اصول و راهنمای انتخاب نام دامنه در ۱۵ گام
نوشته شده توسط : ساحل

انتخاب اسم گستره مناسب نخستین قدم از پروسه ساخت سایت و سئو سایت جهت افزایش بازدید سایت و رتبه تارنما به حساب می‌آید. گزینش اسم دامنه انگلیسی ،فارسی ،فینگیلیش و یا ترکیبی، از جمله موارد مبهمی مایه می‌شود که کاربران در هنگام ثبت دامنه دربایستن به رایزنی و همفکری داشته باشند. در این مقاله اصول برگزیدن اسم پهنه را در ۱۵ گام رسیدگی خواهیم کرد.

راه های پیشنهادی برای داشتن اسم اینترنتی بهتر امروزه که اینترنت به سرعت در حال اشاعه است داشتن نام دومین مناسب بسیار دارای اهمیت است. راهنمای انتخاب نام دامنه  چرا که داشتن همین اسم پهنه دروازه ای به روی بازدید وب سایت شما خواهد بود.در واقع اگر اسم گستره یا تارنما شما مناسب باشد دسترسی به آن راحت تر است. سعی کنید از نمایندگی میزبانی وب پسندیده برای میزبانی سایت خود استفاده کنید. حال با رسیدگی چندین نکته راه های پسندیده برای خرید پهنه ی بهتر را بررسی می نماییم.
۱.دامنه ی کوتاه
نام حوزه - دامنه ی کوتاه

 

باید به این نکته پروا داشت که دامین های اختصار به یاد ماندنی تر هستند و در ضمن امکان سوء بهره‌گیری (به طریقی که بعدا به آن خواهیم پرداخت) از این دامین های کوتاه کمتر است.
۲.دامنه ی تک واژه ای
اگر از اسم گستره ی یک واژه ای استفاده شود بهتر است ولی این دامنه ها به سرعت اشغال میشوند مخصوصا گستره com کاملا اشباع شده است.
۳.دامنه با معنا
از یک کلمه با معنا کاربرد کنید سعی کنید تمام تمرکز خود را در گزینش کلمه کوتاهی و تک واژه ای جمع آوری کنید.
۴. مرتبط با فعالیت
سعی کنید از کلمه ای بهره‌گیری کنید که پیوسته با کارتان است در این چهره حتی اگر کسی تا به حال به سایت شما راز نزده باشد هم تنها با رویت اسم تارنما شما از دامنه ی فعالیت کاری تان آگاه می شود.
۵. املای آسان
سعی کنید از کلماتی که املای مشکل و پیچیده ای دارند به طوری که اکثر افراد به اشتباه آن را تایپ می کنند استفاده نکنید و در این صورت راه سوء بهره‌گیری را به روی کسان فایده جو ببندید. سوء کاربرد به این چهره است که اگر شما سرشناس را برای وب سایت خویش گزینش کنید که از لحاظ املایی پیچیده باشد اگر افراد یک یا دو کلمه را تایپ نکنند یا اضافی تایپ کنند به سایت دیگری خواهند رفت به طور نمونه اگر اسم سایت شما Beautifulschool.com باشد و فردی این نام را به صورت biutifulsckoll.com تایپ کند سایر سایت شما دیده نخواهد شد و شدنی است کسی از این اسم اشتباه برای دیده شدن سایت خود استفاده کند.
پیشنهاد وب رمز: انتخاب اسم حوزه و خدمات ثبتی

۶. دقت در گزینش کلمات
نام دامنه - دقت در انتخاب کلمات

در نام دامنه ی خود حتی المقدور از واژه ها فینگلیش کاربرد نشود و از معادل انگلیسی آن استفاده کنید تا برای موتورهای جستجو قابل درک باشد.
۷.پسوند دامین
پسوند دامین از اهمیت زیادی برخوردار است. پسوند های com, org, net پر طرفدارترین پسوند های دنیا هستند. البته پسوند ir هم مربوط به کشور ما ایران است و خرید دامنه ir مربوط به حوزه های ملی است. داشتن پسوند com اثر دهنده دیرینگی اکثریت است.
۸.تلفظ زیبای دامنه
با انتخاب کلمه یا کلمات زیبا و آهنگین میتوانید نام سایت خویش را ماندگار تر کنید به طوریکه بسهولت به خاطر سپرده شود. استفاده از ارقام اگر چه بلا راهبند است ولی دقت کنید از ارقام با مفهوم و مرتبط با سایت بهره‌گیری کنید.
۹.خط فاصله بین کلمات
اگر از خط فاصله در بین کلمات بهره‌گیری کنید اعتبار آدرس شما کمی تفریق میابد. زیرا که باید بعد از این که نام دامین خویش را به افراد می گویید باید همش متذکر شوید که در بین کلمات باید خط فاصله باشد. در انتخاب اسم پهنه نمی نا از کاراکتر هایی مانند@ # $ . و space و اغلب از 63 کاراکتر کاربرد کرد و در ضمن باید توجه داشت که اسم حوزه با خط ویس آغاز نشود و فرجام نیابد.
۱۰.عدد و حروف بین اسامی
سعی کنید که در بین کلمات نام گستره خویش از اعداد و ارقام استفاده نکنید جز در موارد خاصی که مایه ایجاد زیبایی در نام حوزه می شود.
۱۱.ترکیب کلمات و حروف به شکل صحیح
همانطور که در موارد قبلی گفته شد کوشش کنید از اسامی تک کلمه ای استفاده شود ولی اگر مجبور به به کارگیری واژه ها ترکیبی شدید کوشش کنید ترکیب واژه ها از نظر پروانه زبان دچار دشوار نباشد وخود واژه ها کاربرد شده از نظراملایی مبتلا مشکل نباشند.





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: