ایلان ماسک در ابتدا امید چندانی به موفقیت تسلا و اسپیس ایکس نداشت
نوشته شده توسط : ساحل

 

ایلان ماسک می‌گوید در روزهای آغازین سرمایه‌گذاری در تسلا و اسپیس‌ایکس، بیشتر از ۹۰ درصد احتمال می‌داده که شرکت‌های موردبحث با شکست مواجه شوند.

ایلان ماسک، میلیاردری خودساخته است که بخش عظیمی از ثروت خود را از طریق موفقیت شرکت‌های تحت مدیریتش یعنی تسلا (Tesla) و اسپیس‌ایکس (SpaceX) به‌دست آورده. با این‌حال آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، ماسک در ابتدا چندان به موفقیت شرکت‌های موردبحث امیدوار نبوده. ایلان ماسک نوزدهم سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۹ شهریور) جمله‌ای در پاسخ به یک توییت نوشته بود که اکنون موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفته: «اگر صادقانه بگویم، در روزهای اول فکر می‌کردم بیش از ۹۰ درصد احتمال دارد تسلا و اسپیس‌ایکس ارزش‌شان به صفر دلار برسد». او همچنین در ادامه‌ی توییتش نوشت در آن زمان اصحاب رسانه و فعالان صنایع خودرو و هوافضا نیز با او هم‌عقیده بودند. 

با این‌حال ایلان ماسک تصمیم گرفت به تلاش‌های خود برای رساندن تسلا و اسپیس‌ایکس به موفقیت ادامه ایلان ماسک در ابتدا امید چندانی به موفقیت تسلا و اسپیس ایکس نداشتدهد. ماسک می‌گوید

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۶ مقاله‌ای روی وبلاگ رسمی تسلا با عنوان Master Plan, Part Deux منتشر کرد. ماسک در بخشی از این مقاله گفت: «فکر می‌کردم شانس ما برای موفقیت بسیار کم است؛‌ آنقدر کم که در آغاز کار نمی‌خواستم سرمایه‌ی کس دیگری را به‌جز خودم به‌خطر بیندازم».

دررابطه‌با اسپیس‌ایکس نیز اوضاع تقریبا مشابه بوده. ماسک سال ۲۰۱۹ در جلسه‌ای با حضور سران ناسا حضور پیدا کرد. مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در بخشی از این جلسه گفت: «همه می‌گفتند که من تمامی پولِ به‌دست‌آمده ازطریق پی‌پال را از دست می‌دهم. من هم می‌گفتم که احتمالا حق با شما است. با همه‌ی این‌ها، تلاش کردن در این مسیر ارزشش را داشت». 

در ابتدا، موفقیت شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک برای او بسیار سخت و نشدنی به‌نظر می‌رسید. اسپیس‌ایکس و تسلا برای رسیدن به جایگاه امروزشان موانع بسیار زیادی پشت سر گذاشته‌اند. ماسک می‌گوید هر دو شرکت در سال ۲۰۰۸ تا مرز ورشکستگی پیش رفتند.

مدت زیادی نگذشته بود که اسپیس‌ایکس با چند شکست مواجه شد. سه پرتاب اولیه‌ی فالکون وان (Falcon 1)، موشکی که می‌توان مجددا از آن استفاده کرد، با شکست مواجه شد و فالکون وان نتوانست به مدار زمین برسد. ایلان ماسک می‌گوید شکست سه پرتاب اول فالکون وان برای او بسیار ناراحت‌کننده بوده است؛ زیرا ماسک از همان ابتدا هدفش این بود در اسپیس‌ایکس وسایلی بسازد که بتوان دوباره از آن‌ها استفاده کرد و ازطریق آن‌ها به سیاره‌های دیگر رفت





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: