هر آنچه باید راجع به ساعت هوشمند بدانید
نوشته شده توسط : ساحل

ساعت هوشمند چیست؟

ساعت هوشمند یا Smart Watch کلمه ای است که این روزها بارها به گوشتان خورده است. اما واقعا ساعت هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همانطور که از اسم این وسیله دیجیتال پیدا است، این ساعت‌ها هوشمند بوده یعنی سیستم عامل دارد. دستگاه‌های با سیستم عامل قابلیت‌های مختلفی مانند اتصال به اینترنت، برنامه پذیری، بازی، دانلود برنامه‌های مختلف و غیره را دارند. اگر می‌خواهید به طور کامل با این جاذبه‌ی جدید تکنولوژی آشنا شوید با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

 

ساعت هوشمند چه قابلیت‌هایی دارد؟

بهتر است در قدم اول ببینیم که این نوع از ساعت‌ها دقیقا چه ویژگی‌هایی دارند. در صورتی که علاقه زیادی به استفاده از دستبند‌های سلامتی و دانستن میزان فعالیت‌های روزانه خود دارید، بسیاری از مدل‌های اسمارت واتچ‌ها می‌توانند جایگزین مناسب و کامل‌تری برای شما باشند. می‌توانید از ساعت خود برای تعیین میزان کالری مصرفی، اندازه گیری ضربان قلب و یا ثبت قد و وزن استفاده کنید.

 

ساعت هوشمند چه کارایی می‌کنه, مشخصات ساعت هوشمند

 

 

همچنین شما می‌توانید از ساعت هوشمند خود همانند یک تقویم هوشمند استفاده کنید. علاوه بر اطلاع از تاریخ، قرارهای کاری روز‌های آینده را در تقویم ساعت خود ثبت کنید تا  ساعت در زمان و مکان تعیین شده به شما یادآوری کند.

ویژگی دیگر این ساعت‌های هوشمند سیستم هشدار آن‌ها است. در واقع حتی اگر تلفن همراه شما روی حالت سکوت باشد، ساعت به محض دریافت تماس ورودی به لرزش در آمده و بعد از دریافت پیام به شما هشدار می‌دهد. در واقع همیشه خیالتان راحت است که هیچ وقت تلفن‌ها و پیام‌های مهم را از دست نمی‌دهید.

 

علاوه بر نمایش زمان محلی، اسمارت واتچ‌ها می‌توانند ساعت به وقت شهر‌های دیگر را نیز به شما نشان دهند و هر موقع که خواستید از زمان دقیق شهر و کشورهای دیگر مطلع شوید.

همچنین می‌توانید با ساعت هوشمندتان ساعت‌ها بازی کنید و یا حتی با برخی از آن‌ها عکس بگیرید. در مدل‌های پیشرفته‌‌تر این ساعت‌ها تیتر خبرهاب روز دنیا نیز روی صفحه نمایش ساعت برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

در انواع مختلف ساعت هوشمند می‌توانید از بلندگو و میکروفن، کارت‌های حافظه، مسیریابی و GPS، ماشین حساب، مکالمه صوتی، سنجش دما، ارتفاع، فشار و شتاب و غیره استفاده کنید.

 

ساعت هوشمند چه کارایی می‌کنه, مشخصات ساعت هوشمند

 

چگونه از ساعت هوشمند استفاده کنیم؟

نکته مهم در استفاده از ساعت‌های هوشمند آن است که بیش از 85 درصد کارایی این ساعت‌ها، به کمک تلفن همراه است. شما باید برای استفاده از امکانات ساعتتان، از طریق بلوتوث به تلفن همراه خود وصل شوید. به کمک این اتصال می‌توانید اطلاعات مورد نیاز مانند زمان در کشورهای دیگر، آب و هوا، هشدار تماس و پیام و غیره را دریافت کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اتصال دائم بلوتوث سرعت خالی شدن شارژ گوشی و ساعت را افزایش می‌دهد.

 

 

ساعت هوشمند چه کارایی می‌کنه, مشخصات ساعت هوشمند

 

مشخصات فنی ساعت هوشمند :

انواع مختلف ساعت‌ هوشمند همانند تمامی دستگاه‌های دیجیتال دیگر دارای مشخصات فنی است که قبل از خرید بهتر است آن‌ها را بدانید. برای مثال وزن آن‌ها در محدوده‌ی 35 تا 90 گرم قرار می‌گیرد و پردازنده‌های مختلف از یک هسته تا چهار هسته دارند. اندازه نمایشگر در آن‌ها معمولا 1.3 تا 1.8 اینچ بوده و رزولوشنی با مقدار میانگین 300 پیکسل دارند. حافظه‌های طراحی شده برای انواع مختلف ساعت هوشمند 128 مگا بایت تا 512 بوده اما با استفاده از کارت حافظه می‌توانید آن‌ها را افزایش دهید. همچنین به طور میانگین باطری مورد استفاده در آن‌ها تا 400 میلی آمپر بوده و تا 8 ساعت قابلیت استفاده دارد. سیستم‌های عامل مختلفی مانند اندروید، تایزن، واتچ او اس نیز با توجه به برند سازنده در ساعت‌های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ساعت هوشمند چه کارایی می‌کنه, مشخصات ساعت هوشمند

 

معایب ساعت‌های هوشمند :

در کنار دانستن مزایا و ویژگی‌های مثبت ساعت‌های هوشمند، بهتر است با معایب آن‌ها نیز آشنا شوید. مساله اول آن که استفاده مداوم از ساعت هوشمند باعث ضعیف شدن باطری گوشی و خود ساعت می‌شود. از طرفی صفحه نمایش آن به اندازه‌ای بزرگ نیست که بتوانید به راحتی از آن برای بازی و یا حتی خواندن نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنید. همچنین در صورتی که شما در ساعاتی از شبانه روز ساعتتان را از دست خارج کنید تا شارژ شود، اطلاعات سلامت آن مانند میزان فعالیت و یا ضربان قلب چندان دقیق نخواهد بود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/everything-need02-smartwatch.html





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: