استوری اینستاگرام چیست و چگونه می توان از قابلیت Story در اینستاگرام استفاده کرد؟
نوشته شده توسط : ساحل

استوری اینستاگرام یکی از قابلیت های بی همانند اینستاگرام می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. از راه استوری شما توانا خواهید بود تا لحظات خوش زندگیتان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا جملات و اشعار زیبایی را به چهره زودگذر در صفحه اینستاگرامتان پیمان دهید. در این مطلب گونه ها استوری اینستاگرام را به شما شناسایی کرده و طریقه قراردادن یا استوری را به شما آموزش می دهیم.

استوری اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام به عنوان احد از اپلیکیشن ها شبکه اجتماعی زیاد قدرتمند در جهان می باشد. ای اپلیکیشن در مدت سررسید کم حضورش در عرصه اپلیکیشن های شبکه اجتماعی، جایگاه نیرومند و محبوبی بین کاربران سراسر دنیا پیدا کرده است. احد از دلایل مهم این جریان امکانات بی نظیری است که در این اپلیکیشن وجود دارد. هم چنین گسترش دهندگان اینستاگرام که به صورت همیشگی کوشش در این دارند لغایت کاربران خود را با تجارب جدیدی در محیط این برنامه درگیر نمایند.

یکی از امکانات خوبی که از چندی قبل و در دو یا سه آپدیت ماضی اینستاگرام به آن اضافه شده است قابلیت استوری اینستاگرام می باشد. قابلیت استوری اینستاگرام پیروان بسیاری دارد. به طوری که به یکی از عام ترین کاربرد افراد از اینستاگرام و یگانه از مهیج ترین قابلیت های Instagram تبدیل شده است. اینستاگرام انواع مختلفی از استوری ها را حمایت می کند که عبارتند از:

استوری لایو (Live)
استوری نرمال (Normal)
استوری بومرنگ (Boomerang)
استوری سوپرزوم (SuperZoom)
استوری ریوایند (Rewind)
استوری هندزفری (Hands-free)
هر کدام از این استوری ها شیوه خاص خودشان را دارند. برای نمونه در استوری بومرنگ شما می توانید تعدادی عکس را در قالب آلبوم به عنوان استوری اینستاگرام خویش به اشتراک بگذارید. و یا استوری Rewind این امکان را به شما می دهد لغایت ویدئوی خویش را به صورت بالعکس به نمایش بگذارید. این طریق فقط در استوری های فیلم قابل استفاده است و همچنین طول ویدئوی شما بیشینه می تواند 20 ثانیه باشد. در استوری هندزفری استوری شما به حالت عادی نمایش دیتا شده و پس از سپریدن تکرار می شود. اما چیزی که عموما متعلق به به اسم استوری اینستاگرام یاد می کنند استوری اینستاگرام از نوع لایو و یا استوری نرمال می باشد.

همچنین بخوانید آموزش تصویری و گام به گام
در استوری لایو شما می توانید به صورت زنده ویدئویی را در اینستاگرام انتشار دهید. دوستانتان پیغام آغاز لایو زنده از طرف شما را دریافت می کنند و در صورت گرایش می توانند به لایو شما بپیوندند. چنانچه دوستانتان بخواهند با شما حرفی بزنند می توانند آن را در قالب پیام برای شما ارسال کنند. البته اینستاگرام یک قابلیت جدیدتر نیز به خویش افزوده است و آن هم امکان تماس تصویری دو یا چند نفره می باشد. در صورتیکه نخواهید فقط خودتان گوینده باشید و بخواهید به با یک یا چند نفر از دوستانتان به صورت گروهی به گپ زدن بپردازید می توانید از قابلیت تماس تصویری در اینستاگرام که گرد از جدیدترین امکانات اینستاگرام است بهره‌گیری کنید. استوری لایو تا 24 ساعت قابل دسترس توسط سایرین است و پس از آن به چهره اتومات حذف می گردد. یکی سایر از گونه ها استوری اینستاگرام استوری نرمال می باشد که رایج ترین و پرکاربردترین نوع استوری هم هست. در این روش شما می توانید ویدئویی که از پیش تهیه کرده اید و یا تصاویری که در نگارخانه خویش دارید را به چهره استوری ارسال کنید. در پیوستگی به شما شیوه استفاده از قابلیت استوری نرمال در اینستاگرام را تعلیم می دهیم.

نحوه قراردادن یا استوری نرمال در اینستاگرام
برای شروع پیشه در صورتیکه اینستاگرام شما آپدیت نیست بایستی نسخه جدید اینستاگرام را دانلود کرده و اینستاگرام خود را آپدیت نمایید. چرا که قابلیت استوری در نسخه های باستانی اینستاگرام وجود ندارد. در مرحله نخست از طریق علامت دوربین که در رأس صفحه Home و در سمت چپ پیمان دارد شغل خود را شروع کنید.پس از آن از منوی ذیل که گونه ها استوری در ان قابل انتخاب است گزینه Normal را برگزیدن کنید. البته استوری نرمال در حالت معمول برگزیدن شده است و درصورتیکه تغیری در این سرنوشت به هستی نیاورده باشید به صورت قبل فرض گزینه استوری نرمال گزینش شده می باشد. در این تقدیر یا می توانید در همین لحظه با علامت دوربینی که مشخص شده است عکس جدیدی بگیرید و یا از سمت چپ و ذیل صفحه گالری خود را انتخاب کنید. این بخش در تصویر ذیل مشخص شده است.

استوری اینستاگرام
می توانید تصویری که در گالری از پیش تعبيه کرده اید را به عنوان استوری در اینستاگرامتان به اشتراک بگذارید.

در مرحله بعدی تصویر منتخب را مثل آنچه در تصویر بعد می بینید به عنوان استوری انتخاب می کنید.

استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام

کار شما به انجام رسیده است. تنها چیز دیگری که هستی دارد تنظیمات مربوط به استوری شما می باشد. در صورتیکه تنظیم خاصی انجام ندهید و در صورتیکه صفحه اینستاگرام شما خصوصی نباشد همه کسانی که پیج اینستاگرام شما را ببینند توانایی نگریستن استوری شما را نیز خواهند داشت. اما در صورتیکه صفحه شما شخصی باشد تنها کسانی که شما را پیگیری می کنند می توانند استوری شما را ببینند. ولی از تقسیم تنظیمات استوری شما قادر هستید تا دسترسی یک سری از کسان را نسبت به تماشا استوری هایتان نقض کنید. برای دستیابی به تقسیم تنظیمات استوری می توانید به دسته تنظیمات اینستاگرام و سپس دسته Story Settings بروید. ولی راه سایر این است که با کلیک بر روی تصویر خودتان در صفحه Home به تقسیم نگریستن استوری بروید و بعد متعلق به همانند آنچه در شکل پایین مشخص شده است بر روی گزینه More کلیک کنید. در این بخش تمامی تنظیمات مربوط به استوری پرکار شما موجود است. همانطور که می بینید می توانید استوری خویش را حذف کنید. همینگونه می توانید استوری را اندوخته کرده و یا به چهره پیام خصوصی برای کسی بفرستید. از طریق تقسیم Story Settings می توانید دسترسی بعضی افراد به استوریتان را لغو نمایید.

استوری اینستاگرام

برای مشاوره رایگان روی آوش تک کلیک کنید.
بخش تنظیمات مربوط به استوری اینستاگرام

استوری های شما بعد از 24 ساعت به چهره اتومات حذف می شوند. اما گرد از امکانات خوب اینستاگرام، امکان آرشیو کردن استوری های منتخب شما می باشد. در صورتیکه بخواهید استوری شما تا زمانیکه شما می خواهید با قی بماند بایستی استوری هایلایت را بکار ببرید که اموزش این بخش را در مطالب پیشین از همین وب سایت در خدمت شما دوستان قرار دیتا ایم. در ضمن شما می توانید با مراجعه به دسته وبلاگ ما مطالب آموزشی دیگری در رابطه با اینستاگرام یا دیگر پیام رسان های پرطرفدار را دنبال نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: