تعرفه نصب و راه اندازی VOIP
نوشته شده توسط : ساحل

در این مقاله به رسیدگی روش برآورد هزینه راه اندازی VoIP و مرکز تماس ویپ در یک شرکت به‌عنوان یکتا از مهم‌ترین دغدغه‌های یک سوداگری و روش تفریق هزینه‌های تلفنی کمپانی به کمک سیستم‌ مرکز تلفن VOIP می‌پردازیم.

مرکز تلفن VOIP به انگیزه قابلیت‌های بی‌نظیری که در گزین کردن کاربران خود پیمان می‌دهد، امروزه به‌عنوان یکی از نیازهای اصلی یک سوداگری موفق شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم برآورد دقیق از هزینه‌های پیاده‌سازی ویپ، اولین قدمی است که باید برای راه اندازی سیستم تلفن VoIP در یک سازمان برداشته می‌شود. در ادامه عوامل تأثیرگذار بر هزینه راه اندازی و خرید VoIP را ذکر می‌کنیم. پس برای آشنایی با روش تخمین و نقش VOIP در تفریق هزینه‌های تلفنی یک کمپانی با ما همراه باشید.

تأثیر زیرساخت در کاهش هزینه تاسیس سیستم ویپ
یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای تخمین هزینه راه اندازی و خرید VOIP در عقیده بگیریم زیرساخت لازمه برای پیاده‌سازی انواع مرکز تلفن است. برای پیاده‌سازی یک مرکز تلفن آنالوگ باید بستر تلفن به‌صورت کاملاً مجزا راه اندازی شود. این در حالی است که مرکز تلفن ویپ می‌تواند بر روی بستر شبکه کامپیوتری که در بیشتر سازمان‌ها وجود دارد تاسیس شود؛ که همین امر احد از دلایلی است که مایه می‌شود خرید و خرج تاسیس VoIP نسبت به مرکز تلفنی آنالوگ کاهش یابد.‌ ما قبلاً در مقالات مربوط به تعلیم VOIP به‌تفصیل به این ویژگی پرداخته‌ایم.

مدیریت خرج تاسیس VOIP
هنگامی‌که تصمیم به تاسیس یک مرکز تلفن در سازمان خود دارید، آغاز بررسی نمایید که از میان همگی تجهیزات یک مرکز تلفن به خرید چه قطعاتی برای راه اندازی اولیه بیچارگی دارید. آیا این قطعات می‌توانند در آینده پاسخگوی تغییرات و توسعه مرکز تلفن سازمان شما باشند؟

فرض کنید در یک شرکت ۲۰ کاربر به تلفن داخلی بیچارگی دارند و ۳ خط شهری برای مرکز تلفن در عقیده گرفته شده است. این سازمان علاوه بر سیستم تلفن گویا (IVR) به CID و ضبط مکالمه نیز برای درمان کیفیت سیستم نیاز دارد. این سازمان برای پیاده سازی این سناریو به‌صورت آنالوگ به یک سانترال TES۸۲۴، کارت تلفن گویا، سه کارت CID، دو کارت اضافی برای سانترال، دستگاه ضبط مکالمه و ۲۰ عدد تلفن دربایستن دارد. این در حالی است که اگر پیمان باشد در آینده این شمار درونی به ۳۰ کاربر افزایش یابد، این کمپانی ناچار به جایگزینی زیرساخت سیستم تلفنی و خرید دوباره ساز و برگ ویپ VoIP خواهد شد.

اما اگر از راهکارهای سیستم تلفن ویپ برای این سازمان بهره‌گیری کنیم، می‌توانیم با خرید یک دستگاه Gateway و یک PC متوسط مرکز تلفن موردنظر را پیاده‌سازی کنیم. جهت کاهش خرج می‌توان تلفن‌های کاربران را در مرحله‌ی نخست به‌صورت نرم‌افزاری روی رایانه آن‌ها نصب کرد و تنها در مواردی که دربایستن دارید می توانید از تلفن‌های سخت‌افزاری ویژه VOIP بهره‌گیری کنید.

در این سیستم ویپ با افزایش تعداد کاربران مشکلی برپایی نخواهد شد و علاوه بر بهره‌مندی از امکانات جذاب مرکز تلفن VOIP می‌توانید مرکز تلفن سازمان خود را در آینده متناسب با دگرگونی ها و نیازها توسعه دهید.

از مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت، خرید و پیاده‌سازی یک مرکز تلفن VOIP به شما این امکان را می‌دهد الی هزینه‌های راه‌اندازی مرکز تلفن خود را به‌صورت کاملاً انعطاف‌پذیر مدیریت کنید و در آینده به‌راحتی مرکز تلفن خویش را بدون هزینه اضافی گسترش دهید.

مرکز تماس ویپ تیک
تخمین خرج راه اندازی مرکز تلفن ویپ
در پیوسته هزینه راه اندازی و خرید VOIP (ویپ) را برای یک سازمان میانه محاسبه می‌کنیم.

• هزینه تعبيه گیت وی یا کارت برای خطوط شهری
برای اتصال خطوط تلفن شهری به مرکز تلفن خویش باید از گیت وی‌های ویپ و یا کارت‌های تلفنی استفاده نمایید. با توجه به تعداد خطوط شهری خرج خرید گیت وی متفاوت است. بدیهی است گونه برند و درنتیجه تغییر کیفیت ساخت گیت وی در بها آن تأثیرگذار خواهد بود. برای اطلاع از انواع کارت‌ها و گیت وی های VOIP و کارکرد آن‌ها می‌توانید به مقالات تعلیم ویپ در سایت ما رجوع نمایید.

• هزینه تهیه سرور ویپ
خرید یک سرور برای راه اندازی مرکز تلفن VoIP بایسته است. معمولاً در سازمان‌ها و ادارات سرورهایی برای اجرای سرویس‌های لازم داخل شبکه به‌صورت مجازی‌سازی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای برپایی یک ماشین مجازی و نصب مرکز تلفن VoIP بهره‌گیری نمود. بعد تهیه سرور VOIP برای سازمان شما هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

• خرج خرید تلفن‌های کاربران IP Phone
برای کاهش هزینه راه اندازی VOIP می‌توانید در مرحله اول تاسیس از سافت‌فون‌ها یا تلفن‌های نرم‌افزاری بهره‌گیری نمایید که به‌صورت مجانی در دسترس است. ولی درصورتی‌که منظور خرید تلفن‌های VoIP مشکل افزاری یا IP PHONE را دارید بها حدودی آن‌ها از مبلغ ۴۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و با توجه به کیفیت و کارایی افزایش می‌یابد.

• خرج تاسیس زیرساخت تلفنی
مرکز تلفن ویپ VoIP از زیرساخت شبکه‌های کامپیوتری برای ارائه سرویس کاربرد می‌کند. برخلاف مرکز تلفن آنالوگ، برای تاسیس مرکز تلفن ویپ نیازی به تاسیس زیرساخت مجزا نیست که همین امر میزان خرج راه اندازی سیستم ویپ را به میزانتعرفه نصب و راه اندازی VOIPچشم‌گیری تفریق می‌دهد.

• هزینه نصب و راه اندازی VOIP
هزینه تاسیس مرکز تلفن ویپ، بدست سازمان‌ها و کارشناسان زیاد متفاوت تعیین می‌شود. بازه بها می‌تواند بین ۱ الی ۱۰ میلیون تومان متغیر باشد. در ادامه به بعضی از پارامترهای تأثیرگذار در محاسبه بها اشاره می‌کنیم:

۱. سرویس‌ها و تنظیماتی که روی مرکز تلفن نصب و راه اندازی می‌شود (ماژول‌ها و نرم‌افزارها)

۲. کیفیت تاسیس مرکز تلفن ویپ (امنیت مرکز تلفن، تاسیس اصولی مرکز تلفن و ….)

۳. خدمات و پشتیبانی VoIP ارائه‌شده توسط شرکت

۴. قیمت متغیر سخت افزارها

۵. و….





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: