مقایسه سیستم تلفن VoIP با سیستم تلفن سنتی سانترال آنالوگ
نوشته شده توسط : ساحل

رابط های گرافیکی و مبتنی بر وب

مدیریت سیستم VoIP عموما به صورت Web Base و از طریق رابط گرافیکی و کاربر پسند می باشد که باعث می شود مهار ، تنظیم و تغییرات در سیستم بسیار راحت اتمام شود . به این ترتیب جهت انجام تنظیمات و تغییرات در یک سیستم تلفن VoIP نیازی به حضور فیزیکی خبره VoIP نمی باشد و همگی کارها به صورت از راه بعید یا ریموت قابل انجام می باشد .

سیستم های تلفن قدیمی دارای رابط های کاربری پیچیده ای هستند که معمولاً تنها برای بهره‌گیری کارشناسان آنها طراحی شده اند و کارشناسان آن برای اتمام تنظیمات لزوما باید در محل حضور فیزیکی داشته باشند .

Web UI in VoIP
کاهش هزینه های تلفن
Saving in VoIPاگر کمپانی یا سازمانی دارای چندین شعبه در نقاط مختلف باشد ، این شعب علاوه بر این که می توانند یک مرکز تلفن VoIP مستقل داشته باشند می توانند از راه شبکه اینترنت ، اینترانت و یا هر بستگی IP Base سایر بین هم ، وابستگی تلفنی مجانی و درونی داشته باشند . در ضمن می توانند از خطوط شهری یکدیگر کاربرد نمایند . برای نمونه شعبه تهران می تواند از خط شهری اصفهان برای تماس کاربرد نماید.

این امکان در سانترال های آنالوگ هستی ندارد.

 


نیاز به سیم کشی
در سیستم VoIP می توانید گوشی های تلفن را به هر پورت استاندارد شبکه های کامپیوتری متصل سازید (پورتی که می تواند با نزدیک ترین رایانه به طور مشترک بهره‌گیری شود ) . تلفن های نرم افزاری نیز می توانند به طور سر راست برروی کامپیوتر نصب شوند در نتیجه می توان از سیم کشی تلفن صرف عقیده کرد.در ساختمان های بازپسین ساز می توان به طور کامل از سیم کشی مستقل برای تلفن صرف عقیده کرد .

 

Cabling in VoIP

 

 

 

 

 

 

 

 

پیاده سازی سیستم های سانترال بدون نیاز به سیم کشی شدنی نیست ، برای اضافه کردن یک داخلی اغلب روی سانترال های آنالوگ مجبورید تا از سانترال آنالوگتا پریز تلفن کابل بکشید

گوشی های تلفن

IP PHONE

 

سیستم VoIP از یک استاندارد به اسم SIP بهره‌گیری می کند که باعث می شود امکان به کارگیری هر تجهیزی که از SIP حمایت می کند هستی داشته باشد. بنابراین هیچ نوع محدودیتی در گزینش تجهیزات و مخصوصا تلفن ها هستی ندارد و می نا در یک سازمان از چندین برند و چندین مدل تلفن بدون هیچ محدودیت و مشکلی بهره‌گیری رو کرد . تلفن های IP در برند ها و مدل های زیاد متنوعی عرضه می شود. تلفن های کارمندی ، تلفن های ویژه منشی ، تلفن های مدیریتی ، تلفن هایی با صفحه نمایش رنگی ، تلفن هایی با صفحه نمایش لمسی ، تلفن های بی سیم ، تلفن هایی با نما مدرن ، قشنگ و شیک و تلفن هایی با امکان پیوستگی تصویری، تلفن هایی هستند که در سیستم VoIP قابل ارائه می باشند ..

در سیستم تلفن سانترال های سنتی در گزینش تلفن محدودیت های وجود دارد . برای مثال در سانترال پاناسونیک شما می توانید تنها از تلفن های برند پاناسونیک استفاده نمایید و حق برگزیدن دیگری ندارید و تلفن غیر از برند پاناسونیک با سانترال پاناسونیک سازگاری ندارد.

قابلیت افزایش ظرفیت
در VoIP افزایش خطوط تلفن و عدد های داخلی بدون هزینه های گزاف شدنی می باشد . از آنجایی که اضافه کردن بسیاری از امکانات و قابلیت های مترقی در این سیستم به چهره نرم افزاری صورت می گیرد سپریدن آنها بسیار ساده تر از سیستم های نسل قدیم می باشد . برای نمونه اضافه کردن درونی در این سیستم به صورت نامحدود و بسیار ساده شدنی است فلذا زمانی که کارمندی به شرکت اضافه می شود فقط مستلزم خرید یک دستگاه تلفن IP هستید و یا می توانید از تلفن های نرم افزاری کاربرد نمایید که نسخه های رایگان آن نیز موجود است .

در سانترال های سنتی اضافه کردن درونی محدود به پورت های فیزیکی موجود در سانترال می باشد و بیشتر اضافه کردن خطوط تلفن ورودی و یا درونی های اغلب نیازمند ماژول های سخت افزاری گران قیمتی است . در بعضی از حالت ها بیچارگی به خرید یک سیستم تلفنی کاملا جدید می باشد.

Extension in VoIP

 

 

 

 

 


امکان انتقال شماره تلفن داخلی

بسیاری از پرسنل در یک شرکت علاقه مندند در چهره جابجایی حتی به چهره گذرا شماره تلفن داخلی خویش را به همراه داشته باشند . با استفاده از سیستم VoIP هر کاربر به سادگی می تواند شماره درونی خویش را به میز پیشه جدیدش منتقل نماید . این رخداد بدون هیچ گونه تغییری در سیستم تلفنی اتفاق می افتد . کاربران در حین جابجایی نیز می توانند شماره درونی خویش را حفظ کنند . زمانی که یک کارمند لازم است که امور کاری خود را در منزل و یا هر مکان دیگری به غیر از میز کار خویش پی گیری کند ، براحتی می تواند تلفن نرم افزاری خویش را تاسیس نماید و به تماس های وارده به داخلی خویش ، همانطور که پشت میزکارش بود ، پاسخ گوید . در درستی به خاطر خصوصیات پروتکل SIP ، تماس ها در تمام نقاط جهان قابل گرفتن هستند .همچنین در صورت جابه جایی به اتاقی سایر هر کاربر می تواند تلفن خود به محل جدید منتقل کند و همان شماره داخلی خویش را داشته باشد. وانگهی می طاقت شماره درونی هر تلفن را به راحتی و در زمانی کمتر از یک دقیقه به عدد دلخواه تغییر داد .

جابجایی در ویپ

متاسفانه در سیستم های تلفن قدیمی این کار مستلزم تغییرات موعد بر و نصب دوباره آن عدد درونی می باشد و تغییر در پورتهای فیزیکی و جا به جایی سیم ها می باشد .

 

خط تلفن VOIP

صندوق صوتی- Voice Mail
در سیستم های تلفنی ویپ امکان قراردادن یا پیام صوتی برای کاربرانی که در دسترس نیستند می باشد . این فایل صوتی در سرور ذخیره می شود و امکان گوش دادن به این پیام در آینده وجود دارد . در ضمن می طاقت تنظمیاتی انجام عدل که فایل صوتی برای شما ایمیل شود .

صندوق صوتی در ویپ

این امکان در سانترال های آنالوگ هستی ندارد .

سیستم گزارش گیری
در سیستم های تلفنی ویپ همگی تماس ها ، اعم از تماس های درونی ، خروجی و ورودی ثبت می شود و می طاقت گزارش گیری کاملی را برای تماس ها در کمر بستن داشت . در ضمن امکان جستجو بر بنیاد تاریخ ، داخلی و ... وجود دارد .

همان طوری که تماس ها ثبت می شود امکان ضبط همگی مکالمات بدون دربایستن به دشوار افزاری جداگانه وجود دارد.

گزارش گیری در ویپ

 

این امکان در سانترال های آنالوگ هستی ندارد.

تماس تصویری
بعضی از تلفن های تحت شبکه امکان پیوستگی تصویری از راه شبکه IP را برای شما فراهم می کند .

تماس تصویری در ویپ


این امکان در سانترال های آنالوگ هستی ندارد.

 

صف انتظار
در سیستم های تلفنی تحت شبکه زمانی که تماس های ورودی از تعداد اپراتورهای پاسخگو اغلب باشد ناگزیر چندی از تماس ها از دست می رود . برای از دست ندادن تماس ها می نا رسته چشمداشت برپایی کرد و زمانی که تمام اپراتورها مشغول باشند تماس های ورودی در رسته قرار می گیرند در این صورت تماسی از دست داده نمی شود .

 





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: