سئو کلاه خاکستری چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

تعریف سئو کلاه خاکستری سخت است. طبق تعریفی که جان اندرو، کارآزموده سئو، بیان کرده است: " سئو کلاه خاکستری" چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نمی باشد. بلکه دربرگیرنده تکنیک هایی که اگر گوگل متوجه کاربرد آن ها شود، سایت شما را جریمه می کند و افرادی بیشتر از این تکنیک ها استفاده می کنند که خیلی به قانون پابند نمی باشند ولی در نظرشان نمی خواهند کار غیر قانونی کنند."

اگر تکنیک های سئو کلاه خاکستری توسط چیره دست ها مورد بهره‌گیری پیمان بگیرد، کاملا می تواند موثر باشد، اما باید بدانید که شما در واقع با استفاده از تکنیک ها، به نوعی در لبه آتش و پرتگاه مسیر می روید. یک اشتباه کوچک می تواند شما درون پرتگاه بیندازید. برای همین نمی تواند خیلی مطمئن بود که استفاده از این تکنیک ها کاملا پاسخ صددرصد به شما بدهد. به راستی سئو کلاه خاکستری شامل تکنیک هایی است که خیلی شبیه به سئو کلاه سیاه است ولی اگر به حقیقت بهره‌گیری شود، می تواند برای افزایش رتبه تارنما موثر واقع شود.

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟
درک صحیحی از سئو کلاه خاکستری اهمیت زیادی دارد برای اینکه اگر به واقعیت تکنیک های استفاده شود، می تواند به راحتی باعث افزایش رتبه سایت شما شود و از طرف دیگر، مایه صرفه جویی خرج شود. الگوریتم گوگل خیلی باهوش است و همانطور که می دانید هرساله دگرگونی ها زیادی در این الگوریتم اتمام می شود. برخی از تکنیک های کلاه خاکستری ممکن است بعدا توسط گوگل در لیست جریمه قرار بگیرید، برای همین کارآزموده سئو باید اطلاعات خویش را در این زمینه دائم به روز نگه دارد.

آیا باید از متدهای سئو کلاه خاکستری نیز کاربرد کنیم؟
اگر با متدهای آن آشنا نیستید، پیشنهاد می نماییم که به هیچ وجه بهره‌گیری نکنید. زیرا گوگل خیلی دلنازک است و رعایت نکردن یک نکته کوچک می تواند باعث آسیب رساندن به رتبه سایت شما شود و باره جریمه گوگل قرار بگیرید. سئو خاکستری قبل از به کارگیری هرگونه تکنیکی چه سفید، سیاه یا خاکستری، حتما درباره چگونه استفاده از آن تکنیک پژوهش کنید الی به اشتباه آن را به کار نبرید. هر تکنیک یا متدی که از خط قرمزگوگل عبور نکند، می تواند سودمند باشد.

تکنیک های باره بهره‌گیری در سئو کلاه خاکستری
1. خرید دامین

دامین های زیادی هستی دارند که یا منقضی شده اند یا قیمت آن ها خیلی ناچیز می باشند و دارای مطالب پیوسته با سایت شما می باشند، به راستی راه و روش آن ها با سایت شما در یک جهت می باشد. این دامین ها را می توانید بخرید و از مطالب آن ها استفاده کنید و کلمات کلیدی سایت خویش را در مطالب آن ها پیدا کرده و به سایت خود لینک دهید. تنها مراقب باشید که این دامین ها قبلا بدست گوگل باره جریمه پیمان نگرفته باشند. حتی می توانید مطالب کوتاهی برای این سایت های جدید بنویسید و بعد به سایت خود با کلمات کلیدی مرتبط لینک دهید.

2. حساب های شبکه های اجتماعی جعلی صحیح کنید

البته این شغل غیر اخلاقی است. شما چند حساب جعلی در شبکه های اجتماعی برپایی می کنید و سپس تحت این عنوان و کار و جنبش در آن ها، اقدام به اخذ بک لینک از طریق شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره می کنید. البته این پیشه را هم می توانید از راه شبکه های خویش نیز سپریدن دهید.

3. طراحی دوباره سایت

همیشه بر طراحی دوباره سایت تاکید می شود. کارآزمودگان سئو بیان می کنند که لازم است بعد از چند سنه سایت خویش را طراحی مجدد کنید. با طراحی مجدد، چون کدها و دستورات تغییر می کند، گوگل آن را به عنوان محتوای تازه می شناسد و برای همین ارزش جدیدی برای آن قائل می شود. البته این نکات خیلی ریزی دارد که کار هر کسی نمی باشد ولی خب به هرحال یک تکنیک سئو کلاه خاکستری است.

4. ایجاد کامنت

کامنت گذاری در سایر سایت ها و حتی سایت خودتان و دادن بک لینک به دسته های گوناگون سایت. اگر به حقیقت کاربرد شود، می تواند موثر واقع شود و می توان گفت یک تکنیک سئو کلاه خاکستری فوق العاده است، اما ممکن است بعدا گوگل لینک هایی را که شما در بخش کامنت قرار می دهید را جریمه کند، مخصوصا اینکه صاحب آن کامنت ها را اسپم اعلام کند.

5. بک لینک دادن به سایت خود

خرید بک لینک به سختی توسط گوگل نفی شده است ولی بعضی از کسان با صاحب سایت های دیگر یک تبادل لینکی اتمام می دهند. این تبادل می تواند به شیوه های مختلفی باشد مثلا در پست های یکدیگر هم را معرفی کنند. به کارگیری تکنیک بک لینک خیلی مهم است. اگر به صورت ناشیانه استفاده شود، عواقب بدی را برای سایت شما خواهد داشت. گوگل خیلی باهوش تر از این حرفاست که شما بخواهید با بک لینک از راه مطالب محتوا آن را دور بزنید. همانطور که گفتیم، سئو کلاه خاکستری امثال گذرگاه رفتن بر لبه پرتگاه می باشد.

6. کلیک برروی دکمه های شبکه های اجتماعی

البته این طریق لغایت حدی قدیمی است اما می توانید خودتان با IPهای مختلف، برروی مطالبی که در شبکه های اجتماعی قرار دیتا اید، کلیک کنید الی وارد سایتتان شوید. این هم به نوعی یک تکنیک سئو کلاه خاکستری است.

7. استفاده از واژه ها کلیدی فقط در عنوان

بعضی از افراد، تنها کلمات کلیدی اصلی را در عنوان های اصلی وداخلی به شغل می برند و در متن خویش هیچ اشاره به آن نمی کنند. یادتان باشد که شما در حال نگارش محتوایی براساس اصول سئو می باشد. درست است که تاثیری نوشتن کلمه کلیدی در عنوان خیلی زیاد است، اما گوگل سریعا تشخیص می دهد که شما قصد بعید زدن آن را دارید، مگر آنکه متنتان کوتاه باشد، در متن های کوتاه این شیوه سئو کلاه خاکستری کاملا جواب می دهد اما نه در متن های بلند که معمولا بیش از 1000 کلمه می باشد.

8. قراردادن لینک در ایمیل سایت های خبری

این تکنیک امثال بک لینک است ولی با این شیوه که شما به صاحبان آن سایت ها هزینه ای را می دهید که لینکتان در خبرنامه آن ها به عنوان یک تازه قرار بگیرد. این طریق هم یک تکنیک سئو کلاه خاکستری می باشد که در صورت بروز یک اشتباه می تواند تاثیر منفی برای شما داشته باشد.

روش های زیادی دیگری هم وجود دارد، مشابه پول دادن به دیگر سایت ها برای قرار دادن لینک ها، فروم ها و دایرکتوری هایی که فقط فرمان بک لینک می دهند و شما هم باید لینک سایتشان را در سایت خودتان پیمان بدهید و غیره. حتی می توان از تکنیک های سئو کلاه سیاه هم نیز استفاده کرد تنها باید مراقب باشیم که لغایت آنجایی پیش برویم که از خط قرمز گوگل عبور نکنیم. دریافتن چگونه به کارگیری این تکنیک های خیلی مهم است و اگر به هیچ آشنا نیستید، حتما با یک متخصص در این گویه مشورت کنید. سئو کلاه خاکستری فی نفسه بد نیست اگر به راستی بهره‌گیری شود.





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: