نوشته شده توسط : ساحل

رسانه کلیک – ایرانسل به مناسبت دهۀ فجر انقلاب اسلامی، برای ۱۱۰۰ نفر از مشترکان خود، به قید قرعه، بستۀ هدیۀ ۴۲ گیگابایتی در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این بستۀ هدیه، در فاصلۀ روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹، از طریق بخش «تکان شگفت‌انگیز» در اپلیکیشن ایرانسل من، قابل فعال‌سازی است.

پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس

 
 
 
 
 
 
 
Volume 0%
 
 
 

اگر حوصله دردسرهای خرید خودرو را نداری همین جا درخواست بده

 

طی دهۀ فجر، در هر روز، ۱۰۰ مشترک ایرانسل می‌توانند از فرصت دریافت این بستۀ هدیه برخوردار شوند. در نتیجه، ۱۱۰۰ ایرانسلی این بسته را دریافت خواهند کرد.

تمام مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند با مراجعه به بخش تکان شگفت‌انگیز در این اپلیکیشن و تکان دادن گوشی خود، فرصت خود را برای دریافت این بستۀ هدیه امتحان کنند. اعتبار این بسته، ۲۴ ساعت پس از فعال‌سازی است و هر مشترک، فقط یک بار امکان دریافت این هدیه را دارد.

شایان ذکر است در چند روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، با انتشار یک پست اینستاگرامی، عملکرد ایرانسل در توسعۀ سایت‌های ارتباطی در مناطق روستایی استان سیستان‌وبلوچستان را «عالی» توصیف کرد.

در این پست، عملکرد اپراتورها در نصب و راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی در مناطق روستایی استان سیستان‌و‌بلوچستان، از ۲۰ آذر تا ۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ در قالب جداول «گزارش رسمی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از پیشرفت اتصال روستاها»، تشریح شده است.
بر این اساس، ایرانسل با بهترین عملکرد در مقایسه با سایر اپراتورها، تاکنون موفق به راه‌اندازی ۴۲ سایت ارتباطی برای ۹۳ روستای این استان شده و ۲۴هزار و ۷۴۵ نفر را در قالب ۶۸۱۵ خانوار، تحت پوشش شبکۀ تلفن‌همراه قرار داده و در ۲۴ سایت برای ۲۸ روستا نیز در حال نصب تجهیزات است تا ۴۲۴۲ نفر دیگر را در قالب ۱۱۱۰ خانوار، تحت پوشش قرار دهد.

همچنین طی بازۀ زمانی اول بهمن ماه ۱۳۹۹ تا هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹، توانسته است با برنامه‌ریزی دقیق و با وجود محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونایی و تحریم، ۲۲ سایت جدید را در ۲۲ منطقه روستایی، واقع در هفت شهرستان استان سیستان و بلوچستان، «طی یک هفته» وارد شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه خود کند.

 با راه‌اندازی این ۲۲ سایت نسل سوم تلفن‌همراه در طول یک هفته در روستاهای بخش‌های مختلف شهرستانهای زاهدان، سراوان، میرجاوه، ایرانشهر، نیکشهر، خاش و سرباز، بیش از نهصد خانوار با ۳۶۴۳ نفر جمعیت روستایی، تحت پوشش شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل قرار گرفتند.

 این ۲۲ سایت هر کدام متعلق به یک روستا و جاده‌های ارتباطی اطراف آن در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان هستند که تا ۸۱ خانوار در آن‌ها سکونت دارند و از محل بودجه USO وزارت ارتباطات، به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند.

 


:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال به صورت ماهانه در اینستاگرام instagram و از طرفی پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی در ایران، دلیل خوبی برای خواندن کامل این مقاله جذاب و البته مهم است.

دوستان گرامی توجه داشته باشید که فعالیت حرفه ای من در زمینه سئو SEO است و اشراف کامل و تخصصی به شبکه های اجتماعی را ندارم و این مقاله صرفا تجربیات بنده است و تمایل داشتم با نگاهی متفاوت به یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار ایران بپردازم.

در این مقاله جذاب قصد داریم در قالب آموزش ترفندهای حرفه ای اینستاگرام، سئو کردن محتواهای موجود پیج‌مان را هم در این شبکه اجتماعی بیاموزیم. نکات جالب همانند اینکه چطور در اینستاگرام همانند سئو بک لینک مناسب و باکیفیت بگیرید و یا چطور محتوا با کلمات کلیدی مناسب تولید کنیم و یا نحوه آنالیز و دریافت ترافیک واقعی چطور است؟ چطور در اینستاگرام احتمال پنالتی شدن صفحه همانند پنالتی در گوگل وجود دارد و نکات مهم و جذاب دیگر که در ادامه مقاله میزفا مشاهده خواهید کرد.

البته بهینه سازی در همه موضوعات به شکل‌های مختلفی موجود است، به عنوان مثال بهینه سازی شبکه های اجتماعی (SMO)، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) ، بهینه سازی تجربه انسانی (HEO) و … ولی هدف اصلی ما ارتباط بین سئو با شبکه‌های اجتماعی است.

اگر نمی‌دانید سئو یا SEO چه چیزی است پیشنهاد میکنم قبل از خواندن این مقاله، پست مربوط به سئو چیست را بخوانید.

سرفصل‌های پست [مخفی کردن]

1 مقدمه
1.1 برای چه نوع کسب و کاری سود آور است
1.2 آمار
1.3 اکانت بازاریابی در اینستاگرام
2 سئو در اینستاگرام
2.1 Like و Backlink
2.2 Page name و Site name
2.3 Bio و Title
2.4 Explore و SERP
2.5 Search و Search
2.6 Location و Local SEO
2.7 Hashtag و Keyword
2.8 Interaction و Behavior
2.9 Insights و Google Analytics
2.10 Reach و User
2.11 impression و impression
2.12 Comment و Comment
2.13 IGTV و Youtube
2.14 Mass followers و Link farm
2.15 Shadowban و Penalty
2.16 Hypeauditor و Alexa
2.17 سایر شباهت ها
3 پایان
مقدمه

برای چه نوع کسب و کاری سود آور است
به نظر بنده اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نیست، ولی به معنای این نیست که نباید در آن فعالیت کرد. به شکل کلی برای کسب و کارهای B2C یعنی کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم با مصرف کننده (مشتری نهایی) دارند، بهتر است. البته برای کسب و کارهای B2B که مشتری آن‌ها شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر هستند، داشتن صفحه اینستاگرام نیز پیشنهاد می‌شود، هر چند باید به دنبال مخاطب های خاص خودشان باشند تا بتوانید حداقل استفاده یعنی “آگاهی از برند” را پیش ببرید.

برای توسعه برند خود نیاز به شبکه های اجتماعی دارید و فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی همانند داشتن شعب در شهرهای مختلف است. چرا که هر شبکه اجتماعی مخاطب های منحصربه‌‌فرد خود را دارد. فعالیت مناسب در این نوع شبکه ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرنخ‌های (Lead) مناسب و کافی در زمان کوتاه دریافت کنید. هر چند جمع آوری سرنخ‌ها شروع کار می‌باشد و نحوه استفاده صحیح آن‌ها و پیاده سازی استراتژی مناسب می‌تواند اثربخشی این سرنخ‌ها را دوچندان کند.

 

آمار
طبق آمار رسمی اینستاگرام به آدرس business.instagram.com بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در یک ماه دارد و ۵۰۰ میلیون اکانت فعال روزانه که اینستاگرام شان را چک می‌کنند که از این مقدار نزدیک به ۴۰۰ میلیون آن استوری‌ها را هم بررسی می‌کنند.

آمار اینستاگرام
آمار اینستاگرام

اکانت بازاریابی در اینستاگرام
تقریبا ۳ سال پیش در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام از اکانت Business خود رونمایی کرد و کمک شایانی در بهبود بازاریابی در درون این اپلیکیشن ایجاد کرد. با استفاده از این اکانت شما می‌توانید آمار دقیق تعداد بازدیدهای هر پست، تعداد کسانی که پست شما را در اینستاگرام Save کرده‌اند و یک سری از داده‌های باارزش که هر کدام در نوع خود می‌تواند اثربخشی مناسبی در ادامه مسیر صفحه ما باشد.

با داشتن اطلاعات دقیق و جامع می‌توانید یک استراتژی خوب برای این شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام ایجاد کنید، مثلا چه تعداد کاربران زن یا آقا هستند و یا چه نوع پست‌هایی بیشترین فالوور را برای من داشته است؟ از کدام شهرها بیشترین بازدید و لایک را دارید؟ و همه این موارد کمک می‌کند تا بتوانید پست و محتوای مناسب در زمان مناسب درج کنید. سئو اینستاگرام

تمام این قابلیت‌ها در اکانت بیزینس Business اینستاگرام موجود است و در اکانت پرسونال و یا شخصی، چنین آمارهایی را نمی‌توان مشاهده کرد.

 

سئو در اینستاگرام
در ادامه قصد داریم به معرفی برخی ویژگی‌های اینستاگرام بپردازیم و سپس شباهت آن در سئو را بیان کنیم. درواقع شما در آموزش اینستاگرام به صورت حرفه ای، نحوه بهینه سازی و بهبود، پست‌ها و صفحه اینستاگرام خود را می‌آموزید تا بهتر و بیشتر دیده شوید، همان کاری که هدف سئو است. به عبارت دیگر ارتباط بین SMO با SEO را نشان خواهیم داد.

همان طور که در گوگل الگوریتم‌های بسیاری وجود دارد تا بتواند بهترین نتیجه را نشان دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به نظر بنده هدف اول و اخر همه این الگوریتم ها بهبود تجربه استفاده کاربران از آن نرم افزار است.

اصطلاحات و کیوردها در اینستاگرام
پیشنهاد می‌شود قبل از خواندن مقاله این عکس را یک مرور کنید.

 

Like و Backlink
به نظر من لایک شدن در اینستاگرام شبیه به گرفتن بک لینک است. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

به همین منظور در برخی گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که یکی از آن‌ها پستی درج می‌کند، سایر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست می‌کنند. امری که در برخی استراتژی های لینک سازی در بین متخصصین سئو رخ می‌دهد.

هر چند این نوع سناریو به این صورت دارای یک سری مشکلاتی است و باید به شکل هوشمندانه تر پیاده سازی شود چرا که گاهی ممکن است با تکرار زیاد به جای داشتن اثر بخشی مثبت، اثرات منفی و یا خنثی داشته باشد.

 

Page name و Site name
نام صفحه و ایدی صفحه به ترتیب همانند نام سایت و دامنه سایت می‌باشد. به خاطر داشته باشید که نام صفحه که اصولا همان نام برند شما می‌باشد باید به شکلی باشد که بتواند به مشتری در راحت تر سپردن آن کمک کند. همینطور نام صفحه با ایدی صفحه همخوانی داشته باشد.

یک نام برند خوب حتما نیاز نیست که به کاربران شما بگوید که شما چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید، نامی که راحت به ذهن سپرده شود و در درون یک داستان به وجود بیاید می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد.

نکته دیگر آنکه راحت خوانده شود، راحت نوشته شود تا در نهایت توسط کاربران راحت پیدا شود. همینطور سعی کنید ایدی همه شبکه‌های اجتماعی را همانند نام برند کنید. به کمک سایت knowem.com می‌توانید یک ایدی ID واحد در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید. به نظر من هر چه این ایدی به دامنه سایت نزدیک تر باشد، بهتر است.

 

Bio و Title
من Bio بیو اینستاگرام را به عنوان های پست‌های در سایت شبیه می‌دانم. وقتی کاربری در گوگل سرچ می‌کند باید برای او توضیح دهید که قرار هست چه نیازی از او رفع کنید و رفع نیاز با واقعیت موجود در داخل سایت شما همخوانی داشته باشد، به عبارت دیگر محتوای داخل صفحه متناسب با آن نیاز باشد.
در بیو اینستاگرام هم باید گفته شود که چه دلیلی دارد کاربران صفحه شما را فالوو کنند؟ (البته در صفحه اینستاگرام میزفا برخی از نکات این صفحه رعایت نشده و به دنبال نیروی قوی برای سوشال هستیم ولی در پروژه‌های سئو سعی میکنیم حداکثر موارد را رعایت کنیم)

اگر چه بیو اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری دارد و اگر قصد دارید کاربران خود را در صفحه پروفایل خود بیشتر نگه دارید، می‌توانید از برچسب Hashtag در بیو استفاده کنید. مثلا اگر تخفیف ویژه و فروش ویژه دارید پیشنهاد می‌شود یک برچسب منحصربه فرد ایجاد کرده و در بیو درج کنید تا کاربران با زدن برچسب به راحتی بتوانند پست‌های هدف شما را پیدا کنند، و یا اگر یک صفحه دیگر در اینستاگرام دارید که مربوط به برند شما می‌باشد می‌توانید ایدی اینستاگرام آن را در بیو تگ کنید.
دوست بنده در زمینه عکس نوشته در اینستاگرام فعالیت حرفه ای انجام می‌دهد و صفحه او بالای ۲۰۰ هزار نفر فالوور دارد. یک صفحه عکس نوشته مخصوص دختران دارد و یک صفحه مخصوص پسران، در صفحه بیو عکس نوشته دختران ایدی صفحه عکس نوشته پسران را تگ کرده تا اگر کاربری از هر جنسی وارد هر صفحه ای شد آنها را از دست ندهد. این خود یک مسیر روشن برای کاربران می‌سازید و از طرفی نرخ تبدیل بازدید به فالوور را بهبود می‌دهد.

شاید بسیاری از این موارد را برخی‌ها رعایت نکنند، مثلا صفحه اینستاگرام امیر تتلو خواننده ایرانی که اکثر دوستان آشنا هستند. او ممکن است یک بار درباره دیوار صحبت کند، یک بار درباره حجاب صحبت کند و یک بار درباره دلار حرف بزند، و اگر تمایل داشت درباره موسیقی صحبت می‌کند. این موارد نادر که هیچ گونه هدف روشنی را دنبال نمی‌کنند در حیطه صحبت های ما نیستند و این نوع صفحات همانند باد می‌مانند. زود می‌آیند و زود می‌روند.

 

Explore و SERP
حتما بر روی دکمه جستجو اینستاگرام زده‌اید، به آن صفحه Explore گویند، پست‌های این قسمت اصولا براساس لایک و کامنت‌های واقعی و همینطور براساس رفتار فالوورهای شما چیدمان می‌شود. به عبارتی اینستاگرام سعی می‌کند به شکل هوشمند علاقه شما را بفهمد و براساس آن پست‌هایی که احتمال دارد به آن‌ها علاقه داشته باشید را نشان دهد. و این کار اینستاگرام چه معنایی دارد؟ معنای بهبود تجربه کاربری، درواقع بعید است در هر قدم این شرکت‌های بزرگ بهبود تجربه کاربری را مشاهده نکنید. برویم سر اصل مطلب.

اعتبار صفحه مهم تر از علاقه کاربر است، به عبارتی قبل از مهم بودن علاقه شما، معتبر بودن آن صفحه هم نقش مهمی دارد. همان طور که گوگل در SERP چنین رفتاری را در برابر سایت‌ها دارد. و زمانی که شما در نتایج گوگل جستجو انجام می‌دهید، نتایج کم کم به سمت شخصی سازی شده پیش می‌رود، یعنی کلماتی که قبلا جستجو کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید و یا سایت‌هایی که قبلا مشاهده کردید را به احتمال زیاد در نتایج شما رتبه بهتری خواهند گرفت.

جذب کاربر جدید و هدفمند یکی از مهم ترین ویژگی‌های نتایج گوگل می‌باشد و اگر پست شما در صفحه Explore اینستاگرام باشد همین موضوع اتفاق می‌افتد و شانس دریافت فالوور بیشتر که به موضوعات شما علاقه‌مند است، دوچندان می‌شود. و این فرصت ویژه‌ای است که اینستاگرام به شما می‌دهد، همان طور که گوگل در نتایج به سایت شما ممکن است چنین فرصتی را به لطف SEO بدهد.

هوشمند بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های الگوریتم‌های اینستاگرام و گوگل در سرچ است. زمانی که من در جستجوی نتایج به اشتباه عبارت تیم باشگاهی یوونتوس را سرچ کردم “uventus” جدا از آنکه این الگوریتم عبارت صحیح را خودش پیدا می‌کند، از بین هزاران صفحه واقعی و فیک، صفحه رسمی این باشگاه را در نتیجه اول جستجوی من نشان می‌دهد. البته بنده طرفدار تیم یوونتوس نیستم و علاقه بسیاری به تیم باشگاهی آث‌میلان دارم



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بازار خودرو در شرایط رکود مطلق به سر می‌برد. حتی با وجود کاهش چشم گیر قیمت‌ها، اثری از خریدار برای خودروهای مانده در پارکینگ‌ها و نمایشگاه‌ها نیست. بسیاری از قیمت‌های اعلام شده برای خودروها هم در زمان آمدن فروشنده و خریدار به پای معامله، می‌شکنند و پایین تر می‌آیند. نوسانات در بازار بسیار جزئی است. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با ادامه روند فعلی پیش بینی کرده است که تا شب عید، قیمت خودرو گران نمی‌شود و بازار همچنان در ثبات نسبی به سر می‌برد.

با آرام گرفتن نوسانات بازار ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز تا حدی ثابت مانده و در این شرایط با توجه به اینکه پیش‌بینی خاصی برای افزایش قیمت خودرو در بازار نمی‌شود، تقاضای کاذب برای خرید خودرو در بازار تقریباً حذف شده است.

 

 

 

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد، قیمت‌ها طی روزهای اخیر تقریباً ثابت بوده و تغییر قابل توجهی در بازار اتفاق نیفتاده است. بر این اساس، در حال حاضر قیمت هر دستگاه سایپا 131 در بازار بین 97 تا 102 میلیون تومان اعلام می‌شود، هر چند اکثر معاملات با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان صورت می‌گیرد. همچنین قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار حدود 179 تا 182 میلیون تومان اعلام می‌شود و در مورد پژو 207 دنده‌ای نیز قیمت 268 تا 271 میلیون تومان به مشتریان اعلام می‌شود.

همچنین در بازار تیبا صندوق دار با قیمت 108 تا 110 میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت سمند LX بین 172 تا 16 میلیون تومان و قیمت پژو پارس نیز حدود 195 میلیون تومان است. در حال حاضر هر دستگاه پژو 405 نیز در بازار با قیمت 177 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود و در مورد ساندرو استپ‌وی مدل 98 نیز باید به قیمت 450 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم. قیمت ساندرو معمولی نیز در بازار حدود 420 میلیون تومان است.

 

استیضاح وزیر صنعت
 

 

ادامه ثبات در بازار شب عید

فعالان بازار با اشاره به ثبات نسبی قیمت خودرو در بازار معتقدند این ثبات قیمتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. در این مورد سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگا‌ه‌داران خودرو در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه قیمت‌های خودرو در بازار نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است، اظهار داشت: «با توجه به اینکه قیمت دلار از کانال 22 هزار تومان به کانال 24 هزار تومان رسید و نوسانات ارزی لحظه‌ای اتفاق افتاد، کاهش قیمت خودرو در بازار تقریبا متوقف شد، ولی افزایش قیمتی نیز نداشته‌ایم.»

وی پیش‌بینی کرد تا نوروز 1400 نوسانی در بازار خودرو اتفاق نیفتد و قیمت‌ها افزایش نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در صورت نوسان نرخ ارز ممکن است قیمت خودرو در بازار نیز یک تا دو درصد نوسان داشته باشد،‌گفت: «در مورد بازار بعد از عید نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی کرد، زیرا شرایط بازار به وضعیت عرضه خودرو، نوسانات ارزی و سیاست‌های اقتصادی دولت بستگی دارد. مؤتمنی با بیان اینکه طی روزهای اخیر دوباره مشتریان و خریداران با بازار کنار آمده‌اند، گفت: در حال حاضر تقاضای کاذب در بازار خودرو فروکش کرده و تقاضایی برای سرمایه‌گذاری جهت خرید خودرو و فروش آن در بازار شب عید وجود ندارد.»

 

 

 

کاهش مسافرت ها و افت تقاضای خرید خودرو

محمد اولیایی، یکی از فعالان بازار خودرو نیز در این مورد به خبرنگار فارس ‌گفت: «بازاری که هم اکنون شاهد هستیم برای شب عید نیز برقرار خواهد بود و نوسان قیمتی قابل توجهی در بازار خودرو نخواهیم داشت.»

وی در مورد زمان ایجاد رونق در بازار خودرو نیز گفت:‌ «رونق فروش زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت ارز پایدار باشد؛ یعنی حداقل به مدت دو تا سه هفته نرخ ارز، یک رقم مشخص باشد. وی تصریح کرد: در حال حاضر فردی که احتیاج واقعی به خودرو داشته باشد برای خرید به بازار مراجعه می‌کند، اما با توجه به شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها، تقاضای خرید خودرو کاهش یافته است. به گفته وی، در حال حاضر فروشنده خودرو در بازار زیاد است، به ویژه برای خودروهای صفر مدل 98، تعداد فروشندگان در بازار قابل توجه هستند.»

تاثیر لغو مصوبه گرانی کارخانه‌ای خودروها بر بازار

افت قیمت خودرو در بازار در شرایطی اتفاق افتاده که مصوبه وزارت صنعت برای افزایش 3 ماهه قیمت کارخانه‌ای خودروها ملغی شده است. در واقع در پی مخالفت سازمان بازرسی با فرمول جدید شورای رقابت برای گرانی خودرو و با توجه به روند نزولی نرخ ارز، افزایش قیمت خودرو برای 3 ماهه آخر سال منتفی شد و شورای رقابت از موضع خود برای رشد مداوم قیمت خودرو عقب نشینی کرد. این موضوع بر روند رشد قیمت خودرو در بازار تاثیرگذار بود است.

