دیجیتال مارکتینگ چیست
نوشته شده توسط : ساحل

در این مطلب کوشش می‌­شود تا بسیار ساده و روان به این سوال که دیجیتال مارکتینگ چیست پاسخ دهیم، ابزارها و تاکتیک‌های آن را شناسایی کنیم، معرفی کنیم که چارچوب دیجیتال مارکتینگ چیست و در پایان از این بگوییم که وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست.

فهرست عناوین:
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ آنلاین
انواع دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن
اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال
وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ آفلاین
آیا دیجیتال مارکتینگ یک تقاضای ادامه در بازار است

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست این­گونه پاسخ می­‌دهد:

«دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از راه دستگاه‌­های الکترونیکی سپریدن می‌­شود».

طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در جهان مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سنه پیش. رادیو سنه ۱۹۸۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد لغایت رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را جاسازی کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که پس از توزیع آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

دیجیتال مارکتینگ چیست

بنابراین در دیجیتال مارکتینگ به کارگیری ابزارهای دیجیتال مطرح است، نه فقط اپلیکیشن‌­ها و موتورهای جستجو و … فلذا دیجیتال مارکتینگ می‌­تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین.

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌­شود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک اخذ از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق­تر با مشتریان بستگی برپا می‌­کنید و هرکدام از کمپین‌­های شما اگر بازدهی نکویی با پروا به خرج آن برپایی نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما می­‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می­‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق­‌تر بوده الی دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می­‌شود هزینه‌­ها و بازدهی شما به شدت درمان یابد.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
آنالیز و تحلیل داده
بهینه‌سازی موتور جستجو
ایمیل مارکتینگ
تبلیغات کلیکی
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
ارسال پوش نوتیفیکیشن
انتشار رپورتاژ آگهی
کوتاه‌کننده‌ی لینک
چت آنلاین
آنالیز و تحلیل داده
پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید. پلتفرم‌های داخلی و بیگانه مختلفی در این مقوله هستی دارد که می‌تواند به درمان کمپین شما زیاد کمک کند. با تحلیل درست، بازدهی کمپین‌تان را افزایش دهید و کمپین‌های بهتری اجرا کنید. در پیوسته به رسیدگی دو دست موزه پرکاربرد آنالیز و تحلیل دیتا می‌پردازیم :

گوگل آنالیتیکس
یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، گوگل آنالیتیکس است. کمی غیرقابل باورداشت به عقیده می‌رسد اما گوگل آنالیتیکس مجموعه‌ی بسیار زیادی از گزارش‌ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما پیمان می‌دهد. شما می‌توانید رفتار مخاطبان وب‌سایت‌تان را به احسان دنبال و تحلیل کنید. گوگل آنالیتیکس به شما پرتو می‌دهد هر یک از مخاطبان سایت‌تان از چه طریقی وارد وب‌سایت شده‌اند و چگونه مسیر فانل فروش خویش را طی کرده‌اند.

البته آن‌قدر گزارش‌هایی که گوگل آنالیتیکس در پسندیدن شما قرار می‌دهد، بسیار است که توضیح جزییات آن در این مطلب نمی‌گنجد اما برای اطلاعات اغلب می‌توانید چگونه از گوگل آنالیتیکس کاربرد کنیم را مطالعه می‌کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

متریکس
متریکس یگانه از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی است که در این گویه کمک بسیاری به استارت‌آپ‌ها می‌کند. متریکس به عنوان یک آلت تحلیلگر شخص ثالث (Third Party)، سعی می‌کند الی نتایج کمپین‌ها در هر یک از کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی را به صورت گزارش‌هایی شفاف و قابل فهم به تبلیغ‌دهندگان ارائه دهد. عملکرد این سرویس‌های شمارنده به بعید از قضاوت و به چهره کاملاً بی‌طرف است؛ بنابراین می‌توانید به این شمارنده (Tracker) مثل تمام سرویس‌های مثل بین‌المللی اطمینان کنید.

سرویس متریکس به شما کمک می‌کند لغایت موارد پایین را رسیدگی و تحلیل کنید :

هریک از کاربران شما از چه منبعی جذب شده‌اند؟
کاربران شما چه مشخصات و رفتاری در اپلیکیشن دارند؟
آیا در جذب کاربران جدید از راه کمپین‌های تبلیغاتی تخلفی رخ نداده است؟
بهینه‌سازی موتور جستجو
وقتی به مکالمات صاحبان کسب‌وکار امروزین نگاه کنید، SEO گرد از کلماتی است که بسیار می‌شنوید. کاربران زیادی بی درنگ بعد از اینکه سوالی در ذهن‌شان شکل می‌گیرد، در گوگل جستجو می‌کنند. در نتیجه بسیار دارای اهمیت است در نتایج گوگل باشید و اثناء دربایستن کاربر، با ارائه‌ی محصول یا خدمت خود او را مدد کنید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیادی هستی دارد که به شما در بهینه‌سازی موتور جستجو کمک می‌کند. در زیر برخی از آن‌ها را شناسایی می‌کنیم :

SEMrush
SEMrush یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که شما را در کسب رتبه‌ی بهتر در نتایج جستجوی گوگل مدد می‌کند. کاربرد کلیدی آن، ردیابی رقبای شما است. با به کارگیری ابزارهایی که در گزین کردن شما پیمان می‌دهد می‌توانید بک‌لینک‌های رقبای‌تان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبای‌تان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشته‌اند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید.

ابزارهای دیجیتال مارگتینگ گوناگون دیگری از آنگونه MOZ، SEMrush، الکسا و … نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کنند لغایت بتوانید کانال‌های مختلف ورودی و خروجی مخاطبان‌تان را بررسی کنید، رتبه‌ی سایت خود و سایت‌های رقیب را در ایران و خارج رصد کنید؛ با به کارگیری اطلاعات به دست آمده، کمپین‌های مختلف اجرا شده را رسیدگی و تحلیل کنید.

ایمیل مارکتینگ
اولین ایمیل در سنه ۱۹۷۱ فرستاده شد. عجیب است با پروا به سرعت رشد تکنولوژی، همچنان تقدیر بزرگی از بودجه‌ی دیجیتال مارکتینگ به ایمیل مارکتینگ اختصاص دارد. ایمیل مارکتینگ گرد از انواع بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) نکویی دارد و هر سنه نسبت به سال پیش رشد نزدیک ۴ درصدی را تجربه می‌کند. ابزارهای گوناگونی برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ هستی دارد. در ادامه به رسیدگی دو باره اصلی که در ایران بیشترین کاربرد را دارد، می‌پردازیم :

Mailchimp
یکی از قدرتمندترین و سخاوتمندانه‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دانشمند است که در سنه ماضی ۲۵۰ میلیارد ایمیل توسط کاربرانش ارسال شده است. با به کارگیری Mailchimp شما می‌توانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت مجانی ارسال کنید. همچنین این افزار با توانایی تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، احصاء و گزارش‌هایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر می‌دهد، به شما کمک می کند کمپین خویش را تحلیل کنید و محتوای بهینه و جذاب‌تری برای ایمیل خود خلق کنید.

می‌توانید از سرویس‌های ایرانی خوبی امثال میل‌چی، میل‌تاز، نامه‌رسان چابک و … و همچنین از ابزارهای نیرومند بیگانه دیگری امثال Mailerlite، Emma، Marketo، GetReponse و … برای اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خویش بهره‌گیری کنید.

تبلیغات کلیکی
در تبلیغات کلیکی (cost per click) شما به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کرده است، خرج پرداخت می‌کنید. در نتیجه خرج تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، متناسب است. با توجه به این امر، هر چه کلیک اکثریت صورت گیرد، هزینه افزایش پیدا می‌کند. در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که تعیین ‌می‌کنید و متناسب با بودجه‌ای که برای تبلیغات کلیکی خود در نظر می‌گیرید، کلیک اخذ می‌کنید و هزینه می‌پردازید.

ریتارگتینگ
ریتارگتینگ به شما امکان می‌دهد، افرادی را که به طور مستقیم به سایت شما مراجع کرده‌اند اما اقدام یا خریدی نکرده‌اند، مجدد به سایت خویش بازگردانید. تحقیقات اثر داده است تنها یک درصد از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، در نخستین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. به کمک ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد باقی را به سایت خویش برگردانید.

در اینفوگرافیک زیر به طور خلاصه کارکرد ریتارگتینگ را شرح می‌دهیم :

ریتارگتینگ و بازگردانی مشتریپلتفرم‌های تبلیغات آنلاین ایرانی و بیگانه مختلفی به شما کمک می‌کنند الی مخاطبان خویش را به مشتری تبدیل کنید. زمانی که یک مشتری بالقوه وارد وب‌سایت شما می‌شود، یک کوکی روی مرورگر او قرار می‌گیرد. این کوکی در حوزه اندوخته و مایه می‌شود بتواند این مشتری را به محض ورود به هر یک از وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌اش معرفی کند و تبلیغی مختص وی و با پروا به محصول یا خدمتی که پیشتر دیده به او پرتو دهد.

شرکت‌های مختلف بیگانه که برای ریتارگتینگ می‌توانید استفاده کنید :

taboola
outbrain
و …
خوشبختانه آن‌قدر سایت‌های ایرانی در این مقوله پیشرفت داشته‌اند و قابل اعتماد هستند که می‌توانید با خیال راحت از ابزارهای ایرانی بهره‌گیری کنید و با اتمام تبلیغات بهینه، کسب‌وکار خویش را رشد دهید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی سایر به بخشی از زندگی روزمره‌ی بسیاری از ما تبدیل شده‌اند. ما از طریق این شبکه‌ها اخبار روز را دنبال می‌کنیم، مطالب باره علاقۀ خود را می‌خوانیم و با دوستان‌مان در بستگی هستیم. با به کارگیری شبکه‌های اجتماعی می‌توانید فرصتی خوب برای برندهای تجاری خود برپایی کنید تا اسم برندتان را در ذهن کاربران ابدیت نمایید و با آنها یک رابطۀ دوستانه پایدار کنید. همچنین انتشار تبلیغ شما در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و پرکاربَر می‌تواند تاثیر بسزایی در درآمدتان داشته باشد و به رشد کسب‌وکار شما کمک زیاد کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ
در این پلتفرم‌ها شما می‌توانید به نکویی اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید و با پروا به موضوع تبلیغ موردنظر خود، با اینفلوئنسر مناسب پیوستگی استوار کنید و تبلیغات خود را به دست میلیو‌ن‌ها کاربر در فضای شبکه‌های اجتماعی برسانید.

برخی از ابزارهای موجود قابل کاربرد در گویه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی عبارت‌ اند از :

تگرو
اسنت‌وی
ادسنسور
ادونچر
و …
سوشال مدیا مارکتینگ

مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
ابزارهای زیادی هستی دارد که به شما کمک می‌کند، تمام شبکه‌های اجتماعی خود را همهنگام در یک داشبورد مدیریت کنید. همان‌طور که می‌دانید، امروزه کاربران بسیاری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ برآیند اینکه حضور پرکار و موثر در این شبکه‌ها برای کسب‌وکار شما می‌تواند بسیار سودمند باشد و مایه افزایش تعامل برندتان با کاربران شود. پلتفرم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که موعد انتشار محتوای خود را تعیین کنید. وانگهی با دادن گزارش‌‌ها و آمارهای مختلف به آنالیز بازخورد کاربران شبکه‌های اجتماعی کمک زیاد می‌کند و امکان مدیریت بهینه کامنت‌‌ها را نیز به شما می‌دهد.

ابزارهای کاربردی ایرانی زیادی وجود دارد که به شما در مدیریت بهینه شبکه‌های اجتماعی‌تان مدد می‌رساند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از :

نوین‌هاب
کاوان
سوشیالو
و …
بیشتر بخوانید: بازاریابی شبکه های اجتماعی

ارسال پوش نوتیفیکیشن
پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی همانند به پیام کوتاه (SMS) است که می‌تواند شامل عکس، تیتر و متن اختصار باشد که به کاربران شما ارسال می‌شود و آنها را به وب‌سایت یا اپلیکیشن‌تان باز می‌گرداند. روزانه میلیون‌ها پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی برای کاربران گوناگون در سراسر جهان ارسال می‌شود. می‌توانید از بسترهای گوناگون ارسال پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید و تعامل خویش را با کاربران افزایش دهید.

با کمک پلتفرم‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن امثال نجوا می‌توانید نرخ مراجعت کاربران به سایت، میزان فروش و شدامد سایت‌تان را افزایش دهید و با ارسال نوتیف به میلیون‌ها کاربر، حضورتان را به آن‌ها گوشزد کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی
رپورتاژ اعلان سایر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند با انتشار محتوایی پسندیده و جذاب، باره توجه کاربران بسیاری پیمان بگیرید. کسب‌وکارها با اهداف مختلفی اعم از افزایش آگاهانیدن از برند، سئو، روابط عمومی و افزایش فروش اقدام به انتشار محتوا در دیگر رسانه‌ها تحت عنوان رپورتاژ اعلان می‌کنند. با استفاده از پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی امثال تریبون می‌توانید محتوای خویش را در سایت‌های پربازدید بسیاری به نمایش بگذارید. علاوه بر این تریبون با ارائه گزارش‌دهی دقیق، شما را در تحلیل و رسیدگی کمپین‌تان مدد می‌کند تا بتوانید کمپین بهینه و موثرتری اجرا کنید.

کوتاه‌کننده‌ی لینک
با گسترش استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از مواقع لازم است آدرسی از سایت خویش را در شبکه‌های اجتماعی مختلف قرار دهید و دسترسی کاربران را به صفحه موردنظر افزایش دهید. بسیاری از لینک‌ها، تعداد کاراکتر زیادی دارند که مایه می‌شود از عقیده ظاهری جذابیت خویش را برای کاربر از دست بدهد و فضای زیادی را نیز اشغال کند. با کمک کوتاه‌کننده‌های لینک می‌توانید آدرس لینک موردنظر را اختصار و زیبا کنید و در بسیاری از بسترهای موجود امثال شبکه‌های اجتماعی، پیامک و … لینک خود را به دست بیننده برسانید.

کوتاه‌کننده‌های درونی و خارجی بسیاری وجود دارد که می‌توانید به راحتی از آن‌ها کاربرد کنید :

لینک‌پی، لیش، پی‌لینک و … از دسته کوتاه‌کننده‌های درونی هستند. bit.ly، goo.ly و … از جمله کوتاه‌کننده‌های خارجی هستند. البته مدتی است که goo.gl دیگر به کاربران جدید سرویس نمی‌دهد و فقط کاربرانی که پیشتر از این سرویس استفاده می‌کردند، می‌توانند متعلق به بهره ببرند.

چت آنلاین
امروزه بلافاصله پس از ورود به بسیاری از سایت‌ها، چت‌باکس آنلاین کوچکی ذیل صفحه سمت راست باز می‌شود و حسِ خوبِ پشتیبانی و همراهی همیشگی را به بیننده القا می‌کند. دست موزه گفتگو و حمایت آنلاین، به شما کمک می‌کند به سادگی با مخاطبان سایت خویش پیوستگی بر قرار کنید و رفتار آنان را تحلیل کنید.

باعث خوشحالی است که سایت‌های ایرانی بسیار خوبی در این گویه وجود دارد و به کسب‌وکارها یاری می‌رساند. در ذیل به معرفی برخی از چت آنلاین‌ها می‌پردازیم :

رای‌چت
دینگ‌چت
ریتین
چتیاتو
دیالوگ
و …
تعداد و انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ زیاد بسیار است. در این محتوا کوشش کردیم بسیاری از آن‌ها را معرفی کنیم. امیدواریم آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کند تا با تصمیم‌گیری‌ و انتخاب مناسب، کمپین‌های بهتر و موثرتری اجرا کنید.

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال
اگر برایتان سوال است که بازاریابی دیجیتال چرا اهمیت دارد، به نکات زیر پروا کنید:
• در حال حاضر راهبرد بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال ارتباط دارد.
• باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد می‌شود.
• به شما در محبوب شدن برندتان کمک می‌کند.
• به برپایی رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم‌اندازهای کسب‌و‌کار کمک می‌کند.
• نرخ مراجعت سرمایه (ROI) بهتری را به وجود می‌آورد.
• حائز فرصت‌های شغلی گسترده و فعال است.
• به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک می‌کند.
این نکات مزایای قابل توجه بازاریابی دیجیتال در کسب‌و‌کار هستند. در پیوستگی ۱۰ انگیزه اهمیت بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

۱. نرخ رو به رشد بازارهای دیجیتال
بازاریابی دیجیتال یک فناوری در حال دگرگونی با سرعت بالا بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را به هستی آورده است. از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از چگونگی معیشت و روند تکنولوژی را به خویش اختصاص داده است.

۲. فرصت‌های شغلی متنوع
بازاریابی دیجیتال، گزینه‌های شغلی متنوعی را برای افراد ایجاد می‌کند. با گسترش و گسترش روز‌به‌‌روز فناوری شاهد آگهی‌های استخدام بیشتری در گستره دیجیتال مارکتینگ هستیم. بازاریابی دیجیتال فرصت‌های شغلی زیادی را فراهم کرده، به نحوی که می‌توان حتی از خانه هم به صورت دورکاری در این گستره کار و جنبش کرده و درآمد قابل توجهی کسب کرد. بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال مارکتینگ کمک کنند.

۳. رهسپار راحت برای شروع یک کسب‌و‌کار خلاقانه
با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار متداول مثل یوتیوب، اینستاگرام و حتی با برپایی وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب‌و‌کار خویش را آغاز کنید. سپس می‌توانید با تدوین یک راهبرد مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان قصد خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید.

۴. پیشرفت راحت در قیف فروش دیجیتال
شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب می‌توانند برای وب‌سایت شما شدامد قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی محصولات با خدماتتان را تبلیغ کنند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

۵. جذب آسان بیننده در بسترهای اینترنتی
هنگامی که تمرکز کسب‌و‌کار خویش را روی دیجیتال مارکتینگ می‌گذارید، دیگر گذرگاه برگشتی هستی ندارد. بلکه باید با کمک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان بسیاری را به برند خویش جذب کنید. برای نمونه بازاریابی دیجیتال در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نقش اساسی دارد.

۶. شکاف مهارت‌های دیجیتال
بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، حائز فرصت‌های شغلی بسیاری هستند و به همین علت تقاضای زیادی برای افرادی که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. حتی اگر یک کارآزموده حرفه‌ای در این مقوله نیستید، باز هم می‌توانید با پیوستگی کار و جنبش و تجربه جایگاه خود را در دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید. هرچند همین بازار نو و رو به رشد باعث شده الی با شکاف مهارت‌های دیجیتال روبرو شویم. شکاف مهارت به راستی به تفاوت بین مهارت‌های مورد احتیاج برای انجام کار و مهارت‌هایی که یک فرد دارد، گفته می‌شود. برآیند اینکه افرادی که با شکاف چیرگی استخدام می‌شوند، توانایی لازم را برای انجام کارها ندارند و به همین دلیل حضور نیروهای متخصص زیاد بایسته است.

۷. تطبیق پذیری
پس از چیرگی بر مهارت‌های برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارت‌های دیگری هم آشنا خواهید شد. در بازاریابی دیجیتال اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی سعی کنید و سپس وارد شاخه‌های سایر آن شوید. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای از بازاریابی دیجیتال که می‌خواهید شغل کنید و با ارتقای مهارت‌های قبلی، مهارت‌های جدیدی هم یاد بگیرید. در این زمینه، گزینه‌های بسیار زیادی در کناره فرصت‌های یادگیری هستی دارد و برآیند اینکه می‌توانید از مهارت‌های خود بهترین بهره‌گیری را کنید.

۸. دگرگونی در بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال از زمینه‌هایی است که دائم در آن نکات جدیدی برای یادگیری پیدا خواهید کرد. این منابع به شما امکان خلاقیت در برنامه‌های بازاریابی‌تان را می‌دهد. با پروا به اینکه در موسسات بازاریابی، افراد با پیشینه‌های مختلف و استراتژی‌های گوناگون کار می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها اطلاعات متنوعی کسب کنید. همچنین خواندن بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شود.

۹. پشت راز قراردادن یا رقیبان
تطبیق بازاریابی دیجیتال با سازمان شما یک ضرورت است و به شما امکان می‌دهد لغایت شرکت و چشم‌اندازتان را بشناسید. حتی اگر شما درونمایه و وب‌سایت عالی داشته باشید، مفتوح هم شدنی است به انگیزه آگاه نبودن از روند فعلی بازار، نتیجه مطلوبی نگیرید.

یک دیجیتال مارکتر چه می­کند، وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
بازاریابان دیجیتال کسانی هستند که با پروا به قصد و بودجه شرکت برای افزایش هشدار برند دیجیتال مارکتینگ چیست یا جذب مشتریان از کل کانال­‌های بازاریابی دیجیتال که در بالا بیان شد کاربرد می‌­کنند. بازاریابان دیجیتال روی شاخص­‌های کلیدی عملکرد (KPI) خاصی متمرکز هستند و با پروا به آنها و سنجش دقیق‌­شان، بازدهی هریک از کمپین‌­های مختلف خویش در کانال‌­های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند و با این نتایج بهترین آن­ها را اجرا می‌­کنند.

در یک استارتاپ یا کسب‌وکاری حقیر ممکن است یک دیجیتال مارکتر همه مسئولیت‌­های بازاریابی دیجیتال را برعهده بگیرد اما در سازمان‌­های بزرگتر به بازبینی برای هریک از کانال‌­ها و تاکتیک‌­های بازاریابی دیجیتال متخصصینی ویژه به وجود می‌­آید. به عنوان مثال، نقش­ه‌ای پایین در سازمان­‌های بزرگتر رایج است:

نقش KPI اصلی
مدیر سئو ترافیک ارگانیک
مدیر بازاریابی محتوایی زمان سپری شده کاربر در صفحه، شدامد کلی بلاگ
مدیر شبکه‌های اجتماعی تعداد فالوئرها، به اشتراک گذاشتن‌ها، درگیرسازی
مدیر ایمیل مارکتینگ نرخ بازکردن ایمیل، نرخ کلیک روی لینک‌های ایمیل
آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی احتیاج هست؟
به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما پیوستگی دارد. برای تقسیم اول که بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین بود هزینه‌­های شما ممکن است زیاد بالا باشد. از قیمت­های سرسام­‌آور تبلیغات تلویزیونی نمی­‌توان چشم­‌پوشی کرد. اما در روش‌­های بازاریابی آنلاین روش­‌های بسیارکم هزینه­‌تری موجود است.

اگر بخواهید از کانا‌‌ل‌­های سئو یا شبکه‌­های اجتماعی یا بازاریابی محتوایی استفاده م‌ی­کنید باید این تازه خوب را به شما بدهم که نسبت به بازخوردی که می­گیرید به شدت هزینه کم و قابل چشم­‌پوشی تقبل می­‌کنید. اگر هم بخواهید از کانال‌­های تبلیغات کلیکی یا تبلیغات همسان بهره‌گیری کنید می­توانید با بازدهی خیلی نکویی با دریافت احصاء دقیق از نتایج کمپین خود، هزینه خود را مدیریت کنید و بسته به نتیجه‌­ای که می‌­خواهید بگیرید یا شمار کلیکی که نیاز دارید، خودتان هزینه دلخواه خود را وارد می‌کنید. در پلتفرم شما می­‌توانید حتی با بها ۵۰ تومان به ازای هر کلیک یا حتی روزانه ۱۰۰۰۰ تومان کمپین خویش را طراحی و اجرا کنید که این خرج نسبت به کانال­‌های آفلاین زیاد پربازده‌­تر و کم‌­هزینه‌­تر است.





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: