نوشته شده توسط : ساحل

ارتباطات يكي از نيازهاي حياتي بشريت است و انسان همواره به تعقیب ابداع فن آورهائي بوده است كه بتواند با استفاده از آنان با ساير همنوعان خود وابستگی برپا نمايد . در گذشته اي نه چندان بعید كه انسان به کارگیری اينترنت را تجربه نكرده بود ، ارتباطات محاوره اي صرفا" از طريق تلفن و به كمك خطوط PSTN ( اقتباس از Public Switched Telephone Network ) ، اتمام مي گرديد . در سيستم فوق ، سيگنال هاي صوتي آنالوگ با به کارگیری كابل هاي مسي حمل و مبادله داده خصوصا" در مسافت هاي طولاني گرانقيمت و ارتباطات دوسويه ويديوئي رويائي بيش نبود ( در آن زمان صرفا" از تلويزيون استفاده مي گرديد كه به عنوان يك رسانه دوسويه محسوب نمي گردد ).در ساليان اخير ما شاهد اتفاقات جالبي بوده ايم كه هر يك به سهم خویش تاثيري غيرقابل انكار در حيات بشريت داشته اند . آفرینش كامپيوترهاي شخصي ، فن آوري هاي جديد ارتباطي نظير تلفن هاي سلولي و نهايتا" اينترنت نمونه هائي در اين زمينه مي باشند كه مایه شده است انسان بتواند با استفاده از سرويس هاي جديدي نظير نامه الكترونيكي ، چت و مواردي‌ ديگر با ساير کسان بستگی استوار نمايد .
در حال آماده مي توانيم بیننده يك انقلاب واقعي در عرصه ارتباطات باشيم . هر شخص با استفاده از كامپيوتر و اينترنت مي تواند با ساير کسان مورد علاقه خود وابستگی برقرار نموده ، دیتا ئي را مبادله و يا از طريق امكانات نرم افزاري موجود با يكديگر گفتمان نمايند . ما نمي دانيم دقيقا" در آينده چه اتفاقي خواهد افتاد ولي اين را مي دانيم كه كامپيوتر داراي نقشي محوري و اساسي در اين رابطه خواهد بود . اينترنت با سرعت بالا در کل جا کاربرد خواهد شد و مردم با يكديگر به چهره صوتي و تصويري وابستگی پایدار خواهند ارائه کرد .به هرحال ، رشد بي سابقه اينترنت در ساليان اخير اين نويد را مي دهد كه بتوان از زيرساخت موجود به عنوان يك گزينه دلخواه به قصد ارتباطات استفاده ارائه کرد .

voip ‌چيست

VoIP چيست ؟

VoIP ( اقتباس از Voice over internet protocol ) که با اسم IP تلفني نيز از آن ياد مي شود ، امکان به کارگیری اينترنت براي مکالمات تلفني را فراهم مي نمايد . در روبرو استفاده از خطوط تلفن سنتي ، VoIP از فن آوري ديجيتال بهره‌گیری مي نمايد و نيازمند يک پیوستگی broadband نظير DSL است . هم اينک کمپانی هاي متعددي سرويس فوق را در اختيار علاقه مندان پیمان مي دهند .
متداولترين کاربرد VoIP براي موارد شخصي و بهره‌گیری در منازل ، سرويس هاي تلفني مبتني بر اينترنت است که با محوريت يک سوئيچ تلفن انجام مي شود . با استفاده از فن آوري فوق ، کاربرد كنندگان مي توانند کماکان داراي يك عدد تلفن باشند . در چنين مواردي ممكن است از يك آداپتور نيز کاربرد گردد. آداپتور فوق اين امكان را دراختيار استفاده كننده قرارخواهد عدل تا بتوانند از يك تلفن معمولي نيز بهره‌گیری نمايند .
در موعد استفاده از سرويس فوق ، مخاطب شما متوجه اين موضوع نخواهد شد كه شما از فن آوري VoIP بهره‌گیری مي نمائيد و قادر به تشخيص دقيق تفاوت سرويس فوق نسبت به يك تلفن سنتي نمي باشد .

VoIP چگونه كار مي كند ؟

در ماضی اي نه چندان بعید ، پيشگامان عرصه هاي علمي به اين نتيجه رسيدند كه مي طاقت يك سيگنال را به چهره ديجيتال و در يك مسافت طولاني ارسال نمود . بدين هدف مي بايست قبل از ارسال سيگنال ، آن را با به کارگیری يك مبدل آنالوگ به ديجيتال(ADC) ، ديجيتال و سپس ارسال و در نقطه پاياني انتقال،با استفاده از يك مبدل ديجيتال به آنالوگ(DAC) مجددا" آن را به آنالوگ تبديل ارائه کرد .فن آوري VoIP نظير آنچه اشاره گرديد كار مي كند . در آغاز ، صداي ديجيتال شده در بسته هاي اطلاعاتي پیمان مي گيرد و بعد از ارسال در مقصد مجددا" به صوت تبديل مي گردد. با ذخيره اطلاعات به فرمت ديجيتال مي تاب بر روي آنان كنترل بهتري را اعمال نمایش داد . مثلا" مي تاب آنان را فشرده ، مسير آنان را تعيين و يا آنان را به يك فرمت جديد ديگر تبديل نمایش داد .
شبكه هاي مبتني‌ بر پروتكل TCP/IP از بسته هاي اطلاعاتي IP تشكيل مي گردند كه دربرگیرنده يك هدر ( براي كنترل ارتباطات ) و يك paylaod به هدف مبادله دیتا مي باشند . فن آوري VoIP از بسته هاي اطلاعاتي IP به قصد حركت در شبكه و رسيدن به مقصد نهائي بهره‌گیری مي نمايد . Voice (source) - > ADC - - - Internet - - - DAC - > Voice (dest)

مزاياي استفاده از VoIP نسبت به PSTN

در سررسید به کارگیری خطوط PSTN ، كاربران عملا" هزينه موعد بهره‌گیری شده توسط شركتي كه مديريت خط PSTN را برعهده دارد ،‌ پرداخت مي نمايند و هر اندازه كه بيشتر با تلفن صحبت نمايند هزينه بيشتري را نيز مي بايست پرداخت نمايند. علاوه بر اين ، نمي طاقت بطور مقارن با بيش از يك شخص گفتگو رو کرد .در فن آوري VoIP مي توان هر زمان و با هر شخص تبادل نظر ارائه کرد . كافي است كه در آن مقطع زماني ساير افرادي كه شما مي خواهيد با آنان گفتگو نمائيد نيز به اينترنت متصل شده باشند . مكالمه برقرار شده الی سررسید دلخواه ( مستقل از هزينه هاي مربوطه ) مي تواند پیوستگی يابد. علاوه بر اين ، مي طاقت در يك زمان با چندين نفر گفتگو ارائه کرد . در موعد گفتگو با ساير کسان و بطور همزمان مي تاب با آنان داده ئي ( نظير تصاوير ، نمودارها و تصاوير ويديوئي ) را نيز مبادله ارائه کرد .

چرا تاكنون از اين فن آوري در ابعاد مفصل اي بهره‌گیری نشده است ؟

در اين دسته لازم است به برخي مسائل حاصل از ائتلاف بين معماري VoIP و اينترنت اشاره گردد. مبادله داده صوتي مي بايست به صورت بلادرنگ و بدون توقف انجام گردد و اين سوژه با معماري نامتجانس اينترنت كه ممكن است از تعدادي روتر ( ماشين هائي كه مسيريابي بسته هاي اطلاعاتي را سپریدن مي دهند ) به منظور مسيريابي بسته هاي اطلاعاتي استفاده نمايد، همخواني نداشته و مي تواند مایه بروز مسائل خاصي نظير افزايش موعد RTT ( ماخوذه Round Trip Time ) گردد . بنابراين ، مي بايست با اعمال تغييرات لازم و بكارگيري فن آوري هاي ديگر ، زمينه بهره‌گیری موثر از فن آوري VoIP را فراهم نمود .

نحوه ايجاد يك پیوندیدن VoIP

براي ايجاد يك ارتباط مبتني بر VoIP ،‌ مي بايست مراحل زير را دنبال رو کرد ( تمامي مراحل مي بايست به صورت بلادرنگ سپریدن گردد).

• تبديل سيگنال آنالوگ به ديجيتال : تبديل سيگنال صوتي آنالوگ به سيگنال ديجيتال ( گردآور اي از صفر و يك ) توسط يك مبدل آنالوگ به ديجيتال ( ADC )
• فشرده سازي سيگنال ديجيتال : پس از تبديل سيگنال صوتي به ديجيتال ، بيت هاي موجود مي بايست بر اساس يك فرمت پسندیده فشرده لغایت حاضر ارسال گردند . در اين رابطه از پروتكل هاي متعددي بهره‌گیری مي گردد . PCM و استاندارد ITU-T G.711 نمونه هائي در اين زمينه مي باشند .
• استفاده از يك پروتكل بلادرنگ : در اين مرحله ، بسته هاي صوتي در بسته هاي اطلاعاتي و با استفاده از يك پروتكل بلادرنگ ( عموما" RTP بر روي UDP ) قرار مي گيرند.
• به کارگیری يك پروتكل سيگنالينگ : در اين مرحله لازم است از يك پروتكل سيگنالينگ به هدف فراخواني كاربر بهره‌گیری گردد . پروتكل ITU-T H323 نمونه اي دراين زمينه مي باشد.
• تبديل سيگنال ديجيتال به آنالوگ : در سمت گيرنده ، مي بايست بسته هاي اطلاعاتي از يكديگر مجزاء ، داده ها استخراج و به سيگنال هاي صوتي آنالوگ تبديل و در نهايت براي كارت صدا و يا تلفن ارسال گردند .

بحران هاي امنيتي VoIP

با توجه به اين که فن آوري VoIP در بستگی با پیوستگی اينترنت است و متعلق به استفاده مي نمايد ، مشكلات و مسائل امنيتي در پیوستگی با كامپيوتر متصل شده به اينترنت مي تواند سرويس فوق را نيز تحت تاثير قرار دهد. فن آوري VoIP هنوز جوان است و بحث هاي مختلفي در خصوص ظرفيت ريسيك پذيري آن هستی دارد . مهاجمان ممكن است قادر به انجام فعاليت هائي نظير قطع مكالمه تلفني ، استراق سمع ، برنامه ريزي و هدايت حملات مبتني بر مهندسي اجتماعي با بررسي Caller ID و در نهايت از كار انداختن سرويس فوق باشند . فعاليت هائي كه مستلزم به کارگیری حجم بالائي از منابع شبكه است ، نظير دريافت فايل هاي حجيم ، بازي هاي online ، استفاده از محتويات چندرسانه اي ( صوت و تصوير ) ، مي تواند سرويس VoIP را تحت تاثير قرار دهد .
در زمان به کارگیری فن آوري VoIP ممكن با مسائل ديگري كه در بستگی با روتينگ تلفن بر روي اتصال broadband اينترنت است نيز برخورد نمائيم . برخلاف خطوط تلفن سنتي ، كه امكان به کارگیری آنان حتي در صوت قطع برق وجود دارد ، سرويس VoIP در چنين مواردي غيرقابل کاربرد مي گردد و ممكن است مسائل خاصي را براي سيستم هاي امنيتي منازل و يا دستيابي به عدد تلفن هاي اضطراري به پیگیری داشته باشد .

نحوه حفاطت

در سررسید به کارگیری سرويس فوق لازم است به موارد زير توجه گردد :

• بهنگام نگه داشتن نرم افزارها : در صورتي که توليد کنندگان نرم افزار براي سيستم عامل دستگاه باره نظر نسخه هاي بهنگام شده اي را ارائه دیتا اند ، مي بايست در اولين فرصت نسبت به نصب آنان اقدام گردد . نسخه هاي بهنگام شده ممكن است فرآيند بهنگام سازي را در سطح Firmware اتمام دهند . با بهنگام سازي نرم افزارهاي موجود ، پيشگيري لازم در خصوص برخي حملات برنامه ريزي شده با هدف سهم گيري از نقاط آسيب پذير سپریدن خواهد شد.

ویپ VoIP چیست و چگونه کار می‌کند؟


• استفاده و بهنگام سازي نرم افزارهاي آنتي ويروس : برنامه هاي ضد ويروس توانا به تشخيص و حفاظت كامپيوتر شما در مقابل ويروس هاي شناخته شده مي باشند. با توجه به اين واقعيت که مهاجمان به چهره پیوسته اقدام به نگارش ويروس هاي جديد مي نمايند ، لازم است که اين نوع نرم ادوات همواره بهنگام باشند.
• به کارگیری گزينه ها و تنظميات امنيتي : برخي از ارائه دهندگان سرويس VoIP ، امکان رمزنگاري اطلاعات را نيز به عنوان يك سرويس ديگر در اختيار مشتريان خویش پیمان مي دهند . در چهره هستی نگراني درباره تعرض به حريم خصوصي خویش ، مي تاب از اين ويژگي و ساير گزينه هاي موجود در اين رابطه کاربرد نمود.
• نصب و يا پرکار نمودن يک فايروال : فايروال ها با بررسي بسته هاي اطلاعاتي مي توانند يك سطح حفاظتي مناسب درباره فيلتر نمودن برخي كدهاي ویرانگر جهت ورود به سيستم شما را انجام دهند . برخي از سيستم هاي عامل به همراه يك فايروال ارائه مي گردند. در چنين مواردي لازم است از پرکار بودن آنان اطمينان حاصل ارائه کرد .
• بررسي تنظيمات امنيتي : هم کامپيوتر شما و هم تجهيزات و نرم افزارهاي ارائه شده جهت استفاده از سرويس VoIP ،‌ امكانات و گزينه هاي متفاوتي را در اختيار شما قرار مي دهند . پرکار نمودن برخي گزينه ها ممكن است ضريب آسيب پذيري شما را در روبرو حملات افزايش دهد . بنابراين لازم است گزينه هاي غيرضروري را غيرفعال نمود . پيشنهاد مي گردد تنظيمات امنيتي به دقت بررسي گردد و صرفا" گزينه هائي انتخاب شود كه ضمن تامين اهداف عملياتي ، باعث افزايش ضريب آسيب پذيري شما نگردد.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 جدیدترین افزونه‌های کروم , امکانات مرورگر کروم ,

امکانات جدید مرورگر کروم

 

از جمله امکاناتی که مرورگر کروم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد قابلیت Incognito mode یا همان «مرور امن» است که در این شرایط برای حفظ حریم خصوصی کاربران، کروم مانع ذخیره اطلاعات روی سیستم کاربر و همین طور مانع فعالیت افزونه‌ها می‌شود تا ردپای فعالیت‌های کاربر توسط افزونه‌ها رصد نشود.

 

این قابلیت بسیار مفید است، اما در مواردی ممکن است کاربران نیازمند اجرای یک افزونه در حالت مرور امن باشند. به‌عنوان مثال افزونه‌های مدیریت پسورد همچون lastpass و 1password را می‌توان بدون نگرانی در مرورگر نصب کرد و در حالت امن نیز برای دسترسی به رمزهای عبور ذخیره شده در این سرویس‌ها باید به آنها دسترسی داشت. دوست دارید در حالت Incognito mode نیز به افزونه‌های دلخواه خود دسترسی داشته باشید و برخی از آنها را در فهرست افزونه‌های مجاز برای اجرا در این حالت قرار دهید؟ برای انجام این کار کافی است از این روش کمک بگیرید:

 

مرورگر کروم را اجرا کرده و در نوار آدرس عبارت chrome://extensions را تایپ کرده، کلید اینتر را فشار دهید تا صفحه تنظیمات افزونه‌های مرورگر باز شود.

 

در این صفحه فهرستی از افزونه‌های نصب شده در مرورگر را مشاهده خواهید کرد. برای فعال کردن هریک از افزونه‌ها در حالت Incognito کافی است علامت چک مارک کنار گزینه Allow in incognito مربوط به آن افزونه را فعال کنید. (پیغام هشداری در این شرایط برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید از آن صرف‌نظر کنید)

 

مراحل کار به پایان رسیده و می‌توانید از منوی اصلی روی new Incognito window کلیک کرده و فعال شدن افزونه در حالت Incognito را بررسی کنید.

منبع:jamejamonline.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



برقراری تماس صوتی تلگرام , اپلیکیشن تلگرام

تماس صوتی تلگرام

 

تلگرام قابلیت تماس صوتی را برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر کرد.

چندی پیش شرکت تلگرام اعلام کرد که امکان برقراری تماس صوتی برای کاربران این پیام‌رسان در کشورهای اروپایی فعال شده است. اما این قابلیت ساعتی پیش برای کاربران ایرانی نیز امکان‌پذیر شد. از این پس کاربران ایرانی تلگرام می‌توانند از این امکان برخوردار شوند. 

 

برای این کار لازم است اپلیکیشن تلگرام را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. پس ازآن کافیست یکی از افرادی که قبلا تماس صوتی برایش فعال شده با شما تماس بگیرد یا یک تماس از دست رفته برایتان داشته باشد. با این کار تماس صوتی برای شما نیز فعال میشود. به این ترتیب که در گوشه سمت راست صفحه شخصی (PV) که قصد مکالمه با او را دارید، علامت تماس صوتی را خواهید دید و با کلیک روی آن می‌توانید با شخص مورد نظرتان تماس صوتی برقرار کنید. البته به شرطی که طرف مقابل شما نیز آنلاین باشد و تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشد.

 

برقراری تماس صوتی تلگرام , اپلیکیشن تلگرام

برقراری تماس صوتی در تلگرام

 

در صورتی که تلگرام طرف مقابل به‌روزرسانی نشده باشد پیغامی به این شکل در صفحه گوشی نمایش داده می‌شود.

 

برقراری تماس صوتی تلگرام , اپلیکیشن تلگرام

فعال کردن تماس صوتی تلگرام

 

منبع:yjc.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شما تمام روز دشوار مشغول پیشه هستید و خدمات بسیاری را به وسیله میز کوچک کهن و رایانه مورد اطمینانتان به عالم ارائه می‌دهید. با این حال پس از گذشت سررسید از این میز و رایانه سودمند استفاده‌های ساده‌ تر و اقلیت می‌شود؛ اما این همراه همیشگی شما استحقاق چگونگی بهتری را دارد. خودتان هم شایستگی بهترین‌ها را دارید! به این می‌گویند پروا به خود. کاری که بیش‌تر ما آن را سپریدن نمی‌دهیم. ولی سایر کافی است.


کلیک – ما در اینجا شما را با بعضی از کارهایی که می‌توانید برای ارتقای رایانه و فضای کاری خویش سپریدن دهید آشنا خواهیم کرد.
در آغاز بیایید در مورد مرتب کردن وسایل و دور ریختن اضافات و کارآمد کردن فضا یا هر چیزی که می خواهید نام آن را بگذارید بپردازیم. همان طور که خودتان هم می دانید به‌هم‌ریختگی و شلوغی خوب نیست. ولی واقعا می‌دانید مرتب کردن مکان چه سودی دارد؟ کوشش کنید کارتان را با چندین منبع مفید در ارتباط با سازماندهی فضا شروع کنید.

از شر کابل های مستهلک یا گزند دیده خلاص شوید
آیا شمار زیادی کابل‌های شارژی که مستهلک شده‌اند دارید؟ یک دقیقه وقت بگذارید و کل کابل هایتان را رسیدگی کنید الی ببینید چه آسیب هایی دیده اند. این روزها می توانید کابل های ارزان بها کامپیوتر را تقریباً از هر جایی خریداری کنید. در ویدئویی که در اینترنت منتشر شده می توانید ببینید که یک کابل فرسوده چگونه می‌تواند قوس‌های الکتریکی ساطع کند. چند فیش کاغذ روی آن بگذارید و آن‌ها را به حال خویش خلاص کنید؛ پیش از واپسین،انجام شب در حال پذیرایی از مأموران آتش آیت با قهوه خواهید بود. ۱۰ یا ۲۰ دلار برای چند کابل جدید خرج کنید. این‌کار یک بیمه آتش‌سوزی ارزان‌قیمت است.
۳

۴

زمانی که از کابلها بهره‌گیری نمی‌کنید از آنها بهتر حفاظت کنید
ما در یک عالم متصل به هم زندگی میکنیم. ولی چرا باید در این عالم این کل کابل وجود داشته باشد؟ بسیاری از آن‌ها تنها برخی مواقع اوقات استفاده می‌شوند. پس با این کابل‌ها بین فواصل زمانی که از آن‌ها استفاده نمی نماییم چه باید کرد؟ آیا باید آن‌ها را در یک کشو چپاند؟ همه آدم‌ها این کار را انجام می دهند. اما به شما که خواننده این مطلب هستید، می‌گوییم با آن‌ها چه کنید. می‌توانید برای حفاظت کابل‌ها، یک محفظه حفاظت کابل از پیش ساخته شده جاسازی کنید یا کارهایی خلاقانه مشابه پیچیدن کابل ها و گذاشتن آن‌ها در بسته‌های جعبه خالی دی وی دی سپریدن دهید یا آن‌ها را بپیچید و در لوله‌های خالی دستمال آبخانه پیمان دهید. این اقدامات قابل اجرا هستند. کافی است به جای کیف پول از مغزمان بهره‌گیری کنیم.
۳

بقیه کابل های رایانه را مرتب کنید

ارتقاء کیس های فرسوده


ما در حال گفتگو در ارتباط با کابل هایی هستیم که همش متصل هستند. همه ما از داشتن میزی که کابل‌ها بعید آن پخش شده‌اند و صحنه ای شبیه به کلاف‌های در هم پیچیده را ایجاد کرده‌اند، دچار عذاب وجدان هستیم. این آشفتگی حیات را مشکل می‌کند. ولی می‌توانید کابل‌های کامپیوترتان را به سرعت و به چهره مجانی سازماندهی کنید. برای برچسب زدن روی کابل‌هایتان از برچسب‌های نان استفاده کنید لغایت بدانید جای هر کابل کجا است. کامپیوتر خود را با به کارگیری چند سه رهسپار ارتقا دهید و الی استفاده از یک سه رهسپار هم قبل بروید؛ با اتمام این شغل همه کابل ها قابل کنترل خواهند بود و از وسایل برقی‌تان در مساوی نوسانات ناگهانی برق محافظت خواهد شد. احتمالاً باید چند بست کمر بندی، تخت مارپیچ یا اریکه قلاب دار (ولکرو) داشته باشید که بلا کاربرد هستند. از آن‌ها به نحو احسن بهره‌گیری کنید.
۴

کاری کنید که به عقیده برسد کابلی به کامپیوترتان وصل نیست
برای سازماندهی کردن کابل‌های کامپیوترتان یک گام فراتر بروید و همه کابل‌ها را مخفی کنید. کاری را اتمام دهید که بچه ها در مواقعی که جایی را به هم می ریزند اتمام می دهند؛ آن‌ها آشفتگی به وجود آمده را پنهان می کنند. اگر کابل‌ها را سازماندهی کنید نیمی از طریق را رفته اید. تقسیم ای از کابل ها را تو یک جعبه انشعاب بگذارید. می‌توانید از گیره‌های نگهدارنده سیم با برند ۳M نیز استفاده کنید. یک نکته جالب در ارتباط با آن‌ها این است که بعداً می‌توانید بدون به جا گذاشتن هیچ گونه اثری، آن‌ها را درآورید. چه بسا هم بهتر باشد که کل کابل ها را در یک داکت با شیارهای باز برای قرارگیری کابل‌ها که دارای سرپوش نیز هست استفاده کنید.
به نصب نگهبان برق جدید، ذیل میز یا هر جای دیگری که در دست و پا نباشد فکر کنید. نمی دانید پیچ‌ها را کجا قرار دهید؟ محافظ برق را به آرامی در یک دستگاه کپی قرار دهید و متعلق به کپی بگیرید. اکنون که شما قالبی را به دست آورده اید که کاملاً با مقیاس انسجام دارد. چند حفره در قالب در جایی که باید پیچ‌ها را قرار دهید ایجاد کنید. قالب را بچرخانید و آن را با نوار به سطح، یعنی جایی که می‌خواهید نگهبان برق را نصب کنید ببندید. پیچ‌ها را دقیقاً جایی قرار دهید که قالب پرتو می‌دهد. قالب را متمایز و محافظ برق را نصب کنید. تمام شد. این کار تقریباً همین‌قدر سریع انجام می شود. حال که که چندی محیط‌ برای جنبش دارید و برای گذرگاه رفتن مشکلی ندارید بیایید به دیگر اقداماتی که می‌توانید در جهت ارتقاء رایانه و فضای کاری در پیوستگی اقدامات پیشین سپریدن دهید نگاهی بیندازیم.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,آیفون ۱۰
گوشی 6.1 اینچی به‌اصطلاح ارزان‌قیمت آیفون 10 آر در تست‌های مختلف نشان داد که عمر باتری بیشتری در مقایسه با سایر گوشی‌های اپل دارد. 

به گزارش خبرآنلاین، درحالی‌که اغلب گوشی‌های جهان از اسکرین فول اچ دی 1080 استفاده می‌کنند، آیفون 10 آر با 326 پیکسلی در هر اینچ رزولوشنی معادل 828 در 1792 می‌دهد که به‌اصطلاح به آن liquid retina می‌گویند.{لینک}

 

این میزان پایین‌تر از استانداردهای کنونی است اما دلیل اینکه آیفون 10 آر بهترین عمر باتری را در میان سایر آیفون‌ها کسب کرده، همین پایین بودن رزولوشن اسکرین است.

 

درواقع هر چه صفحه‌نمایش شفاف‌تر و باکیفیت‌تر باشد، عمر باتری گوشی کمتر می‌شود. عمر باتری در 10 آر یک و نیم ساعت بیشتر از آیفون 8 پلاس است و میزان مکالمه، مرور اینترنت و اجرای ویدئو و موسیقی، بهتر از سایر آیفون‌ها است.

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,آیفون ۱۰

 

در بنچ مارک به‌دست‌آمده همان‌طور که در زیر مشاهده می‌کنید عمر 11 ساعتی در آیفون 10 آر تایید شده است که بیشتر از سایر آیفون‌ها و همچنین بیشتر از گوشی گلکسی اس 9 سامسونگ است.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,آیفون ۱۰

اما در مورد مدت شارژ دوباره گوشی داستان متفاوت بوده و درحالی‌که گلکسی اس 9 را می‌توان 107 دقیقه‌ای شارژ کرد، اما آیفون 10 آر را باید 192 دقیقه در شارژ گذاشت تا کامل شود. اپل در این زمینه در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی وضعیت مطلوبی ندارد.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,آیفون ۱۰
 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی
رقابت غول‌های بزرگ تلفن‌های همراه روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود و در دنیای موبایل شاهد رونمایی از جدیدترین دستگاه‌ها هستیم. 

به گزارش ایسنا، تاکنون ۴۴ هفته از سال ۲۰۱۸ میلادی سپری شده است و در بررسی مهم‌ترین رویدادهای موبایل در هفته‌ای که گذشت با اخبار جدیدی مواجه می‌شویم. در این هفته، شاهد نخستین نمایش های بزرگ   OnePlus ۶T بودیم. وان پلای وعده داده بود که تا انتهای ماه منتظر رسیدن ۶T باشیم، اما وقت را هدر نداد؛ در حال حاضر در ایالات متحده و هند موجود است و در هفته آینده به اروپا خواهد رسید. اپل تازه واردان خود را معرفی کرد. FlexPai ادعا کرد که نخستین تلفن قابل انعطاف جهان را معرفی کرده است؛ اگر به اخبار موبایل علاقه‌مندید در ادامه با همراه باشید تا با تازه‌ترین اخبار موبایل در هفته‌ای که گذشت باخبر شوید.

 

نخستین تلفن انعطاف پذیر با پردازنده اسنپ دراگون ۸۱۵۰

نخستین گوشی تاشو یا انعطاف پذیر توسط فلکس پای معرفی شد. صفحه نمایش آن ۷٫۸ اینچی است و برای نخستین بار در آن از پردازنده اسنپ دراگون ۸۱۵۰ با اندازه ۷ نانو متر استفاده شده است. صفحه نمایش این گوشی امولد است. یک قسمت آکاردئون مانند در قسمت پشتی طراح شده است که دو صفحه نمایش را با اندازه های مساوی به یک دیگر متصل می‌کند و همین بخش به انعطاف پذیری این گوشی کمک می‌کند؛ هنگامی که این گوشی را تا کنید تصویر زمینه شما هم به همان نسبت تا می‌شود و شما می‌توانید یک نیمه از تصویر را در یک سمت و نیم دیگر را در قسمت دیگر ببینید.

 

این گوشی دارای دو دوربین است و دوربین سلفی نیز بسیار برای تماس‌های تصویری مناسب است. یک دوربین ۱۶ و دوربین دیگر ۲۰ مگاپیکسل در پست است. یکی از این لنزها مربوط به عکسبرداری تله فوتو و دیگری برای عکسبرداری معمولی است. در حالت پایه رم این گوشی ۶ گیگابایت است و حافظه داخلی نیز در مدل پایه ۱۲۸ گیگابایت است، اما می‌توان حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت هم به صورت سفارشی انتخاب کرد و حافظه رم این گوشی تا ۸ گیگابایت قابل سفارش است. این گوشی دارای قابلیت شارژ سریع است و می‌تواند باتری گوشی را در یک ساعت در حالی که باتری کاملا خالی یا صفر است تا ۸۰ درصد پر کند.

 

مک بوک ایر ۲۰۱۸ با نمایشگر رتینا و تاچ آیدی معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره اپل در رویدادی در نیویورک از مک بوک ایر جدید ۱۳.۳ اینچی خود با صفحه نمایش لبه به لبه رتینا یا رزولوشن ۱۵۶۰ در ۱۶۰۰ رونمایی کرد. با وجود این نمایشگر کم حاشیه، همچنان اپل وب‌کم FaceTime HD را در لبه بالای نمایشگر و مکانی که بهترین تصویر از چهره را نمایش می‌دهد، تعبیه کرده است. اپل لپ تاپ جدیدش را به قابلیت Touch ID مجهز کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا قفل مک بوک ایر ۲۰۱۸ (MacBook air) را با اثر انگشت باز کنند. این سنسور در کیبورد لپ تاپ تعبیه شده است. مک بوک ایر جدید به ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده است، این یعنی رم دو برابر نسبت به نسل قبل این لپ تاپ. اپل لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۱۸ را سبک‌تر از قبل طراحی کرده است به طوری که با کاهش ۱۷ درصدی در وزن آن، شاهد یک لپ تاپ ۱.۲۵ کیلوگرمی هستیم. جالب‌تر اینکه اپل کل بدنه این لپ تاپ را از جنس آلومینیوم قابل بازیافت ساخته است.

 

 صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی، پردازنده Core i۵ نسل هشتم اینتل، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم، حداکثر ۱.۵ ترا بایت حافظه داخلی (SSD)، ضخامت ۱۵ میلی‌متری، دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، ۲ پورت تاندربولت ۳ چهارکاناله، رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، خاکستری از دیگر مشخصه های این مک بوک است. قیمت مک بوک ایر ۲۰۱۸ از ۱۱۹۹ دلار آغاز می‌شود، چیزی حدود ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از قیمت یک کامپیوتر مک بوک پایه. به گفته اپل، MacBook air ۲۰۱۸ از امروز قابل پیش خرید است و از ۷ نوامبر یعنی ۱۶ آبان ماه عرضه خواهد شد.

 

پرچمدار جدید وان‌پلاس امروز به‌طور رسمی معرفی شد

وان‌پلاس به طور رسمی از پرچمدار جدید خود، OnePlus ۶T رونمایی کرد. صفحه نمایش OnePlus ۶T دارای یک ناچ در بالای خود است، اما این ناچ که به شکل قطره آب است یکی از کوچکترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آید که در آن فقط دوربین سلفی گوشی جای گرفته است وبلندگوی گوشی در لبه بالا واقع شده است. OnePlus ۶T دارای یک صفحه نمایش ۶.۴۱ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۳۴۰x۱۰۸۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل‌براینج است. با آنکه این بزرگترین نمایشگر در بین گوشی‌های وان‌پلاس است، اما رزولوشن آن تغییری نکرده است.  

 

حسگر اثر انگشت از نوع اپتیکال است، یعنی نور را از صفحه نمایش گوشی به انگشت شما تابانده و آن را می‌خواند. بزرگترین ارتقاء که در بخش دوربین OnePlus ۶T شاهد آن هستیم، قابلیت Nightscape است که به طور خلاصه پشتیبانی از HDR را در حالت عکاسی شب فراهم کرده، از ترکیب چند تصویر جزئیات را افزایش داده و میزان نویز و تاری ناشی از حرکت را حذف می‌کند. تصاویر Nightscape به ثانیه زمان برای ثبت نیاز دارند و این طولانی‌تر از عکس‌برداری در حالت عادی خواهد بود. تصاویر حالت پرتره در گوشی وان‌پلاس ۶T با قابلیت جدید نورپردازی استودیویی کیفیت بهتری خواهد گرفت. این قابلیت مشابه آن چیزی است که اپل برای دوربین‌ آیفون‌های خود عرضه کرده بود.

 

دوربین OnePlus ۶T دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F۱.۷ و دوربین ثانویه ۲۰ مگاپیکسلی است. هر دو سنسور دارای لرزش‌گیر تصویر اپتیکال و الکترونیکی هستند و می‌توانند با نرخ ۴۸۰ فریم‌برثانیه به صورت صحنه آهسته فیلمبرداری کنند. ظرفیت باتری این گوشی ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت است. عمر باتری آن در مقایسه با نسل قبل ۲۳ درصد افزایش داشته که رقم چشمگیری است. دارای تراشه اسنپدراگون، یعنی Snapdragon ۸۴۵ چیپ‌ستی است که در اکثر پرچمداراهای اندرویدی سال ۲۰۱۸ تعبیه شده است. این تراشه هشت هسته‌ای با ۲ میزان حافظه رم و ۲ میزان فضای ذخیره‌سازی عرضه شده و به طور کلی وان‌پلاس ۶تی ۳ نسخه خواهد داشت؛ ۶+۱۲۸ گیگابایتی، ۸+۱۲۸ گیگابایتیو ۸+۲۵۶ گیگابایتی. البته این گوشی از کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی نمی‌کند.

 

نسخه ۶+۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۵۴۹ دلار، نسخه ۸+۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۵۷۹ دلار، نسخه ۸+۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۶۲۹ دلار است. فروش این گوشی از تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان) در بازار آمریکا و از ۶ نوامبر در بازار اروپا آغاز شد.

 

تصاویر گوشی لوکس سامسونگ W۲۰۱۹ لو رفت

سامسونگ یک گوشی پرچمدار جدید و کمی عجیب با نام سری W را روانه بازار می‌کند که این گوشی‌ها تاشو بوده، اما از مشخصات فنی بالایی بهره می‌برند. به تازگی تصاویر بیشتری از گوشی سامسونگ W۲۰۱۹ لو رفته است. W۲۰۱۸ توسط پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، با دو صفحه نمایش ۴.۲ اینچی و یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری عرضه خواهد شد. دوربین نصب شده بر روی آن، همانندگلکسی نوت ۹  و گلکسی اس ۹ خواهد بود. یک دکمه بیکسبی در سمت چپ آن قرار دارد و دکمه پاور و تنظیم صدا در سمت راست بدنه آن قرار گرفته است.

 

براساس گزارش "جی‌اس‌ام‌آرنا"، رنگ‌بندی دستگاه، ترکیبی از رنگ‌های مسی و قهوه‌ای است. بدنه این گوشی از فلز ساخته شده و دارای دو صفحه نمایش در جلو و عقب است. انتظار می‌رود قیمت این گوشی بین ۲.۵۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار بوده و همانند نسل‌های قبلش، احتمالاً فقط در کشور چین به فروش خواهد رسید. با این حال باید هنوز تا زمان معرفی رسمی این گوشی منتظر بمانیم و ببینیم که به چه مشخصات دیگری مجهز است و آیا بازار هدف سامسونگ برای عرضه آن تغییر خواهد کرد.

 

آنر مجیک ۲ رونمایی شد

آنر از جدیدترین پرچمدار خود با نام آنر مجیک ۲ با تراشه‌ قدرتمند کرین ۹۸۰، ۶ دوربین و شارژ فوق سریع با توان ۴۰ وات رونمایی کرد. پرچمدار جدید آنر از ۶ دوربین (سه دوربین در عقب و سه دوربین در جلو)، تراشه‌ قدرتمند کرین ۹۸۰ و توان شارژ چشمگیر ۴۰ وات بهره می‌گیرد. علاوه بر این، به لطف سازوکار کشویی، نمایشگر گوشی بدون هیچ گونه بریدگی است.

 

آنر مجیک مجهز به پنل ۶.۴ اینچی OLED با وضوح تصویر FullHD+ و نسبت تصویر ۱۹:۹ با شیشه‌ خمیده‌ ۲.۵D است. همان‌طور که اشاره شد، درون گوشی از جدیدترین تراشه‌ ساخت های‌سیلیکون به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم استفاده شده است. این گوشی همچنین در دو نسخه با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود. آنر مجیک ۲ در بخش دوربین مشخصات جالب توجه‌ای دارد. در قسمت پشت گوشی یک حسگر اصلی ۱۶ مگاپیکسل به همراه یک حسگر ۲۴ مگاپیکسل سیاه و سفید مونوکروم و یک لنز ۱۶ مگاپیکسل با زاویه‌ی فوق عریض به‌ کار رفته است. با فقدان لنز تله‌فتو، آنر مجیک ۲ در دسته‌بندی به‌کلی متفاوتی از دیگر پرچمداران ساخت هواوی که مجهز به دوربین سه‌گانه هستند، قرار می‌گیرد. برای مثال، پی ۲۰ پرو دوربین تله‌فتو را ارائه می‌دهد؛ اما فاقد لنز زاویه‌ی عریض است و میت ۲۰ پرو نیز از حسگر مونوکروم بهره نمی‌برد. ساختار دوربین جلو آنر مجیک همچون دوربین اصلی سه‌گانه است. دوربین سلفی این گوشی از ترکیب حسگر اصلی ۱۶ مگاپیکسل با دو حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیگسلی تشکیل شده است. در کنار این سه دوربین، یک حسگر تشخیص چهره‌ مادون قرمز نیز برای احراز هویت سه‌بعدی چهره از طریق لنزهای تشخیص عمق به چشم می‌خورد. در صورتی که کاربر نخواهد برای باز کردن قفل گوشی، بخش پشت آن را به بالا بکشد، می‌تواند از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده کند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11012065.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فراهم شدن بسترهای شبکه‌ای توانا و قدرتمند با قابلیت‌های روزافزون مایه شده تا مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها به فکر بهره‌گیری بهینه و کارآمد از این شبکه ها برآیند، یکی از فناوری های امروزین مورد کاربرد در شبکه ها سیستم ویپ یا VoIP است که در این نوشتار اغلب درباره آن توضیح می‌دهیم.

VoIP یا Voice over internet protocol، تکنولوژیی برای انتقال صدا بر روی شبکه IP است. برای آشنایی اغلب با این فناوری با ما به اتفاق شوید.

تا حدود ۳۰ سنه پیش هیچ اسم و آیت از اینترنت وجود نداشت و ارتباطات روز مره و محاوره ای تنها از طریق شبکه سنتی تلفن چهره می گرفت ولی در چند سنه بازپسین گواه انقلاب عظیمی در بخش فناوری ارتباطات بودیم مانند گسترش کامپیوتر های شخصی و تکنولوژی های جدیدی همانند تلفن های سلولی و شبکه گسترده اینترنت.

این ارتباطات از طریق اینترنت و ابزارها و برنامه های آن مثل برنامه های چت و پست الکترونیکی و شبکه های اجتماعی متحول شد. اکنون ما شاهد انقلابی در صنعت ارتباطات هستیم به طوری که روزانه اشخاص به راحتی با به کارگیری کامپیوترها و دستگاه های به اتفاق بر روی شبکه اینترنت به تبادل اطلاعات (تصویر، صدا و متن) می پردازند. لازم است که بدانید کل این تکنولوژی ها ذیل گردآور فناوری به نام VoIP هستند.


به معنای “انتقال همهنگام مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا” که با نام IP تلفنی نیز متعلق به یاد می شود، امکان به کارگیری اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می نماید . VoIP یک فناوری برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به دیتا های دیجیتال است که از راه اینترنت منتقل می شوند. یک روش مجازاً مجانی برای برقراری ارتباطات تلفنی در هر جای جهان که فقط کافی است خرج ISP را بپردازید.
به کمک تکنولوژی VoIP می توانید در هر موعد و با هر شخصی گفتمان نمایید کافیست هر دو طرف مکالمه به اینترنت متصل باشند و در ضمن می توانید به میزان مد نظر بدون پروا به هزینه به مکالمه خود پیوسته دهید. به کمک تکنولوژی VoIP در موعد گفتمان با دیگر افراد و به طور مقارن می‌توانید با آنان داده‌هایی نظیر تصاویر، نمودارها و عکس ها ویدیویی را نیز مبادله نمایید.

مزایا و کاربردهای ویپ (VoIP)
کاهش هزینه‌های جاری با:

بی نیازی از سیم کشی مجزا: این فناوری از بستر شبکه برای ارتباطات تلفنی کاربرد می‌کند که مایه کاهش کابل کشی مجزا می‌شود. هم چنین در صورت جابجایی محل کاربر، سایر دردسر سیم کشی به فضا جدید وجود نخواهد داشت.
کنفرانس‌های صوتی و تصویری
ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی
تماس کاربران بیرون از سازمان به صورت رایگان به هر نقطه از دنیا
گسترش آسان
مدیریت متمرکز و آسان
ترکیب کارکردهای صدا و دیتا
استفاده از استانداردهای SIP ،H.323 و …
قابلیت برنامه‌نویسی بر روی گوشی‌های تلفنی امثال یک گوشی موبایل و یا حتی پیشرفته‌تر از آن

Voip چیست ؟


ضبط مکالمات
Fax to Email: با به کارگیری این ویژگی قابلیت ارسال فکس‌های رسیده به ایمیل وجود خواهد داشت. بدین صورت خدمت بزرگی به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ خواهد شد. از سوی دیگر اندوخته شدن اسنادی از این قبیل در ایمیل، دسترس پذیری آن ها را بالا می‌برد.
تنظیم ساعات اداری
گزارش گیری
صف انتظار: با به کارگیری این ویژگی، در صورت اشغال بودن خط شما، تماس‌های مخاطبان شما از دست نرفته بلکه در رسته پیمان داده می‌شوند لغایت به اثناء آزاد شدن شماره شما، تماس پایدار شود.
مزایای استفاده از VoIP نسبت به شبکه سنتی تلفن
در زمان به کارگیری خطوط تلفن، کاربران عملاً هزینه موعد استفاده شده بدست شرکتی که مدیریت خط تلفن را برعهده دارد را‌ پرداخت می نمایند و هر اندازه که اغلب با تلفن صحبت نمایند خرج اکثریت را نیز می بایست پرداخت نمایند. علاوه بر این، نمی نا بطور همهنگام با بیش از یک شخص گفتمان کرد اما این امکان در فن آوری VoIP هستی دارد و می طاقت هر سررسید و با هر شخص تبادل نظر کرد.

کافی است که در آن مقطع زمانی دیگر افرادی که شما می خواهید با آنان گفتگو نمائید نیز به اینترنت متصل شده باشند. مکالمه استوار شده لغایت موعد مد نظر (مستقل از خرج های مربوطه) می تواند پیوسته یابد. علاوه بر این، می تاب در یک زمان با چندین نفر گفتمان کرد. در سررسید گفتمان با دیگر افراد و به طور همهنگام می طاقت با آنان دیتا هایی (نظیر تصاویر، نمودارها و تصاویر ویدیوئی) را نیز مبادله کرد.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 


گوگل کیپ (Google Keep) سرویس یادداشت برداری گوگل است که به شما امکانات و ویژگی های خاصی را هدیه می دهد. گوگل کیپ تازه نفس , آنقدر جذاب است که شما بین دو راهی می مانید تا کدام دفترچه یادداشت را انتخاب کنید. اکنون تنها پس از گذشت یک ماه از ارایه این سرویس توسط گوگل , افرونه آن (Google Keep Extension) برای مرورگر کروم عرضه شده است تا دسترسی سریع و ساده تری را برای کاربران رایانه به ارمغان بیاورد.

با نصب این افزونه شما می توانید سرویس گوگل کیپ را به صورت یک پانل جداگانه در یک پنجره کوچک popup در دسترس داشته باشید.

افزونه گوگل کیپ, دانلود مرورگر کروم

شما از طریق این پنجره قادر هستید خیلی سریع یک یادداشت ایجاد, حذف, و یا دیگر نت های خود را مشاهده کنید.همچنین اگر مشتاق نیستید از این پانل استفاده کنید دسترسی ازطریق منوی راست کلیک نیز در نظر گرفته شده است.

افزونه گوگل کیپ, دانلود مرورگر کروم

برای دریافت و نصب افزونه Google Keep در حالی که مرورگر کروم باز است به فروشگاه کروم Chrome Web Store مراجعه کنید. سپس در پنجره ای که پیش رویتان قرار دارد بر روی گزینه “ADD TO CHROME” کلیک کنید. بعد از نصب افزونه مرورگر خود را دوباره راه اندازی کنید.

افزونه گوگل کیپ, دانلود مرورگر کروم

اکنون قادر هستید با راست کلیک و انتخاب گزینه “Open Keep” به پانل سرویس گوگل کیپ خود دسترسی پیدا کنید. شما می توانید یادداشت جدید با تعیین رنگ و میزان اهمییت و لیست های جدید to-do lists خود را ایجاد کنید.همچنین امکان اضافه کردن عکس با در نظر گرفتن محدودیت های جزئی به یادداشت ها نیز فراهم شده است.

افزونه گوگل کیپ, دانلود مرورگر کروم

از طریق قسمت تنظیمات “Options” می توانید نوع دسترسی به سرویس گوگل کیپ را مشخص کنید. همچنین قادر هستید اندازه پانل را نیز تنطیم کنید.

به یاد داشته باشید اجازه باز شدن پنجره های popup را تنظیم کرده باشید در غیر اینصورت پانل جداگانه در کار نیست و فقط نمایش و دسترسی از طریق مرورگر برای شما فعال می شود.

برای دسترسی به سرویس Google Keep  تحت وب و از طریق هر مرورگری به حساب گوگل خود مراجعه کنید و برای دریافت نسخه اندورید فروشگاه گوگل را ببینید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/plugin-chrome1-browser.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

پسورد فیس بوک, تغییر رمز فیس بوک

آیا می دانستید که شما می توانید با ۳ پسورد مختلف به حساب فیس بوک خود لاگین کنید؟ با اینکه بقیه اکانت های آنلاین فقط از یک پسورد استفاده می کنند اما فیس بوک به شما اجازه می دهد تا با ۳ پسورد مختلف به اکانت خود دسترسی داشته باشید.

کاربران بسیار کمی از این ترفند باخبر هستند و بقیه کاربران با مطالعه این مطلب حتما سورپرایز خواهند شد. فیس بوک به ۳ شکل زیر پسورد شما را قبول خواهد کرد:

۱. پسورد اصلی اکانت:
فرض کنید پسورد اصلی اکانت فیس بوک شما مثل شکل زیر است. قاعدتا با این پسورد می توانید به اکانت خودتان دسترسی داشته باشید.

پسورد فیس بوک, تغییر رمز فیس بوک

۲. تبدیل حروف بزرگ به کوچک و بالعکس:
در مثال بالا فقط حرف F و P به صورت بزرگ نوشته شده اند. شما می توانید با تبدیل حروف بزرگ به کوچک و بالعکس پسورد خود را وارد کنید و به فیس بوک لاگین کنید. پسورد “myFacebookPass” به شکل زیر تبدیل خواهد شد:

پسورد فیس بوک, تغییر رمز فیس بوک

۳. وارد کردن اولین کاراکتر با حرف بزرگ:
اگر اولین کاراکتر پسورد شما یک حرف کوچک باشد و شما آن را با حرف بزرگ بنویسید فیس بوک پسورد را از شما قبول خواهد کرد و می توانید به اکانت خود لاگین کنید. در مثالی که زدیم اگر پسورد شما “myFacebookPass” باشد شما می توانید کاراکتر اول را با حرف بزرگ هم بنویسید. بدین صورت: “MyFacebookPass”

پسورد فیس بوک, تغییر رمز فیس بوک

توجه داشته باشید که این گزینه فقط مخصوص کاربرانی است که با موبایل به فیس بوک متصل می شوند.

چرا ۳ پسورد؟
خب، حالا که متوجه شدید با ۳ پسورد مختلف می توان وارد اکانت فیس بوک شد شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا فیس بوک اجازه این کار را می دهد؟ آیا این یک باگ در فیس بوک محسوب می شود؟

در پاسخ باید گفت خیر. این یک باگ یا مشکل امنیتی در فیس بوک محسوب نمی شود بلکه فیس بوک با فراهم کردن این گزینه قصد داشته فرآیند لاگین کردن کاربران را راحت تر کند. برای مثال به چند نکته اشاره می کنم:

۱. شاید هنگام وارد کردن پسورد کلید Caps Lock روشن باشد. بیشتر یا بهتر بگم همه سیستم های کاربری وقتی Caps Lock روشن باشد چون کاراکترهای پسورد برعکس می شوند (حروف کوچک به بزرگ و بالعکس) رمز عبور را قبول نمی کنند و به کاربر هشدار می دهند. اما فیس بوک رمز را از شما قبول می کند.

۲. حالت سومی که مخصوص کاربران موبایل بود به این دلیل قابل استفاده است که معمولا در تلفن های همراه وقتی می خواهید کلمه ای را تایپ کنید حرف اول با حروف بزرگ نوشته می شود. اگر پسورد شما با حرف کوچک شروع شود باید یکبار کاراکترها را روی گوشی به کوچک تغییر دهید و سپس پسورد را وارد کنید. اما فیس بوک به شما اجازه می دهد تا حرف اول را به شکل بزرگ بنویسید تا به زحمت نیوفتید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/facebook-password3-access.html



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سئو و بهینه سازی سایت یک مفهوم عام است که اغلب افراد با آن اشنا هستند و آن را به عنوان بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جست و جو می دانند ولی امروزه گونه کارکرد سئو و آنچه که کسان متعلق به آگاهی دارند متفاوت شده است امروزه تجربه کاربران شما بر روی سئو وب سایت شما تاثیر بسزایی دارند. فلذا مفهوم عام و کلی سئو و بهینه سازی سایت نمی تواند بیانگر ریزبین اهداف شما باشد . روز به روز اهمیت سئو و بهینه سازی وب سایت برای صاحبان وب سایت ها اغلب دریافتن می شود و اهمیت گرفتن مشاوره سئو از الزامات اساسی برای پیشرفت هر کسب و کاری است. در ابتدا برای فهم بهتر مفهوم سئو و بهینه سازی وب سایت و وظایف مشاوره سئو بهتر است که با معنی سئو آشنا باشید. سئو یا Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است.

مشاور سئو

مشاور سئو
اما می دانیم که منظور اصلی و پایانی هیچ کسی موتور جست و جو نیست . در ریشه-بن-بیخ هدف ما مخاطبانی هستند که از طریق موتورهای جست و جو وارد سایت شما می شوند مشاوران سئو پونه پونه مدیا اعتقاد دارند که SEO خلاصه عبارت Search Experience Optimization است که به معنی بهینه سازی تجربه کاربر هنگام جستجو می باشد.
هدف اولیه از تکاپو های سئو و بهینه سازی تارنما کسب رتبه بهتر در موتورهای جست و جو است. ولی هدف اصلی افزایش ورودی مخاطبان واقعی به سایت است ، افزایش بازدید می تواند موجب افزایش میزان فروش و یا درمان نرخ جذب تبلیغات شود . در این لحظه است که نقش یک مشاور سئو مشخص می شود. داشتن مشاوره سئو چیره دست برای وب سایت ها از مزیت رقابتی بالایی برخوردار است. ولی وظایف یک مشاوره سئو چه چیزهایی است؟ چه وظایفی را باید از یک مشاوره سئو انتظار داشته باشیم؟ چه زمانی باسد از خدمات مشاوره سئو بهره‌گیری کنیم؟ و... این ها سوالاتی است که باید پیش از مشاوره سئو و بهینه سازی ( SEO consulting service ) برای آن ها جوابی داشته باشید.

مشاوره سئو و بهینه سازی

چه زمانی به مشاوره سئو نیازمندیم

هر کسب و کاری که دوست دارد در دنیای مجازی تکاپو داشته باشد باید همش از خدمات رایزن سئو , یک متخصص سئو (Seo Consultation) کاربرد کنند و دائم یک مشاوره seo برای سایت خویش به همراه داشته باشند. رایزن سئو در هر لحظه از زمان وظایف متفاوتی دارد پس این موعد و شرایط وب سایت است. که مشخص می کند چه زمانی باید از خدمات رایزن سئو استفاده کنیم.

در ابتدای تاسیس وب سایت یک مشاور سئو و بهینه سازی وب سایت می تواند به شما در انتخاب اسم، نام دامنه، شرکت طراحی سایت، گونه هاست و خدمات ارائه دهنده هاست و باید ها و نباید های طراحی وب سایت شما و تیمتان را رهبری و مدیریت کند. اقدامات همین مشاوره سئو , وابستگی به هر سایت می تواند کاملا متفاوت باشد.سعی داشته باشید که پیش از راه اندازی و شروع به پیشه تارنما خویش از خدمات مشاوره سئو و بهینه سازی تارنما بهره‌گیری کنید متناسب با گونه خدماتی دریافتی از جانب شما مشاوره می تواند یک مشاوره رایگان سئو و یا مشاور seo به ازای پرداخت حق مشاوره باشد. مشاوره قبل از طراحی تارنما به شما در تعیین راهبرد و اهداف، کمک اخص ای خواهد کرد.

مشاور سئو چونه مدیا

 

خدمات پونه مدیا در مقوله مشاوره سئو

آژانس دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا با سالها تجربه در مقوله طراحی سایت، سئو و بهینه سازی تارنما و تبلیغات در دنیای وب نامدار براق می باشد. کار و جنبش های پونه مدیا در گویه طراحی تارنما , سئو و بهینه سازی سایت باره تایید شمار زیادی از صاحبان سوداگری ها و مردم است. پونه مدیا با صد ها پروژه طراحی تارنما و نمونه کار سئو به عنوان فعال ترین کمپانی طراحی سایت و سئو در اسپهان به حساب می آید.

در صورتی که برای سئو و بهینه سازی سایت خویش بیچارگی به مشاوره داشتید می توانید از پونه مدیا به عنوان یک به اتفاق دائمی کمک بگیرید. پونه مدیا به عنوان یک مشاوره سئو خدمات متنوعی را ارائه می دهد.

نوع خدمات بسته به گونه پروژه، زمان بندی و بودجه برای سایت های مختلف متفاوت است ولی مهم ترین پارامترهای رایزن سئو می تواند به شرح پایین باشد.

تعیین و برپایی هویت برند، شعار تبلیغاتی و رنگ سازمانی متناسب با گونه سوداگری شما
مشاوره جهت تعیین اعداف و روش های مناسب و بنیادی برای رسیدن به اهداف
برنامه ریزی و تعیین راهبرد های مناسب برای رسیدن به اهداف مشخص شده در مرحله قبل

ارائه پروپوزال مناسب سایت و نوع خدمات مورد دربایستن و مناسب برای سایت
برآورد و پیش بینی میزان خرج های مورد احتیاج برای طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی و...
پیگیری جهت رسیدگی و بستن قراردهای طراحی سایت , تبلیغات و .... به هدف بازرسی بر صحت انجام کارها
انتخاب طرح و راهبرد باره احتیاج برای درونمایه در سایت و پیاده سازی آن , انتخاب بهترین واژه ها کلیدی باره احتیاج شما
از سایر وظایف یک رایزن سئو می تاب به ارائه منابع آموزشی برای تیم شما به منشور تعلیم و تعامل هر چه اغلب فرآیندها
برنامه ریزی استراتژی شبکه های اجتماعی و راه های دست یابی به این اهداف از دیگر وظایف یک مشاور سئو می باشد.

منبع:
https://www.poonehmedia.com/seo-consultation



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سئو و بهینه سازی سایت یک مفهوم عام است که اغلب افراد با آن اشنا هستند و آن را به عنوان بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جست و جو می دانند ولی امروزه گونه کارکرد سئو و آنچه که کسان متعلق به آگاهی دارند متفاوت شده است امروزه تجربه کاربران شما بر روی سئو وب سایت شما تاثیر بسزایی دارند. فلذا مفهوم عام و کلی سئو و بهینه سازی سایت نمی تواند بیانگر ریزبین اهداف شما باشد . روز به روز اهمیت سئو و بهینه سازی وب سایت برای صاحبان وب سایت ها اغلب دریافتن می شود و اهمیت گرفتن مشاوره سئو از الزامات اساسی برای پیشرفت هر کسب و کاری است. در ابتدا برای فهم بهتر مفهوم سئو و بهینه سازی وب سایت و وظایف مشاوره سئو بهتر است که با معنی سئو آشنا باشید. سئو یا Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است.

مشاور سئو

مشاور سئو
اما می دانیم که منظور اصلی و پایانی هیچ کسی موتور جست و جو نیست . در ریشه-بن-بیخ هدف ما مخاطبانی هستند که از طریق موتورهای جست و جو وارد سایت شما می شوند مشاوران سئو پونه پونه مدیا اعتقاد دارند که SEO خلاصه عبارت Search Experience Optimization است که به معنی بهینه سازی تجربه کاربر هنگام جستجو می باشد.
هدف اولیه از تکاپو های سئو و بهینه سازی تارنما کسب رتبه بهتر در موتورهای جست و جو است. ولی هدف اصلی افزایش ورودی مخاطبان واقعی به سایت است ، افزایش بازدید می تواند موجب افزایش میزان فروش و یا درمان نرخ جذب تبلیغات شود . در این لحظه است که نقش یک مشاور سئو مشخص می شود. داشتن مشاوره سئو چیره دست برای وب سایت ها از مزیت رقابتی بالایی برخوردار است. ولی وظایف یک مشاوره سئو چه چیزهایی است؟ چه وظایفی را باید از یک مشاوره سئو انتظار داشته باشیم؟ چه زمانی باسد از خدمات مشاوره سئو بهره‌گیری کنیم؟ و... این ها سوالاتی است که باید پیش از مشاوره سئو و بهینه سازی ( SEO consulting service ) برای آن ها جوابی داشته باشید.

مشاوره سئو و بهینه سازی

چه زمانی به مشاوره سئو نیازمندیم

هر کسب و کاری که دوست دارد در دنیای مجازی تکاپو داشته باشد باید همش از خدمات رایزن سئو , یک متخصص سئو (Seo Consultation) کاربرد کنند و دائم یک مشاوره seo برای سایت خویش به همراه داشته باشند. رایزن سئو در هر لحظه از زمان وظایف متفاوتی دارد پس این موعد و شرایط وب سایت است. که مشخص می کند چه زمانی باید از خدمات رایزن سئو استفاده کنیم.

در ابتدای تاسیس وب سایت یک مشاور سئو و بهینه سازی وب سایت می تواند به شما در انتخاب اسم، نام دامنه، شرکت طراحی سایت، گونه هاست و خدمات ارائه دهنده هاست و باید ها و نباید های طراحی وب سایت شما و تیمتان را رهبری و مدیریت کند. اقدامات همین مشاوره سئو , وابستگی به هر سایت می تواند کاملا متفاوت باشد.سعی داشته باشید که پیش از راه اندازی و شروع به پیشه تارنما خویش از خدمات مشاوره سئو و بهینه سازی تارنما بهره‌گیری کنید متناسب با گونه خدماتی دریافتی از جانب شما مشاوره می تواند یک مشاوره رایگان سئو و یا مشاور seo به ازای پرداخت حق مشاوره باشد. مشاوره قبل از طراحی تارنما به شما در تعیین راهبرد و اهداف، کمک اخص ای خواهد کرد.

مشاور سئو چونه مدیا

 

خدمات پونه مدیا در مقوله مشاوره سئو

آژانس دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا با سالها تجربه در مقوله طراحی سایت، سئو و بهینه سازی تارنما و تبلیغات در دنیای وب نامدار براق می باشد. کار و جنبش های پونه مدیا در گویه طراحی تارنما , سئو و بهینه سازی سایت باره تایید شمار زیادی از صاحبان سوداگری ها و مردم است. پونه مدیا با صد ها پروژه طراحی تارنما و نمونه کار سئو به عنوان فعال ترین کمپانی طراحی سایت و سئو در اسپهان به حساب می آید.

در صورتی که برای سئو و بهینه سازی سایت خویش بیچارگی به مشاوره داشتید می توانید از پونه مدیا به عنوان یک به اتفاق دائمی کمک بگیرید. پونه مدیا به عنوان یک مشاوره سئو خدمات متنوعی را ارائه می دهد.

نوع خدمات بسته به گونه پروژه، زمان بندی و بودجه برای سایت های مختلف متفاوت است ولی مهم ترین پارامترهای رایزن سئو می تواند به شرح پایین باشد.

تعیین و برپایی هویت برند، شعار تبلیغاتی و رنگ سازمانی متناسب با گونه سوداگری شما
مشاوره جهت تعیین اعداف و روش های مناسب و بنیادی برای رسیدن به اهداف
برنامه ریزی و تعیین راهبرد های مناسب برای رسیدن به اهداف مشخص شده در مرحله قبل

ارائه پروپوزال مناسب سایت و نوع خدمات مورد دربایستن و مناسب برای سایت
برآورد و پیش بینی میزان خرج های مورد احتیاج برای طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی و...
پیگیری جهت رسیدگی و بستن قراردهای طراحی سایت , تبلیغات و .... به هدف بازرسی بر صحت انجام کارها
انتخاب طرح و راهبرد باره احتیاج برای درونمایه در سایت و پیاده سازی آن , انتخاب بهترین واژه ها کلیدی باره احتیاج شما
از سایر وظایف یک رایزن سئو می تاب به ارائه منابع آموزشی برای تیم شما به منشور تعلیم و تعامل هر چه اغلب فرآیندها
برنامه ریزی استراتژی شبکه های اجتماعی و راه های دست یابی به این اهداف از دیگر وظایف یک مشاور سئو می باشد.

منبع:
https://www.poonehmedia.com/seo-consultation



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 پیام‌های اطلاع‌رسانی, پیام‌های اطلاع‌رسانی در مرورگر

هشدارهای اطلاع‌رسانی سایت‌ها

 

این روزها هنگام مراجعه به بسیاری از سایت‌ها پیامی برای شما نمایش داده می‌شود که در صورت قبول آن ممکن است پیام‌های اطلاع‌رسانی مختلفی را از آن سایت روی مرورگر خود دریافت کنید. 

اطلاع‌رسانی سایت‌ها به کاربران خود به این روش کار جالبی است، اما متاسفانه نمایش این هشدار در مرورگر هنگام مراجعه به بسیاری از سایت‌ها برای کاربران اذیت‌کننده است و این روزها اکثر کاربران نیز با مشاهده این هشدار، گزینه عدم تائید را انتخاب می‌کنند.

 

اگر شما نیز جزو کاربرانی هستید که از نمایش این پیام هشدار و کسب اجازه برای نمایش اعلان‌ها توسط مرورگر خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با اجرای این ترفند، یک‌بار برای همیشه این هشدارها را غیرفعال کنید:

 

مرورگر کروم:

روی آیکون منوی اصلی کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

در انتهای صفحه تنظیمات روی لینک Advanced کلیک کرده و در بخش Privacy and security روی گزینه Content Settings کلیک کنید.

 

اکنون به بخش Notifications مراجعه کنید.

کلید وضعیت مقابل گزینه (Ask before sending (recommended را به حالت غیرفعال تغییر دهید تا عبارت موجود در مقابل آن نیز به Blocked تغییر کند.

 

از حالا به بعد به‌صورت پیش‌فرض پاسخ عدم اجازه برای این‌گونه سایت‌ها انتخاب می‌شود و هیچ پرسشی مبنی بر کسب اجازه برای نمایش پیام‌های اطلاع‌رسانی به شما نمایش داده نخواهد شد.

 

نکته: سایت‌هایی که پیش‌ از این توسط شما در فهرست مجاز قرار گرفته باشند، پس از این نیز قادر به ارسال اعلان‌های خود به شما خواهند بود.

 

مرورگر فایرفاکس:

مرورگر فایرفاکس در تنظیمات عادی خود گزینه‌ای برای غیرفعال کردن کامل اعلان‌ها در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما در تنظیمات پنهان آن می‌توانید این تغییرات را اعمال کنید. برای انجام این کار عبارت about:config را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

با کلیک روی گزینه I accept the risk مراحل کار را ادامه دهید. درکادر جست‌وجو عبارت notifications را تایپ کرده و روی گزینه  dom.webnotifications.enabled دوبار کلیک کنید تا مقدار اختصاص یافته به آن به false تغییر کند.

 

نکته: با اجرای مراحل گفته شده، به‌صورت کامل نمایش اعلان‌ها در مرورگر غیرفعال می‌شود و چنانچه سایتی پیش ‌از این نیز اجازه ارسال اعلان به شما را داشته باشد از این پس قادر به اطلاع‌رسانی از این روش نخواهد بود.

 

مرورگر مایکروسافت اج:

متاسفانه این مرورگر هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال کردن کلی اعلان‌ها در اختیار کاربران قرار نداده و چنانچه هنگام مشاهده هشدار کسب اجازه در یک سایت، گزینه عدم موافقت را انتخاب کنید، این انتخاب در حافظه مرورگر ثبت شده و دوباره در این باره از شما سوال نخواهد شد، اما این سوال برای دیگر سایت‌ها تکرار می‌شود.

 

مرورگر سافاری اپل:

پس از اجرای مرورگر از منوی Safari روی Preferences کلیک کنید.

از بالای صفحه روی تب Websites کلیک و در ادامه از نوار کناری گزینه Notifications را انتخاب کنید.

 

از پایین صفحه علامت چک‌مارک کنار گزینه Allow websites to ask for permission to send push notifications را غیرفعال کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/stop-alerting2-sites.html



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

پین کردن مکالمات واتس اپ, واتس اپ

چگونه در پیام‌رسان واتس اپ مکالمات مهم را پین کنیم 

 

اگر برخی مکالمات در پیام رسان WhatsApp برای شما خاص و مهم هستند، بهتر است نحوه پین کردن مکالمات واتس اپ را در این قسمت یاد بگیرید.

 

روند پین کردن مکالمات واتس اپ، کمی بین iOS و اندروید متفاوت است، اما در هر دو مورد، این کار یک فرایند ساده دومرحله‌ای دارد که ما در این مطلب آن را به شما آموزش می‌دهیم.

 

نحوه پین کردن مکالمات واتس اپ در iOS

 

پین کردن مکالمات واتس اپ, واتس اپ

نحوه پین کردن مکالمات واتس اپ در iOS

 

1- در برنامه WhatsApp، به مکالمه‌ای که می‌خواهید پین کنید بروید.

2- مکالمه را به سمت چپ بکشید و روی دکمه پین ضربه بزنید.

 

نحوه پین کردن مکالمات واتس اپ در اندروید

 

پین کردن مکالمات واتس اپ, واتس اپ

واتس اپ برای اندروید

 

1- در برنامه WhatsApp، به مکالمه‌ای که می‌خواهید پین کنید بروید.

2- بر روی مکالمه ضربه بزنید و آن را نگه‌دارید؛ سپس روی نماد پین که در بالای لیست مکالمات ظاهر می‌شود ضربه بزنید.

 

با این روش شما می‌توانید تا سه مکالمه را در WhatsApp پین کنید؛ آن‌ها در بالای لیست چت شما باقی می‌مانند. برای غیر فعال کردن یک مکالمه، مراحل فوق را تکرار و روی دکمه Unpin کلیک کنید.

 

جالب است بدانید مؤسس شرکت و سازنده این برنامه پیام رسان یان کوم است. اپلیکیشن WhatsApp از ارتباط دیتا یا WLAN (وای-فای) برای فرستادن پیام استفاده می‌کند و در دی‌ماه ۱۳۹۴ سازندگان این برنامه اعلام کردند که واتس اپ برای همیشه رایگان خواهد بود، پیش از آن این سرویس پیام‌رسانی تنها در سال اول استفاده رایگان بود و پس از آن ۰٫۹۹ دلار در سال باید از سوی کاربر پرداخت می‌شد. همچنین مدیر واتس اَپ در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۵ اعلام کرد که تمامی پیام‌ها و تماس‌های این مسنجر به صور کامل رمزنگاری می‌شوند.

 

واتس اپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۳۰۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یکبار آنلاین بوده‌اند. در اوایل فوریه ۲۰۱۶ واتس آپ اعلام کرد که تعداد مشترک‌های این شبکه از مرز یک میلیارد نفر گذشته است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/pin-important2-wattsmessenger.html



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چرا وردپرس میتواند بهترین راهِ تاسیس سایت باشد؟

اگر جستجویی ساده در اینترنت داشته باشید، خواهید دید که وب‌سایت‌های انبوه زیادی هستند که کدنویسی و طراحی کامل یک وب‌سایت آماده را برای شما از صفر تا صد اتمام میدهند. ولی وقتی وردپرس WordPress شناسایی شد و به این جایگاه رسید، امروزه کمتر کسی سراغ طراحی وب‌سایت سنتی رفته و خویش اقدام به تاسیس وب‌سایت میکند.

اما چرا وردپرس؟ اصلا چرا طراحی سایت را از ابتدا ترتیب نداده و کارها را به یک پیمانکار نسپاریم؟ نخست از هر کاری باید دانست که وردپرس تقسیم اصلی طراحی سایت را برای شما سپریدن دیتا است، شما هاست مناسب میزبانی وب‌سایت خویش اخذ کرده، وردپرس را نصب میکنید و یک قالب برای وب‌سایت خود برگزیدن میکنید، در انتهای این سه جنبش شما یک وب‌سایت دارید که آماده تکاپو است.

وردپرس بهترین گزینه برای راه اندازی سایت خبری است
وردپرس همیشه به عنوان یک سیستم حرفه‌ای و برتر برای وبلاگ نویسی شناخته شده است، ملت فکر میکنند که وردپرس برای همینکار کافیست یا کمینه تنها برای آن مناسب است ولی حقیقتِ امروز، متفاوت از گذشته است.

وردپرس با پروا به رشد و مسیری که داشته و دارد اکنون به عنوان محبوب‌ترین و کارا‌ترین سیستم مدیریت درونمایه در اینترنت شناخته می‌شود به طوری که تقریبا به 80 میلیون وب‌سایت دنیا با وردپرس مدیریت می‌شوند.

وردپرس حائز گواهی استفاده مجانی است و به عنوان سیستم مدیریت محتوا، امروز به عنوان یک افزار کامل برای ایجاد وب‌سایتی نیرومند شناخته میشود.

سایت‌های ساخته‌شده با وردپرس
بسیاری از بزرگ‌ترین سایت‌های جهان با وردپرس ساخته‌شده اند، نمونه‌های آن سایت اشخاص برجسته گیتی مثلا سریع‌ترین مرد عالم اوسین بولت Usain Bolt و سایت شرکت هایی بزرگ همچون Sony Music نیز با وردپرس استوار شده اند. در فهرست ذیل برترین سایت‌های داخلی و خارجی ساخته‌شده با وردپرس را به شما معرفی می‌کنم.

سایت‌های درونی ساخته‌شده با وردپرس

دانلودها: سایتی پربازدید در گویه عرضه گونه ها برنامه و نرم افزارهای مورد بیچارگی در دنیای دیجیتال
دهوند: یک سایت کاریابی آنلاین که به هزاران کارجو و کارفرما سرویس می‌دهد.
افق نیوز: سایت خبری و تحلیلی که آگاهی ها را بصورت یومیه از راه موتورهای جستجو تامین می‌کند.
دیجیاتو: سایتی معروف و پر شدامد در گویه تازه ها دنیای دیجیتال و تکنولوژی
سایت‌های بیگانه ساخته‌شده با وردپرس

سایت شرکت مرسدس بنز: گرد از معروف‌ترین شرکت‌های خودرو سازی که در دسته شناسایی محصولات و آگاهی ها کمپانی از وردپرس بهره‌گیری کرده است.
مایکروسافت: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مایکروسافت هم در بخش ارائه آگاهی ها خود از وردپرس استفاده می‌کند.
والت دیزنی: کمپانی معروف والت دیزنی، گرد سایر از شرکت‌های بزر است که سایت خویش را با وردپرس پیاده سازی کزده است.
بی بی سی آمریکا: سایت رسمی یگانه از پربازدیدترین شبکه‌های آمریکا هم توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس در دنیای مجازی حضور دارد.
در پیوسته با اینکه وردپرس چرا میتواند بهترین گزینه شما برای راه اندازی وب‌سایت باشد آشنا خواهید شد.

چرا وردپرس میتواند بهترین راهِ تاسیس سایت باشد؟
طراحي سايت با وردپرس چرا بهترین انتخاب برای کاربران ایرانی است؟
چالش زنده پایدار گذاشتن به طور سر راست و سفت و دشوار رو در روی کسب و کارها قرار گرفته است، کسب و کارها به پیگیری شناخته شدن هستند و مخصوصا برای مدیران یک کسب و کار زیادی مهم است که پیشه خود را رونق داده و البته با این تنگنا ساحل بیایند.

اما گرد از کارهایی که مدیران یک سوداگری را از این جستار و کنترل یک وب‌سایت می‌ترساند اینست که باید یک وب‌سایت را سفارشی سازی کرد، به آن بررسی کرد و البته باید وظایف دیگر مربوط به وب‌سایت را به خوبی سپریدن داد.

اینجاست که وردپرس پا به دنیای بازی ما گذاشته و خویش را به عنوان بازیکن برتر میدان شناسایی میکند. شرکتی که از وردپرس برای راه اندازی وب‌سایت خود بهره‌گیری میکند نه فقط میتواند تارنما خود را به راحتی مدیریت کند بلکه آنها آزادی کامل دارند تا هر آنچه خواست کنند را در وب‌سایت پیاده کنند، میتوانند تجربه کاربری و زاویه دید خود را داخل وب‌سایت القا کرده و البته نیاز جداگانه به گسترش دهنده وب‌سایت را نیز از راز راه خویش برداشته اند.

پیشنهاد میکنیم این نوشتار رو از دست ندهید:
آموزش تولید محتوا بر پایه آخرین دگرگونی ها سئو و بازاریابی دیجیتال
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است، اما هنوز هم جای نگرانی در مورد خرابی، بروز رسانی یا امنیت آن هستی ندارد. بخش‌های سفارشی سازی و تنظیمات به حدی مفصل هستند که شما میتوانید اغلب کارها را به راحتی اتمام دهید. مجموعه ابهت از افزونه‌های گوناگون وردپرس نیز این شغل را برای مدیریت راحت کرده و قطعا به امکانات آن نیز می‌افزاید.

به علاوه اینها ده‌ها هزار ابزار و افزونه و ماژول و سرویس سایر هستی دارد که به مدیر وب‌سایت کمک میکند تا هر آنچه که احتیاج است یک کسب و کار کوچک یا کبیر برای وب‌سایت خویش داشته باشد را در برگزیدن داشته باشد.

اگر به دنبال یک گروه طراح وب‌سایت باشید باید در همه موارد به آن فکر کنید، نتیجه نهایی کار، آسانی مدیریت وب‌سایت و امکانات آن، خرج راه اندازی و حتی نگه‌داری، امنیت و بروز رسانی و در پایان برای هر کاربری باید به سراغ گسترش دهنده‌های مربوطه رفته تا بتوانید پیشه خود را سپریدن دهید.

اما با وردپرس شرایط شما زیاد متفاوت است، شما کافیست مطمئن شوید از وردپرس برای کشیدن ارابه تارنما خویش استفاده کرده اید و مسیر را به راحتی میتواند پیمایش کنید.

قابلیت‌های وردپرس در طراحی گونه ها سایت‌های مختلف
فکر می‌کنم وقت آن دریافتی که کمی جزئی‌تر در باره قابلیت‌های وردپرس با شما صحبت کنم الی به دیدگاه بهتر و تخصصی تری برسید. اجازه دهید بررسی قابلیت‌ها را نخست از دو جنبه راه اندازی سایت شرکتی و فروشگاهی رسیدگی کنیم و بعد متعلق به سراغ 10 فاکتور مهم و اساسی که وردپرس را به پراستفاده‌ترین سیستم مدیریت درونمایه تبدیل کرده است، برویم.

طراحی فروشگاه وردپرسی
مهم‌ترین و اساس‌ترین قابلیتی که با طراحی فروشگاه اینترنتی وردپرس در گزین کردن شما قرار می‌گیرد قابلیت به کارگیری افزونه Woocomerce است. افزونه‌ای که با چند کلیلک ساده سایت شما را به یک فروشگاه تمام عیار، شیک و حرفه‌ای تبدیل می‌کند. تمام ابزارهای دسته بندی محصول، پیوندیدن به درگاه بانکی، مدیریت روش‌های حمل و نقل و بسیاری از امکانات سایر تنها با نصب ووکامرس در در اختیاز شما پیمان می‌گیرد. به همین خاطر است که طراحی سایت فروشگاهی با به کارگیری وردپرس زیاد مرسوم است و اکثر شرکت‌ها از آن بهره‌گیری می‌کنند.

طراحی سایت شرکتی وردپرس
در تقسیم شناسایی سایت‌های وردپرسی، دیدید که بسیاری از شرکت‌های معتبر در دانشمند ساخت سایت با وردپرس را برای ورود به دنیای مجازی گزینش کرده اند که لزوما تمام آنها فروشگاه اینترنتی نیستند. اما چرا باید برای طراحی وب سایت شرکتی سراغ وردپرس برویم؟

هزینه طراحی سایت با وردپرس بسیار کم است.
پشتیبانی سریع و آسان توسط شرکت ها،انجمن وردپرس فارسی و بسیاری مراجع دیگر
وجود ابزارهای حرفه‌ای و مورد دربایستن مدیران مثل قالب انجمن
و بسیاری امکانات دیگر
در ادامه با معرفی 10 فاکتور مهم و بنیادی وردپرس، نیرو وردپرس را رسیدگی می‌کنیم.

1# وردپرس کاملا رایگان است
چیزی که شنیدید حقیقت دارد، شما میتوانید هزینه‌های مختلفی را بپردازید الی یک سیستم مدیریت درونمایه برای تارنما شما بسازند، میتوانید برای طراحی وب‌سایت خود هزینه‌های مختلفی بپردازید الی دقیقا آنچه میخواهید را بسازید اما، وردپرس کاملا مجانی است. میتوانید آن را رایگان دانلود کنید. در سیستم خود از آن استفاده کنید، مجانی آن را دستکاری کنید. مجانی آن را برای وب‌سایت خویش استفاده کنید. و همه اینکارها را در چند دقیقه به کلی میتوانید اتمام دهید.

به عنوان یک مدیر سوداگری شاید بخواهید بودجه‌ای برای طراحی، گسترش و مدیریت وب‌سایت سوداگری خویش کنار بگذارید اما با به کارگیری طراحی سایت وردپرس دسته بزرگی از این هزینه‌ها برای سوداگری کوچک شما به صندوق بودجه آن هم بدون استفاده مفتوح خواهد گشت. اگر به راستی بخواهید وب‌سایت سوداگری خود را با وردپرس راه اندازی کنید، به اندیشه هزینه‌های گزاف نباشید حتی اگر میخواهید یک طراحی سایت حرفه‌ای به‌تمام‌معنا برای بیزینس آنلاین خود داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم این نوشتار رو از دست ندهید:
انتخاب اسم سایت با 13 دست موزه آنلاین اسم ساز برای ساخت نام زیبا و ثبت دامنه
2# تاسیس زیاد ساده و سریع
اگر از گسترش دهنده‌ها بخواهید برای شما وب‌سایت موردنظرتان را پیاده کنند، مطمئنا به شما اطلاع میدهند که در یک بازه زمانی مشخص و البته بیشتر از یک ماه آن را تحویل خواهند داد. همچنین در واپسین،انجام اینکه پروژه در پسندیدن شما قرار گرفت شما نیاز دارید الی از آنها بخواهید تنظیمات بخصوصی را برای شما به انجام برسانند و همه اینها زمان بر خواهد بود و پرهزینه، در حالی که با وردپرس، در پنج دقیقه میتوان وب‌سایت را تاسیس کرد، در یک ساعت بهترین تنظیمات را انجام داد و هر گونه که بخواهید سکان وب‌سایت را در دست گرفته و اقداماتی که میخواهید را سپریدن دهید.

وردپرس یک بسته فشرده دارد، که برای راه اندازی آن کافیست در هاست آپلود کنید، سپس با زدن آدرس وب‌سایت، میتوانید وردپرس خود را ره انداخته و کار وب‌سایت خویش را آغاز کنید. بعد از راه اندازی وردپرس شما ازدحام از امکانات و ویژگی‌ها را در کمر بستن دارید تا یک وب‌سایت را هر طور که اخ دارید و احتیاج میبینید برای کاری که دقیقا میخواهید پیکربندی کرده و در واقع از چوب آن مجسمه خویش را بتراشید.

و همه کارهایی که با سیستم‌های سفارشی بیچارگی است اتمام دهید الی وب‌سایت خود را در قدم نخست در دست بگیرید، میتوانید آنها را در چند قدم ساده با وردپرس چکیده کرده و کار خود را به نکوداشتن انجام دهید.

3# یک پروژه متن باز بزرگ و جهانی است
شاید در پیش درآمد فکر کنید که بیچارگی است بابت آن هزینه‌ای بپردازید یا اینکه، باید آن را کرک کرده یا شایدم چون متن باز است هر کسی میتواند به راحتی مدیریت وب‌سایت شما را سرقت کرده یا خلاصه چون متن مفتوح است و دست‌های زیادی در کاسه توسعه دهندگی آن است، کیفیت نکوداشتن ندارد.

اما وردپرس ثابت کرده که بهترین سکوی انتشار در دنیاست. این پروژه متن باز این دستور را به هر کاربری میدهد الی خویش هر آنچه که دربایستن است را در هر قسمتی که میخواهد تغییر دهد. متن باز یعنی شما میتوانید در برنامه‌ای که برای خویش در حال بهره‌گیری هستید هر تصمیمی به شخصه بگیرید و متعلق به هرگونه کاربرد مفیدی داشته باشید.

یک پروژه متن باز کبیر و جهانی است
متن مفتوح بودن وردپرس باعث شده انجمن‌های مختلف گسترش دهندگی، حمایت و افزایش کیفیت آن در سراسر جهان هستی داشته باشند، این پیشه باعث شده لغایت وردپرس بدون اینکه هزینه‌ای از کاربر خویش اخذ کند به مجانی در پسندیدن وی باشد، به وی کمک کند و کاربر هر سررسید که دانستن کرد دربایستن به تفاوت دارد میتواند آستین خود را بالا زده و کدهای قسمت مد نظر را ویرایش کند، آن را بردارد یا به آن اضافه کند.

4# رابط کاربری فوق العاده
هرجا در اینترنت بخواهند یک مدیریت خوب از وب‌سایت را نمونه بزنند حتما از وردپرس استفاده میکنند. به تمام معنا این سیستم مدیریت درونمایه کاربری فوق العاده‌ای دارد، سیستمی که میتوان با آن کل چیز را در اینترنت منتشر ساخت، میتوان هر نوع که آهنگ نما آن را مزین کرده یا اینکه در هر دوره ای مدیریت آن را به عهده گرفت.

اینکه بخواهید وردپرس را ویرایش کنید، وب‌سایت خود را سفارشی سازی کنید و تغییراتی در آن به هستی بیاورید مانند هیچ یک از سیستم‌های قبلی که با آن پیشه کرده اید نیست، بخشی به اسم سفارشی سازی زنده در وردپرس وجود دارد که به مدیر وب‌سایت در ثانیه‌ای که دگرگونی ها را انجام میدهد نتایج تغییرات را هم روی وب‌سایت مشاهده کند. آیا شما چیزی بهتر از این برای سفارشی سازی سراغ دارید؟

5# جامعه کبیر مجلس ها، منابع و کاربران
مسلما همین که کار با هر چیزی را آغاز کنید پرسش‌های کثرت را خواهید داشت که باید به استجابت آنها دست پیدا کنید، وردپرس نیز چنین است اما چون هیجان انگیز است شما دائم به پیگیری یادگیری بیشتر خواهید بود و این طور است که کاربران زیادی با وجود استفاده طولانی مدت بازهم سوالات زیادی در مورد آن دارند ولی چون وردپرس جهانی شده است، همه در حال حاضر در مجلس و فروم‌های وردپرس، گروه ها، شبکه‌های اجتماعی، دایرکتوری‌ها و … با نام‌های عمومی وردپرس کمپ Word Camp و … مشغول کار و جنبش هستند و در حل دشواری ها یا برآوردن به سوالات وردپرس به یکدیگر کمک میکنند.

پیشنهاد میکنیم این نوشتار رو از دست ندهید:
نام پهنه چیست و چطور یک نام پهنه خوب پیدا کنیم؟ + 8 نکته طلایی
جامعه کبیر مجلس ها، منابع و کاربران
در هر حال، وردپرس به عنوان یک سکوی انتشار تحت وب، بزرگترین جامعه کاربران و توسعه دهندگان، رهبران محصولات وردپرس محور و … را دارد، و تقریبا در تمام زبان هایی که وردپرس با آنها در دسترس است انجمن‌ها و منابع مختلف زیادی نیز در دسترس است که به شما کمک میکنند تمام آنچه که نیاز دارید را در مورد وردپرس بیاموزید یا تمام مشکلات خویش را حل شده کنار بگذارید.

6# قالب‌های وردپرس بیش از اندازه زیاد، مختلف، قشنگ و نیرومند هستند

مزایای طراحی سایت خبری با وردپرس


وقتی طراحی یک وب‌سایت آغاز شود مهمترین چیزی که به آن اندیشه خواهید کرد چه خواهد بود؟ بله قطعا نما وب‌سایت و امکانات آن خواهد بود. معمولا عناصری که به محتوا مربوط هستند و از راه کدنویسی‌های قبلا سپریدن گرفته میتوان در محتوا پیاده کرد به ویژگی‌های یک قالب وردپرس و امکانات آن پیوستگی دارند، ولی به جای اینکه انواع مختلفی از طراحی را به شما پرتو دهند لغایت باره مناسب را انتخاب کنید سپس کار روی آن بدست پیمانکار طراحی سایت اتمام شود، در هر صورت باید به این باره هم دقت کنید که رنگ روی برند تاثیر دارد.

میتوان چرخی در دایرکتوری قالب‌های وردپرس خویش وردپرس زد الی دیدن که ده‌ها نوع قالب گوناگون بدست این وب‌سایت برای وردپرس به صورت رایگان و بازرگانی طراحی و حاضر شده اند. تعداد آنها زیاد است، ویژگی‌های کثرت را در هر یک میتوان یافت که شاید بخصوص هم باشند.

قالب‌های ارائه شده توسط خود وردپرس به زبان‌های گوناگون در دسترس هستند و از راه خویش وردپرس میتوانند دانلود، نصب و فعال شوند و ظاهر وب‌سایت شما را تشکیل دهند. این‌ها در حالی است که در سراسر جهان تجارتی راه افتاده است که به فروش قالب‌های وردپرس تجاری نامی است، شرکت‌های مختلف پوسته‌های گوناگون را طراحی کرده و به فروش می‌رسانند، و کافیست بدانید که تنها در گرد از فروشگاه‌های قالب وردپرس بازرگانی اغلب از 30 هزار پوسته وردپرس با امکانات فراوان و حمایت آنلاین وجود دارد که میتوان در آن هر گونه قالبی را پیدا کرد.

معمولا کسب و کارهای حقیر انگیزه ها مختلفی دارند که ساخت سایت با وردپرس را برگزیدن میکنند اما یگانه از انگیزه ها اصلی تعبيه تند این قالب‌های وردپرس است که البته وقتی در چنین فروشگاه‌های ابهت سیر میکنند میتوانند دقیقا قالب وردپرسی را پیدا کنند که با برند آنها به نکوداشتن سازگار است و میتوانند به احسان با آن نتیجه دلخواهی امثال طراحی ظاهر وب‌سایت داشته باشند. حتی این مورد خیلی بهتر است چون با بروز رسانی‌های نیاکان قالب پیشرفته‌تر شده، به امکانات آن اضافه میشود و حتی اگر نقصی در آن مکشوف شود میتواند رفع شود.

7# افزونه‌های وردپرس با هر کاربردی که نیاز دارید
افزونه‌های وردپرس بیش از اندازه کاربردی شده اند، تقریبا هر کسی که با وردپرس شروع کرده است سریعا دریافته است که وردپرس به قدری در داشتن افزونه با کاربرد‌های گوناگون از سایر ابزارهای طراحی سایت پیش افتاده است که حتی طراحی سفارشی یک وب‌سایت نیز هیچ وقت نمیتواند در حتماً ایده آلی با افزونه‌های وردپرس رقابت کند. نزدیک مخزن وردپرس کم و بیش به 50 هزار افزونه دارد که شما میتوانید برای هر کاری که بیچارگی دارید، یک افزونه را روی وردپرس نصب کنید و متعلق به استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

فعال کردن قابلیت Tab Grouping در گوگل کروم, نحوه فعال کردن قابلیت Tab Grouping

ویژگی Tab Groups

 

اگر می خواهید زندگی دیجیتالی خود را به روشی بهتر سازماندهی کنید ، استفاده از ویژگی Tab Groups در Google Chrome می تواند بخشی از لیست شما باشد.

بسیاری از ما تقریباً هر روز عادت داریم که از صدها زبانه عبور کنیم. اما با گذشت زمان ، شروع به تأثیرگذاری بر منابع محاسباتی ما می کند.

 

حتی اگر شما یک سیستم بسیار قدرتمند دارید ، مقابله با بسیاری از زبانه ها به خودی خود یک کار خسته کننده است. 

به هر حال ، اگر می خواهید ویژگی جدید مدیر برگه Chrome را امتحان کنید ، در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.

 

چگونه می توان از Tab Groups در Google Chrome استفاده کرد؟

از آنجا که ویژگی Tab Groups برای Chrome در حال توسعه است ، با فعال کردن یک پرچم Chrome می توان آن را روشن کرد. 

در اینجا ، شما باید Chrome Canary را در رایانه خود بارگیری کنید زیرا این ویژگی Tab Groups با کارآیی بیشتری روی آن کار می کند. می توانید آن را در Chrome معمولی نیز فعال کنید اما فاقد ویژگی هایی است و عملکرد خوبی ندارد.

 

فعال کردن قابلیت Tab Grouping در گوگل کروم, نحوه فعال کردن قابلیت Tab Grouping

چگونه ویژگی Tab Groups را در Google Chrome فعال کنیم

 

بنابراین ، در مرورگر Canary Chrome خود ، به Chrome://flags بروید و   Search for Tab Groups را فعال کنید و Google Chrome را دوباره راه اندازی کنید.

 

فعال کردن قابلیت Tab Grouping در گوگل کروم, نحوه فعال کردن قابلیت Tab Grouping

فعال کردن قابلیت Tab Grouping در گوگل کروم

 

پس از آن ، روی هر زبانه در مرورگر خود راست کلیک کرده و روی  “Add to new group” کلیک کنید. در صورت تمایل می توانید برگه های بیشتری به همان گروه اضافه کنید و یا یک گروه جدید ایجاد کنید.

 

همچنین می توانید بر روی گزینه Tab Groups کلیک کنید تا نام یا رنگ آن به دلخواه تغییر یابد. به عنوان مثال ، می توانید برای طبقه بندی های مختلف وب سایت ها ، مانند قرمز برای رسانه های اجتماعی ، رنگ های مختلفی اختصاص دهید.

 

فعال کردن قابلیت Tab Grouping در گوگل کروم, نحوه فعال کردن قابلیت Tab Grouping

نحوه فعال کردن قابلیت Tab Grouping

 

نکته جالب این است که وقتی پیوند را در یک برگه جدید در یک وب سایت باز می کنید ، به طور خودکار گروه جدیدی را برای آن زبانه ها ایجاد می کند.

با این وجود ، این ویژگی مدیریت زبانه به پیشرفت زیادی نیاز دارد. در صورتی که مرورگر را ببندید و بعد از مدتی دوباره آن را باز کنید ، نمی توانید گروههای برگه را از سر بگیرید.

 

سایر برنامه های افزودنی مدیریت برگه Chrome

اگر نمی توانید صبر کنید تا Google ویژگی گروه بندی برگه را پایدار کند ، افزونه های شخص ثالث بزرگی در دسترس هستند که می توانند زبانه ها را در مرورگر شما گروه بندی کنند.

به عنوان مثال ، می توانید OneTab را امتحان کنید که چندین زبانه را گروه بندی می کند و آنها را برای استفاده بعدی ذخیره می کند. و اگر می خواهید یک مدیر برگه Chrome خوب داشته باشید ، Toby برای Chrome انتخاب خوبی است که می توانید در نظر بگیرید.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/enable-tabgroups02-googlechrome.html



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

اگر رایانه شما به بدافزارهایی که فریبکارانه به عنوان FBI ایجاد می کنند ، ممکن است مرورگر شما پیام " This browser has been locked" را نشان دهد. این بدافزار به کاربران دستور می دهد مبلغی را برای باز کردن قفل مرورگر اینترنت خود بپردازند ، اما می توانید مرورگر خود را با بازنشانی یا خارج کردن مرورگر خود در Windows و Mac OS X ، بصورت رایگان باز کنید.

 

روش 1

باز کردن قفل مرورگرتان در Windows

 

باز کردن قفل مرورگر اینترنت, بدافزار مرورگر

 

بر روی نوار وظیفه Windows واقع در دسک تاپ خود راست کلیک کنید.

 

باز کردن قفل مرورگر اینترنت, بدافزار مرورگر

 

بر روی "Start Task Manager" کلیک کنید. پنجره Task Manager روی صفحه نمایش داده می شود.

 

باز کردن قفل مرورگر اینترنت, بدافزار مرورگر

 

بر روی زبانه Processes کلیک کنید ، سپس بر روی  “Show processes from all users ” کلیک کنید.  

 

باز کردن قفل مرورگر اینترنت, بدافزار مرورگر

 

روی فرآیندی که اکنون توسط مرورگر اینترنت شما اجرا شده است کلیک کنید. به عنوان مثال ، اگر از Google Chrome به عنوان مرورگر خود استفاده می کنید ، روی "chrome.exe" کلیک کنید.

 

باز کردن قفل مرورگر اینترنت, بدافزار مرورگر

 

“End Process” را از منوی شناور نمایش داده شده روی صفحه انتخاب کنید.

 

باز کردن قفل مرورگر اینترنت, بدافزار مرورگر

 

هنگامی که از شما خواسته شد تأیید کنید که می خواهید فرایند را پایان دهید ، دوباره روی “End Process” کلیک کنید.

 

باز کردن قفل مرورگر اینترنت, بدافزار مرورگر

 

برای پایان دادن به مراحل روی “Yes” کلیک کنید. دفعه بعد که مرورگر خود را راه اندازی می کنید ، دیگر قفل نمی شود.

 

روش 2

بازنشانی مرورگرتان در Mac OS X

 

باز کردن قفل مرورگر اینترنت, بدافزار مرورگر

 

بر روی "Safari" کلیک کرده و "Reset Safari" را انتخاب کنید. 

اگر از Firefox استفاده می کنید، روی “Help > Troubleshooting Information > Reset Firefox.”کلیک کنید.

 

باز کردن قفل مرورگر اینترنت, بدافزار مرورگر

 

تأیید کنید که همه موارد در کادر گفتگوی بازنشانی بررسی شده اند و روی “Reset ” کلیک کنید. مرورگر شما به تنظیمات پیش فرض باز می گردد و دیگر قفل نمی شود. 

 

نکات :

نرم افزارهای ویروس یاب به روز شده را همیشه در رایانه خود اجرا کنید تا از هرگونه حمله ویروس مخرب جلوگیری کنید. داشتن نرم افزار ضد بدافزار در حال اجرا در پس زمینه می تواند مواجهه شما با ویروس ها ، بدافزارها و باج افزار را محدود کند.

 

هشدارها :

مبلغی را طبق درخواست بدافزار برای باز کردن قفل مرورگر خود پرداخت نکنید. پول شما به مجرمان سایبری هدایت می شود که ممکن است از اطلاعات شخصی شما برای اهداف مخرب ، مانند سرقت هویت استفاده کنند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/unlock-browser02-windows.html



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()