شورای رقابت اخیراً فرمول جدیدی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی مصوب کرده بود که بر اساس آن قیمت‌گذاری ۵۵ درصد تولید خودروسازان که خودرو‌های اقتصادی‌تر و مورد تقاضای عامه مردم است از دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت تبعیت می‌کرد و 45 درصد خودرو‌ها نیز مشمول فرمول جدید قیمت‌گذاری می‌شدند. این دستورالعمل شورای رقابت مورد انتقاد سازمان بازرسی قرار گرفت و پس از آن شاهد عقب نشینی شورای رقابت از فرمول جدید قیمت‌گذاری خودروها بودیم و به گفته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، از این پس قیمت‌گذاری خورو‌ها به جای سه ماهه، هر شش ماه یا سالانه تعیین خواهد شد.

 منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/31/%d8%ab%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%af%db%8c%d8%9b-%d9%be%db%8c%d8%b4%e2%80%8c%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گروهی از اخترشناسان آمریکایی و کانادایی در مقاله‌ای که در نشریات نیچر و نیچر آسترونومی منتشر و نتایج آن را در  اجلاس مجازی انجمن نجوم آمریکا ارائه کرده‌اند، خبر دادند که برای اولین‌بار و به حتم یقین موفق شده‌اند یک مغنااختر شراره‌ای را در کهکشانی دیگر کشف کنند.

همواره تصور بر این بود که مغنااخترها که اجرام ستاره‌ای فوق مغناطیسی‌اند، مسئول بعضی از انفجارهای بسیار پرانرژی در کهکشان‌های نزدیک باشند اما تاکنون هیچ‌کس موفق نشده بود این فرضیه را ثابت کند. پیش‌ازاین، اخترشناسان مغنااخترهای شراره‌ای را در کهکشان راه‌شیری رصد کرده بودند اما این اجرام درخشان به‌حدی پرنور هستند که ممکن نیست بتوان به آنها نگاه دقیقی انداخت. همچنین در کهکشان‌های دیگر رصدهای کوتاهی ثبت شده بود اما هیچ‌کدام هرگز به این دقت نبودند.

 

 

 

به‌گفته این دانشمندان، 15 آوریل 2020، اولین علامت از این مغنااختر به‌صورت انفجاری از پرتوهای گاما و پرتوهای ایکس نمایان شد. پنج تلسکوپ فضایی شامل تلسکوپ فضایی پرتو گامای فرمی و مدارگرد مارس اودیسه این انفجار را رصد کردند و اطلاعات کافی برای ردیابی چشمه این انفجار را در اختیار دانشمندان گذاشتند.

پژوهش‌ها نشان داد که چشمه این انفجار پرتو ایکس و گاما در کهکشان NGC 253 یا کهکشان سنگ‌تراش در فاصله 11.4 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد.

در ابتدا، اخترشناسان تصور کردند که این انفجار نوعی از انفجار کوتاه پرتو گاما یا GRB است که معمولا در اثر برخورد ستاره‌های نوترونی یا سایر رویدادهای ویرانگر کیهانی به‌وجود می‌آید. اما این علامت برای اینکه یک جی.آر.بیِ کوتاه باشد کمی عجیب بود. زیرا در مدت‌زمان فقط 2 میلی‌ثانیه به‌سرعت به حداکثر میزان درخشش رسید و بعد برای 50 میلی‌ثانیه دیگر عقب کشید و به‌نظر رسید که پس‌از حدود 140 میلی‌ثانیه تمام شده است. با کمرنگ‌شدن علامت، بعضی از تلسکوپ‌ها نوسانات نوری را که سریع‌تر از یک میلی‌ثانیه تغییر می‌کردند، تشخیص دادند.

«الیور رابرتز»، اخترفیزیکدان انجمن پژوهش‌های فضایی دانشگاه‌ها در هانتسویل در این‌خصوص می‌گوید: «انفجارهای پرتورهای گامایی معمولی کوتاه که نتیجه برخورد ستاره نوترونی‌اند چنین تغییری ندارند اما در مورد مغنااخترهای شراره‌ایِ کهکشان خودمان باید گفت که وقتی این اجرام چرخش می‌کنند شراره‌های نور به‌صورت نقاطی درخشان، می‌آیند و می‌روند.»

پس‌از ثبت این رویداد اولیه‌، تلسکوپ فرمی به‌طرز شگفت‌انگیزی توانست پرتوهای گامای با انرژی بالاتر از یک گیگاالکترون‌ولت را که چهار دقیقه پس‌از انفجار اولیه از راه رسیدند رصد کند و این‌ درحالی بود که هیچ‌یک از چشمه‌های شناخته‌شده جی.آر.بیِ کوتاه قادر به انجام چنین انفجاری نیستند.

کوین کارلی از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی در این‌خصوص توضیح می‌دهد: «ما در یک کهکشان نزدیک مغنااختری را کشف کردیم که انگار نقاب زده بود و ما نقاب از چهره‌اش برداشتیم.»

این پژوهشگران معتقدند شراره‌ای که رصد کرده‌اند برآمده از اختر‌لرزه‌ای عظیم باشد که بزرگای آن برابر با یک‌هزار تریلیون‌تریلیون یا 10 به توان 27 برابر بزرگ‌تر از زمین‌لرزه با بزرگای 9.5 است که سال 1960 در شیلی ثبت شد. اخترلرزه یا ستاره‌لرزه (Starquak) زلزله‌ای شبیه زمین‌لرزه است با این ‌تفاوت که در مغنااخترها رخ می‌دهد.

تا امروز، دانشمندان فقط 23 مغنااختر را شناسایی کرده‌اند و روی این اجرام ستاره‌ای مغناطیسی سه اخترلرزه را به‌ترتیب در سال‌های 1979، 1998 و 2004 ثبت کرده‌اند. اکنون نتایج این کشف جدید پیشنهاد می‌دهد که دست‌کم بعضی‌ از علامت‌هایی که به‌نظر می‌رسند GRBهای کوتاه باشند درواقع از شراره‌های مغنااختر تابش شده‌اند و بنابراین، ممکن است حاصل یک رویداد اخترلرزه‌ای باشند.

مغنااختر چیست؟

مغنااختر (magnetar که مخفف عبارت Magnetic Star به‌معنی «ستاره مغناطیسی» است‌) ستاره‌ای نوترونی است که دارای میدان مغناطیسی عظیمی است که میلیاردها برابر میدان مغناطیسی زمین است و از واپاشی آن تابش‌های فراوان و بسیار شدید الکترومغناطیسی به‌ویژه پرتوهای ایکس و پرتوهای گاما و در موارد بسیار نادر بسامدهای رادیویی حاصل می‌شود.

نخستین‌بار، رابرت دانکن و کریستوف تامپسون در سال 1992 نظریه‌ای را درباره این اجرام ستاره‌ای مغناطیسی ارائه کردند و یک‌ دهه بعد، فرضیه مغنااختر به‌عنوان توضیحی فیزیکی برای اجرام خاص شناخته‌شده‌ای مثل «تپ‌اختر غیرعادی پرتو ایکس» و «گاما نرم تکرارکننده» به‌طور گسترده از سوی جامعه نجوم در سطح جهانی پذیرفته شد.

زمانی‌ که در مدت یک انفجار ابرنواختری، یک ستاره‌ به یک ستاره نوترونی رُمبِش می‌کند میدان مغناطیسی‌اش قوت می‌گیرد و همان‌طورکه ابعادش به نصف می‌‌رسد قدرت میدان مغناطیسی‌اش چهار برابر می‌شود. دانکن و تامپسون محاسبه کردند که وقتی میدان مغناطیسی یک ستاره نوترونی که به‌طورعادی حدود 10 به توان 8 تسلا است به بیش‌از 10 به‌توان 11 تسلا برابر با 10 به‌توان 15 گاوس برسد ستاره نوترونی به مغنااختر تبدیل شده است.

یک ابرنواختر، طی انفجار، حدود 10درصد از جرم خودش را از دست می‌دهد. ستاره‌های بسیار بزرگتری که بین 10 تا 30 برابر جرم خورشید هستند و درپی انفجار به سیاهچاله تبدیل نمی‌شوند در چنین رویدادی، حدود 80 درصد از جرم خودشان را از دست می‌دهند. اعتقاد بر این‌ است که از هر 10 ابرنواختر حدود 1 ابرنواختر به‌جای اینکه به ستاره نوترونی و تپ‌اختر تبدیل شود به مغنااختر تبدیل می‌شود.

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ستاره چرخش بسیار سریع و نیروی مغناطیسی بسیار قوی داشته باشد. همچنین دانشمندان بر این باورند که میدان مغناطیسی مغنااختر نتیجه یک حرکت همرفتی مواد گرم به هسته ستاره نوترونی باشد که حدود 10 ثانیه اول زندگی ستاره انجام می‌شود.

در لایه‌های بیرونی مغنااختر، تنش‌های ناشی از خطوط نیروی میدان مغناطیسی ستاره‌ می‌توانند به اخترلرزه منجر شوند. این امواج لرزه‌ای به‌شدت پرانرژی هستند و سبب تابش قوی پرتوهای ایکس و گاما می‌شوند. زندگی فعال مغنااختر بسیار کوتاه است. به‌طوری‌که، میدان‌های مغناطیسی قوی بعد از حدود 10هزار سال رو به زوال و واپاشی می‌روند. به‌همین‌علت، تصور می‌شود که کهکشان راه‌شیری به احتمال بسیار زیاد مملو از مغنااخترهای خاموش باشد.

نمونه‌هایی از مغنااخترهای شناخته‌شده

  • مغنااختر 4U 0142+61 در فاصله 13هزار سال نوری از زمین در صورت فلکی ذات‌الکرسی
  • مغنااختر SGR 0418+5729 در فاصله حدود 6هزارو500 سال نوری از زمین با میدان مغناطیسی یک‌میلیون‌میلیارد گاوس
  • مغنااختر SGR 1806-20 در فاصله 50هزار سال نوری از زمین در صورت فلکی قوس
  • مغنااختر 1E 1048.1-5937 در فاصله 9هزار سال نوری در صورت فلکی شاه‌‌تخته. ستاره‌ای که این مغنااختر از آن به‌وجود آمده جرمی حدود 30 تا 40 برابر جرم خورشید داشته است
 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تهیه یک سرور برای راه‌ اندازی مرکز تلفن ویپ بایسته می‌باشد . البته باید در عقیده داشته باشید که معمولا در سازمان‌ها و ادارات سرور‌هایی برای اجرای سرویس‌های لازم داخل شبکه به چهره مجازی‌سازی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد یک ماشین مجازی و نصب مرکز تلفن ویپ کاربرد ارائه کرد . بعد عملا جاسازی سرور VOIP برای شما هیچ خرج ای در بر نخواهد داشت .

هزینه خرید تلفن‌های کاربران در فرآیند نصب و راه اندازی ویپ :
برای کاهش هزینه‌های تاسیس VOIP می‌توانید در فاز اولیه راه اندازی از خدمات شبکه آوش نت سافت‌فون‌ها یا تلفن‌های نرم‌افزاری استفاده نمایید که به چهره رایگان در دسترس می‌باشند . ولی در صورتی که قصد خرید تلفن‌های دشوار افزاری یا IP PHONE را داشته باشید قیمت حدودی آن‌ها از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و با افزایش کیفیت برند و تاثیر افزایش می‌یابد .

هزینه راه اندازی پایین ساخت تلفنی :
همانطور که ذکر شد مرکز تلفن ویپ از زیرساخت شبکه‌های کامپیوتری برای ارائه سرویس کاربرد می‌نماید . بر خلاف مراکز تلفنی آنالوگ ، برای تاسیس مرکز تلفن ویپ نیازی به راه اندازی زیرساخت مجزا نخواهید داشت ، که همین امر میزان خرج راه اندازی ویپ را به میزان چشم‌گیری تفریق می‌دهد .



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و به بخش‌های مختلفی از زندگی بشر وارد شده. حالا به لطف دستاورد جدید پژوهشگران، اگر در حال گوش دادن به آهنگ موردعلاقه‌تان باشید، هوش مصنوعی می‌تواند با خواندن امواج مغزی شما این آهنگ را تشخیص دهد.

محققان دانشگاه «دلفت» هلند با همکاری بخش علوم شناختی موسسه فناوری «گاندی‌نگر» هند در جدیدترین آزمایش خود، امکان تشخیص آهنگ توسط هوش مصنوعی را به نمایش گذاشته‌اند. در این پژوهش گروهی متشکل از ۲۰ نفر حضور داشته‌اند و با استفاده از هدفون، به ۱۲ آهنگ گوش داده‌اند.

برای افزایش تمرکز این افراد، آن‌ها در اتاق‌های تاریکی قرار گرفتند و چشم‌هایشان بسته شد. روی سر داوطلبان یک کلاه نوار مغزی (EEG) قرار گرفت که در هنگام گوش دادن به آهنگ، می‌تواند با روشی غیرتهاجمی فعالیت الکتریکی روی پوست سر را جمع‌آوری کند.

 

هوش مصنوعی
 

 

پژوهشگران از داده‌های مغز و همچنین آهنگ برای آموزش یک شبکه عصبی مصنوعی استفاده کردند تا قادر به تشخیص ارتباط میان آن‌ها باشد. زمانی که الگوریتم نهایی روی داده‌های جدید آزمایش شد، توانست آهنگ را تنها توسط امواج مغز با دقت ۸۵ درصد تشخیص دهد.

به گفته یکی از محققان حاضر در این پروژه به نام «کریشنا میاپورام»، آهنگ‌های مورد استفاده در این پژوهش ترکیبی از آهنگ غربی و هندی در سبک‌های مختلف بوده:

«با اینکار یک نمونه بزرگتر برای آموزش هوش مصنوعی داریم. این رویکرد با دستیابی به دقت بالا در دسته‌بندی آهنگ‌ها، تایید شد و این موضوع حتی در زمان محدود شدن داده‌های آموزشی هم صادق بود.»

این اولین باری نیست که پژوهشگران با استفاده از امواج مغزی توانسته‌اند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و برای مثال در گذشته محققان در کانادا با داده‌های EEG، بطور دیجیتال تصاویر چهره موجود در ذهن افراد را بازسازی کرده بودند.

پژوهش اخیر نشان داده که الگوریتم‌ها برای هر فرد بطور جداگانه دقت بالایی دارد و اگر توسط مغز یک داوطلب آموزش داده شود، روی فرد دیگر کارایی مناسبی ندارد. برای مثال اگر یک الگوریتم روی مغز داوطلب دقت ۸۵ درصدی برای تشخیص آهنگ داشته باشد، دقت آن روی فرد دیگر به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد.

 منبع: 

https://digiato.com/article/2021/01/31/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%a2%d9%87%d9%86%da%af-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%85%d8%ba%d8%b2%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

قالب‌های پست اینستاگرام معمولا دارای نوار بالایی و پایینی (هدر و فوتر) هستند که در این نوارها، لوگو، شماره تماس و سایر اطلاعات درخواستی شما به چهره مقاوم و ابدیت درج می‌شوند. به علت وجود شماره و اطلاعات تماس در کل پست‌ها بیننده می‌تواند با شما پیوستگی برپا کند.

این سخیف از قالب‌ها برای پیج‌های فروشگاهی، همکاری در فروش، بازاریابی تعرفه طراحی استوری اینستاگرام و مارکتینگ پسندیده است، زیرا مایه برپایی یک انسجام و زیبایی کلی در پیج شما می‌شود.

قالب پست اینستاگرام به‌صورت تخصصی طبق رنگ بندی برند، لوگو و محصولات شما طراحی می‌شود. شما با این‌کار به مخاطبین کمک می‌کنید که تصویری جذاب و به یادماندنی از کسب‌و‌کارتان در ذهن داشته باشند و بیشتر در دید عموم قرار بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تراکتور Steyr Konzept اولین ‌بار در اواخر سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد؛ اما اخیرا با دریافت جایزه طراحی خوب (Good Design Award) در سال ۲۰۲۰ شهرت بسیار زیادی کسب کرده است. 

نمای جلو تراکتور هیبریدی اشتایر کانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor

به گزارش Carscoops، تراکتور Steyr Konzept بسیار جالب به نظر می‌رسد؛ زیرا در اطراف سیستم محرکه الکتریکی هیبریدی ماژولار ساخته شده که شامل پیشرانه دیزل، یک ژنراتور و پنج (بله، پنج) موتور الکتریکی است و همگی آن‌ها به‌صورت جداگانه کنترل می‌شوند.

چهار موتور الکتریکی مورد استفاده توسط Konzept در توپی چرخ‌ها قرار دارند و انرژی آن‌ها از یک باتری نصب‌شده در مرکز تأمین می‌شود. مسئولان شرکت اشتایر می‌گویند: «این سیستم منجر به کارایی بسیار بالا در حرکت متغیر پیوسته الکتریکی می‌شود و قطعات متحرک کمتری دارد. در ضمن سیستم انتقال قدرت مکانیکی و اجزای هیدرولیکی حذف شده‌اند تا با کاهش تلفات توان، جریان انرژی بهینه را ارائه دهد.»

تراکتور هیبریدی اشتایر کانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor داخل نمایشگاه

سیستم هیبریدی پیچیده می‌تواند هنگام حرکت در سرازیری، انرژی را بازیابی و ذخیره کند و تراکتور به‌راحتی از طریق یک سوکت استاندارد شارژ شود. استفاده از موتورهای الکتریکی در هر چهار چرخ به این معنی است که وسیله نقلیه می‌تواند نیرو را دقیقاً به جاهایی که لازم است ارسال کند که برای مسیرهای لغزنده مزرعه و مزارع چمن مناسب خواهد بود. اشتایر این خودروی مفهومی را با یک حالت تمام‌الکتریکی خالص تولید کرده است.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/car-news/367334-steyr-konzept-hybrid-tractor/



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سخنگوی دولت می‌گوید تصمیمات محمدجواد آذری جهرمی تنها به خود او مربوط نمی‌شود و دیدگاه‌های دولت محسوب می‌شوند؛ بر همین اساس، دولت موافق مسدود کردن اینستاگرام نیست.

سخنگوی دولت در روزنامه ایران نوشت: «دیدگاه‌ها، نظرات و تصمیمات محمدجواد آذری جهرمی یک دیدگاه و تصمیم شخصی نبوده؛ بلکه آنچه وی اعلام و اجرا کرده، دیدگاه دولت در این زمینه است. دولت یازدهم و دوازدهم با تحلیل و تبیین شرایط اجتماعی، اقتصادی و آینده‌نگری نسبت به تأثیرات تکنولوژی، اهتمام خود را بر گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی و زیرساخت‌های آن بنا کرده و هرگونه محدودیت و فیلتر را اولاً در بلندمدت غیر ممکن و در کوتاه‌مدت غیر مفید می‌دانست. بنابراین مواضع و اقدامات وزیر ارتباطات، مبتنی بر تصمیم دولت و رئیس ‌جمهور ی بوده است.»

به‌گفته‌ی علی ربیعی، طرح شکایت از وزیر ارتباطات، یک اتفاق ساده‌ی اداری یا قضایی نیست و به شیوه‌های سیاست‌گذاری در فرهنگ و جامعه، نوع نگاه به شیوه‌هایی برای اعمال نزاهت فرهنگی و چگونگی حفاظت از دینداری، تفاوت رویکردها در سیاست‌گذاری و حکمرانی فرهنگی – اجتماعی برمی‌گردد.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/367338-gov-speaker-closing-instagram-take-people-jobs/



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هزینه مدیریت سایت چقدر است؟ تعرفه ادمین سایت چه بسا این سوال خیلی از کسب و کارها باشد. اگر دقت کرده باشید اکثر مشاغل رو به سمت فضای آنلاین آورده و کمتر شغلی را پیدا می‌کنید که در بدترین شرایط یک سایت برای کارشان نداشته باشند. تارنما ها می توانند بین 100 هزار تومان برای طراحی وب سایت شخصی لغایت چند میلیون تومان برای یک سایت شرکتی یا فروشگاهی خرج بردار باشند.

چرا باید طراحی سایت را برون سپاری کنیم؟
طراحی و ساخت سایت شاید از نظر شما کاری زیاد ساده و مختصر هزینه باشد، ولی این پیشه اولین قدم برای گرفتن مشتری و مخاطب بیشتر است. اگر شما بجای پرداخت هزینه فرد یا شخصی را برای طراحی سایت شخصی خویش بگذارید که اطلاعات و تجربه کافی این شغل را نداشته باشد، نباید به ترقی و جذب بیننده هم فکر کنید. انگیزه این حرف ما این است که تجربه های طراح های سایت در بازاریابی و ارتباط کارساز با بیننده مایه ترقی شما می‌شود نه صرفا طراحی یک سایت. پس بهتر است هزینه طراحی وب سایت را به کمپانی های مختص به این شغل بسپارید.

هزینه مدیریت وب سایت
اگر شما یکبار سایت خویش را طراحی کنید و سایر این سایت را ساحل بگذارید الی مشتری به خودی خود جذب شود باید بگوییم که دشوار در اشتباه هستید. گاهی اوقات احتیاج است که سایت را تغییراتی دهیم و یا از آپدیت های جدید استفاده کنیم، همچنین بازرسی بر گزارشات و … را هر چند وقت یکبار رسیدگی کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()