون شبکه‌ی سلولی، شبکه‌ی ماهواره‌ای، شبکه‌ی محلی یا شبکه‌ی گسترده را فراهم کند.

پتنت مایکروسافت / Microsoft patent

اولین بخش پتنت خلاصه‌ی خوبی از مفهوم کلی آن است. درادامه‌ی مطلب آمده است:

در هر دستگاه، تعداد زیادی از مناطق نمایشی وجود دارد که حداقل شامل ناحیه‌ی نمایشگر اول و ناحیه‌ی نمایشگر دوم و ناحیه‌ی نمایشگر سوم است. یک لولا بین ناحیه‌ی نمایشگر اول و ناحیه‌ی نمایشگر دوم تعبیه شده است که زاویه‌ی لولا را فراهم می‌کند. همچنین، ناحیه‌ی نمایشگر سوم روی لولا قرار دارد. یک یا چند پردازنده در دستگاه یادشده وجود دارد که عملیات آورده‌شده درادامه را انجام می‌دهند: یک یا چند گزینه‌ی کنترلی مجازی برای نمایش در ناحیه‌ی نمایش سوم که در بخشی از لولا با زاویه‌ای بزرگ‌تر از صفر درجه و کوچک‌تر از ۱۸۰ درجه قرار دارد. یک یا چند گزینه‌ی کنترلی مجازی که کاربر دستگاه را قادر می‌سازد اپلیکیشنی را کنترل کند که دست‌کم روی یکی از نواحی نمایشگر اول یا نمایشگر دوم نشان داده می‌شود.

دستگاهی با سه نمایشگر می‌تواند قابلیت‌های منحصربه‌فردی همچون امکان مشاهده‌ی اعلانات و گزینه‌های کنترلی، هنگام بسته‌بودن گوشی را برای محصول حمل‌شدنی یادشده به‌ارمغان آورد؛ اما درعین‌حال، نمایشگر سه‌گانه احتمالا مشکلات دیگری به‌بار خوهد آورد. به‌احتمال زیاد، نمایشگر سوم تعبیه‌شده بین دو نمایشگر در هر دو طرف فاصله خواهد داشت و چنین موضوعی باعث نامطلوب‌شدن محتوایی خواهد شد که در هر سه نمایشگر در حال پخش است.

نقاشی‌های درون پتنت، تنها طرح‌هایی اولیه هستند و هدفشان مصورسازی مفاهیم است؛ بنابراین، اندازه‌ی شکاف‌های بالقوه در طرفین نمایشگر سوم نامعلوم است. درخواست ثبت پتنت جدید مایکروسافت ۷ اوت ۲۰۱۹ ارائه و ۳۱ مارس ۲۰۲۰ منتشر شده است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347192/microsoft-patent-three-screen-surface-phone/



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()